Aurehøj Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Aurehøj Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 TyF/1 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Aurehøj Gymnasium
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Ann Patricia Larsen
Hold
2023 TyF/1 (
1g TyF/1
,
2g TyF/1
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb#1 Beziehungen
Titel 2
Forløb#2 der Krimi
Titel 3
Forløb#3 Flucht aus der DDR Eksamen 55.5 ns
Titel 4
Forløb#4 Märchen Eksamen 55.5 ns
Titel 5
Forløb#5 Jugend Eksamen (56,2 ns)
Titel 6
Forløb#6 Die moderne Familie Eksamen 16,5 ns
Titel 7
Jugend 2 EKSAMEN
Titel 8
Forløb#7 der authentische Krimi Ekamen 45,1
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb#1 Beziehungen
Texte:
Liebe auf den ersten Klick. I: Wie man lebt - Menschen unter einander. Udg. af Grethe nyholm Møller. Systime. 2005
Sommerschnee
Wolfgang Herrndorf Tschick.(tekstuddrag og film)
Indhold
Kernestof:
1. tysktime. Udlevering af Einfach So og grammatik, start på 1. emne: Beziehungen.
Liebe auf den ersten Klick-2.pdf und liebe auf den ersten klich seite 65-67-5.docx
gloser til teksten
A beschreibt, B zeichnet
Læs videre i Liebe auf den ersten Klick (til side 69, linje 36). I dag skal vi bruge Einfach So.
I timen: vi laver og gennemgår øvelserne 1.1 og 1.2 i Einfach So og vi laver noget tekstarbejde
https://app.minlaering.dk/bog/10/kapitel/16265/sektion/16653
Aflyst fordi 1a er på introtur
Læs Liebe auf den ersten Klick færdig (side 70-72). Prøv at læse den højt for dig selv.
I timen arbejder vi med Liebe Side 70.docx ... og med minlæring https://app.minlaering.dk/bog/10/kapitel/13714/sektion/15197
Führt zu zweit ein Gespräch zum Thema „Freundschaft“. Stellt einander abwechselnd folgende Fragen:
I timen øver vi gloserne til teksten Tschick til linje 60
Wolfgang Herrndorf Tschick.docx lav kun den indledende øvelse (Einstieg)
Afsnit
I timen gennemgås jeres svar og
Wolfgang Herrndorf Tschick.docx til linje 61 læses hjemme og besvar spørgsmålene.
Fragen zum Text:
Hav læst resten af kapitel 12 af Wolfgang Herrndorf Tschick.docx hjemme, og hav lavet øvelse 13.1 side 44 i einfach so (om genitiv)
start på filmen
Einfach So øvelse 13.3 linje 30
EIN BILD BESCHREIBEN - to og to
I dag ser I filmen færdig og arbejder to og to om opgaven nedenfor -
Wählt zu zweit eine der Personen und macht eine Beschreibung von Hintergrund, Familie, sozialen Beziehungen. Macht auch die Bildbeschreibung (seht Montag)
resten af filmen og billedbeskrivelse
fremlæggelser af jeres billedbeskrivelser
Aufsatz zum Text Sommerschnee.docx
vi starter med 10 minutters duolingo
julefilm Weihnachten bei Hoppenstedts
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb#2 der Krimi
tekster: fra Dein Deutschland, Systime, 2013 (i-bog)
Erik Christophersen: Der Krimi - Einige Informationen
Mord im Hotel (ukendt forfatter)
Jan Flieger: Liebfrauenmorgen
Abschied ohne Zeugen
WHOAMI (film, 2020)
Indhold
Kernestof:
https://squiz.systime.dk/index.php?id=18&systime_quiz%5bquiz%5d=7870
Hav ibogen Dein Deutschland klar, så vi kan starte på den i dag. medbring også Einfach So.
vi gennemgår præpositioner m akkusativ til afleveringen
Krimiformen und moderne Tendenzen des Krimis (1).docx I gruppe får I ansvar for en krimiform (der er 8). Lyt igennem og skriv stikord til en mini-præsentation.
forbered en lille præsentation på tysk af din yndlingskrimi. Medbring Einfach So.
