Aurehøj Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Aurehøj Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 MU/n - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Aurehøj Gymnasium
Fag og niveau
Musik A
Lærer(e)
Louise S. V. Vang-Pedersen
Hold
2022 MU/n (
1n MU
,
2n MU
,
3n MU
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Rotation
Titel 2
Musikteori
Titel 3
Koncerter
Titel 4
Musikhistorisk vue
Titel 5
Sammenspil
Titel 6
Musikemne 1: New Orleans Jazz og blues
Titel 7
Musikdramatik: The Wall part 5
Titel 8
Skriftlig musik M1
Titel 9
Blues
Titel 10
Sammenspil
Titel 11
Musikemne 2: Musikdramatik
Titel 12
Musikemne 2: Musikdramatik - Opera
Titel 13
Toppen af Poppen
Titel 14
Musikemne 1: Jazz
Titel 15
Musikemne 2: Musikdramatik
Titel 16
Eksamenssammenspil
Titel 17
Musikkundskab: Fremlæggelser
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Rotation
Rotation med nummeret "Move Your Feet" af Junior Senior
Indhold
Kernestof:
Vi mødes i Leo
Junior Senior - Move Your Feet (Official music video, HD)
Move Your Feet – Google Drive
Isabel, Beatrix, William, Villads, Anne, Fiona, Olivia (Leo)
Øv jer på instrumenterne ved bruge videoerne i denne mappe
Lokalefordeling:
Omfang
Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Musikteori
Musikteori med stoffet fra Johannes Grønager s. 9-53 (nodelære, skalaer (dur og de 3 molskalaer) tre-firklange, funktionsharmonik (hovedtreklange, paralllelakkorder, bidominant og vekseldominant) kvintcirklen.
Derudover Rytmetræning.
Materialet "Musik for mange ører" af Jørgensen, Smedegaard og Bøge er også anvendt.
Musikipedia.dk
Indhold
Kernestof:
Johannes Grønager "Nøgle til musikken"; sider: 9-20, 22-28, 36-37, 47-53
Afsnit
Hvad skal verden med sådan en som mig (3.vers S+A).pdf
Hvad skal verden med sådan en som mig (outro S+A+T+B).pdf
Hvad skal verden med sådan en som mig, Andreas Odbjerg.pdf
Band:
index.html
MOVE YOUR FEET - gennemspilning
Dagens plan:
Medbring bogen: "Nøgle til musikken". Medbring høretelefoner og en computer
Hvis du synes det er svært at læse intervallet, så husk arbejdsmetoden som jeg præsenterede i timen i sidste uge:
music theory basic interval.html
S. 20 Øvelse 10 Intervaller og melodier
Kom_godt_i_gang_musescore.mscz
Free music composition and notation software | MuseScore
OBS: Besvar morgenmadsbesked på lectio
1 Intro til Musescore opstartcenter og interface
I denne time arbejder I selv med at besvare musikaflevering 2 - intervaløvelse
1. Se jeres rettelser igennem - ret dem
Nodeværdier | Musikipedia
1n 2023_Lyt til rytmiske lag i musikken, eleveksemplar .doc
Aflevering af treklange i timen i papirform
1N_Aurehøj_Invitation .pdf
I får treklangsopgaver tilbage. Medbring teori bogen (Nøgle til musikken)
Hjælp bibliotekaren_svarark 1n 2023.doc
03 Onepager - PGL Tryout 23 2.0 (A3).png
Symfoniorkestret_Englund.pdf
symfoniorkester.png
Musescore 4 kompendiet.pdf
Log ind | Musikipedia
Akkorder | Musikipedia
Plan
Videoøvefiler Aisha treklange
Dagens plan
Lokalefordeling:
I Wish (rolle fordeling):
I Wish Rhythm Sheet Ebm.pdf
Stevie Wonder - I Wish (the original version)
I Wish_Solistfordeling 1N version 3.doc
Form:Intro 8.t: Bas (4t.) + guitar/keys (4t.)Vers: 8t.Bro: 4Vers: 8t. (+ blæs)Bro: 4tKvæd: 8t.C (doodoo): 4 t.Vers: 8t. (% blæs)Bro: 4 (% blæs)Vers: 8t. (+ blæs)Bro: 4t (+ blæs)Kvæd: 8Outro: 4x4t. (1x % blæs)Kvæd: 8 t. + slutning (alle breaker på ”g
Lokaler (vi møde fælles i Leo først)
Grupper og rollefordeling fremgår nedenfor
Lokaler
Lektie: Øv jer på jeres roller i sammenspillet hjemmefra
Alle grupper får 20 min. til at spille numrene igennem - derefter koncert i LEO
Bleeding Blue
Susakkorder
Øvelser med sus-akkorder med tilføjet septim.mscz
Koncert kl. 13-15.00
mødetid kl. 12.40 ved indgangen i Bredgade 68.
