Holdet 2023 En/w - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution X - Roskilde Katedralskole
Fag og niveau Engelsk B
Lærer(e) Christoph Bøgevig-Ruffing
Hold 2023 En/w (1w En, 1w En (puljetid), 2w En, 2w En (puljetid))

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Me, Myself and others: Identities
Titel 2 Essay Writing: Graphic Novels
Titel 3 EXAM: Nigeria Now!
Titel 4 Tilladte digitale hjælpemidler til eksamener
Titel 5 EXAM: Nigeria continued & Global English
Titel 6 EXAM: The Divided States & US Election
Titel 7 Horror movies - a mirror of society?
Titel 8 EXAM: Love: Normal People
Titel 9 EXAM: Modern Britain

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Me, Myself and others: Identities

OVERSIGT:
I vores intro-forløb arbejder vi med et række fiktive og ikke-fiktive tekster (der tale om det udvidet tekstbegreb) som introduktion til engelskfagets identitet og metoder (i forlængelse af grundforløbet). Det indholdsmæssige omdrejningspunkt er "identitet".

KERNESTOF :
̶ det engelske sprogs grammatik & ortografi
̶ udtale, ordforråd og idiomer  
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster

MATERIALE:
“Your online life – permanent as a tattoo”. 2013 (TED-talk - video)

Ponsoldt, James: ”The Circle” 2017 (film)

Eggers, Dave: “The Circle” 2013 (novel -excerpt)

Sarah Whale: I was told I wasn’t intelligent enough to study (2019). In: Nanna Flindt Kreiner et al. Compass. Systime, 2022.

Rachael Seamands: Why I Left College, Twice (2017). In: Mette Hermann. Choices. Columbus, 2023.

Molly Innes: Now I am an Oxford student, am I still working class? (2018). In: Nanna Flindt Kreiner et al. Compass. Systime, 2022.

Ali Smith. After Life (2015). Short Story. In: Mette Grønvold, Hanne Ohland-Andersen: Footprints. Gyldendal, 2019.


+ forskelligt materiale som jeg selv har udarbejdet





FOKUSPUNKTER

- Læse
- Lytte
- Søge Information
- Diskutere
- Kommunikative Færdigheder
- Overskue og strukturere
- Projektarbejde
- Selvstændighed
- IT
- Internet

LÆRINGSMÅL

̶ forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
  ̶ analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi


ARBEJDSFORMER

Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Pararbejde
Lærerstyret undervisning
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 19 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Essay Writing: Graphic Novels

I vores 2. forløb  har vi kigget på eksamensstilen (fiktion).  Vi har lært hvordan vi skriver og strukturer eksamensstilen. Dette sker i forbindelse med et forløb om "Graphic Novels" der  beskæftiger sig primært med  skønlitterære analysekategorier (bl.a. personkarakteristik, miljø, narration, tema).

KERNESTOF :
̶ principper for tekstopbygning
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive tekster
  ̶ tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive tekster



MATERIALE

- Daniel Clowes: Ghost World chapter 2 +3, 1997. 15 pages
- Robert Kirkman + Tony Moore: The Walking Dead. Volume 1, Chapter 1: "Days gone bye" (sic). 2001. 34 pages
-Fred Fordham & Harper Lee. To Kill a Mockingbird - A Graphic Novel. 2018. (Chapter 1). 17 pages.
-Tornøe, Paul & Ole Juul Lund. Write on. Kapitel 4.5 (POV). 6 pages
-Tornøe, Paul & Ole Juul Lund. Write on. Kapitel 4.7 (language). 3 pages
-Tornøe, Paul & Ole Juul Lund. Write on. Kapitel 4.4 (setting). 4 pages
-Tornøe, Paul & Ole Juul Lund. Write on. Kapitel 4.2 (characters). 4 pages
- Østergaard, Trine. The English Handbook. Chapter 6. Analyszing Setting (2017).  4 pages


+ forskelligt materiale som jeg selv har udarbejdet


SUPPLERENDE MATERIALE

-The Walking Dead, season 1, episode 1: "Days gone bye" (sic)
- Daniel Clowes: Monica (2023)

GRAMMATIK

-Modalverber (Engram)


FOKUSPUNKTER

- Læse
- Skrive
- Overskue og strukturere
- Analytiske evner

LÆRINGSMÅL

̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode

ARBEJDSFORMER

Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Pararbejde
Lærerstyret undervisning
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 17 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 EXAM: Nigeria Now!