Mord im Hotel-fragen teil 1.docx
https://app.minlaering.dk/bog/10/kapitel/30944/sektion/31241
lyt hjemme til Mord im Hotel Teil 1 og tag Einfach So med
Skriv i elevfeedback
lektie: lyt Mord im Hotel Teil 2 og Teil 3 to gange igennem:
I timen:
https://app.minlaering.dk/lektier?vis=250221
Evalueringssamtaler og grammaøvelser - ingen lektier
https://dd.systime.dk/?id=126
start på næste historie i Dein Deutschland
Jan Flieger: Liebfrauenmorgen lyttes igen:
Afsnit
Helden haben eine tragische Geschichte.docx
lav ØVELSE 9.2 i Einfach So
I timen gramma og forberedelse til filmen, som vi ser efter vinterferien
Rostock 2024.docx
WhoamI
tag hovedtelefoner med, hvis I skal lytte selv
Hvis du har set filmen færdig: arbejde med stilen
Den næste historie starter, hvor en kvinde kommer hjem med ting til salat og vin og tænder for gassen. Hun venter besøg af en mand, som hun vil dræbe i en gaseksplosion.
Skærmbillede 2024-02-25 kl. 09.24.47.png
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb#3 Flucht aus der DDR Eksamen 55.5 ns
forløb centreret om vores besøg i Rostock og STASI fængslet der. Vi har haft foredrag med fokus på flugtmotivet på skolen som optakt til turen, samt set filmen Ballon og arbejdet med opgaverne til den..
Foredrag om DDR
die DDR und die BRD im Vergleich (5,1 mins - 1.5 ns)
https://studyflix.de/geschichte/ddr-und-brd-4768
Filmen Ballon m opgaver
Film: 40 ns
Opgaver til audiosekvenser i STASI-Gedenkstätte) opgave 8, 9, 10, 15
https://www.lpb-mv.de/projekte/dug-rostock/audio-guide/#0 (4,2 ns)
Die Flucht aus der DDR (video om Peter Dopplers flugt over Østersøen m. opgaver)
https://www.youtube.com/watch?v=1v14rBXAGQ8
(9.43 minutter = 3,1 ns)
Folter und Demütigung: Regime-Opfer zeigt Dunja Hayali Stasi-Gefängnis (ZDF, 6.5 min 2,1 ns)
Wolf Biermann: das Märchen von kleinen Herrn Mouritz...2,1 ns
ZDF: Fakten über die DDR (1.5 ns)
Til Repetition læser vi: https://www.stern.de/panorama/weltgeschehen/ddr-flucht-im-ballon--vor-45-jahren-flohen-zwei-familien-in-die-freiheit-8906274.html (1,5 ns)
Indhold
Kernestof:
Nyt forløb: die DDR und die STASI: Vi ser Ballon:
Hav øvelsen11.3 om pronominer klar - vi gennemgår den.
Ballon fertig und Aufgaben dazu
ballon_didaktisierung_nach_dem_film.pdf
optakt til Rostock (foredrag og opgaver)
DDR und BRD • DDR und BRD im Vergleich
Herzlich willkommen in Rostock.docx
Rostock 2024 (3).docx
tid til at færdiggøre jeres fremlæggelse i grupperne. medbring også Einfach So
1) Erzähl über deine Erlebnisse im Gefängnis. Benutze dabei deine Arbeit (Fragen und Aufgaben)
de to sidste fremlæggelser
Tag Einfach So med
Die Flucht aus der DDR.docx
Lav resten af 16.2 i Einfach So om ordstilling hjemme og se denne - besvar DE SPR, SOM DU KAN:
Afsnit
Die Flucht aus der DDR.docx og gloseøvning
tag Einfach So med
Skærmbillede 2024-04-08 kl. 13.20.17.png
Einfach So øvelse 19.2 side 52
øvelser i modalverber: minlæring
Merkmale1 von Volksmärchen und Kunstmärchen.docx
Husk Einfach SO lav ø 19.3
I modulet:
spørgeord
dürfen/müssen opg 20 l.36
Fragen zum Text
Læs til timen resten af Kunsteventyret Das Marchen vom kleinen Herrn Mouritz og udfyld de to kolonner trækkene for et eventyr.