Designmuseum Danmark - Design skal deles
Koncert med Bianca Nisha i udstillingen ’The Future is Present’ på Designmuseum Danmark.Koncerterne i udstillingen ’The Future is Present’ er skabt i et samarbejde mellem Bianca Nisha, museumsinspektør Pernille Stockmar og undervisningsafdelingen på
Skærmbillede 2023-03-07 kl. 09.29.52.png
Find TONEARTEN.pdf
I denne time skal der undervisningsevalueres.
Arbejd selv.
Musikhistorie i 1n 2023.pdf
Makkerskabsgrupper 1n april.docx
I skal i timen
Vi starter fælles i Leo
Direkte link til mappen hvor podcasts oploades
Google Drive: Sign-in
Prøven er uden hjælpemidler på 30 min.
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 37
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Koncerter
Klasseoptræden ved 2 musikaftener i år med numrene Move Your Feet og I Wish.
Optræden i DR med øvrige musik 1g klasser med Andreas Odbjerg til Året der gik og "Hvad skal verden med sådan en som mig". Forud derfor indspilning af back-track på skolen.
Koncert på design museet med trioen Bianca Nisha 27.marts.
Indhold
Kernestof:
index.html
MOVE YOUR FEET - gennemspilning
Dagens plan:
Medbring bogen: "Nøgle til musikken". Medbring høretelefoner og en computer
Johannes Grønager "Nøgle til musikken"; sider: 13-20, 36-37, 47-50
Hvis du synes det er svært at læse intervallet, så husk arbejdsmetoden som jeg præsenterede i timen i sidste uge:
music theory basic interval.html
S. 20 Øvelse 10 Intervaller og melodier
Kom_godt_i_gang_musescore.mscz
Free music composition and notation software | MuseScore
OBS: Besvar morgenmadsbesked på lectio
1 Intro til Musescore opstartcenter og interface
I denne time arbejder I selv med at besvare musikaflevering 2 - intervaløvelse
1. Se jeres rettelser igennem - ret dem
Nodeværdier | Musikipedia
1n 2023_Lyt til rytmiske lag i musikken, eleveksemplar .doc
Aflevering af treklange i timen i papirform
1N_Aurehøj_Invitation .pdf
I får treklangsopgaver tilbage. Medbring teori bogen (Nøgle til musikken)
Hjælp bibliotekaren_svarark 1n 2023.doc
03 Onepager - PGL Tryout 23 2.0 (A3).png
Symfoniorkestret_Englund.pdf
symfoniorkester.png
Musescore 4 kompendiet.pdf
Log ind | Musikipedia
Akkorder | Musikipedia
Plan
Videoøvefiler Aisha treklange
Dagens plan
Lokalefordeling:
I Wish (rolle fordeling):
I Wish Rhythm Sheet Ebm.pdf
Stevie Wonder - I Wish (the original version)
I Wish_Solistfordeling 1N version 3.doc
Form:Intro 8.t: Bas (4t.) + guitar/keys (4t.)Vers: 8t.Bro: 4Vers: 8t. (+ blæs)Bro: 4tKvæd: 8t.C (doodoo): 4 t.Vers: 8t. (% blæs)Bro: 4 (% blæs)Vers: 8t. (+ blæs)Bro: 4t (+ blæs)Kvæd: 8Outro: 4x4t. (1x % blæs)Kvæd: 8 t. + slutning (alle breaker på ”g
Lokaler (vi møde fælles i Leo først)
Grupper og rollefordeling fremgår nedenfor
Lokaler
Lektie: Øv jer på jeres roller i sammenspillet hjemmefra
Alle grupper får 20 min. til at spille numrene igennem - derefter koncert i LEO
Bleeding Blue
Susakkorder
Øvelser med sus-akkorder med tilføjet septim.mscz
Koncert kl. 13-15.00
mødetid kl. 12.40 ved indgangen i Bredgade 68.
