X - Roskilde Katedralskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Roskilde Katedralskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 HI/y - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
X - Roskilde Katedralskole
Fag og niveau
Historie A
Lærer(e)
Kasper Virklund, Kristian Helmersen
Hold
2022 HI/y (
1y HI
,
2y HI
,
3y HI
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Vikingetiden
Titel 2
DHO: Danmark i krig
Titel 3
Romerriget: Slaver og gladiatorer
Titel 4
De store opdagelser - erobringen af Aztekerriget
Titel 5
Nordkorea i Den kolde krig
Titel 6
Oplysningstid og de store revolutioner
Titel 7
Imperialismens tidsalder
Titel 8
Verdenskrigene, Holocaust og andre folkedrab
Titel 9
Kronologisk opsamlingsforløb og eksamenstræning
Titel 10
Tilladte digitale hjælpemidler - mundtlig eksamen
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Vikingetiden
Første forløb i historie handlede om vikingetiden og senere opfattelser af vikingerne.
Forløbet skulle give jer bred viden om vikingetiden, men de centrale spørgsmål i forløbet var:
- Hvordan så vikingerne ud?
- Hvordan var levevilkår og klasseforskelle?
- Hvordan blev Danmark kristnet og hvilke årsager var der til kristningen?
- Hvad karakteriserede skibene, og hvilken betydning havde de for vikingetiden? (Ekskursion til Vikingeskibsmuseet)
- Hvordan opfattede man senere vikingerne/tiden? Fokus på 1800tallet (nationalromantikken), især fra 1880'erne og første halvdel af 1900tallet. En pointe her var, at opfattelsen af vikingetiden var meget påvirket af samtidens strømninger.
Kapitel 3 i "Danmarks historie" var grundlag for undervisningen, og vi læste alle sider. Suppleret med sider fra andre bøger, øvelser osv. Det hele burde være i lectio/drev.
Link til site:
https://sites.google.com/grks.dk/22-23-1y-hi-vikingetiden/start
Link til forløbsmappen i google drev:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1zzd54x2fnTxy0nWnd_4zOn6AroxkxHZM
(OBS: Før eventuel eksamen skal tjekkes, om I må gå på site og i mappe i forberedelsestiden på 90 minutter)
Beskrivelsen er færdig.
Indhold
Kernestof:
Link til undervisningssite
Ibn Fadlan om vikingernes skikke.docx
Danmarks historie kapitel 3.pdf
Ingen lektie.
Dateringsmetoder
På sporet af historien, side 92-95 (levn og beretning).pdf
Link til sitet
Link til vikingesite
Ny viden giver vikinger sydeuropæiske gener og mørkt hår
Sværdslag på kranium beviser, at kvinder var krigere i vikingetiden
Husk kompendiet :)
Santa's Workshop (1932 / 2006)
Silly Symphonies - The Night Before Christmas (1933) [Uncensored Version]
Rigs remse (rigs vandring).pdf
Valhalla
Vi skal se Valhalla. Læs gerne lidt om den i linket på forhånd.
Widukind og Adam af Bremen om kristningen.pdf
De Nordiske guder - vikingernes tro_ Vikingeskibsmuseet i Roskilde.pdf
Udenrigspolitik i vikingetiden_ Vikingeskibsmuseet i Roskilde.pdf
Link til forløbssite
Historiebrug af vikingetiden
I får en multiple choice-test i vikingeforløbet. Brug lektietiden på at læse op: Læs dine noter og hvis du har tid så kig også på de tekster vi har læst (f.eks. det kapitel fra en grundbog om Danmarks historie, vi har brugt igen og igen).
Afslutning - gruppeopgave om vikinger og nationalromantik.pdf
Hvis du ikke kan nå at læse lektien, så giv din gruppe besked inden timen.
230214 Virtuel.docx
Der er langt mellem historietimerne... Brug lektietiden (ca. 20 minutter) på at skimme de tekster i filen, du allerede har læst (så du lige kan huske dem), og på at læse dem, du mangler.