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Forelæsninger
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 4
Forløb#4 Märchen Eksamen 55.5 ns
eventyrforløbet har beskæftiget sig med eventyrtrækkene i såvel ældre som moderne eventyr.
Vi har læst:
dokument og opgaver til eventyrtræk (Märchenmerkmale) 2,2 ns
Rotkäppchen (3,3 ns)
Schneewittchen (3.5 ns)
Erlkönig (Goethe) Ballade (1,1 ns)
Die Wichtelmänner: (4,2 mins = 2 ns)
https://www.youtube.com/watch?v=eMEbkeUQIzw
Eventyret om Slaraffenland - kun a-eleverne (59 mins, 19 ns)
https://www.youtube.com/watch?v=WjjGRdt-hS4
Gudrun Pausewang: Vom Ritter, der nicht aus seiner Rüstung hinauswollte (Kunstmärchen) 3,4 ns
Film Lola Rennt
https://fjernleje.filmstriben.dk/film/5101172400/lola
med tekst og arbejdsspørgsmål 40 ns
endvidere har eleverne selv produceret et moderne eventyr som remediering af et af følgende eventyr:
• Rapunzel
• Die sechs Schwäne
• Das Mädchen ohne Hände
• Frau Holle
• Der Froschkönig oder der eiserne Heinrich
• Hänsel und Gretel
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage til tysk :) tag Einfach So med
Brüder Grimm Rotkäppchen.docx gruppearbejde + Einfach So
I timen:
lav resten af 30.1 om tvivlspræp hjemme
https://wordwall.net/resource/75975987/copy-of-%c3%bcber-die-geschichte-reden
Schneewittchen.pdf Schneewittchen
husk Einfach So. Vi gennemgår 30.2
I timen er der gruppearbejde med eventyret - Grupperne får en side hver at arbejde med - fremlæggelser i næste modul og gruppearbejdet (ikke gloserne) afleveres som skriftlig aflevering.
Grupperne
først 10 mins duolingo
Einen modernen Film über ein altes Märchen machen.docx
Afsnit
https://crosswordlabs.com/view/snehvide-deutsch
1: Laura, Wilma, Ingrid, Anna (Johanne)
videre m filmene - vises næste gang
Præpositioner, der styrer enten akk ell dativ i min læring.
vi ser jeres film + videre med tvivlspræp - tag einfach so med
1: Laura, Wilma, Ingrid, Anna
Der Erlkönig-2g.docx Johann Wolfgang von Goethe.docx
videre med præp
Lektien til i dag er at lave noter over tvivlspræp.: hvad husker du? Kig eventuelt i linket nedenfor.
et moderne eventyr: læs Gudrun Pausewang vomritter.pdf de 3 første sider (resten læser vi sammen i timen og der er gruppearbejde)
Gruppenarbeit:
Lola rennt.
https://fjernleje.filmstriben.dk/film/5101172400/lola
I ser Lola rennt færdig selv (den ligger på filmstriben og I nåede til ca 54 mins) og kan evt starte på opgaverne
arbejd to og to med filmen Lola Rennt i dette og næste modul. Når jeg er tilbage igen gennemgår vi det.
