Gladsaxe Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Gladsaxe Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 DA/t - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Gladsaxe Gymnasium
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Cathrine Rygaard Rasch, Morten Clausen, Per Nilsson
Hold
2022 DA/t (
1t DA
,
2t DA
,
3t DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
tematisk forløb - naturen tur-retur, værklæsning 1
Titel 2
Saga og folkeviser
Titel 3
skrivekursus
Titel 4
Det moderne gennembrud
Titel 5
dokumentarfilm
Titel 6
argumentation
Titel 7
medier - nyheder og journalistik
Titel 8
podcast
Titel 9
barok
Titel 10
Oplysningtid
Titel 11
Romantikken
Titel 12
Talefest/retorik og argumentation
Titel 13
Værklæsning Digtsamling/lyrik: Inger Christensen
Titel 14
Diskursanalyse i dansk
Titel 15
Ulighed i litteraturen (+nyeste tid)
Titel 16
Modernisme og realisme - litteratur i det 20.årh
Titel 17
TILLADTE HJÆLPEMIDLER TIL EKSAMEN SKRIFTLIG DANSK
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
tematisk forløb - naturen tur-retur, værklæsning 1
Menneskets forhold til naturen.
Sidste del af forløbet læser vi Erlend Loes roman "Doppler".
Indhold
Kernestof:
1. læs uddrag af Robinson Crusoe - link herunder:
2. læs herunder om tekstens rum:
uddyb her
læselektie til modulet:
Læselektie
Medbring enten et naturfotografi/naturbillede, du selv har taget eller tegnet, eller en kortere skriftlig beskrivelse af en naturoplevelse, du har haft.
Ciceros retoriske pentagram
Toulmins argumentationsmodel
Læselektie til modulet:
Station 2: New Nordic
Station 4 - Nak og Æd
Se hele videoen: Retorik og argumentation - Toulmins argumentationsmodel
The Rain - skriv jeres analytiske iagtagelser her
Som forberedelse: skim jeres noter og materialer på drev. Repeter de centrale fagbegreber - I skal bruge dem i modulet. Prøv at danne overblik over de læste tekster (tekster, billeder, film)
LOE Erling: DOPPLER (udgivet 2009), Gyldendal
Doppler - læs til og med kapitlet "Januar"
Lav et kort interview med
Doppler: Læs til og med kapitlet "Marts"
link til dagens slideshow
Doppler læst færdig
arbejdsspørgsmål
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Saga og folkeviser
Indhold
Kernestof:
læs dokumentet "Middelalderen" - ligger i jeres danskdrev
læs til og med kapitel 12 i "Ravnkel Frøjsgodes saga"
Ravnkel Frøjsgodes saga læst færdig
Kronprinsesse Mary og kronprins Frederik til traditionel kædedans
Dansk Litteratur fra Runer til Graffiti s.1-3 (middelalder) , 11-16 (folkeviser)
FRA RUNER TIL GRAFFITI (udgivet 1986), Systime; sider: 16-18
folkeviser - mappe
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
skrivekursus
Indhold
Kernestof:
Skriv til sanserne
læs de to første sider - "trick 1 - start altid med en hurtigskrivning" i "skriveworkshop 2023"
læs ark 8-10 ("Trick 02") i 2023 skriveworkshop
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Det moderne gennembrud
Indhold
Kernestof:
Vi begynder optakt til DHO. Se før modulet denne video om Det moderne Gennembrud
I modulet læses denne tekst om det moderne gennembrud
Jeg skal have evalueringssamtaler med jer enkeltvis. I skal to og to (makkerpar) besvare spørgsmålene i elevfeedback.
læs 1.akt af "Et dukkehjem", dvs. til og med s.38 i pdf'en.
arbejdsspørgsmål her
læs 2. akt af Et dukkehjem
Læs 3. akt af Et dukkehjem.
