Titel
11
|
[EKSAMENSFORLØB] Trench Poetry
Beskrivelse af indhold:
Dette forløb undersøger poesigenren Trench Poetry (World War 1). Gennem tekst- og videogennemgang er eleverne blevet introduceret til genren og analysemetode af poesi, med særligt fokus på mundtlig præsentation af analyse. Yderligere har eleverne arbejdet med engelsk udtale og ordforråd.
Materiale:
- Alfred, Lord Tennyson (1854), "The Charge of the Light Brigade", (poem, 1,8 ns.).
- John McCrae (1915), "In Flanders Fields", (poem, 0,5 ns.).
- Jessie Pope (1915), "The Call", (poem, 0,8 ns.).
- Wilfred Owen (1920), "Dulce Et Decorum Est", (poem, 0,9 ns.).
- Siegfried Sassoon (1918), "Suicide in The Trenches", (poem, 0,4 ns.).
- Siegfried Sassoon (1917), "The Hero", (poem, 0,6 ns.).
- Siegfried Sassoon (1917), "Does it Matter?", (poem, 0,5 ns.).
- Siegfried Sassoon (1917), "Glory of Women", (poem, 0,5 ns.).
- Siegfried Sassoon (1918), "The General", (poem, 0,2 ns.).
- E. A. Machintosh (1918), "Recruiting", (poem, 1,5 ns.)
Supplerende materiale:
- Lærerskrevet dokument, (2025) "Trench Poetry".
- Lærerskrevet dokument, (2025) "Poetry analysis".
- Edvard Berger (2022), "All Quiet On The Western Front", (movie, 147 min.).
Omfang:
5% - 7,2 normalsider.
Grammatik:
Verber - Udvidet tid, futurum, og imperativ.
Særlige fokuspunkter:
Tekstforståelse, poesianalyse, characteristics of Trench Poetry, udtale, ordforråd, mundtlig præsentation.
Arbejdsformer:
Tekstoplæsning, klassediskussion, gruppe/par/individuelt arbejde, film, præsentationer.
|