Eventyret om Slaraffenland
kære 2a - I er alene i dag, så vi ser "eventyret om Slaraffenland"og gemmer Lola rennt til næste modul
efter filmen skal I:
3000 Kilometer weit weg. stiloplÃÂ_g.pdf
først gennemgår vi spr til "Lola rennt"
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Projektarbejde
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Forløb#5 Jugend Eksamen (56,2 ns)
3000 Kilometer Weit Weg stilforlæg 2,5 ns
uddrag af Wir Kinder von Bahnhof Zoo (Kapitel 1, 2 og 4) samt filmen 46 ns
holdet har endvidere arbejdet med en podcast om Christiane F (.die Mauerstadt: Wildes West-Berlin )
Die Mauerstadt – Wildes West-Berlin · 28.12.2022 · 26 Min. 9,2 ns
ARD https://www.ardaudiothek.de/episode/die-mauerstadt-wildes-west-berlin/heroin-die-kinder-vom-bahnhof-zoo-6-10/rbb/12223405/
og selv lavet podcasts
Arbejde med filmen die Welle
Interview med instruktøren: (2,3 ns)
https://www.spiegel.de/lebenundlernen/schule/juergen-vogel-ueber-die-welle-es-ist-toll-wenn-alle-an-deinen-lippen-haengen-a-538855.html
Trailer til "die Welle" 2,2 ns
https://www.youtube.com/watch?v=qkztDM5ukbw
Materiale fra Goethe Instituttet:
bruessel_paedagogisch_diewelle-de.pdf (2,1 ns)
Die Welle Szene 1-17, 44 og 45 (7,2 ns)
Filmen die Welle (40 ns)
Tekst fra stilsættet Tysk A 13/12-24
Auf Wanderung fra Annette Mierswa: „Liebe sich, wer kann”, Loewe, 2021 (2,4 ns)
Indhold
Kernestof:
3000 Kilometer weit weg. stiloplÃÂ_g.pdf
først gennemgår vi spr til "Lola rennt"
Her er en krydsogtværs med gloser der kommer flere gange i Christiane F brug Christiane F - Vokabeln (3).pdf til at løse den:
Arbejde med de uregelmæssige verber.
Læs i Wir Kinder von Bahnhof Zoo (Christiane F) til side 9, linje 24
Fragen:
Verber i Christiane F.docx
Her er en krydsogtværs med gloser der kommer flere gange i Christiane F brug Christiane F - Vokabeln (3).pdf til at løse den:
I timen:Wir lesen Wir Kinder von Bahnhof Zoo zusammen:
lav opgaven med stærke verber færdig (vedhæftet her og sidste gang)
Skærmbillede 2024-10-24 kl. 10.29.43.png
film: Christiane F (https://fjernleje.filmstriben.dk/film/9000005931/christiane-f---i-morgen-er-det-slut)
film færdig - start på podcast og på evaluering
Christiane F ein Podcast von 2gTy.docx
arbejde med podcasten og evalueringssamtaler.
Nanna CecilieHongin Benjamin GustavVictoria FrederikAugust CarlJacob SofusXenia KassandraDikte Laura IngridSara ClaraValdemar OliverJohanne Anna
I modulet laver I podcasten færdig. Der er oprettet en opgave til teksten, og på drev ligger der et docs til links'ne til podcasten.
Christiane F - Teil 1 (1).pdf
I timen:
gennemgang af 30.8 og øvelser i minlæring, samt den varme stol og denne øvelse
resten af kapitel 4 er lektie. I skal forberede 3 spr til den varme stol (enten til Klaus (Sofus), Christianes Mutter (Frederik og Christiane Gustav). Sofus, Frederik og Gustav forsøger at lave nogle svar :).
samtaleøvelser og lytteøvelser (langsam gesprochene Nachrichten)
husk Einfach So vi går i gang med de relative pronominer.
https://app.minlaering.dk/bog/10/kapitel/25386/sektion/27186
Jeg er ikke til stede, så I skal lytte en podcast om Christiane F. Du kan forberede dig ved at gennemgå disse gloser om Christiane disse gloser om Christiane F
Skærmbillede 2024-11-12 kl. 08.42.06.png
Når I har lyttet, skal I besvare spørgsmålene i Elevfeedback skriftligt og hver for sig
I dag skal I lytte til alles rigtig gode podcasts: gå rundt om søen og nyd det, eller sid i studiecenteret - desværre er jeg til SR5 fremlæggelser, så I må selv finde vej rundt om søen/ned i studiecenteret :). Bagefter er der en lille lektie i minlær
Side med links
I timen gennemgår vi det relative pronomen med præp og laver øvelsen
Minlæring
tag Einfach So med.
