Ingrid Jespersens Gymnasieskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Ingrid Jespersens Gymnasieskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet GSK ef Ma (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
X - Ingrid Jespersens Gymnasieskole
Fag og niveau
Matematik B
Lærer(e)
Hold
2025 Ma/ef Ma (
GSK ef Ma
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Repetition, matematisk håndværk
Titel 2
Funktioner og polynomier
Titel 3
Differentialregning
Titel 4
Eksponentialfunktioner og logaritmer
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Repetition, matematisk håndværk
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Forelæsninger
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 2
Funktioner og polynomier
Indhold
Kernestof:
lektier til 7.10.2025.jpg
2.-gradsudtryk, deres graf. Rødder (2.-gradsligningen). Betydningen af a, b, c og d.
2.-gradsligninger. Sørg for at kunne løse dem. Også når b=0 eller når c=0. Tjek dokumentet om eksamensspørgsmål 1, 2, 3 og 4. Når der står noget om at differentiere, så spring det over. Men lær beviset for løsningen til 2.-gradsligningen og forstå be
2.-gradsligninger. Sørg for at kunne løse dem. Også når b=0, eller når c=0.
Eksamensspørgsmål 4 om toppunktet.
Eksamensspørgsmål 14 om eksponentiel udvikling (egenskaber og hvordan man finder a og b ud fra to punkter på grafen).
Monotoniforhold, værdimængde m.m.:
Tjek løsningsforslag til blækmat 2.
Mundtlig eksamensspørgsmål 5 og 4.
Eksamensspørgsmål 3.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Differentialregning
Indhold
Kernestof:
2.-gradsudtryk, deres graf. Rødder (2.-gradsligningen). Betydningen af a, b, c og d.
2.-gradsligninger. Sørg for at kunne løse dem. Også når b=0 eller når c=0. Tjek dokumentet om eksamensspørgsmål 1, 2, 3 og 4. Når der står noget om at differentiere, så spring det over. Men lær beviset for løsningen til 2.-gradsligningen og forstå be
2.-gradsligninger. Sørg for at kunne løse dem. Også når b=0, eller når c=0.
Eksamensspørgsmål 4 om toppunktet.
Eksamensspørgsmål 14 om eksponentiel udvikling (egenskaber og hvordan man finder a og b ud fra to punkter på grafen).
Monotoniforhold, værdimængde m.m.:
Tjek løsningsforslag til blækmat 2.
Mundtlig eksamensspørgsmål 5 og 4.
Eksamensspørgsmål 3.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Forelæsninger
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 4
Eksponentialfunktioner og logaritmer
Indhold
Kernestof:
Eksamensspørgsmål 4 om toppunktet.
Eksamensspørgsmål 14 om eksponentiel udvikling (egenskaber og hvordan man finder a og b ud fra to punkter på grafen).
Monotoniforhold, værdimængde m.m.:
Tjek løsningsforslag til blækmat 2.
Mundtlig eksamensspørgsmål 5 og 4.
Eksamensspørgsmål 3.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Forelæsninger
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1013/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76034626783", "T": "/lectio/1013/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76034626783", "H": "/lectio/1013/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76034626783" }