KLASSISK DANSK: Amalie Skram
arbejdsspørgsmål til Karens Jul
Herman Bang - Fattigliv.pdf
link til slideshow
Læs Ane-Mette færdig
læs uddraget af Johan Skjoldborgs roman "Gyldholm" s.4-7 i:
arbejdsspørgsmål
Giv overblik over sædelighedsfejden Hvad betyder navnet ?
link til opsamlingsskema - kopier det og udfyld i grupper på 4
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
dokumentarfilm
Indhold
Kernestof:
1
læs 77-81 i Dokumentar.pdf
Undervisningsmateriale CPHDOX 'Bjergene'.pdf
Husk, I skal tænke over et spørgsmål, mens I ser filmen: Mens I ser filmen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
argumentation
Toulmins argumentationsmodel (enkel og udvidet)
parallelle og komplekse belæg
Indhold
Kernestof:
læs om argumentation her
Det første kvarter af modulet:
1t DAGruppe 1 Isak ThonesenGustav Wiig RochatSofus Kirkegaard (TD3) AndreasenFanni Bakos-TóthGruppe 2 Anna Margrethe Mosebo HøybyeJonathan NoerBertram Leolnar ReifJulius Vase ChristensenGruppe 3 Max Sneedorff KrügerEa Minegar BrageTobias Hoffmann Ras
link til dagens præsentation
simpelt, hierarkisk belæg (argumentkæder)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
medier - nyheder og journalistik
Indhold
Kernestof:
link til dages slideshow
læg jeres slideshow om kommunikationskulturer her i mappen
i modulet læser vi denne tekst
læs udleveret ark om avisens genrer - findes også på drev
..
læs hjemme om de fem nyhedskriterier og layout (Håndbog til Dansk, s. 203-206)
Flere uheld i morgentrafikken
Politiet afviste at hente stjålet cykel: »Jamen, tør I ikke tage ind på Christiania? Hvad fanden er det for noget?«
læs artiklen "Københavns politi afviste...".
typiske sproglige fejl
Ole Schultz Larsen: HÅNDBOG TIL DANSK 4. Udgave (indkøbt 2018); sider: 213-219
Husk læselektien i Håndbog til Dansk. I modulet læser vi disse to artikler: 1: Det der sker i Cambodja
Københavns Politi afviste at hente en stjålet cykel - Politiken - 1. sektion 6. september 2023.pdf
Lyt til de første 30 minutter af "Hjernekassen" på DR's P1 om Gode Nyheder (konstruktive nyheder). Mens du lytter, skal du skrive svar på 5 spørgsmål i elevfeedback.
Vi lytter til artiklen For 50 år siden advarede han medierne mod konflikter og sensationer. Så blev hans advarsel til en opskrift.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
podcast
Indhold
Kernestof:
læs s. 14-16 podcast - særtræk og format
læs om podcastens virkemidler
Dobbeltdramaturgi og vidensfald
True Crime
lyt til episode 1 og episode 2 af Et langsomt mord
link til slideshow med arbejdsspørgsmål
Skærmbillede 2023-10-23 kl. 12.35.01.png
l..
Opgave i modulet:
læs om fortælleforhold i podcast
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
barok
Indhold
Kernestof:
Sorrig og glæde
FRA RUNER TIL GRAFFITI (udgivet 1986), Systime; sider: 35-40
besvar elevfeedback
logind her for at se udsendelsen: CFU-login
Vanitas-Stillleben – Wikipedia
Louise Fribo - Chrysillis
læs den skriftlige opgave, som skal afleveres i januar
videofremlæggelse af Kingos Sølvbjerget ved Kongsberg.docx
fremlæggelser af analyse af "Sølvbjerget ved Kongsberg"
medbring "Dansk litteratur fra runer..."
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Oplysningtid
Litteraturhistorien på langs og på tværs - Oplysningstiden s. 73-81?
