Holdet 2024 Dr-2acuwx3acu/ - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution X - Midtsjællands Gymnasium
Fag og niveau Dramatik B
Lærer(e)
Hold 2024 Dr-2acuwx3acu/ (Dr-2acuwx3acu/)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Naturalistisk forløb Del 2
Titel 2 Den Stærksete
Titel 3 As I Was A Kid
Titel 4 Impro Gallore
Titel 5 T-Selskabet "Vi sætter pris på dit opkald
Titel 6 Kan ADHD danses
Titel 7 Forestillingsanalyse af "Mødet"
Titel 8 Forløb Dramaturgi
Titel 9 Devicing / Performance
Titel 10 Eksamensprojekt
Titel 11 Bjørn på Langeland
Titel 12 Ryslinge Teaterhøjskole internat

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Naturalistisk forløb Del 2

Holdet har arbejdet intensivt med genren "Naturalisme"


Formål:


Faglige mål

– skabe og forstå forskellige former for sceniske udtryk
– analysere og kvalificere forståelsen af den skabende praksis med centrale begreber fra drama og teater (her ved anvendelsen af de naturalistiske principper)
– reflektere systematisk over proces og produkt og indgå i en dialog om de valg, der er truffet
– demonstrere viden om fagets identitet og metoder
– forstå og anvende teorier om europæisk drama og teater og se dem i en historisk sammenhæng
– arbejde kreativt, innovativt og selvstændigt i samspil med andre, med henblik på at skabe konkrete forestillinger for en defineret målgruppe.

Kernestof

– grundlæggende principper for udvikling og realisation af en idé
– grundlæggende principper for reception af og erkendelse gennem kunst
– grundlæggende begreber, teknikker og metoder i arbejdet med skuespil, skuespilkunst og teater
– tre teaterhistoriske perioder, mindst én før og mindst én efter 1950  (denne repræsenterer periode før)
– den levende teaterforestilling og andre performative udtryk set i en kunstnerisk og kulturel kontekst.



Kernestof:

Stanislavskij: Systemet
Arentzen: De tre kommunikationsrum
Arentzen: Den dobbelte motorvej


Materiale: "Dramatik - en teaterhistorie" af Karen Sørensen
side 83 - 101 (udleverede tekster / OneNote)
Powerpiont ved Torben Ibsgaard

Jens Arentzen:
https://www.lederweb.dk/udgivelser/jens-arentzens-metode/
De tre kommunikationsrum : http://185.134.28.222/afspiller/?c=104&m=111
Skuespillerens værktøjer af Jens Arentzen: side 60 - 69  

I forbindelse med genren har holdet arbejdet med iscenesættelser af følgende scener
"Den Stærkeste" Af August Strindberg
"As I was a kid" - egenproduktion indenfor naturalistiske principper (Slutrapport)




Evaluering:
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 24,7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Den Stærksete

Holdet har i grupper arbejdet med et brudstykke af Strindbergs "Den Stærkeste"  om fru X og fru Y ifm Naturalisme del 2
Holdet har arbejdet i grupper af tre hvor én af eleverne har haft funktion af instruktør

Kernestof: "Den STærkeste" af August Strindberg

De Faglige mål for dette forløb har været

̶ skabe og forstå forskellige former for sceniske udtryk
̶ reflektere systematisk over den skabende proces og produktet
̶ forstå , sammenligne og anvende væsensforskellige scenekunsttraditioner og -teorier (her de naturalistiske konventioner for spil)
̶ arbejde kreativt, innovativt og selvstændigt i samspil med andre, med henblik på at udvikle og realisere sceniske idéer for
eller med en målgruppe
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder
̶ analysere og kvalificere forståelsen af sceniske udtryk og manuskripter med præcis anvendelse af fagbegreber


Kernestof

̶ grundlæggende principper for udvikling og skabelsen af en scenisk idé
̶ grundlæggende principper for reception af og erkendelse gennem kunst
̶ Den ene af mindst to væsensforskellige teorier om arbejdet med skuespil og scenekunst (vi har flere andre teorier udover dette)
̶  Dette er det ene af tre væsensforskellige teatertraditioner med indbyrdes historisk spredning (her scenekunst fra slutningen af det 19. århundrede)

Materiale: "Den Stærkeste" af August Strindberg   


Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 As I Was A Kid

Afslutning på Naturalisme - forestilling

Naturalisme forløbet mundede ud i en egen produktion der var baseret på individuelle monologer som eleverne selv har skrevet, iscenesat og endelig opført iscenesat i en fælles ramme "Terapeutisk cirkel"   
Forestillingen hed "As I was a kid"

De Faglige mål for dette forløb har været

̶ skabe og forstå forskellige former for sceniske udtryk
̶ reflektere systematisk over den skabende proces og produktet
̶ forstå , sammenligne og anvende væsensforskellige scenekunsttraditioner og -teorier (her de naturalistiske konventioner for spil)
̶ arbejde kreativt, innovativt og selvstændigt i samspil med andre, med henblik på at udvikle og realisere sceniske idéer for
eller med en målgruppe
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder
̶ analysere og kvalificere forståelsen af sceniske udtryk og skabelse af manuskripter med præcis anvendelse af fagbegreber


Kernestof

̶ grundlæggende principper for udvikling og skabelsen af en scenisk idé
̶ grundlæggende principper for reception af og erkendelse gennem kunst
̶ Den ene af mindst to væsensforskellige teorier om arbejdet med skuespil og scenekunst (vi har flere andre teorier udover dette)
̶  Dette er det ene af tre væsensforskellige teatertraditioner med indbyrdes historisk spredning (her scenekunst fra slutningen af det 19. århundrede)
- Anvendelse af naturalistiske metoder i en moderne kontekst


Eleverne har skrevet en afsluttende Rapport om forløbet

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10,1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Impro Gallore

2 x Impro Gallore

Frivillige tilbud
Holdet har fået muligheden for at se to improforestillinger koncept som går under navnet "Impro Gallore". Impro forestillinger som bygger på Kieth Johnstones metodik. Dvs skelettet består af forskellige impro dicsipliner / rammer

Fredag d. 27. september ifm kulturnatten på Midtsjællands Gymnasium - teatersalen

Nu ridder vi atter engang ned af den sjove impro sti, hvor vi lover at komme ridende i en grineren, medrivende galop.
Teater Vi Tør laver igen Impro Salon under kulturnatten i Haslev.
Vi gentager succesen fra de sidste to år, hvor vi også arrangerede Impro aften, som viste sig at blive et kæmpe hit.
I år går vi lidt mere "WILD". Vi har skabt hele to drøn skarpe hold til aftenen.
"Monsterholdet", også kaldet "Old School", som består af en blanding af tidligere impro elever fra improgruppen Blå Stue og nyuddannede skuespillere. Det andet team er "De vilde lidt yngre" også kaldet "New school".
Til aftenen nedsætter vi igen et panel med kendte ansigter fra by rummet, som skal udfordre spillerne ved at fodre dem med materiale som de kan "spille på".   
Teatersport er kaos
Teatersport er energi
Teatersport er "grineren".
Kom og vær´ med til festen!
Fredag d. 27. september.
Dørene åbner klokken 19:30
Der er gratis entre´ og ting i caféen som I kan købe.
Nedenfor møder i "Old School" som er:
Johan Damgaard-Lauritsen
Sebastian Alstrup
Aino Martine Justesen
Allan Engtofte
Mette Louise Hede Rask

Kulturnat 2024 - fredag d. 27. september, klokken 20:00 i teatersalen.  
Læs meget mere om Impro Galore inde på Teater Vi Tørs Facebookside: https://www.facebook.com/teatervitoer,  hvor I også blev præsenteret for "Monsterholdet" alias "Old School Holdet".
Her får i lov til at møde "De vilde lidt yngre" alias "New School Holdet" som er:
Ingrid Pedersen
Sarah Linnet Jørgensen
Louise Nordholm
Emil Pedersen
Lærke Lykkeberg
Kulturnat d. 27. september
Bom! ..... så er panelet til fredagens Impro Galore på plads. Er I på plads? - nu på fredag d. 27. i teatersalen på MSG - klokken 19:30 - er I på plads??
Panelet i år er:
Gitte Hansen- gymnasielærer
Christina Birkemose - politiker
Ida Cecilie Lynggaard - Vision Haslev
Anne Skouboe - kulturaktør

Onsdag d. 30 oktober på Apoteket - huset for ny scenekunst.  Her har I holdet eller spillerne der til Impro Galore showet d. 30 vil sørge for at alle får et kæmpe endofinboost, liiiiige til at tage med hjem eller til evt at reparere på en triviel dag. Det er lige nedenom hjørnet på Apoteket - huset for ny scenekunst.
Sebastian Alstrup - sjov
Rasmus Monrad - sjov
Allan Engtofte - sjov
Mette Louise Hede Rask - også sjov
Spilleder: Torben Ibsgaard - snak snak og snak.
Link til billetter er: https://l.facebook.com/l.php...

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4,6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 T-Selskabet "Vi sætter pris på dit opkald


Frivilligt tilbud

De Faglige mål for dette forløb har været

̶  forstå forskellige former for sceniske udtryk
̶ forstå , sammenligne og anvende væsensforskellige scenekunsttraditioner og -teorier
eller med en målgruppe
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder
̶ analysere og kvalificere forståelsen af sceniske udtryk og manuskripter med præcis anvendelse af fagbegreber


Kernestof

̶ grundlæggende principper for reception af og erkendelse gennem kunst
̶  Dette er det ene af tre væsensforskellige teatertraditioner med indbyrdes historisk spredning (her det senmoderne / postmoderne teater)
̶ aktuel scenekunst og moderne iscenesættelsesprincipper (Det er dette forløb et udtryk for)
̶ den levende teaterforestilling og andre performative udtryk set i en kunstnerisk, kulturel og global kontekst.  





Vækstlags gruppen T-Selskabet har premiere på deres nye forestilling "Vi Sætter Pris På Dit Opkald" allerede her i weekenden. KOM OG OPLEV DEM.
T Selskabet, som er en anneksgruppe til Teater Vi Tør, er en powerfuld vækstlagsgruppe bestående af 8 talentfulde unge som alle er på vej mod meget mere indenfor scenekunsten.
Spillested:  Apoteket - huset for ny scenekunst

Kære læser
T-selskabet er et teaterkompagni sammensat af 8 unge mellem alderen 19-26. Vores vækstlags teatergruppe har eksisteret siden december 2023, og bygger på kreativitet og udfoldelse, hvor vi skaber vores egne forestillinger. Vi skriver tekster, som forholder sig samfundskritisk med det unge væsen i fokus.
Vores ønske med at opsætte "Vi sætter pris på dit opkald", er at fange følelsen af at være fanget i et system, der ikke kan eller vil give mening. Følelsen af at miste sin ungdom til meningsløse regler og receptioner.
Forestillingsbeskrivelse: I et samfund, hvor man kæmper med overbefolkning, har et politisk flertal valgt, at man aflives, når man fylder 50. Efter en beklagelig fejl i det nyelige automatiserede CPR-system, er en helt almindelig borger, blevet indkaldt til aflivelse. Borgeren er dog kun 22, og må nu i en sej kamp med telefonkøer, kommunekarruseller og endeløst bureaukrati, prøve at vinde sin ret til livet tilbage.
“Vi Sætter Pris På Dit Opkald” er en satirisk og absurd forestilling om at være menneske i/med et system.
Stykket varer mellem 40-60 minutter.
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 Kan ADHD danses

Forestilling

De Faglige mål for dette forløb har været

̶  forstå forskellige former for sceniske udtryk
̶ forstå , sammenligne og anvende væsensforskellige scenekunsttraditioner og -teorier
eller med en målgruppe
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder
̶ analysere og kvalificere forståelsen af sceniske udtryk og manuskripter med præcis anvendelse af fagbegreber


Kernestof

̶ grundlæggende principper for reception af og erkendelse gennem kunst
̶  Dette er det ene af tre væsensforskellige teatertraditioner med indbyrdes historisk spredning (her det senmoderne / postmoderne teater)
̶ aktuel scenekunst og moderne iscenesættelsesprincipper (Det er dette forløb et udtryk for)
̶ den levende teaterforestilling og andre performative udtryk set i en kunstnerisk, kulturel og global kontekst.  





Dans der gør en forskel.
“Kan ADHD danses?”- Det er det spørgsmål vi får svar på til denne forestilling. ADHD er en diagnose som bliver mere og mere udbredt i den danske befolkning- og det betyder at der er flere individer med ADHD som har brug for at blive anerkendt på deres problematikker, men samtidig også flere pårørende som skal sættes ind i deres ven, kæreste, klassekammerat, elev, familiemedlems udfordringer i dagligdagen.
I “Kan ADHD danses?” bliver i ført igennem en dag i en ADHD’ers liv, hvor I bliver præsenteret for nogle af de utallige kampe som fylder i dagligdagen. Så læg nu faktaboksen fra netdoctor, om alle symptomerne fra dig og oplev dem i stedet i virkelighedens virkelighed når forestillingen spiller i perioden mellem 1-3 november.
Forestillingen er baseret og udviklet ud fra en innovativ SRP opgave (Studieretnings projekt på STX), som danser/skuespiller Anna Slot har udarbejdet i foråret 2024.
TVT – Dance er:
Anna Slot
Gabriela Helene Cunha Haslund
Komponist og musiker: Jens Hermannsson
Produktion: Teater Vi Tør v. Torben Ibsgaard
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 Forestillingsanalyse af "Mødet"

Holdet har været prøvepublikum på forestillingen
"Mødet" som Teater Vi Tør har produceret



De Faglige mål for dette forløb har været

̶  forstå forskellige former for sceniske udtryk
̶ forstå , sammenligne og anvende væsensforskellige scenekunsttraditioner og -teorier
eller med en målgruppe
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder
̶ analysere og kvalificere forståelsen af sceniske udtryk og manuskripter med præcis anvendelse af fagbegreber


Kernestof

̶ grundlæggende principper for reception af og erkendelse gennem kunst
̶  Dette er det ene af tre væsensforskellige teatertraditioner med indbyrdes historisk spredning (her det senmoderne / postmoderne teater)
̶ aktuel scenekunst og moderne iscenesættelsesprincipper (Det er dette forløb et udtryk for)
̶ den levende teaterforestilling og andre performative udtryk set i en kunstnerisk, kulturel og global kontekst.  





Eleverne har udarbejdet en analyse ud fra følgende sigtekorn:

1. Sigtekorn – FORESTILLINGEN HOVEDHENSIGT, AMBITION og KVALITETER
             Hvad er hensigten for forestillingen? – dvs. hvad er det for
             en historie der fortælles? Hvilke temaer er på spil?
             Prøv om du kan skære det ned til én sætning: ”Forestillingen  
             handler om… ”
             Hvad er forestillingens overordnede hovedhensigt: ”Forestillingen
             handler om….”
             Vurderingen skal have belæg i konkrete og præcise iagttagelser
             af forestillingen – udmøntet i eksempler

2. Sigtekorn - FORESTILLINGENS OMSTÆNDIGHEDER
            Beskriv de givne omstændigheder:
            Hvem er personerne?
            Hvor foregår det?
            Hvornår foregår det?
            Hvad er situationen?

3. Sigtekorn – FORESTILLINGENS KOMPOSITION - Hvordan er
            forestillingen komponeret
            Beskriv scenens scenografi, herunder rekvisitter og kostumer. Er
            det en realistisk scenografi? Minimalistisk? Hvordan er scenen
            placeret i forhold til publikum?
            Hvordan er den placeret i forhold til rummet? Beskriv
            forestillingens arrangement – dvs. hvordan bruger spillerne
            scenen  
           Hvordan er publikum placeret i forhold til scenen?
           Hvilken betydning får det når der sidder byrådspolitikere oppe på
            scenen / ved scenen?

4. Sigtekorn – SCENERNES SPROG - Hvordan anvendes sproget i
            forestillingen  

           Billedsprog, kropssprog, verbalt sprog, lyd-og tonesprog?
           Beskriv forestillingens arrangement – dvs. hvordan bruger spillerne
           scenen?
           Hvad er karakteristisk for sproget i replikkerne? Har de forskellige
           roller et forskelligt sprog? Hvordan er det med til at definere rollen?
           Hvordan bruges lyset i forestillingen? Symbolsk? Realistisk?
           Hvordan bruges lyden i forestillingen? Underbygger det
           handlingen? Underbygger det stemninger?

5. Sigtekorn – FORESTILLINGENS STIL. Hvilke stiltræk har eller anvender forestillingen? Kan forestillingen placeres indenfor en bestemt genre, stilart eller -isme?   (perspektiver til hhv Impro og Commedia del arte)

           Beskriv skuespillernes spillestil. Spiller de som typer eller som
           karakterer? Lykkes det?  
           Hvad er karakteristisk for sproget i replikkerne? Har de forskellige
           roller et forskelligt sprog? Hvordan er det med til at definere rollen?

Analysen laves i grupper på baggrund af forestillingen som de har overværet


 


 
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 Forløb Dramaturgi

Holdet har sideløbende med forløbene arbejdet med en forståelse af Den Dramaturgisk Opbygning

Ud fra følgende tre former:
Lineær dramaturgi
Cirkulær dramaturgi
Montage form


Kompendium: Teater Live af Birgitte Dam side 61 - 66


Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 9 Devicing / Performance


Større forestillingsprojekt "Den indre Vildmark"

Tværfaglig projekt med Billedkunst.
Slutter af med en forestilling, som hele holdet har været fælles om at producere, skal opføres på "Apoteket - huset for ny scenekunst."

Holdet har i dette projekt arbejdet indgående med "Devising metoden" - eller "Konceptuel devising" og de skabelses principper der er forbundet med denne.
Som et ekstra tillæg til  har der været et vist fokus på Kirsten Delholms og hendes arbejder rent performativt.

Holdet har besluttet at følgende koncepter skulle være de primære, og de enkelte scener.
Scene 1: Involvere autentiske personer
Scene 2: Fysisk udtryk
Scene 3: Billede æstetisk dogme (billedkunst)
Scene 4: Site specific  

I de enkelte scener er der derudover arbejdet med selvvalgte koncepter.

De Faglige mål for dette forløb har været

̶ skabe og forstå forskellige former for sceniske udtryk
̶ reflektere systematisk over den skabende proces og produktet
̶ forstå , sammenligne og anvende væsensforskellige scenekunsttraditioner og -teorier
̶ arbejde kreativt, innovativt og selvstændigt i samspil med andre, med henblik på at udvikle og realisere sceniske idéer for
eller med en målgruppe
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder
̶ behandle problemstillinger i samspil med andre fag.
̶ analysere og kvalificere forståelsen af sceniske udtryk og manuskripter med præcis anvendelse af fagbegreber


Kernestof

̶ grundlæggende principper for udvikling og skabelsen af en scenisk idé
̶ grundlæggende principper for reception af og erkendelse gennem kunst
̶ Den ene af mindst to væsensforskellige teorier om arbejdet med skuespil og scenekunst (vi har flere andre teorier udover dette)
̶  Dette er det ene af tre væsensforskellige teatertraditioner med indbyrdes historisk spredning (her det senmoderne / postmoderne teater)
̶ aktuel scenekunst og moderne iscenesættelsesprincipper (Det er dette forløb et udtryk for)
̶ den levende teaterforestilling og andre performative udtryk set i en kunstnerisk, kulturel og global kontekst. (Dette er "Den indre Vildmark" et stærkt eksempel på)  


Kompendium:
Lene Kobbenagel: Skuespilleren på arbejde side 350 - 373 om Devising
Powerpoint oplæg ved Torben Ibsgaard

Projektrapport: Afslutningsvis har holdet udarbejdet en projektrapport, som samtidig med har fungeret som en projekt evaluering

Forestillingen som var offentlig tilgængelig, blev en vandre forestilling og havde en spilleperiode på to efter hinanden følgende dage.



Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 45 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 10 Eksamensprojekt

Holdet arbejder med deres projekt i hold på max 5 deltagere

"Venter på Godot" af Samuel Beckett (Lærke Lykkeberg, Alberte Nielsen, Asta Jensen)
"Medealand" af Sara Stridsberg (Celina Knudsen, Laura Kerslake - Olsen)
"Jernbyrd" af Magnus Dahlström (Julie Hartvig og Freja Køhler- Johansen)
" Mænd " eget projekt  (Anna Slot, Celina Broge, Emil Pedersen, Ingrid Pedersen, Mathilde Aggersboe Christiansen)




De Faglige mål

̶ skabe og forstå forskellige former for sceniske udtryk
̶ reflektere systematisk over den skabende proces og produktet
̶ forstå , sammenligne og anvende væsensforskellige scenekunsttraditioner og -teorier
̶ arbejde kreativt, innovativt og selvstændigt i samspil med andre, med henblik på at udvikle og realisere sceniske idéer for
eller med en målgruppe
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder
̶ analysere og kvalificere forståelsen af sceniske udtryk og manuskripter med præcis anvendelse af fagbegreber


Kernestof

̶ grundlæggende principper for udvikling og skabelsen af en scenisk idé
̶ grundlæggende principper for reception af og erkendelse gennem kunst
̶ aktuel scenekunst og moderne iscenesættelsesprincipper
̶ den levende teaterforestilling og andre performative udtryk set i en kunstnerisk, kulturel og global kontekst. (Her generationsplan)

– skabe og forstå konkrete sceniske udtryk og spil
– forstå og anvende centrale begreber fra drama og teater
– anvende dramaets og teatrets teknikker i problemløsning og idéudvikling
– reflektere over den skabende proces og produktet
– arbejde kreativt, innovativt og selvstændigt i samspil med andre.

Kernestof

– grundlæggende principper for udvikling og realisation af en idé
– grundlæggende principper for at skabe et spil for eller med andre, med eller uden en tekst
– grundlæggende begreber, teknikker og metoder i arbejdet med fysiske udtryk, dialoger, improvisation og rollespil






VIGTIGT!!!  Evt støttepunkter for projekt

”ARBEJDS METODER” kompendium af Torben Ibsgaard med afsæt i den naturalistiske metodik og Line Mørkebys kompendium om manuskriptskrivning. Indhold:

Din karakter
De givne omstændigheder: (minutiøs afdækning er vigtig)
Karakterens hovedopgave og gennemgående handling(NEED
Karakterens delopgaver en kunstnerisk opgave  (Wants
Den psyko-fysiske metode
Undertekst
Omstændigheder
Skærpede omstændigheder
Timelock.



   
Forestillings Proces:

1: Tekstanalyse
2:Dramaturgisk arbejde - tilskæring at stykke.
3:Rollefordeling
4:Dramateknisk arbejde - rolleopbygning - arrangement - tekstbehandling - impuls/reaktion - flow/moment - osv.
5: Teknisk arbejde - lys/lyd - scenografi - kostume/sminke
6: Cementering


Grupperne udarbejder en afsluttende projektrapport evt bare i digital form, som skal danne grundlag for den efterfølgende gruppesamtale ved den mundtlige eksamen.





Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 14,5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 11 Bjørn på Langeland

Holdet havde besøg af filminstruktør Joachim Morre fra Isaac production
Som ville bruge holdets feedback til brug for videreudvikling af kortfilm til en hel spillefilm som skal hedde "Bjørn på Langeland"

I denne sammenhæng så vi hele den kortfilm som er blevet produceret.

Samtalen efterfølgende kom til at omhandle - tematik - plot - spillestil - opbygning m.m.
I det hele taget dramaturgisk feedback.

Mail fra produktion om indhold:
Et udgangspunkt for os ville være at vise filmen og snakke om den efterfølgende.

1. Introduktion
2. Visning af film
3. Spørgsmål og debat. Måske vi har et lille spørgeskema med, som de kan bruge de første 5-10 minutter på at besvare - hvorefter rummet åbnes op, og vi kan snakke i fællesskab.

Vi vil drømme om at snakke med de unge om emner som følgende - det er selvfølgelig også et udkast, og noget vi tager på dagen afhængig af hvad de lige hooker på.

Hvordan oplever de filmen og karaktererne?
Hvad er spændende, hvad er mindre spændende?
Hvad er deres forhold til maskulinitet - hvordan oplever de karakterernes maskulinitet?
Hvordan har de det generelt med alkohol og stoffer?
Har de nogle rollemodeller, i så fald - hvem?


Materiale her.
Trailer til kortfilmen "Bjørn på Langeland"

https://vimeo.com/728104593


Link til spørgeskema som blev udleveret før debat.

https://emea01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fforms%2Fd%2Fe%2F1FAIpQLSfsYDlGTCbiEN_LXeeapAwZEt22AdMfTr89zVjCI_15zjUHyQ%2Fviewform&data=05%7C02%7C%7Ca0cabcec73844956b34f08dd679f3421%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C638780655675653900%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJFbXB0eU1hcGkiOnRydWUsIlYiOiIwLjAuMDAwMCIsIlAiOiJXaW4zMiIsIkFOIjoiTWFpbCIsIldUIjoyfQ%3D%3D%7C0%7C%7C%7C&sdata=2hi3X6h8yNp21liAUoS9MSKm3iqPIRABkr7N3JjzP04%3D&reserved=0
Indhold
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 2,5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 12 Ryslinge Teaterhøjskole internat

Holdet har fået muligheden for at deltage i et mini internat ophold på Ryslinge teaterhøjskole
Lørdag d. - søndag d.

Her i weekenden var vi med en lille gruppe af vores teater elever, ovre på et mini internat på Ryslinge Teaterhøjskole. Det blev ligesom sidste år et ophold fuld af kærlig karma og super inspirerende workshops, som afslutningsvis mundede ud i en visning for højskolens egne elever.
Programmet havde fokus i det fysiske udtryk / arbejde
Thomas Clausen Rønne og Rob Hesp stod for de to fysiske workshops.
Tusind tak for værtskab og inspiration.
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer