Aurehøj Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Aurehøj Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 TyF/3 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Aurehøj Gymnasium
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Astrid Louise Hylager Lund, Vibe Buur Andersson
Hold
2023 TyF/3 (
1g TyF/3
,
2g TyF/3
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
#1 Einsam-Gemeinsam
Titel 2
#2 Die Mauer und die Menschen
Titel 3
#3 Krimi (eksamen)
Titel 4
#4 NS-Vergangenheit (eksamen)
Titel 5
#5 Märchen (eksamen)
Titel 6
#6 Deutschland als Einwanderungsland (eksamen)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
#1 Einsam-Gemeinsam
Forløbet fokuserer på forskellige fællesskaber og på forskellen på at være ensom og alene - i den virkelige verden og i den digitale.
I-bogen "Dein Deutschland" indeholder samtlige tekster.
Teoretisk tekst: Gemeinsamkeit und Einsamkeit
Annen May Kantereit: Oft gefragt
Hans-Peter Zürcher: Einsam
Drei Zitate über digitale Gemeinschaft
Jenna Krüger: Zwischen zwei Welten
Filmen: Jenseits der Stille
Ca. 15% af pensum.
Indhold
Kernestof:
Program:
Annen May Kantereit: Oft gefragt (Musikvideo)
Hvis du ikke ahr været på I-bogen endnu, så husk at gå på din skole mail har du fået en mail med en e-nøgle, du skal aktivere, når du kommer ind på systime.
Aktiver E-bogsnøgle 61649904-8cb09-052
Læs lektien som den står på forrige modul. Derudover skal I også høre - og gerne forstå sangen, som er i I-bogenhttps://www.youtube.com/watch?v=TxZMfufRJfo
Forrige modul lavede vi alle opgaverne til sangen i I-bogen færdig. Hvis dem der var på introtur har lyst, må de gerne følge op på opgaverne. i timen skal vi lave nogle rollespil om et spisebord og se hvad dem fra sidst lavede - de må så gerne øve si
Hvordan analyserer man en sætning (1).docx
Lav (eller sørg for du har lavet) de første to opgaver på siden i I-bogen om Hans-Peter Zürcher "Einsam" Hans-Peter Zürcher: Einsam
Afsnit
Vi laver aflevering i timen - sørg for, at du er up-to-date med alt vi har læst om emnet "Einsam-gemeinsam" - særligt teksten "Einsam" af Hans-Peter Zürcher - vi gennemgår den også lige for dem, der ikke var der og øv dig gerne på ordene fra afsnitte
HUSK dit laminerede grammatikark!
Vi læser videre i I-bogenhttps://dd.systime.dk/?id=215 hvor vi har fokus på udtale.
I får jeres rettede opgaver retur og vi bruger tid på at forstå rettelserne og gennemgå nogle generelle rettelser.
Til dette modul skal du have udfyldt dit eget steckbrief - UDEN NAVN. Ideen er, at vi i timen skal gætte, hvem der er hvem:)Dein_Steckbrief
Du skal have lavet opgaven med de tre argumenter for og imod digitale fællesskaber og så skal du have læst "1.Zitat" og lavet opgaven "Textverständnis Zitat 1" Kom til I-bogen ved at klikke på linket her Afsnit
Læs teksten Jenna Krüger: Zwischen zwei Welten. Du skal ikke lave øvelserne til MEN det er vigtigt, at du har læst den. Hvis det er meget svært for dig, så brug en oversættelsesmaskine til at forstå den på dansk og læs den dernæst på tysk.
Gruppe 1
Færdiggørelse af filmprojekt og juleafslutning
Juleafslutning
Sæt jer med jeres nye makker - pladserne gælder de næste 4 tysktimer
Jenseits der Stille szene 5-8.docx
Ingen lektier:)
I skal se filmen "Jenseits der Stille" - den vi påbegyndte sidst. Husk at sætte undertekster på og stoppe og slå ord op, hvis der er noget vigtigt, du ikke forstår. Du kan også følge med i drejebogen, I har fået udleveret.
Se min besked til holdet fra i går.
Du skal have set filmen færdig til denne time
HUSK DIT GRAMMATIK-ARK!
Brug tid på at studere dit grammatikark - vi skal arbejde med grammatik i dag. OG Du må gerne øve dig Internetøvelser - Sproglinks.dk fx på 4. Verber eller 5.kasusanalyse
Ingen lektier: Vi arbejder i denne time videre på grammatikstationerne og på en mundtlig aflevering - den kommer til at tælle for jeres næste aflevering
Gennemgang af skriftlige opgave og stationenlernen.
