Holdet 2024 fy/1s - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution X - Brøndby Gymnasium
Fag og niveau Fysik C
Lærer(e) Rune Klarskov Jensen
Hold 2024 fy/1s (1s fy)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Introduktion, størrelsesklasser og afstande
Titel 2 Introduktion, størrelsesklasser og afstande

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Introduktion, størrelsesklasser og afstande

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 24 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige - grundtræk af den nuværende fysiske beskrivelse af universet. – Jorden som planet i solsystemet som grundlag for forklaring af umiddelbart observerbare naturfænomener
  • Personlige - Du skal kunne samarbejde med andre på en konstruktiv måde. Almene kompetencer Man kan dele undervisningen op i 4 ”undervisningsrum” , som du skal kunne skifte imellem afhængig af, hvad du skal lære: a. Lærerstyret undervisning. Du skal kunne tag e noter, lytte til og anerkende en faglig autoritet (læreren). b. Værkstedsundervisning – individuelt eller i smågrupper. Du skal kunne arbejde selvstændigt, koncentreret og bruge lærer - feedback. c. Klassesamtale. Du skal kunne argumentere, udvise respekt for an dres synspunkter og håndtere uenighed. d. Gruppe og projektarbejde. Du skal kunne samarbejde, opstille og løse problemer
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Introduktion, størrelsesklasser og afstande

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 24 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige - grundtræk af den nuværende fysiske beskrivelse af universet. – Jorden som planet i solsystemet som grundlag for forklaring af umiddelbart observerbare naturfænomener
  • Personlige - Du skal kunne samarbejde med andre på en konstruktiv måde. Almene kompetencer Man kan dele undervisningen op i 4 ”undervisningsrum” , som du skal kunne skifte imellem afhængig af, hvad du skal lære: a. Lærerstyret undervisning. Du skal kunne tag e noter, lytte til og anerkende en faglig autoritet (læreren). b. Værkstedsundervisning – individuelt eller i smågrupper. Du skal kunne arbejde selvstændigt, koncentreret og bruge lærer - feedback. c. Klassesamtale. Du skal kunne argumentere, udvise respekt for an dres synspunkter og håndtere uenighed. d. Gruppe og projektarbejde. Du skal kunne samarbejde, opstille og løse problemer
Væsentligste arbejdsformer