*forløbet fortsættes i 2.g*


OVERSIGT:
Nigeria er Afrikas folkerigeste land og regnes for en af de mest indflydelsesrige nationer i den Afrikanske union. Forløbet om den tidligere britiske koloni beskæftiger sig primært med landets udfordringer og udviklinger i det 20. og 21. århundrede og deres historiske betingelser. Nigeria er et land fyldt med geografiske og kulturelle kontraster der er i stand til at udfordre vores verdenssyn. Forløbet har til formål til at belyse disse aspekter af den nutidige Nigeria, herunder den britiske indflydelse på nutidens Nigeria, samt landets udfordringer der rummer blandt andet migration, AIDS og terrorisme.
I forbindelse med sidstnævnte aspekt udarbejder eleverne fokuserede præsentationer om terrororganisationen Boko Haram. Fagfagligt fortsættes arbejdet med introduktionen til analysen af ikke-fiktive tekster, med særlig fokus på appelformer, tekstopbygning og retoriske midler. Indledningsvis arbejdes der decideret med analyse af en tale. Der repeteres de grundlæggende analysekategorier i fiktionsanalyse i forbindelse med et afsnit af SHUGA.



KERNESTOF
- det engelske sprogs grammatik
- ordforråd og idiomer
- principper for tekstopbygning
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere  ikke-fiktive tekster
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
- historiske og aktuelle forhold i andre engelsksprogede regioner




MATERIALE

- Faruk Chothia: Who are Nigeria’s Boko Haram Islamists? (2014) (article)
In: Anne Hess Thaysen og Lise Debel Christensen: Africa Unfold, Lindhardt og Ringhof, 2016.
- Goodluck Jonathan: Independence Day Speech (2012) (speech)
In: Anne Hess Thaysen og Lise Debel Christensen: Africa Unfold, Lindhardt og Ringhof, 2016.
-Juliet ´Kego Ume-Onyido: An Immigrant's prayer (2013) (poem)
In: Anne Hess Thaysen og Lise Debel Christensen: Africa Unfold, Lindhardt og Ringhof, 2016.
-Biyi Bandele (director): Shuga Naija. Episode 1: Home Coming (2013) (series)
https://www.youtube.com/watch?v=Jo4l1VJUFkQ


SUPPLERENDE MATERIALE

- Anne Mette Finderup & Agnete Fog: Aspects of Africa
In: Anne Mette Finderup & Agnete Fog: Worlds of English. Systime, 2022.
- Molara Wood. The Bond between Nigeria and Britain. (video)
In: Anne Mette Finderup & Agnete Fog: Worlds of English. Systime, 2022.
- Thomson, James: Rule Britannia (1740).





FOKUSPUNKTER

- Læse
- Rollespil
- Søge information
- Diskutere
- Selvrefleksion
-   Internet
- fremlæggelser
-Mundtlighed

LÆRINGSMÅL


- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster ̶
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder

ARBEJDSFORMER

Gruppearbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Tilladte digitale hjælpemidler til eksamener

Klassen må bruge følgende ordbøger:

Ordbogen.com

Gyldendals ordbøger:
https://ordbog.gyldendal.dk

Oxford:
https://oxfordlearnersdictionaries.com


Merriam-Webster Thesaurus (= synonym ordbog):
https://www.merriam-webster.com/thesaurus
________________________________________________________
Klassen må bruge følgende (online) grammatik:

EnGram
på:
MinLæring:
https://minlæring.dk
________________________________________________________
Klassen må bruge følgende E-bog:

Do it, write

MinLæring:
https://minlæring.dk

________________________________________________________

Eleverne har adgang til ovenstående materiale på net under prøven. Intet andet. Eleverne må bruge egne noter hvis de er downloadet og ikke hentes fra en fælles online-platform som fx. Google Drev.
Med andre ord skal eleverne have hentet deres noter ned og have dem som pdf eller lignende.