I dag skal I arbejde på en mundtlig aflevering om emnet "einsam - gemeinsam"
Karaktersamtaler
Diskussion
Brug 30min på at forstå sætningsanalyse og lav øvelser dertil Minlæring
Katrine var syg, da vi skrev opgaven uden hjælpemidler, så den skal hun lave i dag.
Optag jeres 3min video om Jeres oplevelser med Ensomhed eller fællesskab. Jeg viser jer i timen, hvordan I skal oploade og dele den med mig:)
Minlæring
Lisa s4-12.docx
Nye pladser:
Die Lisa - tekst.pdf
Lav 30min videre på minlæring
Undervisningsevaluering
Gloser:
Læs "Die Lisa" s.13-21 (i pdf-sider) - i timen besvarer vi følgende spørgsmål (men de kan måske være gode som læsefokus)Lisa 13-23 (2).docx
Til de interesserede: Opslag TYSKE SPROGKURSER 2024.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
#2 Die Mauer und die Menschen
Forløbet har fokus på DDR, Stasi og flugtforsøg og meget lidt på Vergangenheitbewältigung.
Tekster
Conrad Shuhmann: “Zwei Seiten eines Sprungs”
https://www.ndr.de/geschichte/chronologie/Peter-Fechter-Der-toedliche-Traum-von-der-Freiheit,mauerbau144.html Peter Fechter “Der tödliche Traum von der Freiheit”
Tekst 35 Mauer, Opfer und Täter en artikel fra Spiegel 12.08.1991 og Stern 12.9.1991 i Andersen og Husum: Berlin: Hauptstadt und Metropole. Munksgaard 1992. s.87-89.
”Mauer mit Banane” von Claudia Rusch (2003) aus „Meine freie deutsche Jugend“, Fischer Verlag.
Mario Röllig: Begegnung mit der Vergangenheit
Film:
Das Leben der Anderen
Der Tunnel
Artikler og små dokumentarer om muren, Satasi og flugtforsøg
https://studyflix.de/geschichte/berliner-mauer-4767
https://slowgerman.com/2019/05/16/sg-183-die-stasi/
https://kinder.wdr.de/tv/die-sendung-mit-der-maus/av/video-berliner-mauer-100.html
https://www.dw.com/de/spektakul%C3%A4re-fluchtversuche-aus-der-ddr/g-46205425
CFU dokumentar “Flugtrute Danmark”
Ekskursion: Besøg i Stasi fængsel i Rostock
Ca. 17% af pensum
Indhold
Kernestof:
Højtlæsning!
Program:
Sørg for at du har læst frem til s.21 og besvaret arbejdsspørgsmålene fra begge arbejdsark s.4-12 og 13-23 (men I skal kun lave til s.21.
Ballon - vor dem Film.pdf
Fremlæggelser af 2.del af "Die Lisa"
Så er det film-tid:)
Ballon - nach dem Film.pdf
Afsnit
Herzlich willkommen in Rostock.docx
Rostock 2024.ny.docx
Astrid tlf +45 26141140
Gruppe 1
Opsamling på opgaver fra Rostockturen - I skal forberede præsentationen til næste modul
Returopgave og prøve i din "Din Lisa"-opgave. Det vil sige, at I får en lille opgave, der ligner den, I har skrevet, men den er uden hjælpemidler og med pen og papir, så måske skal du lige læse din opgave igennem igen:)
Foruden Rostock præsentationerne skal I i dag skrive en lille prøve om "Die Lisa"
Opgaver retur - arbejde med grammatik.
Lav lektien - det tager kun 30min:) Minlæring
Videre arbejde med grammatik
Medbring jeres grammatiksider fra sidst:
Læs din skriftlige opgave og rettelserne dertil (de er givet tilbage i Lectio)+ dokumentet med faste udtryk om billedbeskrivelse igennem. Du må også gerne slå udtryk op vha AI, som du har brug for til at kunne beskrive et foto. Du skal øve dig på dem
Vi læser teksten om Conrad Schuhmann: Zwei Seiten eines Sprungs s. 14-18 i kompendiet.
Mundtlige fremlæggelser. Forbered 2 min fremlæggelse af et selvvalgt foto - fx det, du har skrevet opgave om. Du må medbringe få stikord. Jeg stiller derefter spørgsmål indtil enten det samme foto eller et andet foto.
Læs teksten om Conrad Schuhmann frem til afsnittet midt på s.17 „Man will hier Gras über die Sache wachsen lassen“
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
#3 Krimi (eksamen)
Forløbet indeholder autentiske beretninger om kriminelle handlinger samt fiktive historier, hvor personer gør sig skyldige i kriminalitet. Fokus for forløbet har været at tale om forskellige krimigenrer og -tekster samt at tale om skyld eller uskyld ogdrivkraften bag kriminelle handlinger.
