X - Københavns åbne Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Københavns åbne Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet GF6 nv (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
X - Københavns åbne Gymnasium
Fag og niveau
Nat. grundf. -
Lærer(e)
Navina Østergaard, Odin Flyger, Rasmus Rexbye Hansen, Thomas Stougaard Rathje
Hold
GF6 2025 Naturvidenskabeligt grundforløb (
GF6 nv
,
GF6 nv-bi
,
GF6 nv-fy
,
GF6 nv-ke
,
GF6 nv-ng
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Hvorfor er CO2 så betydningsfuldt
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Hvorfor er CO2 så betydningsfuldt
Vi har arbejdet med de 7 trædesten:
modeller, hypoteser, kvalitative og kvantitative data, variabelkontrol, grafer og regression
Fotosyntese, respiration og vækst har stået centralt i forløbet.
Vi har lavet forsøg med lysintensitetens betydning for fotosyntese. Fotosynteseaktivitet udtrykt i antal ilt-bobler som funktion af lysintensitet.
Indhold
Kernestof:
I timen:
Læs side 6-11 i vedhæftede NV-bio kompendie
elevlogbog bi/ke
Læs s. 12-17 i kompendiet
GF6 NV-mappe på drev
Læs side 18-21 i biologikompendiet
NV-mappe på drev
Øvelsesvejledningen fotosyntese og lysintensitet NV 2025(1).docx
resultatark bobleøvelsen.xlsx
Rapportskabelon NV og bio(2).docx
Modul 4 bio (variabelkontrol og fotosynteseforsøg).pptx
NA Øvelsesvejledningen fotosyntese og lysintensitet NV 2025(1).docx
NV-mappen
1. VIGTIGT: Færdiggør din tegneserie af øvelsesvejledningen og tag den med til time. Du skal tegne både "fremgangsmåde (s. 1) og udførelse (s. 2).
2. Læs side 22 og 23 i kompendiet samt de hele forsøgsvejledningen
Plan for forsøgsmodul.docx
Aktiviteter og deltagere i GF6 til idrætsdagen.docx
Regler og beskrivelser af aktiviteter til idrætsdag
Læs om tilstandsformer i et reaktionsskema
Side 28 - 33 i bio-kompendium
Bobleøvelse.mw
Modul 5 bio (databehandling) .pptx
Bordgrupper
Geografi
Logbog_ Den termohaline cirkulation (1).docx
Kompendium_ Den termohaline cirkulation (1).pdf
Problemstillinger:
Maple Skabelon til NV-grafer.mw
Side 34-37 i bio-kompendiet
Modul 6 bio NA 2025.pptx
Problemstillinger
Maple skabelon til supergraf (fotosyntese).mw
s. 5, 7-8, 43-44 og 50-52 i Biokompendiet
Modul 7 bio (Eksamenstræning).pptx
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1032/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75043846807", "T": "/lectio/1032/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75043846807", "H": "/lectio/1032/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75043846807" }