Aurehøj Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Aurehøj Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 TyF/5 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Aurehøj Gymnasium
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Astrid Louise Hylager Lund, Vibe Buur Andersson
Hold
2023 TyF/5 (
1g TyF/5
,
2g TyF/5
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
#1 Einsam-Gemeinsam
Titel 2
#2 Die Mauer und die Menschen
Titel 3
#3 Krimi (eksamen)
Titel 4
#4 NS-Vergangenheit (eksamen)
Titel 5
#5 Märchen (eksamen)
Titel 6
#6 Deutschland als Einwanderungsland (eksamen)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
#1 Einsam-Gemeinsam
Forløbet fokuserer på forskellige fællesskaber og på forskellen på at være ensom og alene - i den virkelige verden og i den digitale.
I-bogen "Dein Deutschland" indeholder samtlige tekster.
Teoretisk tekst: Gemeinsamkeit und Einsamkeit
Annen May Kantereit: Oft gefragt
Hans-Peter Zürcher: Einsam
Drei Zitate über digitale Gemeinschaft
Jenna Krüger: Zwischen zwei Welten
Filmen: Jenseits der Stille
Ca. 15% af pensum
Indhold
Kernestof:
61649904-8cb09-052 e-bogsnøgle
I skal forberede ca. 30sek-1min præsentation af jeres sidemakker som I kan præsentere HELT UDEN NOTER. Det skal hverken være fejlfrit eller svært - vi skal bare lære personen lidt at kende. Brug gerne udtryk fra jeres ark.
Husk kaffe og kage:) sørg for I har set musikvideoen på I-bogen ‘Annenkantarei’ oft gefragt - find evt teksten på Google. I timen skal villavej små familie-rollespil.
Lav (eller sørg for du har lavet) de første to opgaver på siden i I-bogen om Hans-Peter Zürcher "Einsam" Hans-Peter Zürcher: Einsam
juleafslutning
Vi laver aflevering i timen
Afsnit
Vi laver aflevering i timen - sørg for, at du er up-to-date med alt vi har læst om emnet "Einsam-gemeinsam" og øv dig gerne på ordene fra afsnittene.
Medbring blyant, viskelæder og dit grammatikark.
Dein_Steckbrief.doc
I timen:
Til dette modul skal du have udfyldt dit eget Steckbrief - UDEN NAVN. Jeg har oprettet den som aflevering for at jeg kan printe dem alle inden timen.
Jeg var oppe hos Jacobine, og vi fandt løsningen til hvorfor vores login til tyskhjemmesiden ikke virker.Alle skal have et nyt login:61649904-8cb09-052 - måske er der noget med bindestregerne der skal fjernes - prøv jer frem.
Juleafslutning
Ingen lektier!
Ny fast makker de næste 4 tysktimer
Vi ser filmen "Jenseits der Stille". Den findes kun på DVD med danske undertekster! Så det er vigtigt I er her og ser den.https://www.youtube.com/watch?v=4UavdVfuEOY
Jenseits der Stille szene 5-8.docx
Jenseits...Vi henter bøger og læser åbningskapitlerne, ser starten på filmen og laver de første arbejdsopgaver.
I skal se resten af filmen "Jenseits der Stille" https://www.youtube.com/watch?v=4UavdVfuEOY
Program:
Du skal have set filmen færdig til denne time
Hvordan analyserer man en sætning.docx
Du skal regne med at bruge ca 1-1,5 time på resumeet af "Jenseits der Stille derhjemme.
Gennemgang af skriftlige opgave og stationenlernen.
Brug tid på at studere dit grammatikark - vi skal arbejde med grammatik i dag. OG Du må gerne øve dig Internetøvelser - Sproglinks.dk fx på 4. Verber eller 5.kasusanalyse
Stationer med grammatik og skriftlige opgaver retur
Vi arbejder i denne time på en Mundtlig aflevering - den kommer til at tælle for jeres næste mundtlige aflevering
Karaktersamtaler
Brug 30min på at arbejde med sætningsanalysen via linket
Tobias var fraværende ved sidste opgave, vi lavede i timen. Derfor skal I skrive denne opgave i dette modul. Medbring jeres grammatikark og papir og blyant.