Der er i forløbet arbejdet med følgende materiale:
- Ferdinand von Schirach – Anatomie
- Ferdinand von Schirachs ”Schuld” (sæson 2, afsnit 2 Anatomie)
- Ukendt forfatter - Mord im Hotel
- Milena Moser – Mein fünfter Mord
- Film af Fatih Akin - Aus dem Nichts
Supplerende materiale:
- Erik Christophersen - Der Krimi - Einige Informationen fra Dein Deutschland, Systime (2013)
- Merkmale des Krimis
Ca. 18% af pensum.
Indhold
Kernestof:
Hold 3 Elevernes citater + forklaringer til Mein fünfter Mord.docx
https://docs.google.com/document/d/1X4nqdIxBb-bAMEN0KYyJLrmoDZ_z3wzIq3vQV7vBRgo/edit
Læs og lyt til teksten Mein fünfter Mord - Teil 2. Find teksten på Systime i Dein Deutschland. Mens I læser, så tænk over følgende spørgsmål:1. Hvordan forløber hovedpersonens (jeg-fortælleren) hverdag? 2. Hvordan beskriver hovedpersonen sin mand?
https://squiz.systime.dk/index.php?id=18&systime_quiz%5bquiz%5d=7875
Arbejdsopgave til resumé af Mein fünfter Mord.pdf
Læs og lyt Mein fünfter Mord - Teil 3 i Dein Deutschland på Systime. Mens I læser, overvej: Wer kommt zu Besuch? Warum verlässt die Hauptperson plötzlich das Haus? Link til teksten: https://dd.systime.dk/?id=122#c357
Nach dem Lesen Aufgabe - Mein fünfter Mord.pdf
Link til quizlet: https://quizlet.com/dk/941210198/mord-und-kriminalitat-flash-cards/?i=5wys4i&x=1qqt
Færdiggør de fem punkter, som I individuelt skulle arbejde skriftligt på i forrige modul. I skal læse korrektur på hinandens, altså find en, som I bytter med. Dette skal gøres inden i morgen. Vi tager fælles opsamling i timen.
Lav opgave til Mord im Hotel. Link til opgaven: https://dd.systime.dk/?id=123#c212
Videoaflevering.pdf
Arbejdsspørgsmål til Mord im Hotel.docx
Zusammenfasssung des Textes
Færdiggør den skriftlige besvarelse af de tre spørgsmål til Mord im Hotel (dokumentet ligger på sidste modul og hedder 'Arbejdsspørgsmål til Mord im Hotel'). I timen skal I sammenligne jeres svar med en anden gruppe.
https://quizlet.com/join/rJyYrm9tf?i=5wys4i&x=1bqt
Anatomie - Text.pdf
Link til Quizlet
Hvis I ikke nåede det i timen, skal I læse teksten Anatomie af Ferdinand von Schirach færdig.
Lav en skriftlig besvarelse af tekstspørgsmålene til Abschnitt 1, 2 og 3. Spørgsmålene finder I her Textarbeit - Anatomie.docx
Link til Quizlet.
GRAMMAOVERSIGT.pdf
Afslutning på Anatomie: Forbered et resume af teksten ved at lave opgave 5 i Textarbeit - Anatomie (det opgaveark I allerede har arbejdet med teksten i), så I kan fortælle det i plenum og til din sidemakker i timen. I opgaven bliver I hjulpet godt på
Lav Anstieg 3 i vedhæftede dokument, som handler om NSU (Nationalsozialistischer Untergrund). I skal søge informationer om NSU på nettet for at undersøge om rækken af udsagn i opgaven er rigtig eller forkert. Det er en opvarmning til filmen Aus dem N
OBS: Det er vigtigt, at I er her til timen i dag, da filmen Aus dem Nichts kun er tilgængelig på Filmstriben.dk i nogle kommuner. Den gælder som en tekst i forløbet.
I får 40 min til at lave jeres Minikrimi i makkergrupper færdig. Bagefter ser vi filmen Aus dem Nichts færdig. Tidspunkt for aflevering er 10.40, sådan så I har afleveret, når vi skal til at se filmen.
Lav Filmarbeit 5 i Filmarbeit - Aus dem Nichts.pdf , hvor I skal finde ligheder og forskelle mellem filmen og NSU. Brug Anstieg 3 i samme dokument (som tidligere har været lektie) som hjælp. Læs (og forstå) opgavebeskrivelsen før I går i gang med opg
Supplerende stof:
Lies bitte den Text Merkmale des Krimis Seite 1-5 und markiere 10 Schlüsselwörter.
Notizen zu Krimiformen.docx
Læs og lyt til Erik Christophersen: Der Krimi - Einige Informationen fra Dein Deutschland og notér efterfølgende 2 gloser til hver krimitype (Krimiform) og moderne tendenser (moderne Tendenzen). I skal logge ind på Dein Deutschland og tilgå den via l
GRAMMAOVERSIGT.pdf
Lesestrategie Anatomie.docx
Læs vedhæftede danske tekst om forsvarsadvokaten Ferdinand von Schirach. Intro_Ferdinand von Schirach .pdf
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
#4 NS-Vergangenheit (eksamen)
Bearbejdning af NS-tiden fra efterkrigstiden og frem til i dag. Fokus har været spørgsmålet om efterfølgende generationers kollektive skyldfølelse over en krig, der fandt sted, før de blev født, og hvilken påvirkning det har haft for det enkelte individ og de enkelte familier samt for det tyske samfunds selvforståelse i dag.
Der er i forløbet arbejdet med følgende materiale:
- Nora Krug - uddrag af Heimat – ein deutschtes Familienalbum (2018)
- Die Nürnberger Rassengesetze (1936)
- Film af Giulio Ricciarelli - Im Labyrinth des Schweigens (2014)
Supplerende materiale:
- Klaus Kordon - Die Lisa (2002)
- Marie Søgaard Thellesen m.fl - Bearbejdning af den nazistiske fortid (2016)
- Marie Søgaard Thellesen m.f. - Strategier for hvordan man omgås fortiden (2016)
Ca. 18% af pensum
Indhold
Kernestof:
Vi skal arbejde med et uddrag af bogen Heimat af Nora Krug, som er en graphic novel. I skal derfor hjemmefra læse s. 1 om forfatteren og bogens bagside s. 18 Nora Krug - Heimat.docx, så I har en idé om, hvem hun er, og hvad bogen går ud på.
Læs s. 4-5 i Heimat
Quizlet - Heimat s. 7-9
Fragen Heimat s. 7-9.docx
Læs side 7-9 i Heimat (side 7 har I allerede læst med jeres makkere i sidste modul).
Quizlet Heimat S. 8-9
Ordforråd til dagens tekst: Quizlet Heimat s. 12-14. Øv kortene igennem et par gange og spil så spillet Match (vendespil) igennem mindst 3 gange.
Heimat Seite 11 Arbeit mit dem Text.docx
Quizlet: Heimat S. 11-14
Die Nürnberger Rassengesetze 1936.pdf
I dag skal I i grupper præsentere jeres arbejde med Heimat s. 16-17 for hinanden. Vi tager også et par stykker i plenum. Det er som sådan ikke lektie, da den halve time i forrige modul er nok. Det er nemlig ikke meningen, at I skal øve og øve og øve
Stationstræning - Im Labyrinth des Schweigens (1).docx
Im Labyrinth des Schweigens - Personen (2).pdf
Brug 15 min på at øve ordforråd med til filmen her på Quizlet. Bestem selv om i vil øve det med spillene eller flashcards - vigtigst er bare, at I får kigget på ordene.
Supplerende stof:
Klaus Kordon - Die Lisa.pdf
Die Lisa - Personen und Jahrezahlen.docx
GRAMMAOVERSIGT.pdf
Læsestrategier tysk.docx
Læs den danske tekst Vergangenheitsbewältigung - bearbejdning af den nazistiske fortid.docx
Læs den danske tekst Strategier for hvordan man undgår fortiden.docx . Find 10 centrale ord indenfor de fem strategier og oversæt dem til tysk. Den er ikke særlig lang og er god at have som baggrund, når man skal tale om filmen og også Heimat. Hvad h
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
#5 Märchen (eksamen)
Fokus har været på eventyrtræk i Voksmärchen og Kunstmärchen - herunder også moderne eventyr. Herunder har eleverne fået kendskab til, hvordan man kan bruge forskellige slags eventyr til at bringe bestemte budskaber og moraler frem.
Der er i forløbet arbejdet med følgende materiale:
- Wolf Biermann - Das Märchen von kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte (1976)
- Brüder Grimm - Sneewitchen
- Brüder Grimm - Rotkäppchen
- Film af Tom Tykwer - Lola rennt
Supplerende materiale:
- 12 Märchenmerkmale:
https://www.youtube.com/watch?v=PAD9qxF149Y
- Merkmale von Volksmärchen und Kunstmärchen
Ca. 12% af pensum
Indhold
Kernestof:
Das Märchen vom kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte-2.pdf
I skal have læst og forstået eventyret Das Märchen vom kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte-2.pdf samt have lavet opgaverne til den: Aufgaben zu kleinen Herrn Moritz.docx.