Du skal have læst de to artikler bagerst. Ikke alle havde vist gjort det til mandag...
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
DHO: Danmark i krig
I dette tværfaglige forløb med dansk arbejdede vi med, hvordan krigene i 1848-50, 1864-66 og 1940-1945 har været med til at forme Danmark.
Faglige spørgsmål:
- Hvorfor udbrød der krig mellem Kongeriget Danmark og Hertugdømmerne Slesvig-Holsten i 1848?
- Hvordan hang afskaffelsen af enevælden i 1848 og overgangen til demokrati sammen med krigsudbruddet i 1848?
- Hvorfor udbrød der en ny borgerkrig i 1864?
- Hvordan påvirkede krigen i 1864 den danske identitet? Hvad er f.eks. "Dybbøl-syndromet" også kendt som "1864-syndromet"?
- Hvordan udviklede modstanden mod tyskerne sig under besættelsen?
- Hvilket omfang havde og hvilken type midler anvende modstandsbevægelsen? Var stikkerlikvideringerne etisk ok?
- Hvilken behandling fik tyskertøserne og var denne etisk ok?
Især ved 1864 trak forløbet i høj grad på jeres viden om nationalromantik fra vikingeforløbet.
I kunne vælge mellem tre forskellige opgaveformuleringer i jeres DHO.
1: 1864 og nationalromantik
2: Besættelsen og stikkerlikvideringer
3: Besættelsen og tyskertøser
Link til forløbets site:
https://sites.google.com/grks.dk/22-23-1y-dho-danmark-i-krig/start
Link til forløbets mappe i google drev:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1X3HLLk7Vh3Kf_GNIsahne4MZkfcZG5OB
Herudover ligger der materialer til de enkelte opgaveformuleringer i jeres SRP-mappe i drev:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1tFG_nPML4rDDkuFjdE9hgPm6rOOk9Td2
Beskrivelsen af forløbet er færdig.
Indhold
Kernestof:
230306 DHO Lektion 1.docx
danmarks-historie-grundbog-side-131-137.pdf
I skal fremlægge.I får fem minutter i starten af timen til lige at genopfriske, hvad I vil sige til jeres slides. Så kører vi :)
Link til forløbet site
Grundbog til Danmarkshistorien, 147-150, Breve om martsdagene 1848.pdf
Ligger du alfabetisk i klassen (fornavn) fra Anna til Karoline, skal du læse brev 1 i pdf'en.Ligger du fra Line til Victoria, er det brev 2.Læg mærke til tendensen: Hvilken holdning udtrykkes til begivenhederne i marts 1848?
Nedbrydning af opgaveformuleringerne.pptx
1y 22-23 Opgaveformuleringer til DHO. Vælg én..docx
Danmarks historie, kapitel 13.pdf
I timen får I præsenteret de tre opgaveformuleringer, I kan vælge imellem til DHO. De nysgerrige kan se dem allerede nu, men de er ikke lektie.
Link til lektion 4 på sitet
Tema: Tyskerpiger | Illegal Presse
Historiker: Tusindvis af piger blev stemplet som tyskertøser efter krigen
På sporet af historien, 18-24 (Billedanalyse).pdf
Under lektion 6 ligger de virtuelle opgaver
Lektion 6
Grundbog til danmarkshistorien, 137-138.pdf
I skal læse side 135-138 tilsammen i de to filer. De første sider om 1848 er repetition. I timen fokuserer vi på 1864.
Krigen i 1864 (2. Slesvigske Krig)
Lidt lang lektie. Stop eventuelt ved "Londonkonferencen og det totale danske nederlag"
Om redegørelse på DHO-sitet.
Redegørelse. Beskrivelse af genren og eksempler til historieopgave.docx
Hvis du er i tvivl om, hvordan du kommer i gang med at lave en redegørelse, når I starter på at skrive onsdag, kan du læse de to tekster her på timen. Men det er kun lektie efter dit behov.