Lisa s4-12.docx
Die Lisa - tekst.pdf
https://quizlet.com/31326968/die-lisa-flash-cards/
Lav 30min videre på minlæring
undervisningsevalueringSpoergsmaalsbank-evaluering-1.pdf
Læs "Die Lisa" s.13-23 - i timen besvarer vi følgende spørgsmål (men de kan måske være gode som læsefokus)Lisa 13-23 (2).docx
Til de intereserede Opslag TYSKE SPROGKURSER 2024.docx
Højtlæsning!
Sørg for at du har læst og besvaret arbejdsspørgsmål frem til s.23 i Die Lisa.
Ballon - vor dem Film (1).pdf
I dag skal I fremlægge de sider, som de tilstedeværende sidst forberedte fremlæggelse af
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
#2 Die Mauer und die Menschen
Forløbet har fokus på DDR, Stasi og flugtforsøg og meget lidt på Vergangenheitbewältigung.
Tekster
Conrad Shuhmann: “Zwei Seiten eines Sprungs”
https://www.ndr.de/geschichte/chronologie/Peter-Fechter-Der-toedliche-Traum-von-der-Freiheit,mauerbau144.html Peter Fechter “Der tödliche Traum von der Freiheit”
Tekst 35 Mauer, Opfer und Täter en artikel fra Spiegel 12.08.1991 og Stern 12.9.1991 i Andersen og Husum: Berlin: Hauptstadt und Metropole. Munksgaard 1992. s.87-89.
”Mauer mit Banane” von Claudia Rusch (2003) aus „Meine freie deutsche Jugend“, Fischer Verlag.
Mario Röllig: Begegnung mit der Vergangenheit
Film:
Das Leben der Anderen
Der Tunnel
Artikler og små dokumentarer om muren, Satasi og flugtforsøg
https://studyflix.de/geschichte/berliner-mauer-4767
https://slowgerman.com/2019/05/16/sg-183-die-stasi/
https://kinder.wdr.de/tv/die-sendung-mit-der-maus/av/video-berliner-mauer-100.html
https://www.dw.com/de/spektakul%C3%A4re-fluchtversuche-aus-der-ddr/g-46205425
CFU dokumentar “Flugtrute Danmark”
Ekskursion: Besøg i Stasi fængsel i Rostock
Ca. 17% af pensum
Indhold
Kernestof:
Husk kaffe og kage:) sørg for I har set musikvideoen på I-bogen ‘Annenkantarei’ oft gefragt - find evt teksten på Google. I timen skal villavej små familie-rollespil.
Lav (eller sørg for du har lavet) de første to opgaver på siden i I-bogen om Hans-Peter Zürcher "Einsam" Hans-Peter Zürcher: Einsam
juleafslutning
Vi laver aflevering i timen
Afsnit
Vi laver aflevering i timen - sørg for, at du er up-to-date med alt vi har læst om emnet "Einsam-gemeinsam" og øv dig gerne på ordene fra afsnittene.
Medbring blyant, viskelæder og dit grammatikark.
Dein_Steckbrief.doc
I timen:
Til dette modul skal du have udfyldt dit eget Steckbrief - UDEN NAVN. Jeg har oprettet den som aflevering for at jeg kan printe dem alle inden timen.
Jeg var oppe hos Jacobine, og vi fandt løsningen til hvorfor vores login til tyskhjemmesiden ikke virker.Alle skal have et nyt login:61649904-8cb09-052 - måske er der noget med bindestregerne der skal fjernes - prøv jer frem.
Juleafslutning
Ingen lektier!
Ny fast makker de næste 4 tysktimer
Vi ser filmen "Jenseits der Stille". Den findes kun på DVD med danske undertekster! Så det er vigtigt I er her og ser den.https://www.youtube.com/watch?v=4UavdVfuEOY
Jenseits der Stille szene 5-8.docx
Jenseits...Vi henter bøger og læser åbningskapitlerne, ser starten på filmen og laver de første arbejdsopgaver.