Hvad I ikke nåede af Brüder Grimm Rotkäppchen + Aufgaben.docx i arbejd selv-modulet er lektie til i dag. Husk at være klar med den lille præsentation af den sidste opgave i dokumentet.
Gruppenarbeit Schneewittchen.docx
Schneewittchen.pdf
Vi skal læse Snehvide. Læs jeres gruppes tildelte side i Schneewittchen.pdf. Hav fokus på opgaverne (Gruppenarbeit Schneewittchen.docx dertil mens I læser, så I er klar til at arbejde med dem i modulet. Det gør ikke noget, at I ikke har læst de andre
Lola rennt - Aufgaben.docx
I skal have set resten af Lola rennt til i dag. Vi skal arbejde med den i timen: https://fjernleje.filmstriben.dk/film/5101172400/lola
Supplerende stof:
Læs Merkmale des Märchens.docx
GRAMMAOVERSIGT.pdf
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
#6 Deutschland als Einwanderungsland (eksamen)
Forløbet har givet eleverne indblik i Tyskland som indvandringsland gennem historien samt et indblik i Tysklands rolle i flygtningekrisen i 2015. Eleverne har ligeledes beskæftiget sig med materiale om gæstearbejdere fra Tyrkiet samt de efterfølgende generationer og hvilket tilhørsforhold de har til hhv. Tyrkiet og Tyskland.
Der i forløbet arbejdet med følgende materiale:
- Youtube-klip: Was denken Kinder türkischer Gastarbeiter über Deutschland? (21. maj 2021)
- Uddrag af tale af Angela Merkel til Sommerpressekonferenz (31. august 2015)
- Digt af Omran Fadel - Ich starre zurück (2018)
- Hubertus Godeysen - uddrag af Sommersturm (2015)
- Film af Yasemin Samdereli - Almanya – Wilkommen in Deutschland (2011)
Supplerende materiale:
- Einstiegstext af Christian Smith og Karsten Trolle Viholm fra Im Wandel (2023)
Ca. 12% af pensum
Indhold
Kernestof:
Øv gloser på Quizlet, så I får udvidet jeres ordforråd omkring emnet.
Se, hør og læs Uddrag af tale fra Angela Merkel (2015).docx igen (vi hørte den i forrige modul) og besvar de spørgsmål, der står i dokumentet.
Hubertus Godeysen Sommersturm Teil 2 - eksamenstræning.docx
Formuler 3 sætninger med et relativpronomen, som relaterer sig til Sommersturm Teil 1, som vi læste sammen i sidste time. Forbered også 1 spørgsmål til teksten, som I kan stille til hinanden i timen jeres faste grupper.
Hvis I ikke har læst og hørt Uddrag af tale fra Angela Merkel (2015).docx (som I arbejdede med i sidste uge) er det en god idé at have styr på den, da den er en del af den sammenligning, I skal lave ifm eksamenstræningen.
Kig Arbeitsblatt til filmen igennem, så du ved, hvad du skal fokusere på, når du skal se film: Arbeitsblatt Almanya Wilkommen in Deutschland.docx
I skal se filmen Almanya - Wilkommen in Deutschland færdig til i dag. Vi var noget 1 time og 12 minutter ind i filmen. Den ligger tilgængelig for jer på mitcfu.dk fredag-søndag (25-27. april). Skriv til mig, hvis I har problemer med at tilgå den.
Torsdag 1/5 skal I lave en aflevering i timen omhandlende filmen. Forberedelse til afleveringen er Arbeitsblatt Almanya Wilkommen in Deutschland.docx , som vi laver i modulet i dag. Hvis I ikke kan være til modulet i dag, er det derfor ekstra vigtigt
I skal skrive jeres sidste aflevering i modulet i dag. Afleveringen skal skrives over de opgaver, vi gennemgik i timen i mandags, så det er afgørende, at I har lavet disse opgaver til i dag (til jer der ikke var der: I vil modtage nogle noter og stik
Supplerende stof:
Læs Einstiegstext.docx (introtekst) til vores nye emneforløb: Deutschland als Einwanderungsland - noter jer undervejs, hvad der skete i årstallene 1945, 1960, 1961, 2015, 2022.
Minigrammatik.pdf
Redemittel.pdf
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Aflevering 8 - Sommersturm
09-04-2025
Aflevering 9 - Almanya
01-05-2025
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62628485846", "T": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62628485846", "H": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62628485846" }