Aurehøj Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Aurehøj Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2024 drV/1 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Aurehøj Gymnasium
Fag og niveau
Dramatik C
Lærer(e)
Charlotte Stenbek Nedergaard
Hold
2024 drV/1 (
2g3g drV/1
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Skuespillerens virkemidler
Titel 2
Naturalismeteater
Titel 3
Naturalismeteater
Titel 4
commedia dell arte
Titel 5
Nyere iscenesættelsesformer
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Skuespillerens virkemidler
Indhold
Kernestof:
Læs s 11-13 i Dramatik - en grundbog
Læs s 14-15 i Dramatik-bogen + Husk 40kr + 50 for nogle til teaterbilletter (på kontoen til mobilepay-betaling
Læs s 25-26 i Dramatik-bogen
Læs grundigt s 16-17 i Dramatik-bogen - aftal med en makker om I mødes på skolen i modulet eller hjemme hos en af jer:-) God arbejdslyst - se herunder:
I modulet skal I arbejde 2+2 med at lave øvelse 1.2
Læs s 18-21i Dramatik-bogen
Læs s 27-30 i Dramatik-bogen
Et drømmespil | DET KGL. TEATER
Vi mødes i Carl N kl 8.10
Lige en lektie ang. Forestillingen Gengangere: Hvilke to scener husker du bedst? - skriv med dine egne ord hvilke bevægelser, scenografi eller tekst du oplevede som særlige
Skuespilleren- Refleksioner 1.docx
Medbring Dramatik-bogen og læs denne:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Naturalismeteater
-Arbejde med Henrik Ibsens stykke "Et Dukkehjem"
-afprøve skuespilstil efter Konstantin Stanislavskij
- lære om naturalistisk teater
Dramatik - en grundbog: s.27-28, 68-71, 112, 118-119
Dramatik - en teaterhistorie: s. 83-99
Indhold
Kernestof:
Skuespilleren- Refleksioner 1.docx
Medbring Dramatik-bogen og læs denne:
Læs s 38-42 + afsnittet Naturalismen 1870'erne s. 118
Dramaturgisk analyse-fra B. Dam.pdf
Øv dine replikker - gerne meden kammerat, et familiemedlem eller foran et spejl
Et Dukkehjem - tekstudsnit:
Skim s 68-71 i Dramatikbogen
HUSK HUSK teksten til Et Dukkehjem
Læs s 70-71 i Dramatikbogen
lektie er at øve på din rolle!- (rollen i Et Dukkehjem)
læs i den RØDE bog s. 97-99 + s 71 i den sorte bog Medbring den sorte bog
Arbejdsplan 27/11.docx
Husk at øve på din rolle igen!!! og læs kap 5.2 i den røde bog og gerne også skim s 68-71 i den sorte bog OG medbring DEN SORTE bog
Overvej og medbring hjemmefra en rekvisit til din rolle - ØV dig gern med denne rekvisit hjemme
Bare husk dine ting til at spille Et Dukkehjem-scenen
Naturalisme-Stanislavskij refleksioner.docx
Tag både den røde og den sorte bog med😊
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Naturalismeteater
Indhold
Kernestof:
Læs s 38-42 + afsnittet Naturalismen 1870'erne s. 118
Dramaturgisk analyse-fra B. Dam.pdf
Øv dine replikker - gerne meden kammerat, et familiemedlem eller foran et spejl
Et Dukkehjem - tekstudsnit:
Skim s 68-71 i Dramatikbogen
HUSK HUSK teksten til Et Dukkehjem
Læs s 70-71 i Dramatikbogen
lektie er at øve på din rolle!- (rollen i Et Dukkehjem)
læs i den RØDE bog s. 97-99 + s 71 i den sorte bog Medbring den sorte bog
Arbejdsplan 27/11.docx
Husk at øve på din rolle igen!!! og læs kap 5.2 i den røde bog og gerne også skim s 68-71 i den sorte bog OG medbring DEN SORTE bog
Overvej og medbring hjemmefra en rekvisit til din rolle - ØV dig gern med denne rekvisit hjemme
Bare husk dine ting til at spille Et Dukkehjem-scenen
Naturalisme-Stanislavskij refleksioner.docx
Tag både den røde og den sorte bog med😊
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
commedia dell arte
Indhold
Kernestof:
Kom i Grønnegården kl 12.45
Medbring den sorte Dramatik-bog!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Nyere iscenesættelsesformer
Indhold
Kernestof:
Læs kap 2.1 inkl billeder og "brune" side om reteatralisering (s 43-46 + skim s 62-64midt
betal 40 her: taling.dk
Læs de første 4 sider her: Viewponts-teknik. KObbernagel.pdf
Læs videre i denne artikel: Viewponts-teknik. KObbernagel.pdf
Læs denne tekst: Shakespeare Sonnet 18: Sonnet XVIII.doc
OPGAVE som I skal arbejde med i modulet:
I kan bruge ti minutter i gruppen på disse overvejelser og spørgsmål før forestillingen på fredag:
Læs I den RØDE Dramatik-bog kap 8.3 s 159-162 om moderne teater og bl.a. devising-metode (I behøver ikke læse replik-uddraget)
Se gerne denne igennem: Forestillingsanalyse fra B.Dam.pdf- vi laver en samtale /analyse af stykket "Richard III - Riget, Magten Æren
Der skal arbejdes videre med denne opgave: Devising metode.docx
se ger følg igennem - om hvordan man kan forestille sig at arbejde med eksamensprojektet: Om Eksamensprojekter.docx
Skim/kig ned over denne tekst: Devising fra Mortensen og Thulstrup.pdf fordi:
Apropos scenekunst, dans og moderne teater - og devising / viewpoints som har rod i fysisk teater / performance : fik lyst at dele dette
En lille læselektie om tidens teater ift. at I selv skal lave projekt: Læs i den RØDE Dramatikbog s. 153-159
Hvad er en præsentationsportfolio.handout.docx
3.g Produktionsplan Teaterprojekt.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64487197640", "T": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64487197640", "H": "/lectio/1/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64487197640" }