I skal se resten af filmen "Jenseits der Stille" https://www.youtube.com/watch?v=4UavdVfuEOY
Program:
Du skal have set filmen færdig til denne time
Hvordan analyserer man en sætning.docx
Du skal regne med at bruge ca 1-1,5 time på resumeet af "Jenseits der Stille derhjemme.
Gennemgang af skriftlige opgave og stationenlernen.
Brug tid på at studere dit grammatikark - vi skal arbejde med grammatik i dag. OG Du må gerne øve dig Internetøvelser - Sproglinks.dk fx på 4. Verber eller 5.kasusanalyse
Stationer med grammatik og skriftlige opgaver retur
Vi arbejder i denne time på en Mundtlig aflevering - den kommer til at tælle for jeres næste mundtlige aflevering
Karaktersamtaler
Brug 30min på at arbejde med sætningsanalysen via linket
Tobias var fraværende ved sidste opgave, vi lavede i timen. Derfor skal I skrive denne opgave i dette modul. Medbring jeres grammatikark og papir og blyant.
Lisa s4-12.docx
Die Lisa - tekst.pdf
https://quizlet.com/31326968/die-lisa-flash-cards/
Lav 30min videre på minlæring
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
#3 Krimi (eksamen)
Forløbet indeholder autentiske beretninger om kriminelle handlinger samt fiktive historier, hvor personer gør sig skyldige i kriminalitet. Fokus for forløbet har været at tale om forskellige krimigenrer og -tekster samt at tale om skyld eller uskyld ogdrivkraften bag kriminelle handlinger.
Der er i forløbet arbejdet med følgende materiale:
- Ferdinand von Schirach – Anatomie
- Ferdinand von Schirachs ”Schuld” (sæson 2, afsnit 2 Anatomie)
- Ukendt forfatter - Mord im Hotel
- Milena Moser – Mein fünfter Mord
- Film af Fatih Akin - Aus dem Nichts
Supplerende materiale:
- Erik Christophersen - Der Krimi - Einige Informationen fra Dein Deutschland, Systime (2013)
- Merkmale des Krimis
Ca. 18% af pensum
Indhold
Kernestof:
Bitte den Text "Merkmale des Krimis" Seite 1-5 fertiglesen und marikere mindestens 10 Schlüsselwörter. Teksten er vedhæftet på modulet fra i går.
https://dd.systime.dk/?id=122#c353
Link til jeopardy: https://squiz.systime.dk/index.php?id=18&systime_quiz%5bquiz%5d=7871
Læs og lyt til teksten Mein fünfter Mord - Teil 1. Find teksten på Systime i Dein Deutschland. Skriv hypoteser ned til teksten, altså hvad I indtil videre tror: Wer ist der Täter? Wer ist das Opfer? Was ist das Motiv? Link til teksten: https://dd.sys
Arbejdsopgave til resumé af Mein fünfter Mord.pdf
Læs og lyt til Mein fünfter Mord - Teil 2 + 3. Link til teksten: https://dd.systime.dk/?id=122#c357
https://squiz.systime.dk/index.php?id=18&systime_quiz%5bquiz%5d=7875 link til wahr oder falsch
Nach dem Lesen Aufgabe - Mein fünfter Mord.pdf
Link til quizlet: https://quizlet.com/dk/941210198/mord-und-kriminalitat-flash-cards/?i=5wys4i&x=1qqt
Færdiggør de fire punkter (punkt 2-5), som I individuelt skulle arbejde skriftligt på i forrige modul og rette hinandens. Vi tager fælles opsamling i timen.
Arbejdsspørgsmål til Mord im Hotel.docx
Færdiggør den skriftlige besvarelse af de tre spørgsmål til Mord im Hotel (dokumentet ligger på sidste modul og hedder 'Arbejdsspørgsmål til Mord im Hotel'). I timen skal I sammenligne jeres svar med en anden gruppe.