Designmuseum Danmark - Design skal deles
Koncert med Bianca Nisha i udstillingen ’The Future is Present’ på Designmuseum Danmark.Koncerterne i udstillingen ’The Future is Present’ er skabt i et samarbejde mellem Bianca Nisha, museumsinspektør Pernille Stockmar og undervisningsafdelingen på
Skærmbillede 2023-03-07 kl. 09.29.52.png
Find TONEARTEN.pdf
I denne time skal der undervisningsevalueres.
Arbejd selv.
Musikhistorie i 1n 2023.pdf
Makkerskabsgrupper 1n april.docx
I skal i timen
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 29
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Musikhistorisk vue
Hjælp bibliotekaren (musikeksempler bredt fordelt over musikhistorien afspilles og eleverne skal gætte på hvornår musiknummeret er fra) i januar efterfulgt i april med gruppearbejde hvor eleverne skulle lave musikhistoriske podcasts inden for den klassiske musikhistorie. Afslutningsvis hører eleverne gruppernes podcasts og giver feedback.
Indhold
Kernestof:
Hjælp bibliotekaren_svarark 1n 2023.doc
03 Onepager - PGL Tryout 23 2.0 (A3).png
Symfoniorkestret_Englund.pdf
symfoniorkester.png
Musescore 4 kompendiet.pdf
Log ind | Musikipedia
Akkorder | Musikipedia
Johannes Grønager "Nøgle til musikken"; sider: 22-28, 36-37, 47-53
Plan
Videoøvefiler Aisha treklange
Dagens plan
Lokalefordeling:
I Wish (rolle fordeling):
I Wish Rhythm Sheet Ebm.pdf
Stevie Wonder - I Wish (the original version)
I Wish_Solistfordeling 1N version 3.doc
Form:Intro 8.t: Bas (4t.) + guitar/keys (4t.)Vers: 8t.Bro: 4Vers: 8t. (+ blæs)Bro: 4tKvæd: 8t.C (doodoo): 4 t.Vers: 8t. (% blæs)Bro: 4 (% blæs)Vers: 8t. (+ blæs)Bro: 4t (+ blæs)Kvæd: 8Outro: 4x4t. (1x % blæs)Kvæd: 8 t. + slutning (alle breaker på ”g
Lokaler (vi møde fælles i Leo først)
Grupper og rollefordeling fremgår nedenfor
Lokaler
Lektie: Øv jer på jeres roller i sammenspillet hjemmefra
Alle grupper får 20 min. til at spille numrene igennem - derefter koncert i LEO
Bleeding Blue
Susakkorder
Øvelser med sus-akkorder med tilføjet septim.mscz
Koncert kl. 13-15.00
mødetid kl. 12.40 ved indgangen i Bredgade 68.
Designmuseum Danmark - Design skal deles
Koncert med Bianca Nisha i udstillingen ’The Future is Present’ på Designmuseum Danmark.Koncerterne i udstillingen ’The Future is Present’ er skabt i et samarbejde mellem Bianca Nisha, museumsinspektør Pernille Stockmar og undervisningsafdelingen på
Skærmbillede 2023-03-07 kl. 09.29.52.png
Find TONEARTEN.pdf
I denne time skal der undervisningsevalueres.
Arbejd selv.
Musikhistorie i 1n 2023.pdf
Makkerskabsgrupper 1n april.docx
I skal i timen
Vi starter fælles i Leo
Direkte link til mappen hvor podcasts oploades
Google Drive: Sign-in
Prøven er uden hjælpemidler på 30 min.
Individuelt lytter I til alle podcast på en gåtur rundt om Gentofte sø (husk headset)
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Sammenspil
Sammenspil i grupper med optræden for klassen.
Indhold
Kernestof:
Lokaler (vi møde fælles i Leo først)
Grupper og rollefordeling fremgår nedenfor
Lokaler
Lektie: Øv jer på jeres roller i sammenspillet hjemmefra
Alle grupper får 20 min. til at spille numrene igennem - derefter koncert i LEO
Bleeding Blue
Susakkorder
Øvelser med sus-akkorder med tilføjet septim.mscz
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Musikemne 1: New Orleans Jazz og blues
Introduktion til den tidlige jazzmusik - New Orleans og Chicago, Louis Armstrong og Ethel Waters.
Forløbet er praktisk teoretisk koblet. Eleverne oplever en koncert med Esben Just (vok, pno), Esben Duus (tr) og Ole Silver (bas) hvor musikken præsenteres, synges og spilles samtidig med den sættes i en historisk kontekst. Eleverne synger med (worksongs og indian-songs) lærer om 2nd line traditioner, mardi gras og om straight - swing og shuffle trommer ved at høre musikken spillet og forklaret af musikerne.
Efterfølgende havde klassen en halv sammenspilsdag med Duus og Just der arbejde med eleverne inddelt i 3 grupper på 3 numre: Hey Pokey Way, Tremé og Mother in Law.
Musikalsk analyse: blueskor (og inspirationen til jazzen), trinanalyse, melodisk og harmonisk analyse af Westend Blues.
Musikteori:
Bjarne Mørup: Jazzbogen kap. 1-2.
Grønager om trinanalyse og arbejdspapirer om melodisk analyse.
Indhold
Kernestof:
2n instrumentoversigt
I denne time skal I overføre 50,- via mp til mit nr. for forestillingen "The Wall" som vi skal se d. 27.9
Johannes Grønager "Nøgle til musikken"; sider: 43-47
Skærmbillede 2023-08-22 kl. 10.39.45.png
Afsnit
Nola playliste
King Oliver's Creole Jazz Band - Dippermouth Blues.mp3
Mørup, Bjarne (1994) - Jazzbogen - kapitel1.pdf
NOLA playliste
Koncert med Duus og Just for 8 klasser fra de fire kultskoler i salen + 3m, 3k, 3n,3m
NOLA sammenspilsgrupper
Vi starter fælles i Leo.
Hey Pokey Away.pdf
Mother in Law.pdf
Treme_song.pdf
Grupper og lokaler:
2N arbejdselv modul - opgaver.doc
Link til evaluering af sammenspilsforløb
Melodik_bevægel.PDF
Westend Blues Armstrong .pdf
Omfang
Estimeret: 13,00 moduler
Dækker over: 11,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Musikdramatik: The Wall part 5
Musikforestillingen "The Wall part 5" ser klassen som skoleforestilling på Østre Gasværk teater d. 27.9.
Optakt til forestillingen, skolemateriale.
Indhold
Kernestof:
Melodik_bevægel.PDF
Westend Blues Armstrong .pdf
2N arbejdselv modul - opgaver.doc
Pink Floyd - Comfortably numb
Kommentar: Det vælter frem med mænd, der græder: Det er godt, men der er også et men
Vi synger sangen frem mod akustisk aften (næste onsdag d. 4.10)
You've got a friend tekst.pdf
https://thewallmusical.dk/
Arbejdsark til tekstlæsning Englund 72-79.docx
Englund_melodik.pdf
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 5,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Skriftlig musik M1
Træning af M1 discipliner inkl. afleveringer.
Materialer brugt i undervisningen:
musikipedia.dk
og ibogen "Nøgle til musikken.
Indhold
Kernestof:
Melodik_bevægel.PDF
Melodianalyse (TH).pdf
2n Melodisk analyse d. 25.10.pdf
Det haver så nyligen regnet
Lektie: Læs jeres blues tekst igennem og gør den skarpere ud fra den fordeling af vers I aftalte i grupperne.
Virtuelt klaver – Spil klaver online | Musikipedia
I laver jeres blues nummer færdigt, husk de lektier I gav hinanden for sidste gang.
Grupper:
Rimordbog.dk | Helt urimelige rim
PLan:
Sangskrivning – Lær at skrive sange | Musikipedia
skrifttype til funktionsfont
Læsefordybelse + optakt til bluesopgave
I skal have installeret en særlig font i word på jeres computere der kan skrive funktionstegn (funktionsharmonik) i worddokumenter. Afhængig af jeres styre system skal I se nedenstående video-tutorial. Vi bruger også tid på det i timen.
