Gladsaxe Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Gladsaxe Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 DA/w - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Gladsaxe Gymnasium
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Mette Bjørnvig Kaufmann, Morten Clausen
Hold
2022 DA/w (
1w DA
,
2w DA
,
3w DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Grundforløb
Titel 2
Folkeeventyr, folkeviser og saga/værklæsning
Titel 3
Værklæsning "De uanstændige" af Leif Panduro
Titel 4
Skriftlighed
Titel 5
DHO-forberedelse - Sædelighedsfejden
Titel 6
Novelleanalyser
Titel 7
Psykologisk læsning
Titel 8
Medier + sprog Nyhedsjournalistik og argumentation
Titel 9
Tema: Grønland
Titel 10
Værklæsning: "Gud taler ud"
Titel 11
Skriftlighed, debatterende artikel + dokumentar
Titel 12
Dokumentar "Kandis for livet" + Fakta- og fiktion
Titel 13
Remediering og podcast
Titel 14
Mytemotiver i dansk litteratur
Titel 15
Drama og forfatterarrangement
Titel 16
Taler - Retorik, argumentation og sprogfunktioner
Titel 17
Værklæsning Lyrik - Caspar Eric "Nye balancer"
Titel 18
Dokumentarfilm, SoMe, "Ingen kender Casper"
Titel 19
Litteraturhistorie
Titel 20
Værklæsning "Borgerligt tusmørke"
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Grundforløb
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Folkeeventyr, folkeviser og saga/værklæsning
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier til modulet.
Folkeeventyr De tre sma_ mÃÂ_nd i skoven.docx
Læs om folkeeventyr i det vedhæftede dokument/husk at tage noter
Uddeling af kladdehæfter - noter i hæftet til folkeeventyr herunder aktantmodellen
I skal læse "Skrubtudsen" (vedhæftet) - og tage noter i jeres kladdehæfte til:
Vigtigt, at I medbringer kladdehæftet og bogen "Litteratur udvalg" bind 1
Vi starter med at læse 1. strofe i folkevisen "Elverhøj" fra Litteratur udvalg bind 1
Folkeviser - I skal læse og tage noter i jeres kladdehæfter til s. 55 - 58
Medbring "Litteratur udvalg bind 1". Vi arbejder med folkeviser og saga
Respons på jeres opgave/Klimaeventyr - fokus på indhold og komma
Div.: LITTERATURUDVALG 1 (udgivet 1999), Gyldendal; sider: 29-48
I skal læse starten på "Ravnkel Frøjgodes saga" kap 1 til og med 4 (s. 29 - 31) - det er VIGTIGT, at I skriver nogle korte noter i jeres kladde hæfte til hvert kapitel
Afsnit
Gruppe 1
I skal læse i "Ravnkel Frøjgodes saga" kap 5 til og med 7 (s. 31 - 35) - det er VIGTIGT, at I skriver nogle korte noter i jeres kladde hæfte til hvert kapitel
I skal læse i "Ravnkel Frøjgodes saga" kap 8 til og med kap 13 (s. 36 - 44) - det er VIGTIGT, at I skriver nogle korte noter i jeres kladde hæfte til hvert kapitel
I skal læse i "Ravnkel Frøjgodes saga" kap 14 til og med kap 17 (s. 44-48) - det er VIGTIGT, at I skriver nogle korte noter i jeres kladde hæfte til hvert kapitel
I skal læse i "Ravnkel Frøjgodes saga" færdig - dvs. til og med kap. 20 (s. 48 - 52) - det er VIGTIGT, at I skriver nogle korte noter i jeres kladde hæfte til hvert kapitel
Saga og nutiden - ingen lektier til modulet. Vi ser en dokumentar om ære og hævn
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Værklæsning "De uanstændige" af Leif Panduro
Indhold
Kernestof:
medbring Dansk Læsebog
læs kap. 1 i De Uanstændige
link til opgave
læs "De uanstændige" - kap 2
Slidehow til modulet
læs kapitel 3 i "De uanstændige" (eller hør på lydbog på e-reolen)
"De uanstændige": Læs halvdelen af kap. 4 (s.67-81).