Link til quizlet
Anatomie - Text.pdf
Lav en skriftlig besvarelse af tekstspørgsmålene til Abschnitt 1 og 2. Spørgsmålene finder I her Textarbeit - Anatomie.docx
Færdiggør Textarbeit 1 fra opgavedokumentet til teksten Anatomie - altså besvar alle spørgsmål til alle afsnit af teksten. Vi samler op på det i timen.
Øv ordforråd på Quizlet Link til Quizlet.
Afslutning på Anatomie: Forbered et resume af teksten ved at lave opgave 5 i Textarbeit - Anatomie (det opgaveark I allerede har arbejdet med teksten i), så I kan fortælle det i plenum og til din sidemakker i timen. I opgaven bliver I hjulpet godt på
Lav Anstieg 3 i vedhæftede dokument, som handler om NSU (Nationalsozialistischer Untergrund). I skal søge informationer om NSU på nettet for at undersøge om rækken af udsagn i opgaven er rigtig eller forkert. Det er en opvarmning til filmen Aus dem N
OBS: Det er vigtigt, at I er her til timen i dag, da filmen Aus dem Nichts kun er tilgængelig på Filmstriben.dk i nogle kommuner. Den gælder som en tekst i forløbet.
Lav Filmarbeit 5 i Filmarbeit - Aus dem Nichts.pdf, hvor I skal finde ligheder og forskelle mellem filmen og NSU. Brug Anstieg 3 i samme dokument (som tidligere har været lektie) som hjælp. Læs (og forstå) opgavebeskrivelsen før I går i gang med opga
Supplerende stof:
Hold 5 Elevernes noter til Erik Christophersen Der Krimi - einige Informationen.docx
Læs og lyt til Erik Christophersen: Der Krimi - Einige Informationen og notér efterfølgende 2 gloser til hver krimitype (Krimiform) og moderne tendenser (moderne Tendenzen). Teksten ligger inde på Systime i Dein Deutschland. Sørg for, at I kan logge
https://docs.google.com/document/d/1gz1j9FbE09pr3LzWOMI3DskYqxYPG9nQglvaA24tTyU/edit
GRAMMAOVERSIGT.pdf
Lesestrategie Anatomie.docx
Læs vedhæftede danske tekst om forsvarsadvokaten Ferdinand von Schirach. Intro_Ferdinand von Schirach .pdf
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Aflevering 1 - Oversættelse og grammatik
27-08-2024
Aflevering 2 - Videoaflevering
23-09-2024
Aflevering 3 - Minikrimi
29-10-2024
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
#4 NS-Vergangenheit (eksamen)
Bearbejdning af NS-tiden fra efterkrigstiden og frem til i dag. Fokus har været spørgsmålet om efterfølgende generationers kollektive skyldfølelse over en krig, der fandt sted, før de blev født, og hvilken påvirkning det har haft for det enkelte individ og de enkelte familier samt for det tyske samfunds selvforståelse i dag.
Der er i forløbet arbejdet med følgende materiale:
- Nora Krug - uddrag af Heimat – ein deutschtes Familienalbum (2018)
- Die Nürnberger Rassengesetze (1936)
- Film af Giulio Ricciarelli - Im Labyrinth des Schweigens (2014)
Supplerende materiale:
- Klaus Kordon - Die Lisa (2002)
- Marie Søgaard Thellesen m.fl - Bearbejdning af den nazistiske fortid (2016)
- Marie Søgaard Thellesen m.f. - Strategier for hvordan man omgås fortiden (2016)
Ca. 18% af pensum
Indhold
Kernestof:
ARBEJD-SELV-MODUL, se program i præsentationen her på modulet.
Vi skal arbejde med et uddrag af bogen Heimat af Nora Krug, som er en graphic novel. I skal derfor hjemmefra læse s. 1 om forfatteren og bogens bagside s. 18 Nora Krug - Heimat.docx, så I har en idé om, hvem hun er, og hvad bogen går ud på.
Quizlet Heimat s. 7-9
I skriver et kort resumé på ca. 5 linjer af s. 4-5 i Heimat, som vi læste i går. Mindst 5 af følgende gloser, som vi øvede i timen, skal indgå. Aflever jeres resumé i elevfeedback her på modulet. Se gloser her:
Husk grammatikark og Ny Grundbog til gennemgang af analoge aflevering.