Fra DHO-sitet om prøven
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Romerriget: Slaver og gladiatorer
Romerriget: Slaver og gladiatorer
På sitet kan I genfinde alle opgaver samt filmklip fra forløbet.
Vi læste stort set kun tekster fra kompendiet, som ligger i drev.
Overordnet arbejdede vi med:
- Hvordan var forholdene for slaver i Romerriget?
- Hvordan var livet som gladiator i Romerriget?
- Og så perspektiverede vi til moderne slaveri og "gladiatorkampe".
Vi så som en del af forløbet filmen "Gladiator" og øvede i den forbindelse filmanalyse i historie. Vi havde fokus på fremstillingen af hovedpersonerne. Bemærk, at filmen ikke ligger i drev.
Vi så dokumentaren "Hvordan romerne ændrede verden". Fokus på bred baggrundsviden - og selvfølgelig informationer om slaver og gladiatorer.
OBS: Mange af siderne i kompendiet læste vi i timerne, hvorfor de ikke fremgår af Lectio som lektie. I skal tænke side 19-63 som kernestof.
Link til forløbets site:
https://sites.google.com/grks.dk/23-24-2y-romerriget/start
Link til google drev-mappen:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1OftNhMER93u65u-ppw0sZ3kTTAzQP_3C
Beskrivelsen af forløbet er færdig.
(NB: De sidste lektioner kørte vi fremlæggelser parallelt med at I arbejdede med Ægypten-forløbet)
Indhold
Kernestof:
Site til Romerriget-forløb
Cato som slaveholder.pdf
Genlæs kilden og svar på spørgsmål A og B i stikord. Resten af spørgsmålene går vi videre med i timen.
Spørgsmål til Cato som slaveholder.docx
2y HI 2023-24 Kompendium til Romerriget_ slaver og gladiatorer_pagenumber.pdf
Kompendium til Romerriget: Slaver og gladiatorer; sider: 8-12, 16-17, 20-25, 40-59, 61-63
Som aftalt skal I se en bid af Gladiator. I skal se fra minuttal 12:00 til 34:30
Link til bid af Gladiator
Lektienote: Vi skal blive klogere på, hvordan man kan analysere film i historiefaget.
Medbring dine noter til personkarakteristikker i Gladiator.
Svar på refleksionsspørgsmålene 1-11 nederst på tema 5. Du behøver ikke tage noter, men tænk over dem.
Link til tema 5
Virtuelt modul - gør følgende: 1) Læg dine svar på refleksionsspørgsmålene (lektien) op som elevfeedback.
Kort lektie:
Link til sitet.
Kilder til eksamensøvelse.docx
Sidste gang startede I på eksamensøvelsen med ukendte kilder. Jeg tror, alle grupper valgte slavekilderne (og ikke Spartacus-kilden). Lektien er at læse kilderne (vedhæftet). Læs også, selvom du nåede dem i timen torsdag før ferien - så du kan huske
Brug lektietiden på jeres fremlæggelser. I får også 30 minutter i starten af timen til at blive klar.
Emnevalg (Det gamle Ægypten)
27102023154229-0001.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
De store opdagelser - erobringen af Aztekerriget
4. De store opdagelser og erobringen af Aztekerriget
Vi arbejdede med disse to centrale spørgsmål:
1) Hvordan kunne europæerne opdage verden – og hvorfor ville de?
2) Hvordan kunne Cortez med sine få hundrede mand erobre det mægtige Aztekerrige? (Gruppeprojekt)
Se derudover læringsmål mm. i starten af kompendiet.
Under 1) Fik vi baggrundsviden om perioden med fokus på Spanien. Vi havde fokus på Columbus og opdagelsen af Amerika.
Under 2) Fik vi viden om det aztekiske samfund og religion. Men især var det årsagerne til, at Cortez så relativt let kunne erobre Aztekerriget, vi fokuserede på.
Centralt i første del af forløbet (opdagelserne) var det kompendium, I fik udleveret. Det ligger i Lectio og i drev.
I anden del brugte vi primært bogen "Aztekerriget og den spanske erobring".