HUSK (til elever):
- computer
- oplader
- høretelefoner
- evt USB-nøgle
- Papir
- Pennalhus
- evt relevante bøger og noter fra undervisningen
- mad
- drikkelse
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 EXAM: Nigeria continued & Global English

OVERSIGT:
Forløbet "Nigeria Now" fortsætter som beskrevet.
Desuden  inkorporerer fortsættelsen af Nigeria forløbet  også  emnet  Engelsk som lingua franca og ”English as a foreign language”, hvor vi som udgangspunkt illustrerer forskellen mellem de to begrebspar og arbejder med grundlæggende definitioner. Vi kommer ind på generelle sproglige/grammatiske kendetegn af ELF og kigger på ”English proficiency” på verdensplan.  Forløbet rummer en del lytteforståelsesøvelser i ELF og EFL-kontekst hvor vi udforsker forskellige realiseringer af hhv. ELF og EFL, samt arbejde med idiomer (og udfordringer i oversættelseskontekst), og grammatisk-stilistiske analyser af forskelligt ELF-materiale i skrift og lydform.I et mini-projekt ser vi  på accenter i forskellige Disney sange og analyserer hvordan disse bliver (mis)brugt til at tegne og understøtte kulturelle stereotyper.  


KERNESTOF

̶ det engelske sprogs udtale & ortografi
̶ ordforråd, herunder orddannelse og idiomer
̶ standardsprog og variation, herunder elementer af det engelske sprogs udvikling
̶ det engelske sprog anvendt som globalt lingua franca
-sproglærings- og kommunikationsstrategier

MATERIALE

- Østergaard, Trine. The English Handbook. Chapter 4.5. English as Lingua Franca. (2017).

-Worksheet+ Listening comprehension: Variations of Standard English. www. Dialectarchive.com

-Worksheet+ Listening comprehension: Intercultural Lunchbreak http://www.routledgetextbooks.com/textbooks/9780415638449/intercultural.php

+ forskelligt materiale (som jeg selv (CBR) har udarbejdet)


SUPPLERENDE MATERIALE

- Mortensen, Janus. Engelsk som Lingua Franca. Hvorfor og Hvordan? (uddrag). 2018.

- Disney Songs:
The Little Mermaid: Sebastian: Under the sea
https://www.youtube.com/watch?v=GC_mV1IpjWA

The Beauty and the Beast: Lumiere : Be our guest
https://www.youtube.com/watch?v=afzmwAKUppU

Aladdin: Jafar: Prince Ali
https://www.youtube.com/watch?v=JR2Qqh-yHEU

The Lion King: Scar: Be prepared
https://www.youtube.com/watch?v=zPUe7O3ODHQ

The Lion King: Shenzi, Banzai and Ed: Chow down
https://www.youtube.com/watch?v=gGcKIafR-9E

The Princess and the Frog: Dr Facilier: Friends on the other side
https://www.youtube.com/watch?v=yZAY-78zhmw


GRAMMATIK

- Præpositioner


FOKUSPUNKTER

- Lytte
- Læse
- Rollespil
- Søge information
- Diskutere
- Selvrefleksion
-   Internet
-Mundtlighed

LÆRINGSMÅL

  ̶ analysere og beskrive engelsk sprog grammatisk og stilistisk med anvendelse af relevant faglig terminologi
  ̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
  

ARBEJDSFORMER

Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde

Omfang: (sammenlagt med Nigeria: ca 50 sider)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 EXAM: The Divided States & US Election

Oversigt:
Culture Studies USA- forløb beskæftiger sig med valget og polarisering i USA. Vi beskæftiger os kort med amerikanske værdier og det amerikanske mindset samt deres historiske betingelser inden vi følger valget "live". Vi kigger på de to partier og deres ideologiske forskelle samt deres to kandidater (inklusive deres retorik). Samtidigt beskæftiger vi os med (den retoriske dimension) af "campaigning". Inden vi analyserer valgresultaterne, afholder vi selv en debat og prøver at forstå hvordan det amerikanske valgsystem fungerer. Den sidste del af forløbet er primært præget af arbejde med fiktion - hvor vi prøver at komme tættere på (miljøet af) potentielle Trump vælgere.


Kernestof:

- ordforråd
-kommunikationsstrategier
-tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
-væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i  USA


Materiale:

- Frederick Jackson Turner: The Frontier in American History. In: Anne Mette Finderup & Agnete Fog: Worlds of English. Systime, 2022.
-Emma Lazarus:  The New Colossus. In: Anne Mette Finderup & Agnete Fog: Worlds of English. Systime, 2022.
-  Donald J. Trump: Selected Tweets
- Kamala Harris: Vice President Harris Acceptance Speech (2024)
- Lionel Shriver. Making America great again. 2017. (short story).
- JD Vance: Hillbilly Elegy (excerpt): In: Anne Mette Finderup & Agnete Fog: Worlds of English. Systime, 2022.
- Jeanette Walls. The Glass Castle. In: Language and Power. (autobiography)


Supplerende Materiale:
- Donald J. Trump: Selected Tweets
- Election Year: Chapter 1.
- Being American: Campaigning

Grammatik:
Adverbier og Pronominer

Læringsmål:

-udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
-læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
-gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
-analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
-analysere og perspektivere aktuelle forhold i USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden
om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold

Omfang: ca 50 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 Horror movies - a mirror of society?

Filmanalyseforløb


OVERSIGT:

Vi har beskæftiget os med horror-genren, med særlig fokus på den filmiske fremstilling. Desuden er det netop nøgleordet ”genren” der er afgørende for dette forløb. Vi har nemlig prøvet at svare på de spørgsmål der stilles hvis man beskæftiger sig med ”horror”. Hvad er vi bange for? Hvor kommer frygten fra, osv. I forlængelse af dette har vi kigget på hvordan selve genren fungerer og virker. Vi har kigget på dens særlige æstetik, stil, atmosfære og miljøskildringer. Desuden har vi fokuseret arbejdet med filmanalyse, samt en generel samfundsfaglig toning i forbindelse med forløbet.

KERNESTOF

̶ det engelske sprogs grammatik
̶ ordforråd
   ̶ tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive tekster
̶ et genremæssigt bredt udvalg af fiktive tekster

MATERIALE
- Peele, Jordan. Get out. (2017). Feature Film
- The Smiling Man. Short Film.
- Lights out. Short Film.


THEORY/SECONDARY LITERATURE
- An Introduction to Horror. In: Rasmus Drisdal & Johanne Riktrup Hansen: Horror. Systime, 2016.
- The Horror Genre. In: Martin Houlind & Jan Oxholm: Film skal ses i Engelsk. Gyldendal, 2016
- Introduction to Film Analysis.In: Rasmus Drisdal & Johanne Riktrup Hansen: Horror. Systime, 2016.
- How to analyse films and tv series.  In: Martin Houlind & Jan Oxholm: Film skal ses i Engelsk. Gyldendal, 2016
How to analyze films and short films. In: Trine Østergard: The English Handbook. Systime, 2017.