Fra runer til graffiti: Oplysningstiden s. 40-50
Værk: Holberg: "Jeppe på bjerget"
Filmatiseringen af Jeppe på Bjerget med Buster Larsen
Indhold
Kernestof:
Holberg og oplysningstiden
medbring "Dansk Litteratur fra ..."
feedback - slides
Holberg,Ludvig: JEPPE PÅ BJERGET (udgivet 1981), Gyldendal
feedback på Roser i lyrik
Jeppes Tweets
Tag Jeppe på Bjerget med
arbejdsopgaver
Jeppe på Bjerget, 3. og 4. akt (s.28-37, 40m-41)
Jeppe på Bjerget - læs 4.akt
Kære elever - det er gået op for mig, at I ikke har arbejdet med den debatterende artikel endnu, så vi må gemme "Muldskud-opgaven". Der er ingen lektier til modulet, men vi hilser på hinanden og så begynder vi at arbejde med den nye skrivegenre. Vh P
Den debatterende artikel - sådan gør du.docx
Debatterende artikel - eksempelstil Aylan.docx
Den debatterende artikel - gode råd og vendinger.docx
Vi ser "Jeppe på bjerget" færdig. Medbring "Fra runer til Graffiti" og "Jeppe på bjerget"
Ludvig Holbergs folkelige humor.docx
Du skal have læst kopierne om Holbergs komedier og besvaret spørgsmålene til teksten. Begge dokumenter er vedhæftet modulet d. 20.3.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Romantikken
Litteraturhistorien på langs og på tværs s. 91-100
Schack Staffeldt: "Indvielsen" (1804)
Oehlenschläger: "Guldhornene" (1803), "Ellekonning" (1806), "Der er et yndigt land" (1819) (kanon)
Grundtvig: "Det er så yndigt at følges ad" (1855), "Langt højere bjerge" (1819), Uddrag af "Nyaars Morgen" (1824) (kanon).
Nephew: "New Years Morning" (2009)
Jørgen Roed: "Haven med den gamle døbefont" (billede) (1850)
Vi havde fokus på tekster fra nyplatonisme, universalromantik og nationalromantik.
Indhold
Kernestof:
Læs s. 1-3 og besvar spørgsmålene 1-5 under "Perioden" og 1-4 under "Livssyn" (På s. 22)
Afsnit
Den debatterende artikel - sådan gør du.docx
Feedback på artiklerne om Chat GPT.docx
Giv en minianalyse af digtet, hvor du kort siger noget om den ydre komposition (strofer, vers, rimskema) og indre komposition (handling, hvad sker der i hvilken rækkefølge), hvilken sproglig figur bruges til at beskrive naturen med? Giv et bud på en
Læs s. 4-5 i kopierne om romantikken.
Du må gerne arbejde hjemme, men jeg er dér som hjælper, så længe behovet er der. Ideen er, at jeg skal have alle stilene til tiden denne gang. Man kan ikke få udsættelse.
Læs og syng salmen hjemmefra: Grundtvig_Det er så yndigt at følges ad.pdf
Jørgen Roed_Haven med den gamle døbefont.docx
Forklaring til opgaverne til Grundtvigs salme.docx
Læs s. 7-10 i kopierne om romantikken og besvar spørgsmålene 1-4 s. 22 under "Nationalromantikken"
Skærmbillede 2024-05-06 kl. 10.11.48.png
I dette modul skal to grupper fremlægge deres analyser af de to nationalsange. Lav gerne en PP. Vi trækker lod om, hvilke grupper, der skal fremlægge, hvilket digt, og bagefter sammenligner vi teksterne og perspektiverer til perioden.
Opgaver retur
De 5 råd til den debatterende artikel.docx
Du skal have lavet kopierne med idiomer, som vi arbejdede med i onsdagsmodulet.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Talefest/retorik og argumentation
Sprogligt perspektiv
Indhold
Kernestof:
Hej 3t, jeg har hørt rigtig meget godt om jer, og jeg glæder mig til at møde jer i dag.
