X - Roskilde Katedralskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Roskilde Katedralskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet k8 nv (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
X - Roskilde Katedralskole
Fag og niveau
Nat. grundf. -
Lærer(e)
Annelise Wejdemann, Jakob Heuseler, Jonas Vinzent, Stinne Kirketerp Nielsen
Hold
2025 nv/k8 (
k8 nv
,
k8 nv-bi
,
k8 nv-fy
,
k8 nv-ke
,
k8 nv-ng
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
NV-fysik
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
NV-fysik
Fysik som naturvidenskabeligt fag
Nøgleord:
Læringsmål:
at kunne udføre eksperimenter i laboratoriet
at kunne opsamle og behandle data
at kunne definere densitet og lave simple udregninger
at kunne definere hastighed og beskrive svingninger.
at kunne forklare metoder og anvendelse af matematik inden for naturvidenskab.
at kunne forholde sig til måleusikkerheder og fejlkilder i forsøg
Indhold
Kernestof:
Husk blyant og penalhus
Se lektien her "NV kemi - modul 1.pdf", hvis ikke I har fået et hæfte endnu:)Kære alle.Jeg glæder mig til at møde jer. Undervisningen i dag omhandler tilsætningsstoffer, men også kendskab til grundstoffer, pH og salte. I skal Ikke løse opgaverne på s
Læs s. F1-2 i NV-kompendiet som forberedelse.
Læs i NV-kompendiet lektien til modul 2 (s. K6–K8). Opgaverne løser vi i modulet. Læringsmålene er: brugen af det periodiske system, afstemning af reaktioner samt bestemmelse af en ions ladning. Artiklen "Forskere advarer.docx" læser vi hvis vi har t
Læs s. B10-B14 i kompendiet
Læs s. F6 i kompendiet.
Læs s. B18-B20 i kompendiet
Grupper:
Læs s. F10 til øverst på s. F11 i kompendiet.
Læs i NV-kompendiet lektien til modul 3 (s. K11–K13). Opgaverne løser vi i modulet. Læringsmålet er hvordan positive og negative ioner sammensættes til et udadtil neutralt salt. Hvorfor hedder det f.eks. CaCl2, når det hedder NaCl og ikke NaCl2 (forv
Læs i NV-kompendiet lektien til modul 4 (s. K16–K17) og skim side K18. Opgaverne løser vi i modulet. Læringsmålet er: Hydrofile og hydrofobe opløsninger samt en forståelse af begrebet elektronegativitet.
SP interval graf.docx
Titel
Læs s. B10-B14 i kompendiet (genlæsning)
Stinne kommer først 12.00 - start selv med at læse vejledningen om osmose og kartofler i hæftet
Grupper til forsøg OG aflevering
Afleveringsopgave NV fys og geo.pdf
Læs i NV-kompendiet lektien til modul 5 (s. K20 - K21)
Læs s. F14 i kompendiet.
Læs s. B18-B20 i kompendiet (genlæsning)
Læs i NV-kompendiet lektien til modul 6 (s. K24 - K25) og skim s.K26-K27
Læs s. F15-17 i kompendiet som forberedelse.
Læs i NV-kompendiet lektien til modul 7 (s. K30- K31)
Modul overskud. Aflyses sandsynligvis
Biologi slides modul 7
Biologi slides modul 6
Biologi slides modul 5
Biologi slides modul 4
Biologi slides modul 3
Biologi slides modul 2
Biologi slides modul 1
Mødetider
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1076/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75679715020", "T": "/lectio/1076/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75679715020", "H": "/lectio/1076/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75679715020" }