Funktionstegn - vejledning.pdf
Souljul.pdf Souljul tekst+akkorder.pdf
I dag arbejder vi med den næste skriftlige opgave “westend blues”
Afsnit
1. M1 tilbage
Arbejdsark - anvendes i timen
Westend Blues tilbage - vi gennemgår opgaven og taler om flg. udtryk:
bevægelsesmønstre statiske og dynamiske Englund.pdf
124 _101 Ex 3.51 - Tordenskjold.mp3
128 _104 Ex 3.55 - In The Midnight Hour.mp3
SRO: Hvad er en musikalsk analyse? Hvad skal den rumme?
Skærmbillede 2024-01-08 kl. 16.51.16.png
Rockmusik i tid og rum - Tonalitet og harmonik .pdf Den harmoniske trekant.jpg
Elevmateriale om kirketonearter og øvelser i bestemmelse af modalharmonik og modal tonalitet.pdf
Den harmoniske trekant.jpg
Vi følger op på modalharmonik som vi startede på lige inden SRO og så bliver vi vist også nødt til at synge en sang efter al det skriveri :-)
Johannes Grønager "Nøgle til musikken"; sider: 29-30, 55, 57-58
Vi skal planlægge sammenspil i dag Kravene til sammenspilsforløbet denne gang er:
Grupper
Generalprøve GAS: Alberte (vok) Anne (vok) Tristan (vok) Alma T.(bas) Fiona (tr) Ingrid (pno) Englishman in NYLEO: Louise (vok) Sarah (vok) Hannah (vok) Naja (gui) Ida R (pno) Isabel (tr) Ingen der kan love dig i morgen PerN: Carl-Johan(vok) Jens (vo
M1 opgave B2 - 3 små opgaver.docx
Medbring bogen: "Nøgle til musikken"
B2-opgaven_TH.pdf
OBS jeg har købt licenser til "Nøgle til musikken" som ibog til jer
Rytmisk analyse i M1 opgaven
Opgave D rytmisk analyse_The Beatles.pdf
M1 Opgave D rytmisk analyse.pdf
Uffe Englund - Song-form - s.154-155 i Musik - metoder til analyse.pdf
01 Ol_ Man River.mp3
Musical - Showboat - Ol Man River - Node.pdf
Eigtved_Musicals_kap.4.pdf
Old man river_Analyseark_2n.docx
1stx231-MUS-A-15052023.zip
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 33
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Blues
Eleverne laver i grupper deres egen blues.
De har haft om bluesteori (blueskor, blå toner, 12takters rundgang, bluesskala) og om bluesens historie (den klassiske blues).
De skriver tekster ud fra deres eget sted i livet og historien, og laver nummeret som et lille sammenspilsforløb.
Men fokus var på at skabe et nummer fra bunden for at øve den innovative arbejdsproces i musik, også som optakt til SRO.
Forløbet køres sideløbende med en skriftlig opgave der skal træne prosaskriftlighed i musik op til SRO, hvor eleverne afleverer en skriftlig analyse af "Westend Blues" af Ethel Waters fra 1928.
Indhold
Kernestof:
2n Melodisk analyse d. 25.10.pdf
Lektie: Læs jeres blues tekst igennem og gør den skarpere ud fra den fordeling af vers I aftalte i grupperne.
Virtuelt klaver – Spil klaver online | Musikipedia
I laver jeres blues nummer færdigt, husk de lektier I gav hinanden for sidste gang.
Grupper:
Rimordbog.dk | Helt urimelige rim
PLan:
Sangskrivning – Lær at skrive sange | Musikipedia
skrifttype til funktionsfont
Læsefordybelse + optakt til bluesopgave
I skal have installeret en særlig font i word på jeres computere der kan skrive funktionstegn (funktionsharmonik) i worddokumenter. Afhængig af jeres styre system skal I se nedenstående video-tutorial. Vi bruger også tid på det i timen.
Funktionstegn - vejledning.pdf
Souljul.pdf Souljul tekst+akkorder.pdf
I dag arbejder vi med den næste skriftlige opgave “westend blues”
Afsnit
1. M1 tilbage
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Sammenspil
4 modulers sammenspil med koncert.