Hej 3t, vi arbejder videre med talegenren, husk at I skal have tænkt over emnet ,,Tillid" og at have et bud på en vinkel til jeres egen tale, vi ser nogle flere taler sammen, mvh Cathrine
Vi arbejder videre med talegenren, og ser også på de to kunstnere, vi skal høre på torsdag, mvh Cathrine
Glæder mig til at mødes med jer ved springvandet inde i haven 16.45 - medbring gerne tæppe eller håndklæde (og badetøj) til at sidde på græsset, det blir hyggeligt<3
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Værklæsning Digtsamling/lyrik: Inger Christensen
Indhold
Kernestof:
NB: Modul starter 8.25, så jeg kan nå et supermarked:)
Kære 3t, I skal arbejde med Inger Christensens Alfabet selv i dag, se vedhæftede ark, opgaverne er lektie til næste gang. God fornøjelse:D
3t Inger Christensen, læsning og bogstavrim - arbejd selv 19.09.2024.docx
Hej 3t, vi får besøg af forfatteren Jens Blendstrup, det har intet at gøre med Inger Christensen-forløbet, men det gør ingenting. Blendstrup er sød og sjov og skriver også godt, I skal læse de to vedhæftede tekster hjemmefra og forberede et spørgsmål
Opgaver fra i torsdags er lektie til i dag. Vi ser også lidt nærmere på verdensforklaringer i nordisk mytologi og kristendom, mvh Cathrine
Til brug i timen:
Vi skal arbejde videre med Alfabet, husk bogen. Medbring også Håndbog til dansk, så I kan bruge den som opslagbog ift digtanalyse, mvh Cathrine
3t Inger Christensen modul 3 Skabelsesberetninger og næranalyse af a-.docx
Vækstprincipper i Inger Christensens alfabet (1981) forskningsartikel Tue Andersen Nexø.pdf
3t Vækstprincipper og Inger Christensen-fremlæggelse.docx
Fremlæggelser Inger Christensen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Diskursanalyse i dansk
Sprogligt perspektiv
Forløbet introducerer diskursanalysens grundbegreber og der arbejdes med næranalyse, selvvalgte tekster inden for samfundsfag, fælles tekster om abort-diskursen, og fokus på brug af begreberne i den debatterende artikel, som skrives undervejs.
Forløbet er koncentreret om sproglig næranalyse og muligheden for at lade diskursanalyse være en oplagt del af sproglig karakteristik i sammenhæng med andre relevante analysetilgange (semantiske felter, argumentation, retorik)
Begreber: Nodalpunkt, ækvivalenskæde, hegemoni, antagonisme
Håndbog til dansk s. 168-175
Ole Lyngvå: Abort er blevet noget urørligt, kronik i Kristeligt Dagblad 05.05.2021
Mette Frederiksen: Søndagstanker, opslag på Facebook 21.05.2021
Larsen: Håndbog til dansk, s. 168-175, Systime 2015-2017
Selvvalgte tekster inden for samfundsfag
Indhold
Kernestof:
Vi taler lidt om jeres gode taler og hører et par stykker (frivilligt), kort om det kommende forløb om diskursanalyse i dansk, og om den kommende aflevering om alfabet, mvh Cathrine
Hjemmefra= lektie til i dag: Genlæs jeres eget oplæg, del oplæg med jeres skrivemakker, og find hver især 3 steder i alfabet, som I synes er særligt gode/fine/svære/spændende/underlige
Hej 3t, vi går i gang med diskursanalyse-forløbet, læs s. 168-174 i HTD (Håndbog til dansk) Lav en begrebsliste til dig selv, og tænk over et emne, hvis diskurs du er særligt opmærksom på (eller alternativt aldrig har tænkt over, men kommer til at tæ
Vi arbejder videre med diskursanalyse, husk jeres papirer fra i onsdags og HTD, mvh Cathrine
Der er en anden klasse, der skal have Alfabet (til deres SRO, meget vigtigt!), så I dag skal man have den med til aflevering, hvis man glemmer den, skal man give kage, og jeg mener det, mvh Cathrine
Husk alfabet, hvis I ikke har afleveret endnu(!)