De uanstændige: Læs resten af kap. 4
De uanstændige: Læs kap 5 og 6
arbejdsspørgsmål
De uanstændige: Læs kap. 7
De uanstændige: Læs s.124-153
De uanstændige: Læs s. 153-182
Øvelser de uanstændige side 156.docx
Afsnit
IMG_1297.JPG
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Skriftlighed
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder videre med skriveøvelser - Ingen lektier til modulet
2023 Skriveworkshop 1.g.pdf
Gruppe 1
Ingen lektier til modulet, men I skal medbringe jeres kladdehæfter.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
DHO-forberedelse - Sædelighedsfejden
Indhold
Kernestof:
Det moderne gennembrud - Undersøg og skriv 10 linjer om, hvad sædelighedsfejden er.
Amalie Skram af Constance Ring.pdf
Gruppe 1
I skal have læst romanuddraget fra "Constance Ring" og skrive et resume på 8 - 10 linjer
Husk at medbringe kladdehæfter :-)
Læs romanuddraget af "Forraadt" (vedhæftet) skrevet af Amalie Skram. Skriv et resume på ca 10 linjer og karakteriser hovedpersonen.
Forberedelse til modulet læs/kig i vejledningen til DHO 2023, (ligger på Drevet) og stil spørgsmål til vejledningen + øvrige spørgsmål.
Vejledningen er virtuel. Log på følgende meet (husk at bruge din gg-mail)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Novelleanalyser
Indhold
Kernestof:
Vi starter på nyt forløb - ingen lektier, men husk kladdehæfte.
Gruppe 1
Medbring kladdehæfte, og vi arbejder videre med det nye emne "Novelle-læsning". Ingen lektier til modulet.
1w 2023 Novellegenren PP.pptx
Tove Ditlevsen, Tårer.pdf
Klaus Rifbjerg, Såret.pdf
Charlotte Weitze, Fisken.pdf
Pia Juul Sidste skoledag.pdf
I skal læse novellen "Såret" af Klaus Rifbjerg færdig + skrive et resume på ca. 10 - 15 linjer i jeres kladdehæfte
Lektien er, at I skal læse novellen "Sidste skoledag" skrevet af Pia Juul + skrive et resume på ca. 10 - 15 linjer i jeres kladdehæfte
Grupperne har afleveret PP / analyse af novelle; Husk aflevering i Lectio under opgaver
Vi taler om DHO - den mundtlige del
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Psykologisk læsning
Indhold
Kernestof:
Jeg glæder mig til at se jer igen :-) - og I har ingen lektier til modulet
Dansk Psykologisk læsning Freud.pdf
Novelle Angst af Tove Ditlevsen.pdf
Lektie: I skal læse "Angst" skrevet af Tove Ditlevsen (den er vedhæftet) og I kan give et referat af teksten
Ingen lektier til modulet. Vi repeterer novellen "Angst" (1963) skrevet af Tove Ditlevsen bl. a. med fokus på personernes udvikling og personlighedsmodel
Vi læser "Kimono mit hus" (1997) skrevet af Jan Sonnergaard
Ingen lektier til modulet, men medbring "Håndbog til dansk"
Repetition af tidlige læste tekster.
Ingen lektier til modulet; Vi læser novellen "Hvile" skrevet af Peter Seeberg
Novelle, Hvile af Peter Seeberg.pdf
Dansk - Analysemodel til nov. el.roman.pdf
Vi starter på at se film - der skal anvendes som perspektivering til den skriftlige opgave.
Psykologisk læsning - vi ser filmen færdig - "Ondskab" baseret på Jan Guillous roman
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Medier + sprog Nyhedsjournalistik og argumentation
Indhold
Kernestof:
Vi starter på et nyt emne; Ingen lektier til modulet. Kort opsamling på "Psykologisk læsning"
Nyt emne: Nyheder, nyhedsjournalistik.Vi arbejder med "Verdens Bedste Nyheder" (sept. 2023)
Nyt emne: Nyhedsjournalistik/Nyheder + Jeres skriftlige opgave
Nyheder og nyhedsjournalistik;
Greb om nyheder, intro.pdf Vi læser s. 3 - 6 i dokumentet
Vi arbejder med nyhedstrekanten, nyhedskredsløbet og de fem nyhedskriterier + læser (vedhæftet dokument) om Christian Eriksen
Nyhedskredsløbet om Eriksens kollaps.pdf
I skal have læst hele dokument om Eriksen /nyhedskredsløbet (vedhæftet)
Forskellige typer information:
Semantisk skema og diskursanalyse:
Vi fortsætter arbejdet med nyhedsjournalistik og diskursanalyse, og I har ikke lektier for til modulet. Vigtigt: Medbring "Håndbog til dansk"
Gruppe 1
Vi starter på gruppernes fremlæggelserne af jeres PP/Nyhedsartikel
Afsnit
Vi starter forberedelse og arbejde med ny skriftlig opgave - Den debatterende artikel / Sprog - argumentation.