Vi så en dokumentar om erobringen af Aztekerriget og øvede i den forbindelse filmanalyse i historie.
Vi så klip fra spillefilmene "1492 - erobringen af paradis" og "Apocalypto".
Ikke alle læste sider i aztekerbogen fremgår af undervisningsbeskrivelsen. De rigtige er:
19-22, 28-32, 35-53, Kilde 1, 2, 4, 17.
Når I læser op, kan det være en god idé at se sin aztekerfilm igen - og evt. de andre gruppers. De ligger alle sammen i mappen i drev.
Link til google site:
https://sites.google.com/grks.dk/23-24-2y-hi-opdagelser/start
Forløbsmappe i google drive:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1i7Nr6i5nJOQ8e6tgueuRiHWtwOkZ2PtA
2.1. Faglige mål
Eleverne skal kunne:
̶ redegøre for centrale udviklingslinjer og begivenheder i Danmarks, Europas og verdens historie
̶ redegøre for sammenhænge mellem den lokale, nationale, regionale, europæiske og globale udvikling
̶ analysere eksempler på samspillet mellem mennesker, natur, kultur og samfund gennem tiderne
̶ skelne mellem forskellige typer af forklaringer på samfundsmæssige forandringer og diskutere periodiseringsprincipper
̶ reflektere over samspillet mellem fortid, nutid og fremtid samt over mennesket som historieskabt og historieskabende
̶ anvende en metodisk-kritisk tilgang til at udvælge og analysere historisk materiale, herunder eksempler på brug af historie
̶ formulere historiske problemstillinger og relatere disse til elevernes egen tid
̶ formidle og remediere historiefaglige problemstillinger mundtligt og skriftligt og begrunde de formidlingsmæssige valg
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
Beskrivelsen af forløbet er færdig.
Indhold
Kernestof:
Lektie modul 1.pdf
Om lektien: Første side er en avisartikel om den myte, at vi i gamle dage troede, at jorden var flad.
Kompendium 24-28.pdf
Lektion 1.pptx
Kompendium, med sidenumre.pdf
Link til site
Kompendium til de store opdagelser og erobringen af Aztekerriget; sider: 8-10, 17-21, 23-28, 44-48
Uddelt i print og ligger i drev/på sitet.
Du skal have lavet spørgsmålene til kilden side 8-10.
Læs Tordesillas-traktaten og kilden med de spanske krav til de indfødte igen, så du kan huske dem i timen.
3.y samfundsfag?
aztekere - Folkets historie, samfund og kultur - lex.dk
Medbring den nye Azteker-bog.
Finn Madsen: Aztekerriget og den spanske erobring, Lee; sider: 19-22, 28-32, 35-40, 55-56
Lektien er skrevet for sent ind, så ingen stress. Men sidste gang fik I tid til at læse siderne, så hvis du ikke kunne fokusere dér, håber jeg, at du har tid til at læse dem som lektie.
240227 Arbejdsseddel til arbejd selv-time.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Nordkorea i Den kolde krig
Indhold
Kernestof:
Her er Nordkoreas underligste og mest vanvittige love
google doc
Kold krig i Asien, 2.i og 2.s - Seterra
Link til Nordkorea-site
Grundbog til historie. fra kold krig til globalisering. Side 15-17, 36-37.pdf
Link til site
Genlæs efter behov lektien til sidste gang (tirsdag 9/4). Ellers ikke lektie.
En bedre verden, 146-155.pdf
Ingen lektie. Men... Hvis du ikke nåede at få læst 146-150 (til slutningen af siden) i mandags, bør du få det gjort. Siderne er vedhæftet som øvrigt indhold.
Lektien er at svare på spørgsmålene til dokumentaren. De ligger nederst på tema 1.
Link til tema 1 på sitet
Grundbog til historie. Fra kold krig til globalisering. Side 30-33.pdf
Lektie: Læs disse grundbogssider om først Kina og så Koreakrigen. Fokusér på Koreakrigen.