Fragen und Bildbeschreibung Heimat s. 8-9.docx
Læs s. 7-9 i Heimat. Læs Læsestrategier tysk.docx igennem inden du går i gang med lektien. Forbered dig på at lave en læselog (sidst i dokumentet) i forbindelse med at læse teksten.
Øv ordforråd til teksten igennem en gang eller to inden I læser. Quizlet. Quizlet Heimat S. 7-9
LEKTIEGENGANGER: Læs s. 7-8 i Heimat. Læs Læsestrategier tysk.docx igennem inden du går i gang med lektien. Forbered dig på at lave en læselog (sidst i dokumentet) i forbindelse med at læse teksten. Side 9 læser vi sammen i modulet (selvom der er et
Øv gerne ordforråd til teksten igennem en gang eller to inden I læser. Quizlet Heimat S. 7-9
Heimat Seite 11-14 Arbeit mit dem Text.docx
Læs side 13-14 af Heimat. Inden du går i gang med læsningen, så brug 10 min på Quizlet og øv ordforråd til dagens tekst (ordene er også fra de sider, vi læste i timen i går). Øv ordene med flashcards, match, learn eller test - eller lidt af hvert: Qu
Nora Krug - Heimat.docx
Jer, der ikke var her i forrige modul, skal se frem til 45 minutter inde i filmen Im Labyrinth des Schweigens inden modulet i dag. Filmen er til rådighed for jer på mitcfu under 'mine materialer' fredag, lørdag og søndag. Hvis cfu driller, kan I se d
Læs til og med §3 i Die Nürnberger Rassengesetze 1936.pdf . Vi tager resten i timen.
Brug også 10 min på at øve ordforråd med til filmen her på Quizlet. Bestem selv om i vil øve det med spillene eller flashcards.
Das Märchen vom kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte-2.pdf
Im Labyrinth des Schweigens - Personen.pdf
Supplerende stof:
GRAMMAOVERSIGT.pdf
Læs s. 4-11 af Klaus Kordon - Die Lisa.pdf (der står kun et par linjer på hver side). I har læst den i 1.g, så find, hvad I har af noter til teksten.
Die Lisa samlet
Læsestrategier tysk.docx
Læs den danske tekst Vergangenheitsbewältigung - bearbejdning af den nazistiske fortid.docx
Læs den danske tekst Strategier for hvordan man undgår fortiden.docx . Find 10 centrale ord indenfor de fem strategier og oversæt dem til tysk. Den er ikke særlig lang og er god at have som baggrund, når man skal tale om filmen og også Heimat. Hvad h
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
#5 Märchen (eksamen)
Fokus har været på eventyrtræk i Voksmärchen og Kunstmärchen - herunder også moderne eventyr. Herunder har eleverne fået kendskab til, hvordan man kan bruge forskellige slags eventyr til at bringe bestemte budskaber og moraler frem.
Der er i forløbet arbejdet med følgende materiale:
- Wolf Biermann - Das Märchen von kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte (1976)
- Brüder Grimm - Sneewitchen
- Brüder Grimm - Rotkäppchen
- Film af Tom Tykwer - Lola rennt
Supplerende materiale:
- 12 Märchenmerkmale:
https://www.youtube.com/watch?v=PAD9qxF149Y
- Merkmale von Volksmärchen und Kunstmärchen
Ca. 12% af pensum
Indhold
Kernestof:
Mundtlige fremlæggelser ude ved mig. Gruppe 1 starter. Hvis I har brug for at kigge på øvelserne til stationstræning ifm fremlæggelsen: Stationstræning - Im Labyrinth des Schweigens (1).docx
Læs s. 60-61 i Das Märchen vom kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte-2.pdf I timen skal I i grupper læse eventyret færdigt samt arbejde med tekstspørgsmål og eventyrtræk.
