Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
X - NEXT
|
|
Fag og niveau
|
Idræt C
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
A 2025 id/3 STX (A 1g id/3 STX)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Introduktion til idræt
I forløbet bliver eleverne præsenteret for de tre færdighedsområder; ”boldspil”, ”musik og bevægelse” og ”klassiske og nye idrætter”. Der vil i forløbet blive lagt vægt på, at eleverne får nogle gode rutiner til idræt, dvs. møde det rigtige sted til tiden, have idrætstøj på, forberede sig til modulerne og deltage aktivt i undervisningen.
I boldspil bliver eleverne kort introduceret til ultimate, som de også kan møde til idrætsdagen.
I musik og bevægelse arbejder vi med takter og bevægelse af kroppen til musik, som vi sætter sammen med step aerobic.
I klassiske og nye idrætter arbejder vi med forskellige former for fysisk træning. Vi vil både arbejde med crossfit og løb.
Derudover har klassen også haft besøg af politiet, som lavede flere af de fysiske testelementer fra politiets optagelsesprøve. Herudover blev der snakket om, hvorfor idræt er et vigtigt fag, og hvordan man kan bruge det efter gymnasiet.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1043/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74905078488",
"T": "/lectio/1043/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74905078488",
"H": "/lectio/1043/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74905078488"
}