Sprog: Argumentation, vi fortsætter arbejdet med argumentationsanalyse
Den sidste gruppe/Gruppe 6 fremlægger jeres PP/Nyhedsartikel
I modulet arbejder vi med Ciceros pentagram + Laswells formel. Vi ser dokumentarfilmen "Skam dig Emma"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Tema: Grønland
Foredrag, dokumentarfilm og kortfilm
Indhold
Kernestof:
Vi ser "Kampen om Grønland"/dokumentarfilm
Vi arbejder videre med Grønland og dokumentarfilm. Vi ser "Kampen om Grønland" færdig
Fagbegreber: Fakta- og fiktionskoder samt autenticitetsmarkører
Spørgsmål til filmen:
Grønland - dokumentarfilm + kortfilm
Vi ser kortfilmen "Ivalu" og arbejder med:
Gruppe 1
Grupperne fortæller/fremlægger arbejdet med kortfilmen fra 2023: "Ivalu"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Værklæsning: "Gud taler ud"
Vi læser romanen "Gud taler ud", 2004 skrevet af Jens Blendstrup, og vi ser filmatiseringen af romanen - filmen er fra 2017.
Arbejde med begreberne: Autofiktion og remediering
Indhold
Kernestof:
Husk at medbringe romanen "Gud taler ud" - jeg skriver, hvad I skal læse + have læst til efter juleferien
I modulet læser I i "Gud taler ud" frem til og med s. 38 (der står ikke meget på hver side, så det klarer i sagtens).
Vi begynder på arbejdet med den kommende "Debatterende artikel", hvor vi læser artiklen:
Gruppe 1
I arbejder selv (hjemme eller på GG) i modulet. Medbring romanen "Gud taler ud" og til næste gang skal I have læst til s. 46 (mange af siderne er korte :-) ). Husk at tage noter
Værklæsning/ I har læst til s. 40 i "Gud taler ud" - husk noter og medbring romanen + kladdehæfte
Evalueringssamtaler - ud fra "Amøbemodellen" udleveret. - Husk jeres "evalueringspapir"/jeg holder evalueringssamtaler i modulet.
Læs til s. 70 i "Gud taler ud" - husk at tage noter i jeres kladdehæfte. Medbring romanen og kladdehæfte.
Evalueringssamtaler
Vi ser dokumentarfilmen "Hjertelandet" instrueret af Janus Metz + taler om de forskellige typer indenfor dokumentarfilm-genren
Læs i "Gud taler ud" fra s. 71 - 105 - husk noter til jeres mundtlige fremlæggelse
Værklæsning "Gud taler ud": I skal have læst romanen færdig til dette modul.Vigtigt, at I har romanen med
Ingen lektier til modulet - vi arbejder videre med værklæsning "Gud taler ud" og starter på filmen over romanen
Værklæsning "Gud taler ud"; Vi ser filmen "Gud taler ud" færdig og arbejder i grupperne med pp til fremlæggelser i næste uge
"Gud taler ud": Mundtlige oplæg ud fra gruppernes pp
Værklæsning - sidste gruppe fremlægger "Gud taler ud" + Hamborg
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Skriftlighed, debatterende artikel + dokumentar
Indhold
Kernestof:
Vi begynder på arbejdet med den kommende "Debatterende artikel", hvor vi læser artiklen:
Gruppe 1
I arbejder selv (hjemme eller på GG) i modulet. Medbring romanen "Gud taler ud" og til næste gang skal I have læst til s. 46 (mange af siderne er korte :-) ). Husk at tage noter
Værklæsning/ I har læst til s. 40 i "Gud taler ud" - husk noter og medbring romanen + kladdehæfte
Evalueringssamtaler - ud fra "Amøbemodellen" udleveret. - Husk jeres "evalueringspapir"/jeg holder evalueringssamtaler i modulet.
Læs til s. 70 i "Gud taler ud" - husk at tage noter i jeres kladdehæfte. Medbring romanen og kladdehæfte.
Evalueringssamtaler
Vi ser dokumentarfilmen "Hjertelandet" instrueret af Janus Metz + taler om de forskellige typer indenfor dokumentarfilm-genren
Læs i "Gud taler ud" fra s. 71 - 105 - husk noter til jeres mundtlige fremlæggelse
Værklæsning "Gud taler ud": I skal have læst romanen færdig til dette modul.Vigtigt, at I har romanen med
Ingen lektier til modulet - vi arbejder videre med værklæsning "Gud taler ud" og starter på filmen over romanen
Værklæsning "Gud taler ud"; Vi ser filmen "Gud taler ud" færdig og arbejder i grupperne med pp til fremlæggelser i næste uge
"Gud taler ud": Mundtlige oplæg ud fra gruppernes pp
Værklæsning - sidste gruppe fremlægger "Gud taler ud" + Hamborg
Respons på jeres skriftlige opgave.
Dokumentarens fem hovedgenrer.doc
Dansk Handout om dokumentarfilm.pdf
Vi ser fra dokumentaren: "Læger på Vesterbro"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Dokumentar "Kandis for livet" + Fakta- og fiktion
Indhold
Kernestof:
Artikel:
Fakta og fiktion i dokumentarfilmen (1).docx
Dokumentarfilm - vi arbejder videre med fagbegreberne
Faktakoder og fiktionskoder.pdf
Hvilken type dokumentarfilm er der tale om?
Vi ser dokumentarfilmen "Kandis for livet" færdig og taler om den skriftlige opgave
Vi arbejder videre med "Kandis for livet" - og starter evt. på nyt emne
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Remediering og podcast
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder videre med "Kandis for livet" - og starter evt. på nyt emne
Podcast "I et forhold med"
Remediering - Medier. Vi arbejder videre med podcasten "I et forhold med".
Podcastgrupper.docx
Vi arbejder i grupperne med produktion af podcast - emne: "Svindel"
Fremlæggelser af grupperne "Svindel"-podcast
Vi taler om årsprøven
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Mytemotiver i dansk litteratur
Indhold
Kernestof:
Vigtigt: Medbring "Håndbog til dansk". Vi arbejder med Syndefaldsmyten og "Den blomstrende have"
Medbring bogen "Mytemotiver i dansk litteratur";
Benn, Ove og Jacobsen, Jørgen: MYTEMOTIVER I DANSK LITTERATUR (brun ryg)(udgivet 1999), Systime; sider: 46
Del 1) Mytemotiver i dansk litteratur - vi arbejder i dette modul med myten om Pygmalion.
Del 2) Remediering + Fakta- og fiktionskoder. Vi ser sidste del af afsnit 2 fra "En fremmed flytter ind" og evt. afsnit 3
Læs i kap. 4 Myten om "Narcissus og Ekko" - 3 - 4 sider; Skriv 5 - 10 linjer om hvad myten går ud på/handler om
Skriveøvelser om arbejdet med mytemotiverne og teksterne -
Del 2: Remediering + fakta- og fiktionskoder; Vi ser videre på TV-serien "En fremmed flytter ind"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Drama og forfatterarrangement
Indhold
Kernestof:
Forberedelse til forfatterarrangementet den 24. september - I skal læse novellen "Frank og Thomas" samt tre sider, som er uddrag fra romanen "Gud taler ud". Hvilke ligheder og forskelle er der på de to typer tekst (tag noter)
Gruppe 1
Opgaven bliver lagt op i Lectio kl. 9 - og skal afleveret i Lectio kl. 14
Nyt emne og Drama - På Blaagaard Teater skal vi se forestillingen "Dobbelt V"
Kommunikationsmodel og sprogfunktioner som optakt til vores arbejde med taler
Drama: Naturalistisk og modernistisk drama
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
Taler - Retorik, argumentation og sprogfunktioner
Indhold
Kernestof:
Sprogfunktioner og retorik.
Retoriske virkemidler
Gruppe 1
Sprog - Taler I skal læse Dronningens nytårstale (vedhæftet) H.M. Dronningens nytårstale 2023.pdf
Talens opbygning.pdf
Sara Omar Tale, Årets kvinde Tekst.docx
Anna Winum Juul_ Båltale (2019) .pdf
Dronningen nytårstale 2023.pdf
Respons på skr. opgave
Reflekterende artikel og forberedelse til skriveøvelse i morgen/onsdag
Tekst 3 RuPaul’s Drag Race | Season 12 Official Trailer
I starten af modulet arbejder I selv i med første del af modulet, hvor I kan forberede, opsummere fagbegreberne til taler/retorik, stilistik, sprogfunktioner etc.
Hvis der er tid til det arbejder vi videre med skriftlighed og emnet "Manderoller"
Manderoller + skriftlighed - ingen lektier til modulet
Tidsplan Mandag den 4. november 2024.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
Værklæsning Lyrik - Caspar Eric "Nye balancer"
Indhold
Kernestof:
Nyt emne: Lyrik-projekt. Vi starter på læsningen af Caspar Erics digtsamling "Nye balancer" fra 2023
Skriveøvelse: Balancer
Lyrik-projekt - Vi arbejder videre med digtsamlingen "Nye balancer" skrevet af Caspar Eric
Lyrik-projekt: Caspar Eric: "Nye balancer" - vigtigt, at I medbringer bogen
Grupper til fremlæggelser af lyrik-projekt Nov. 2024.docx
Lyrik-projekt: Caspar Eric: "Nye balancer" - vigtigt, at I medbringer bogen.
Caspar Eric: Det er ikke mit handicap jeg slås med
Vi får besøg af Jørgen i starten af modulet
Lyrik-projekt, fremlæggelser. De fire grupper fremlægger fra "Nye balancer" skrevet i 2023 af Caspar Eric
Lyrik - Fremlæggelser/gruppe 3 og 4.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 18
Dokumentarfilm, SoMe, "Ingen kender Casper"
Indhold
Kernestof:
SoMe og dokumentarfilm. SRP-inspiration
Ingen lektier til modulet.
Vi repeterer de forskellige typer dokumentar: Den observerende, den autoritative, den deltagende og den poetiske dokumentar
Vi starter på at se dokumentarfilmen "Ingen kender Casper" (vi har set 23 min)
I ser resten af dokumentaren færdig - her er linket
I grupper på tre - fire skal I udvælge ca. 3 min fra filmen og analysere med henblik på:
Links:
Fremlæggelser i grupper. Dokumentarfilmen: "Ingen kender Casper". Grupperne viser de udvalgte klip og fremlægger analyser
Afslutning på SoMe/Dokumentarfilm + Nyt emne: Litteraturhistorie
Grupper til litteraturhistoriske mundtlige oplæg:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 19
Litteraturhistorie
Indhold
Kernestof:
Husk at tage lækkerier med til vores julemorgenmad
Klar til skrivedag?
3w Mdtl. oplæg Litteraturhist 2024-25.docx
Litteraturhistorie - I fremlægger jeres noter om oplysningstiden og I skal læse i "Dansk læsebog" Ludvig Holberg: af "Niels Klims underjordiske rejse" s.41 - s.44 og skriv et resumé af teksten på ca 10 linjer
Romantikken: Læs i "Dansk læsebog" s.53 - 60 (du skal kunne give et resumé af teksten):
Vi ser starten af Henrik Ibsens "Et dukkehjem" (Det moderne gennembrud)
LItteraturhistorie - "Et dukkehjem" drama skrevet af Henrik Ibsen - I ser dramaet (ligger på -cfu)
Fremlæggelser: Gruppe 3 og gruppe1 fremlægger
Vi følger op på dramaet "Et dukkehjem" skrevet af Henrik Ibsen
Fremlæggelser: Gruppe 4 og gruppe 6 fremlægger
LItt.historie - Skriveøvelser over teksterne fra forløbet + dramaet "Et dukkehjem"
Husk at have teksterne med i papir/bog:
Test - afprøve inden terminsprøven
Litteraturhistorie - nedslag: Det folkelige gennembrud - vi ser filmatiseringen af Martin Andersen Nexøs "Pelle Erobreren"
Den skriftlige opgave - forberedelse til terminsprøven
Litteraturhistorie - nedslag: "Det folkelige gennembrud" - vi ser filmatiseringen af Martin Andersen Nexøs "Pelle Erobreren"/ vi har set 52 min. af filmen
Ingen lektier til modulet
Vi gennemgår terminsstile - respons +
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 20
Værklæsning "Borgerligt tusmørke"
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier til modulet
Vi gennemgår terminsstile - respons +
I skal have læst til s.32 (til og med husnr.40) "Borgerligt tusmørke". Udvælg 3 husnumre + skriv hvorfor de er interessante
Vi arbejder med, hvad begrebet minimalisme betyder i forhold til litteratur. Begrebets historie. Danske repræsentanter. Anvend begrebet på romanen "Borgerligt tusmørke".
I skal have læst til s.72 (til og med husnr. 86) og fra s.77 til s.88 (Histrien) i "Borgerligt tusmørke".
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50865826376", "T": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50865826376", "H": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50865826376" }