+ forskelligt materiale som jeg selv har udarbejdet



FOKUSPUNKTER


- Filmanalyse
- Læse
- Analytiske evner
- Selvstændighed


LÆRINGSMÅL

̶ læse og forstå tekster på engelsk i forskellige genrer og stillejer
  ̶ analysere og beskrive engelsk sprog stilistisk med anvendelse af relevant faglig terminologi
  ̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke forskellige nyere tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode


ARBEJDSFORMER

Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Pararbejde

OMFANG

ca 60 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 EXAM: Love: Normal People

Oversigt:

I vores værklæsningsforløb har vi valgt vinklen "love"  ifm. vores beskæftigelse med romanen "Normal People" af Sally Rooney. Imens vi har læst to kapitler per mødegang, har vi diskuteret forskellige former og aspekter af kærlighed der er relevant for romanen; såsom den romantiske kærlighed, men også kærligheden mellem forældre og børn. Fagfagligt har vi desuden også belyst de vigtigste miljøer i romanen, samt den historiske baggrund: Irland under finanskrisen. Der ud over har vi bland andet  arbejdet med symboler i romanen samt emnet "Sally Rooney" som litterært fænomen (arbejde med anmeldelser af romanen). Endelig har vi perspektiveret romanen til et kapitel fra Sally Rooneys debutroman.  

Kernestof:
- det engelske sprogs grammatik
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive tekster

Materiale

- Sally Rooney. Normal People. 2018. (Novel)


Supplerende Materiale:

-Eva Wall: The quintessential millennial novel? Normal People by Sally Rooney fails to live up to the hype (anmeldelse)
- Anne Enright:It is time for a sharp inhale, people. Sally Rooney’s Normal People is superb (anmeldelse)
- Sally Rooney reading the "Ghost estate scene": https://www.youtube.com/watch?v=4jH_0rg46Es
- Dorthe Hjort Jensen: Ireland in the 2010s. In: Reading Normal People.


Grammatik:

En række grammatikøvelser baseret på romanen med forskelligt fokus.

Læringsmål:

-læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
-analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
-gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
-analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
-perspektivere tekster kulturelt


Omfang: ca 280 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 9 EXAM: Modern Britain

OVERSIGT:
Vores sidste forløb fokuserer på en af de største begivenheder i det moderne Storbritannien: Brexit. Efter en introduktion til det politiske system i Storbritannien, arbejdede vi både med fakta omkring Brexit (hvilke emner blev diskuteret i forbindelse med afstemningen, hvem er de vigtigste aktører, hvorfor stemte Briterne sig ud, hvem stemte for hvad, etc.) og Brexits repræsentation i den moderne britiske litteratur. Her arbejdede vi både med ”reflekterende” og ”spekulerende” tekster, dvs. tekster der prøver at finde forklaringer på fx resultatet, samt tekster der spekulerer over Storbritanniens fremtid efter Brexit. Fagfagligt ligger vores fokus på analytisk arbejde med såvel fiktive som ikke-fiktive tekster – som forberedelse/repetition mht. den skriftlige og mundtlige eksamen.

KERNESTOF

• et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
• tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
• væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien
• udtale, ordforråd og idiomer


MATERIALE

- John Lanchester: From: The Wall, 2019 (novel, excerpt) - Chapters 5 & 7
- M.C. Caskey: The Brexit Battle Rap (Leave or Remain?), 2017 (song)
- Toby Haynes: Brexit – The Uncivil War  ( 2018) (film)
- Boris Johnson: Speech on the EU referendum, May 9, 2016 (abbreviated)

SUPPLERENDE MATERIALE

- Sebastian Payne: What is Brexit? (Financial Times 9 April 2019)
- James Acaster: James Acaster on Brexit - Tea bag analogy (2016) (video)




FOKUSPUNKTER

- Læse
- Analytiske evner


LÆRINGSMÅL

-læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
-analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
-gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
-analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
-perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
-analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
-orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
-anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler


ARBEJDSFORMER

Gruppearbejde
Pararbejde

Omfang: ca  25 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer