Gladsaxe Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Gladsaxe Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 id/z - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Gladsaxe Gymnasium
Fag og niveau
Idræt C
Lærer(e)
Hanne Søholm, Rikke Narv Pedersen, Sarah Malchau
Hold
2022 id/z (
1z id
,
2z id
,
3z id
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Les Lanciers
Titel 2
Rytmisk opvarmning / kropsbasis - Eksamensforløb
Titel 3
Fysisk træning: Styrke & spinning - Eksamensforløb
Titel 4
Atletik: Spydkast
Titel 5
Basketball - Eksamensforløb
Titel 6
Hip hop
Titel 7
Les Lanciers
Titel 8
Bordtennis - Eksamensforløb
Titel 9
Træningsprojekt
Titel 10
Volleyball - Eksamensforløb
Titel 11
Jive - Eksamensforløb
Titel 12
Repetition og eksamenstræning
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Les Lanciers
Lanciers 4 muduler
Indledende modul med start med folkedans: Virginia Reel, Troijka
Alle 5 ture i Les Lanciers
Vurderingskriterier:
Individuelt niveau:
• Chasse, sidechasse, 3 chasse i ring, par de bas – alle trin udført med rigtige fod (frem på højre, tilbage på venstre osv.).
• sikkerhed i koreografi.
• takt. Følge og udfylde musikken.
• dansens karakter: Udstråling, holdning, ret ryg, etc.
Parniveau:
• synkron med makker.
• kønsroller (mand der fører, damen bliver ført).
• samspil med makker: ordentlig komplement, øjenkontakt, pæn dansefatning. Manden skal have fat i damen med mindre dansen tilskriver noget andet.
Gruppeniveau:
• synkrone bevægelser.
• mestring af koreografi.
• gruppehelhed: stå samlet, ensartet dans.
Indhold
Kernestof:
1 tur Les Lanciers
Les Lanciers
2. tur Lanciers
3 tur Lanciers
Idræt på GG
chassépasdepas
4 tur
5 tur
Øv jer specielt på 5. tur og 4. tur. I skal se videoerne (se sidste modul) så mange gange, at I ved, hvad der skal ske. Prøv at danse med, når I ser videoerne.Og husk drenge - I skal ha' styr på trin/rækkefølge i 5. tur.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Rytmisk opvarmning / kropsbasis - Eksamensforløb
rytmisk opvarmning og kropsbasis:
aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse
̶ basale natur- og sundhedsvidenskabelige begreber om fysisk aktivitet
Særligt fokus i forløbet:
Viden om hvorfor man varmer op.
Opbygning af opvarmningsprogram til musik, hvor musikken spiller en rolle i forhold til bevægelsen mht. musikkens hastighed og attitude.
Fastslå musikstykkers hastighed ved at måle Beats per minute (BMP) - eller tiden for 16 taktslag.
Gruppeudvikling og -fremvisning af opvarmningsprogram til musik med følgende typer af bevægelser: Løb, sving, styrke, hop og udstrækning.
Brug af skift i musikken til at skifte øvelser.
Evaluering af eget og andres opvarmningsprogrammer ud fra: om man blev varm, om bevægelserne var relevante og om musikken passede til bevægelserne både med hensyn til hastighed, attitude og skift af øvelser.
Desuden fokus på tillidsøvelser, kropsspænding og balance.
Indhold
Kernestof:
LÆs s. 22-27 i C-det er idræt
Opvarmning teori.pdf
Ha' lavet svingøvelser i gruppen fra sidste modul. Skal vises frem her i modulet.
Sving for dummies
Wolf, Troels m,fl.: C - DET ER IDRÆT (udgivet 2007), Gyldendal; sider: 25-28
Idrætsportalen - sving
I skal i grupperne ha' fundet forslag til musik til jeres opvarmningsprogram inden I møder i dag. Hver elev har eksempler med på musik til 2 af sekvenserne i opv.programmet.
Mappe opvarmning
Opvarmningsgrupper 1z.docx
Musik inspiration; Gymnastik Guiden
Visning af opvarmningsprogramer gruppe 1 + 5
Gruppe 2 og 4 viser deres opvarmningsprogrammer
Opvarmning ved gruppe 3 og 6
Drejebogsskabelog
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Fysisk træning: Styrke & spinning - Eksamensforløb
Fysisk træning: Styrketræning og spinning
Faglige mål i forløbet:
Eleverne skal:
̶ gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i forbindelse hermed kunne redegøre for centrale begreber inden for træning og idrættens discipliner
̶ opnå kropsbevidsthed
Kernestof
̶ aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
̶ aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse
̶ grundlæggende principper for træning
Fysisk træning -styrke
- Kendskab til forskellige former for muskeltræning og virkningen af de forskellige former på kroppen/musklerne.
- Fysisk kapacitet – estimeret 1RM
- Beherskelse af teknik (1): Almen korrekt løfteteknik
- Beherskelse af teknik (2): Specifik teknik i maskinerne
- Kobling af teori og praksis: Arbejdsformer – koncentrisk- og excentrisk arbejde. Superkompensation.
- Planlægning og gennemførelse af grundtræningsprogrammer , kunne forstå og anvende begreberne: repetitioner, sæt, belastning og pauselængde.
- Kendskab til kroppens muskler (på dansk) og øvelser, som kan træne specifikke muskelgrupper
- Kendskab til cirkeltræning og (parvis) styrketræning uden redskaber, træning vba fitnesselastikker.
- Kendskab til bevægelighedstræning - hvordan og virkning
Fysisk træning - spinning
Spinning er aerob træning med høj puls, energi og power. Vi anvender i den forbindelse pulsbælte til at bestemme den eksakte pulsværdi. Teori om pulszoner er blevet gennemgået. Udover, at vi arbejder med høj puls, undervises der også i korrekt spinningpositur, hvor der undervejs fejlrettes. Musik- og rytmeforståelse er også en stor del af forløbet. Det skal munde ud i udarbejdelse af eget spinningprogram.
Indhold
Kernestof:
Wolf, Troels m,fl.: C - DET ER IDRÆT (udgivet 2007), Gyldendal; sider: 32-33, 48-60, 151, 163-164, 168-169
Udtænk 2 øvelser til træning af forside af lår og af armbøjere - uden brug af maskiner
Gruppen som lavede styrketræning i gym.salen viser og instruerer os andre.
Download Polar app på din mobiltelefon hjemmefra. Husk en opladt tlf. og en vandflaske.
Læs om pulszoner
Se videoen om, hvordan man forbinder en pulssender med app
Find 3-4 musiknumre hjemmefra, som I synes har et godt beat og som I godt kan lide.
Aflyst pga. udgående censur.
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Atletik: Spydkast
Formål
- At kende til atletikkens historiske baggrund, dens indhold og dens kvaliteter
- At kende til de tre typer af fatninger: pegefinger, langefinger og gaffel.
- Kende til de vigtigste fokuspunkter ved spydkastet:
• Tilløb:
o Tilløb startes frontvendt med spyddet vandret og kastearmens hånd 10-15 cm over øret
o 5 skrift før aflevering starte krydsskridt med højre ben krydsende foran (for højrehåndede) og venstre side til kasteretning
o Tilbagelæning af overkrop
o Næstsidste skridt, impulsskridt er længere end de andre og skaber en rytmeændring
• Aflevering
o Strakt stemsben
o Vægtoverførsel fra bagerste ben til stemben
o Hoften arbejder færdig før armen strækkes
o Kastearm starter strakt bagud ved hovedhøjde
o Spyddet føres frem med høj albue
o Albuen peger frem før albuen afslutningsvis strækkes
- Kunne udføre et spydkast med korrekt udførelse af de fleste af fokuspunkterne
- Kunne reflektere over forbedringsmuligheder ved et (ikke perfekt) kast
- Kende til begreberne angrebsvinkel og kantvinkel
Pensum:
Idrætsportalen:
- Læs: "Historisk baggrund" og "Atletikkens indhold"
- Se video: "Spydkast: Tilløbet"
Mikkel Sørensen: " Kompendium i atletik", Københavns Universitet 2000: S. 139-141 "Beskrivelse af disciplinen"
Indhold
Kernestof:
Medbring:
Læs "Historisk baggrund" og "Atletikkens indhold" Introduktion
Se videoen "Spydkast: Tilløbet" på linket og læg mærke til, hvordan det fulde spydkast ser ud (man kan se det i starten af videoen) Øvelsesbank
Læs om de tre fatninger på spydet: "Pegefingergreb", "Langefingergreb" og "Gaffelgreb" Sørensen: Lærebog i atletik
Læs og besvar spørgsmålene nedenfor: "Historisk baggrund" og "Atletikkens indhold" Introduktion
Øv dig på GG-dansen :) GG-dans
Medbring mobil til undervisningen
Tjekliste til spydkast
Husk at øve de sidste 5 skridt af tilløbet hjemmefra. For højrehåndede: start med venstre, tæl 1,2,3.....4,5. Husk rytmeændring, siden til, husk at benene skal overhale kroppen og venstre ben stemmer i strakt (stemstilling) så kraften kan overføres f
Læs om tilløbet s. 139-140 i dokumentet.Sørensen: Lærebog i atletik
Medbring mobiltelefon til undervisningen.
