Holdet 2022 SRP/b - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23
Institution X - Roskilde Katedralskole
Fag og niveau Øvrige hold -
Lærer(e)
Hold 2022 SRP/b (1b SRP)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 1. SRP forløb

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 1. SRP forløb

Fag: dansk og latin
Problemstilling: Hvordan får man unge til at interessere sig for latin?

Arbejdsform: Innovativt

Læringsmål:
● At få kendskab til innovative arbejdsformer
● At anvende innovative arbejdsformer til at udarbejde
        løsningsforslag til en given problemstilling
● At reflektere over løsningsforslagets realiserbarhed og
        konsekvenser
● At anvende faglig viden og fagenes grundlæggende metoder.

Innovation er en styret, kreativ proces med en målsætning, ide eller produkt, der skaber værdi for andre og har et nytteperspektiv. I UVM’s ”Supplerende vejledning til innovation i Studieretningsprojektet” lægges der særligt lægges vægt på følgende tre kompetencer:

● Undersøgelse af et problem
● Udvikling af et innovativt forslag
● Vurdering af et løsningsforslag



Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer