Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
X - Brøndby Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Fysik C
|
Lærer(e)
|
Rune Klarskov Jensen
|
Hold
|
2024 fy/1s (1s fy)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Introduktion, størrelsesklasser og afstande
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige - grundtræk af den nuværende fysiske beskrivelse af universet. – Jorden som planet i solsystemet som grundlag for forklaring af umiddelbart observerbare naturfænomener
- Personlige - Du skal kunne samarbejde med andre på en konstruktiv måde.
Almene kompetencer
Man kan dele undervisningen op i 4 ”undervisningsrum”
, som du skal kunne skifte imellem
afhængig af, hvad du skal lære:
a.
Lærerstyret undervisning. Du skal kunne tag
e
noter, lytte til og anerkende
en faglig
autoritet (læreren).
b.
Værkstedsundervisning
–
individuelt eller i smågrupper. Du skal kunne arbejde
selvstændigt, koncentreret og bruge lærer
-
feedback.
c.
Klassesamtale. Du skal kunne argumentere, udvise respekt for an
dres synspunkter
og håndtere uenighed.
d.
Gruppe og projektarbejde. Du skal kunne samarbejde, opstille og løse problemer
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Introduktion, størrelsesklasser og afstande
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige - grundtræk af den nuværende fysiske beskrivelse af universet. – Jorden som planet i solsystemet som grundlag for forklaring af umiddelbart observerbare naturfænomener
- Personlige - Du skal kunne samarbejde med andre på en konstruktiv måde.
Almene kompetencer
Man kan dele undervisningen op i 4 ”undervisningsrum”
, som du skal kunne skifte imellem
afhængig af, hvad du skal lære:
a.
Lærerstyret undervisning. Du skal kunne tag
e
noter, lytte til og anerkende
en faglig
autoritet (læreren).
b.
Værkstedsundervisning
–
individuelt eller i smågrupper. Du skal kunne arbejde
selvstændigt, koncentreret og bruge lærer
-
feedback.
c.
Klassesamtale. Du skal kunne argumentere, udvise respekt for an
dres synspunkter
og håndtere uenighed.
d.
Gruppe og projektarbejde. Du skal kunne samarbejde, opstille og løse problemer
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1038/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72048745426",
"T": "/lectio/1038/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72048745426",
"H": "/lectio/1038/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72048745426"
}