Aufgaben zu kleinen Herrn Moritz.docx
I skal have læst og forstået eventyret Das Märchen vom kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte-2.pdf samt have lavet opgaverne til den: Aufgaben zu kleinen Herrn Moritz.docx.
Hvad I ikke nåede af Brüder Grimm Rotkäppchen + Aufgaben.docx i går er lektie til i dag
Gruppenarbeit Schneewittchen.docx
Schneewittchen.pdf
Læs jeres gruppes tildelte side i Schneewittchen.pdf. Hav fokus på opgaverne (Gruppenarbeit Schneewittchen.docx dertil mens I læser, så I er klar til at arbejde med dem i modulet. Det gør ikke noget, at I ikke har læst de andre sider - I kan helt sik
Se resten af filmen Lola rennt på Filmstriben. Dem, som ikke var der til modulet i mandags, hvor vi så filmen, skal se hele filmen til i dag. Mens I ser filmen, skal I notere jer, hvilke eventyrtræk, I kan finde i filmen. LEKTIE SKUBBET TIL I MORGEN.
Se resten af filmen Lola rennt på Filmstriben. Dem, som ikke var der til modulet i mandags, hvor vi så filmen, skal se hele filmen til i dag. Mens I ser filmen, skal I notere jer, hvilke eventyrtræk, I kan finde i filmen.
Supplerende stof:
Merkmale des Märchens.docx
Læs Merkmale des Märchens.docx
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
#6 Deutschland als Einwanderungsland (eksamen)
Forløbet har givet eleverne indblik i Tyskland som indvandringsland gennem historien samt et indblik i Tysklands rolle i flygtningekrisen i 2015. Eleverne har ligeledes beskæftiget sig med materiale om gæstearbejdere fra Tyrkiet samt de efterfølgende generationer og hvilket tilhørsforhold de har til hhv. Tyrkiet og Tyskland.
Der i forløbet arbejdet med følgende materiale:
- Youtube-klip: Was denken Kinder türkischer Gastarbeiter über Deutschland? (21. maj 2021)
- Uddrag af tale af Angela Merkel til Sommerpressekonferenz (31. august 2015)
- Digt af Omran Fadel - Ich starre zurück (2018)
- Hubertus Godeysen - uddrag af Sommersturm (2015)
- Film af Yasemin Samdereli - Almanya – Wilkommen in Deutschland (2011)
Supplerende materiale:
- Einstiegstext af Christian Smith og Karsten Trolle Viholm fra Im Wandel (2023)
Ca. 12% af pensum
Indhold
Kernestof:
Øv gloser på Quizlet, som træner centrale ord til en video, I skal se i timen.
Skriv 3 sætninger om digtet "Ich starre Zurück". Brug det stikordspapir/Arbeitsblatt, som I arbejdede med i forrige modul ifm stationstræningen. Forbered jer også på at kunne fortælle på tysk om, hvad digtet handler om.
Brug 10 minutter på at øve gloser på Quizlet, så I får udvidet jeres ordforråd om emnet.
Hubertus Godeysen Sommersturm Teil 2 - eksamenstræning.docx
Hvis I ikke har læst og hørt Angela Merkels Rede zur Sommerpressekonferenz (som I arbejdede med i sidste uge) er det en god idé at have styr på den, da den er en del af den sammenligning, I skal lave ifm eksamenstræningen.
Have læst Sommersturm Teil 2 til i dag og hav jeres sikordspapir nogenlunde klar.
Kig Arbeitsblatt til filmen igennem, så du ved, hvad du skal fokusere på, når du skal se film: Arbeitsblatt Almanya Wilkommen in Deutschland.docx
I skal arbejde selv. Først skal I se filmen Almanya Wilkommen in Deutschland færdig - vi nåede ca 1 time og 18 minutter ind i filmen. Find den under 'Mine materialer' på mitcfu. Sæt en computer til storskærm og se filmen sammen. Herefter skal I arbej
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Aflevering 7 - kortfilm
13-03-2025
Aflevering 8 - Sommersturm
03-04-2025
Aflevering 9 - Almanya
22-04-2025
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62654405460", "T": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62654405460", "H": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62654405460" }