Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
X - Kalundborg Gymnasium og HF
|
|
Fag og niveau
|
Billedkunst C
|
|
Lærer(e)
|
Annette Bach Møller
|
|
Hold
|
2025 1p bk (1p bk)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Portrætter
I dette forløb introduceres faget billedkunst. Der arbejdes med portrættegning i forløbet og samtidigt gennemgås nogle af billedets virkemidler.
Praktisk arbejde:
Portrættegning af en du holder af
Portrættegningen tegnes ved hjælp af gittermetoden. Du vælger selv et foto af en person, som du beundrer og holder af.
Materialer:
Tegnepapir
Blyanter af forskellig hårdhed
Viskelæder
Tegnestubbe
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige - Visuelle værker før og efter 1800 og fra de seneste 10 år. Forskellige værktyper; tegning, grafik, maleri og skulptur. Danske og vestige udtryk. Elementære analytiske tilgange. Førstehåndsoplevelser af visuelle fænomener. Praktisk arbejde med tegning.
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
|
Titel
2
|
Den surreelle verden
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Det lykkelige menneske
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
Efter naturen
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
5
|
Affektion
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
6
|
Eksamensprojekt
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1092/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75383618529",
"T": "/lectio/1092/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75383618529",
"H": "/lectio/1092/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75383618529"
}