Vi unge kan godt håndtere et par øl, så skru ned for panikken over unges alkoholkultur
læsetid/ til brug i timenDiskursanalyse_af_avisartikler_UV_forloeb.pdf
I skal skimme materialet hjemmefra (man behøver ikke læse s. 13-18), så arbejder vi med ,,flygtninge" i grupper, mvh Cathrine
Præsentation af ETU 2024
Undervisningsministeriets trivselsværktøj - besvar undersøgelsen her:
Vi arbejder videre med diskursanalyse af begrebet ,,Flygtninge" fra i fredags + matrix af jeres arbejde i slutningen af modulet, mvh Cathrine
Nye grupper: Forberede oplæg om politiske partiers diskurser til fremlæggelse
Gruppe 1: Dansk Folkeparti
Fremlæggelser diskursanalyse politiske partier
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Ulighed i litteraturen (+nyeste tid)
Martin Andersen Nexø: af Pelle Erobreren (1906-10)
H.C.Andersen: Den lille Pige med svovlstikkerne (1845)
Asta Olivia Nordenhof: af Det nemme og det ensomme (2013)
Glenn Bech: af Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet (2022), s. 33-38, 44-48 53-54, 63-68 (minus 65)
Faysa Idle: af Et ord för Blod (2023) (svensk)
Sine Plambech: af Global sex - hvad sexarbejdere ved om kærlighed og kapitalisme, Gyldendal 2023, s. 7-8, 55-56, 88-89, 90-93, 143, 195-196 og 209-11
Indhold
Kernestof:
Sidste diskursanalyse-oplæg: Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti
Hej 3t, I skal læse uddraget af Pelle Erobreren til i dag, vi arbejder med det i timen, mvh Cathrine
Hej 3t, I skal læse HCAs Den lille pige med svovlstikkerne hjemmefra til i dag og notere 3 ting, der viser ulighed og prøve at huske lidt om romantikkens forhold til døden, gud, etc. Vi laver et ulighedsskema sammen. Mvh Cathrine
Vi læser en tekst af Asta Olivia Nordenhof i timen sammen og arbejder med den=ingen lektie, mvh Cathrine
3t ulighed Asta Olivia Nordenhof.docx
I får jeres stile tilbage, og vi taler om den næste stil, samt læser en tekst skrevet af den svenske forfatter Faysa Idle sammen i timen. I skal læse teksten om hende hjemmefra til i dag: Forfatter vil have mødre til at gøre oprør mod mændene i den s
I skal læse uddraget af Glenn Bechs manifest ,,Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet" hjemmefra til i dag og notere (min.) 3 emner, som kritiseres og finde en definition på ordet ,,manifest", vi arbejder med teksten i timen, mvh Cathrine
Skrivemodul/aflevering skrives i modulet. Der tjekkes for tilstedeværelse i starten af modulet og halvvejs i modulet.
Tænkt som en hjælp:) Sproglige figurer - stilistik HTD s. 123.pdf
Vi mødes på Aveny T-teateret på Frederiksberg Alle 102 senest 19.15. hvor I får jeres billetForestillingen starter 19.30 og varer til ca 21.15, glæder mig til at se jer<3
Aflevering skrives i modulet
Hej 3t, I skal læse Sine Plambech af Global sex - hvad sexarbejdere ved om kærlighed og kapitalisme (2023).pdf, skriv min 3 noter - hvordan skal man karakterisere teksten? Hvad lagde du særligt mærke til? Hvilken slags ulighed er der tale om i tekste
I har tid til at forberede jeres ulighedsoplæg i dette modul, se grupper og tekst på vedhæftede dokument, og brug endelig jeres ulighedsskema-noter for pointer og overblik og sammenligning med de andre tekster:
Oplæg om ulighed.docx
Ulighedsoplæg, læs eksamensbekendtgørelsen for mundtlig dansk hjemmefra, så I kan give de andre grupper ,,eksamens-feedback":
Evt. sidste oplæg + introduktion til reflekterende artikel, læs/orienter jer i: Opskrift den reflekterende artikel - Rekve Eriksen (3).docx mvh Cathrine
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
Modernisme og realisme - litteratur i det 20.årh
Johannes V. Jensen: Paa Memphis Station (1906)
Tom Kristensen: Nat i Berlin (1927)
Karen Blixen: Ringen (1950)
Martin A. Hansen: Agerhønen (1947)
Klaus Rifbjerg: Livet i badeværelset (1960)
Peter Seeberg: Patienten (1962)
DR: Digtere, divaer og dogmebrødre, episode 4 (1945-60)
https://www.dr.dk/drtv/se/digtere-divaer-og-dogmebroedre_-1945_1960_436969
DR: Digtere, divaer og dogmebrødre, episode 5 (1960-1970)
https://www.dr.dk/drtv/se/digtere-divaer-og-dogmebroedre_-1960_1970_436966
Fibiger (red.): Litteraturens veje, s.252-254, s. 277-279 og s. 301-304
Jessen/Hejlskov Larsen: Fra runer til graffiti, s. 214-215 + s.218-220
Indhold
Kernestof:
Kære 3t, I skal læse om Johanne V Jensen i Litteraturens veje s.252-254 og skrive noter, vi læser et digt af ham sammen i timen, medbring også Håndbog til dansk, mvh Cathrine
Kære 3t, I skal læse om Tom Kristensen i Litteraturens veje s. 277-279, vi læser et digt af ham sammen i timen, husk Håndbog til dansk, mvh Cathrine
Kære 3t, I skal læse om Karen Blixen i Litteraturens veje s. 301-302 øverst 1.spalte (afsnit ender med ,,storyteller") og s. 304 (3. afsnit: ,,Essensen af denne poetik...")- 306 og skrive noter. Husk Håndbog til dansk. Vi læser novellen Ringen sammen
Vi ser litteraturhistorie-fjernsyn (cat: episode 4+5), medbring jeres tidlslinje-ark, mvh Cathrine
Kære 3t, I skal læse novellen Patienten og digtet Livet i badeværelset hjemmefra til i dag. Overvej sted, synsvinkel og budskab i begge tekster:), de ambitiøse kan også lige læse lidt baggrund i Fra runer til graffiti, s. 214-215 + s.218-220, mvh Cat
Klaus Rifbjerg Livet i badeværelset (1960).docx
Seeberg Patienten.pdf
Hej 3t. Medbring jeres tidslinje-papir, så gennemgår vi kort studieplanen. Sidste danskmodul nogensinde(!) Vi gennemgår skriftlig og mundtlig eksamen, og man må spørge om alt, mvh Cathrine
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
TILLADTE HJÆLPEMIDLER TIL EKSAMEN SKRIFTLIG DANSK
TILLADTE HJÆLPEMIDLER SKRIFTLIG EKSAMEN I DANSK
Håndbog til dansk, Litteraturens veje, Litteraturhistorien på langs og på tværs
Alle fysiske bøger i øvrigt
Alle downloadede noter og materialer, alle håndskrevne noter
Hjemmesiderne
ordnet.dk
og
ordbogen.com
samt sider og de afsnit af tv-programmer, vi har brugt i undervisningen:
DR: Digtere, divaer og dogmebrødre, episode 4 (1945-60)
https://www.dr.dk/drtv/se/digtere-divaer-og-dogmebroedre_-1945_1960_436969
DR: Digtere, divaer og dogmebrødre, episode 5 (1960-1970)
https://www.dr.dk/drtv/se/digtere-divaer-og-dogmebroedre_-1960_1970_436966
Podcast om Holberg: Podcast om kanonforfatteren Holberg: ,,En podcast om kanonforfatterne - Ludvig Holberg, Lydtid/Børne-og Ungdomsministeriet 20.37 minutter, produktionsår ukendt/https://www.kanon14.dk/ludvig-holberg
Podcast om Martin Andersen Nexø: ,,En podcast om kanonforfatterne - Martin Andersen Nexø, Lydtid/Børne- og Ungdomsministeriet 22.04 minutter, produktionsår ukendt
https://www.kanon14.dk/martin-andersen-nexo
video om det moderne gennembrud:
https://dansksiderne.dk/index.php?id=5141#c19118
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50862711205", "T": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50862711205", "H": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50862711205" }