Trailer til Die Welle og lille opgave
welle2.pdf læs afsnit 1-5: og lav evaluering, som ligger under spørgeskemaer. Øvelse i Einfach So
Langsam gesprochene Nachrichten og Einfach So
welle2.pdf - wir lesen 6 und 7.
I timen læser vi videre i teksten welle2.pdf og vi hører oplæg om Nachrichten og ser "det grønne bord"
lektien er ordstilling i hovedsætninger: læs teorien og lav øvelserne.
lektie er om ordstilling i ledsætninger og arket om Personen im Film
Personen im Film Die Welle.docx
og det grønne bord
Lektien er denne lille start på løst sammensatte verber
i timen læser vi videre og arbejder med teksten: Fragen zum Text die Welle8-9-A.docx - endvidere fl øvelser med de sammensatte verber.
adventskalender.ppsx
Märchen:
https://app.minlaering.dk/bog/10/kapitel/16265/sektion/52654#section-52663
Gustav: Langsam gesprochene Nachrichten.
Godt nytår:
løst sammensatte verber (i timen)
Benjamin: Langsam gesprochene Nachrichten
film die Welle
film die Welle færdig og arbejde med filmen (side 4, 5, 6)
bruessel_paedagogisch_diewelle-de.pdf
7. EIGENE MEINUNG gennemgås.
In der Stunde:
https://app.minlaering.dk/bog/10/kapitel/25386/sektion/27186#introduction
zu Hause sollst du über die richtige Welle lesen und sowohl Parallele als auch Unterschiede finden. Scheibe in Elevfeedback was du gefunden hast.
Omfang
Estimeret: 25,00 moduler
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Projektarbejde
Formidling
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Projektarbejde
Titel 6
Forløb#6 Die moderne Familie Eksamen 16,5 ns
Tekster fra "Dein Deutschland" Systime
3000 Kilometer Weit Weg (skriveøvelse)
Einführung: Familie (1,2 ns)
Daniel Erk: So leben Wir 1 (1,5 ns)
Oliver Gehre: So leben wir 3 (2,3 ns)
Henning Süssebach: Ich will wissen, wer er ist Teil 1 und 2 (2,4 ns)
Malin Schwerdtfeger: Mein erster Achttausender Teil 1-4 (4,5 ns)
Video: Gezeugt durch Samenspende: (14 mins 4,3 ns) )
https://www.youtube.com/watch?v=RE5pM9dn5_U
Begreberne: Kernfamilie, Patchworkfamilie, Familie mit zwei Müttern, Einelternfamilie, Stieffamilie, Adoptivfamilie, Pflegefamilie, Scheidungskinder, Spenderkinder und Projektkinder introduceres.
Indhold
Kernestof:
I timen: Die moderne Familie - Einführung
det relative pronomen - øvelser
Vor dem Lesen: Die moderne Familie
Daniel Erk: So leben wir (1) | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog
alle, der ikke var til timen før ferien skal læse følgende:
Oliver Gehrs: So leben wir (3)
lektie er opgave 2 om løst sammensatte verber: https://app.minlaering.dk/opgavesaet/205
walk and talk
Spr til teksten
lav hjemme øvelse 3 om verbets tider i denne eksamensopgave:
Gezeugt durch Samenspende: “Mama, sag mir endlich was los ist!” I TRU DOKU
udlevering af Redemittel
Læs/lyt til timen Teil 2:
Afsnit
Lille grammaprøve: flyttet på grund af besøg fra Aachen. I må medbringe grammatikbogen og bruge ordbog og minlæring. Prøven er i hånden, så husk noget at skrive med.
her er nogle links, til hvis du vil læse om emnerne:
ellers prøverne tilbage og "frilæsning i minlæring" og forberedelse af spørgsmål/gesprächsthemen til Aachen-eleverne.
lektien er at udfylde Wahr/Falsch: Gezeugt durch Samenspende: “Mama, sag mir endlich was los ist!” I TRU DOKU Sabines Geschichte.docx
besøg fra Aachen: I skal inddeles i 5 grupper, men vi starter i Grønnegården.
gennemgang af testen og læsning af ny tekst i Dein Deutschland:
tag jeres prøver med. Spørgsmål
vi lytter til del 2 i Julia Franck: Streuselschnecke og laver quiz og opgaver
I timen:
hvis du ikke nåede det, skal du lave denne opgave:
Malin Schwerdtfeger: Mein erster Achttausender | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog
Malin Schwerdtfeger: Mein erster Achttausender | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog lyt til Teil 1
Vi læser og oversætter sidste tekst i emnet Jugend, der også er næste skr. opgave. Auf Wanderung.pdf
In der Stunde:
Malin Schwerdtfeger: Mein erster Achttausender | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog lyt til Teil 3
Malin Schwerdtfeger: Mein erster Achttausender | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog (Textverständnis)
Læs selv resten af teksten til Auf Wanderung
arbejde videre med opgaverne 2-4 i Auf Wanderung
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Jugend 2 EKSAMEN
Emnet er ikke et selvstændigt emne, og teksten Auf Wanderung hører til emnet Jugend
Indhold
Kernestof:
Vi læser og oversætter sidste tekst i emnet Jugend, der også er næste skr. opgave. Auf Wanderung.pdf
In der Stunde:
Malin Schwerdtfeger: Mein erster Achttausender | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog lyt til Teil 3
Malin Schwerdtfeger: Mein erster Achttausender | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog (Textverständnis)
Læs selv resten af teksten til Auf Wanderung
arbejde videre med opgaverne 2-4 i Auf Wanderung
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Forløb#7 der authentische Krimi Ekamen 45,1
forløb, hvor vi repeterer krimigenrerne fra "Dein Deutschland": 3. Der Krimi | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog,
samt læser True Crime teksterne:
Ferdinand Von Shirach: Einsam (tekst) 5,6 ns
Ferdinand Von Shirach: Kinder (tekst og film) 20,2
Ferdinand Von Schirach: DNA (film) 14,4 ns
Kim Wall /tekst) 3,4 ns
Auf Streife: Tätersuche bei Facebook und Co. (dpa, 2021) ns 1.5 eksempel på en eksamenstekst
https://www.nordschleswiger.dk/de/gesellschaft/streife-taetersuche-bei-facebook-und-co
Indhold
Kernestof:
Folgende Personen sind wichtig in der Welt des Krimis.docx
nyt emne: True Crime. Repeter krimigenrerne fra "Dein Deutschland": 3. Der Krimi | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog
Ferdinand von Schirach Einsam-Ty1.docx
Zuerst Kreuzworträtsel
Wir arbeiten heute mit Einsam.
https://mitcfu.dk/Materialer/CurrentLoan
AussageKinder.docx
I dag skal vi se en filmatisering af Kinder, som vi læser efter ferien
https://app.minlaering.dk/bog/10/kapitel/25386
Possesive pronominer
Kinder side 1.docx
hav læst denne novelle side 1-2 til timen:
Textarbeit mit Kinder.docx
hav læst resten af Kinder til timen
eksamenstekst: ThemaKrimi Facebook.docx
se hjemme filmen: DNA von Ferdinand von Schirach
Gruppenarbeit
hav læst denne artikel til timen og slå det op du ikke forstår -
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62628479609", "T": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62628479609", "H": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62628479609" }