Eleverne skal spille på det modsatte af hvad de plejer, så sangere skal træne instrumentalt og instrumentalister skal synge.
Indhold
Kernestof:
Vi skal planlægge sammenspil i dag Kravene til sammenspilsforløbet denne gang er:
Grupper
Generalprøve GAS: Alberte (vok) Anne (vok) Tristan (vok) Alma T.(bas) Fiona (tr) Ingrid (pno) Englishman in NYLEO: Louise (vok) Sarah (vok) Hannah (vok) Naja (gui) Ida R (pno) Isabel (tr) Ingen der kan love dig i morgen PerN: Carl-Johan(vok) Jens (vo
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Musikemne 2: Musikdramatik
Musikdramatik
Musical - den klassiske bølge.
"Ol Man River" fra Showboat
Vi så "The Wall" på Østre Gasværk i efteråret - tages muligvis op igen og knyttes til forløbet.
Indhold
Kernestof:
Uffe Englund - Song-form - s.154-155 i Musik - metoder til analyse.pdf
01 Ol_ Man River.mp3
Musical - Showboat - Ol Man River - Node.pdf
Afsnit
Eigtved_Musicals_kap.4.pdf
Old man river_Analyseark_2n.docx
1stx231-MUS-A-15052023.zip
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Musikemne 2: Musikdramatik - Opera
Forløbet om musikdramatik fra 2g forsætter.
Operaen i 1700 tallet med fokus på W.A. Mozart som operakomponist og operaen "Figaros Bryllup". Klassen analyserer arien "Se Vuol Ballare" og ser hele forestillingen på operaen.
Fokusopråder: musikalsk analyse, værket i en musikhistorisk kontekst, sammenhængen mellem musik og tekst.
Indhold
Kernestof:
Se vuol ballare.pdf
Figaro resumé mm (1).pdf
Figaro resumé mm.pdf
Lektie: Lav formanalysen til Se Vuol Ballare færdig hjemmefra (den I startede på i timen i fredags) så du møder op til timen med et udfyldt formskema.
Formskema skabelon
I spiller videre i jeres sammenspilsgrupper med at lave forskellige udgaver af "Smells like teen spirit"
Toppen af poppen - sammenspil med benspænd - med links.docx
Lokalefordeling
Canzonetta sull'aria
I dag skal I betale 50,- i timen for billetten til “Figaros Bryllup” via mobile pay.
Find jeres m1 fra årsprøven frem og læs rettelserne forud for timen
https://docs.google.com/document/d/1BX2c-mxQcAGq2egLa-cSQIyyu1VhPMWu41ELCzAbD9s/edit?tab=t.0
Figaros Bryllup_Orla Vinther_musikken i 1700tallet 105-117.pdf
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Toppen af Poppen
Eleverne spiller forskellige versioner af "Smells Like Teen Spirit"
Disco
Reggae
Punk
Easy Listening
Motown
Afslutningsvis koncert og refleksion for / med klassen
Indhold
Kernestof:
Lektie: Lav formanalysen til Se Vuol Ballare færdig hjemmefra (den I startede på i timen i fredags) så du møder op til timen med et udfyldt formskema.
Formskema skabelon
I spiller videre i jeres sammenspilsgrupper med at lave forskellige udgaver af "Smells like teen spirit"
Toppen af poppen - sammenspil med benspænd - med links.docx
Lokalefordeling
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Musikemne 1: Jazz
Forløbet har strukket sig over flere perioder henover 2.g og 3.g.
Eleverne har arbejdet med New Orleans jazz i starten af 2g, hvor de både teoretisk og praktisk arbejdede med musikken. Jazzens rødder fra Gospel og blues er gennemgået og vi pegede på det i musikken ved at spille den.
"Hey Pokey Way"
"Tremé"
"Mother In Law"
blev spillet i praksis. Her fik vi besøg af Esben Just (pno) og Esben Duus (tr) som arbejdede praktisk med eleverne i sammenspil. Eleverne hørte også en koncert med Esben Just trio i den forbindelse.
I 3g er emnet blevet foldet ud analytisk med at gå længere frem i jazzhistorien til Swing og Bebop.