Hjernekassen på P1 | Den Demokratiske Folkerepublik Nordkorea | DR LYD
No Gun Ri.docx
Lektien er at læse det hele. Men opgaverne på side 1 skal I lave i timen, ikke hjemme.
Lektien er at høre fra 19:30-40:00. Hvis du ikke var der sidst, skal du høre fra starten.
Korea i konflikt og forandring. Kapitel 8 (uden kilder) 142-154..pdf
Kandidattest EU valg 2024 | DR
Lektien er at tage kandidattesten i linket. Overvej desuden, om der er (metodiske) fordele og/eller ulemper ved denne type valgtests, som der er masser af op til hvert valg (både EU, folketing og kommunal)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Oplysningstid og de store revolutioner
Rationalisme og fornuft
Oplyst enevælde
Stændersamfund
Den industrielle revolution i England
Den amerikanske revolution
Den franske revolution
Projektarbejde om Den amerikanske revolution. Klassen delt i to der lavede hver en avis med henholdsvis en probritisk og prokolonistisk tendens.
Indhold
Kernestof:
Store linjer - om oplysningstiden.pdf
Oplysningshistorien - historie.ppt
Frederiksen, Olsen og Sønberg: Grundbog til historie (Fra de store...), Systime; sider: 9-19, 31-32, 35-38
Den industrielle revolution
Den industrielle revolution time II.docx
Fattighus og industri.pdf
Tre begivenheder og avisopgave, 3y.pptx
Afsnit
Rap Beats - Free Style Instrumentals (rap beats,instrumental beats,instrumental rap,hip hop beats)
Rollespil
Trigger - Hvad er "The 4th of July" for amerikanerne?
Kilde - Udklip af Den Amerikanske Uafhænighedserklæring.pdf
Historienotat - Amerikanske uafhængighedserklæring og forfatning.docx
Kaotisk abortsag rammer USA: Det har udviklet sig til en tabersag for republikanerne
THE PATRIOT Trailer (2000) Mel Gibson, Heath Ledger Movie
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Imperialismens tidsalder
Motiverne bag imperialismen
De centrale imperialistiske nationer - Storbritannien, Frankrig, Tyskland og Japan
USA's vokseværk
Tyskland og Italiens samling
Vi havde også et enkelt modul om afkolonisering
Indhold
Kernestof:
USAs vokseværk og tekst 20.docx
Imperialismen og USAs ekspansion.ppt
Frederiksen, Olsen og Sønberg: Grundbog til historie (Fra de store...), Systime; sider: 61, 68-89, 96-104, 107-108
Interviews:
Glory 1989 Trailer
SE BILLEDERNE: Her bliver kontroversiel statue af sydstatsgeneral fjernet | Nyheder | DR
Amr. borgerkrig mm. 70-74.docx
Imperialismebegrebet + opgaver.pptx
Imperialismebegrebet og opgaver 3y.pptx
Land of Hope and Glory / Pomp and Circumstance - Last Night of the Proms 2024
Land of Hope and Glory.docx
Tekst 26 + 27.docx
Undervisningsministeriets trivselsværktøj. Vi udfylder den i timen. 2022y, Unilogin og adgangskoden gFQmHv
Italiens samling og imperialisme.ppt
Eksamensøvelse, 3y, britisk imperium.docx
Kildearbejde - Japans modernisering
Gandhi Gets Shot
Gandhi-citater
Afkolonisering.pdf
Olsen og Søndberg: "Grundbog til historie - Fra kold krig til globalisering"; sider: 54-60
Afkolonisering.docx
Historiebrug.pdf
Det er vigtigt, at du medbringer bogen "Grundbog til historie - Fra de store (...)"
Historiebrug.pptx
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Verdenskrigene, Holocaust og andre folkedrab
Forløbet har fokus på Verdenskrigene, hvor eleverne til start skal opnå en grundlæggende forståelse af situationen i Europa før 1. Verdenskrig omkring 1914, og hvad der siden førte til krigens start.
Forløbet fortsætter med at udforske krigens udvikling fra 1914-1918, herunder de væsentligste slag som Verdun og Somme, og hvordan Schlieffenplanen formede krigen.
Her vil vi også kigge på Danmarks rolle i krigen.
Som de sidste i forbindelse med 1. Verdenskrig, skal eleverne vurdere fredsforhandlingerne i 1918 med fokus på Versailles-traktaten. I denne sammenhæng vil de undersøge Folkeforbundets oprettelse og reflektere over krigens langsigtede konsekvenser.
I forlængelse heraf vil vi kigge på 2. Verdenskrig og folkedrab med særligt fokus på tiden 1939-1941 og Holocaust. Eleverne vil blive introduceret til årsagerne bag 2. Verdenskrig og den tidlige fase af krigen og den tyske Blitzkrieg. De vil også beskæftige sig med krigens afslutning og FN’s oprettelse i 1945.
I forhold til Holocaust og senere folkedrab vil vi arbejde med Stantons 10 stadier for folkedrab.
Kernestof:
• Hovedlinjer i Europas og verdens historie
• Forandringer i levevilkår, teknologi og produktion
• Forskellige styreformer og samfundsorganiseringer
• Danmarkshistorie
• Nationale og regionale konflikter og samarbejdsrelationer
• Folkedrab, herunder Holocaust
• Historiebrug og –formidling
• Historiefaglige teorier og metoder
Indhold
Kernestof:
Vi henter nye bøger efter en kort lille parsnak om lektien.
Klassearbejde #1
Klassearbejde #2
Trigger - World War 1 - 1914
Lektietekst
Gruppeoplæg fra sidst.
Klassearbejde - Taylors teser, grupper
Elevfeedback (kun synligt for læren):
Lektie #1 - Læs denne PDF
Peter Frederiksen: Vores verdenshistorie 3, Columbus; sider: 40-41, 46-47, 82-83, 85-86, 119-121, 123, 125-126, 129-130
1ww barfight.docx
Massakren i Andenne.docx
Frederiksen, Olsen og Sønberg: Grundbog til historie (Fra de store...), Systime; sider: 122-123, 146-150
Krigens udvikling
Arbejde med Julefreden
Lektietekster.pdf
5 Creepy & Disturbing Photos From WW1
Øvelsesopgaver.docx
Lektie #2.pdf
Klassearbejde:
Kilder.pdf
Kort opsamling på sidst - problemformuleringer og problemstillinger i historie
Resultatet efter 1. Verdenskrig.docx
Rollekort
Præsident Woodrow Wilson - De Fjorten Punkter
Læsenøgle til arven efter katastrofen.docx
Analyse og diskussion af katastrofeperspektivering.docx
Arven efter katastrofen.pptx
Klassearbejde
Klassearbejde - FN i 1945 & USA's rolle
Evaluering af forløb:
Stantons ti faser.pptx
Holocaust og andre folkedrab, 3y.docx
https://folkedrab.dk/hvad-er-folkedrab/hvordan-opstaar-folkedrab-tre-teoretiske-bud/stanton-folkedrab-stadier
Hvad er definitionen på et folkedrab? Skriv cirka fem linjer hvor du med egne ord definerer det. Aflevér dit skriv på dette moduls "Elevfeedback"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Kronologisk opsamlingsforløb og eksamenstræning
Indhold
Kernestof:
Projektgrupper
Læs vedhæftede dokument for det opsamlende kronologiforløb. Overvej hvilket tidsinterval som du kan tænke dig at arbejde med. Læs desuden den lille artikel om Rusland og Nordkorea.
Kronologiforløb 3.y, 2025.doc
Rusland og Nordkorea.pdf
Efter 1945 mm, 3.y.pptx
Historie-A-2020-Bilag.pdf
Eksamen i historie, KV råd.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Tilladte digitale hjælpemidler - mundtlig eksamen
Ordnet.dk
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1076/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73413954059", "T": "/lectio/1076/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73413954059", "H": "/lectio/1076/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73413954059" }