Swing: Count Basie "Swingin' the Blues" og Duke Ellington "KOKO"
Bebop: Now's The Time (Charlie Parker)
Musikalsk analyse af de to satser.
Jazzharmonik gennemgås i den forbindelse.
Swingtræk og beboptræk, samt placering af musikken i historisk og stilistisk kontekst.
Indhold
Kernestof:
Musikalsk analyseskemaer.docx
Swingin_ the Blues - Conductor_s guide.pdf
Timeplan
Lektie: Læs kap. 4 om Kansas City og Count Basies musik i vedfhæftede pdf. Det er fra s. 12-22 i pdf'en.
Efter Lasses besøg får I resten af timen til at øve jeres MGP sang
jazzharmonik.pdf
Ko-Ko.pdf
Hovedmotiv og temaer fra KOKO.pdf
Vi skal snart have lavet eksamens sammenspilsgrupper
Lyt til KOKO mindst 3 gange hvor du
Lyt hjemmefra til de foreslåede sange til elektrisk aften, så vi kan stemme i timen:
KOKO:
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Musikemne 2: Musikdramatik
Også dette musidramatik emne har kørt over flere perioder. Vi genbesøger musicalemnet i februar 3g hvor klassen også ser "The Sound of Music" på Det Ny Teater.
Analyse af "I Have Confidence" forud for forestillingen, hvor musicalens genretræk repeteres, sammenhæng mellem musik, tekst, figur og handling.
Indhold
Kernestof:
Kort om handlingen i ”The Sound of Music”
Eigtved_Musicals_kap.4.pdf
Songform_skabelon.docx
Afsluttende sammenspilsgrupper 3N 2025.docx
Plan
Omfang
Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 4,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
Eksamenssammenspil
Eleverne arbejder i grupper med deres afsluttende eksamenssammenspil.
Gruppe 1: "Smuk og Dejlig"
Gruppe 2: "How Deep is Your Love" PJ Morton
Gruppe 3 : Sommer i Europa (Rasmus Nøhr)
Gruppe 4: Nakamarra
Gruppe 5: "Sleeping My Day Away"
Indhold
Kernestof:
Planlægning af eksamenssammenspil.
Grupper
Jazz-impro-stikord-pdf.pdf
Læs i kap. 6 Jazzbogen af Bjarne Mørup om Bebop s. 76-89
Nows-the-time-temaogsolo.pdf
Vi mødes i Leo
Scrapple_from_the_apple analyse.pdf
Fremlæggelser i 3N.pdf
Plan for solooptræden i 3N.docx
LV:
Lokalefordeling:
Dette er et arbejd-selv modul. I kan også arbejde med jeres fremlæggelse i grupperne.
Få en fra kontoret til at låse op for jer
Plan:
Husk til fremlæggelserne
Planen for fremlæggelserne de næste dage:
Gruppe 1: Mandy, Emil V, Tristan, Gabriel
NHØP: Nakamarra: Isabel, Jens, Josephine, Ida-Marie, Emma, Tilde, Sigurd, Carl-Johan
Fremlæggelser
Solistrækkefølge i Leo:
Lokale fordeling til eksamenssammenspil mens der er solo i Leo:
Plan:13.40-13.50: Enkelt gennemspilning (generalprøve) gruppesammenspil i lokalerne
Koncert kl. 13.55Rækkefølge
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 11,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
Musikkundskab: Fremlæggelser
I et afsluttende og opsamlende forløb skal eleverne i grupper arbejde med analyser af fire satser fra de 2 musikemner vi har arbejdet med.
Jazz:
In A Mellotone (Duke Ellington, swing)
Ornithology (Charlie Parker, bebop)
Musikdramatik
O Isis und Osiris (W.A. Mozart, "Tryllefløjten")
I am Sixteen Going On Seventeen (Rodgers/Hammerstein, "The Sound of Music")
Indhold
Kernestof:
Plan:
Husk til fremlæggelserne
Planen for fremlæggelserne de næste dage:
Gruppe 1: Mandy, Emil V, Tristan, Gabriel
NHØP: Nakamarra: Isabel, Jens, Josephine, Ida-Marie, Emma, Tilde, Sigurd, Carl-Johan
Fremlæggelser
Omfang
Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56317344662", "T": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56317344662", "H": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56317344662" }