Husk at øve tilløbsbevægelsen og spydkastebevægelsen hjemme i løbet af ugen :)
Læs dokumentet: Præsentationsvideoer spydkast og Eksempel på drejebog spydkast
Eksempel drejebog Atletik: spydkast
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Basketball - Eksamensforløb
Faglige mål
Eleverne skal:
̶ gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet
̶ beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for de tre færdighedsområder: boldspil (basketball)
̶ indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer
Kernestof
Gennem kernestoffet skal eleverne opnå faglig fordybelse, viden og kundskaber.
Kernestoffet er:
̶ aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
̶ aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse og boldbeherskelse
̶ de for undervisningen relevante digitale redskaber
Særlige fokuspunkter:
Kunne drible med sikkerhed (herunder cross-over)
Kunne udføre layup efter dribling
Kunne skyde med fokuspunkter fra rubrics
Kunne stille sig i position til reebound
Kunne gøre sig spilbar (cuts)
Kunne udføre et jump-stop
Indgå fornuftigt i en spilsituation.
Kunne pivotere og bruge det i spil
Kende de basale regler
Pensum:
idrætsportalen:
Videoer: "Zig-zag-dribleinger", "skud", "Afleveringstekinkker", "Lay-up"
Læs: "De vigtigste forseelser i forbindelse med tre mod tre-basketball" og "Fejl"
Indhold
Kernestof:
ØvelsesbankSe video om "stopdans" og "zig zag-driblinger" samt "skud på" idrætsportalen
Læs "De vigtigste forseelser i forbindelse med tre mod tre-basketball" og "Fejl" på linket Introduktion
Se videoen og læs om "Afleveringsteknikker" og "Lay up" Øvelsesbank
Se rubrics om brystaflevering og layup
Se videoen om v-cut.
Læs om og se video om øvelsen "Real Madrid" Prøv at forstå hvad du skal gøre som spiller i øvelsen.Øvelsesbank
The V Cut | Basketball
Real Madrid Øvelsesbank
Gense videoerne om v-cut og "Real Madrid"
Se videoen om forløbstest i basketball. Vi laver en lille ændring i forhold til videoens 2. punkt: i stedet for at lave layup til både højre og venstre laver man bare 2 gange til den side, man kan bedst Basketball forløbstest
Se videoen "5 spillere skyder 2 bolde" Øvelsesbank
Se videoen om forløbstest i basketball. Vi laver en lille ændring i forhold til videoens 2. punkt: i stedet for at lave layup til både højre og venstre laver man bare 2 gange til den side, man kan bedst. Basketball forløbstest
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Hip hop
Mål:
• At mestre grundtrin vi arbejder medmarkeret bevægelseskvalitet i takt til musikken og med et stort personligt rum.
• At vise simple trin med bevægelseskvaliteterne jacking og bouncing.
• At kunne udføre en kropsbølge.
• At kunne skabe og udføre mindre koreografier ud fra givne produktkrav
• Kunne reflektere over dansens egenskaber og udtryk med begreber fra Rudolf Labans bevægelsesteori (BESS-konceptet)
Trin vi har arbejdet med i undervisningen:
• Støt til siden (+ bouncing and jacking)
• Longes (+ arm)
• Dreje rundt om sig selv
• Kryds bagved og foran, evt. med hop
• Slide
• Spark fortryd
• Bart Simpson
• Bredstående med overkrop fra side til side
• Badebold med arme
• Børst støv af skulder + Justin
• V-trin, fra step, men med arme som siger: Knip, knips, HVAD, klap
• Påskehare
• Running man
• Fila
• splittrin
Pensum:
- How to bodyroll:
https://www.youtube.com/watch?v=o07OYgLlJ-I
- Barth Simpson:
https://www.youtube.com/watch?v=1yXiUco7gHE
- Running man:
https://www.youtube.com/watch?v=1yXiUco7gHE
- "Grundbog i idræt C": s.35-36 om hip hoppens historie og dansens karakteristika.
- "Labans bevægelsesteori" (PDF)
Indhold
Kernestof:
Eksempel på drejebog i basketball
Øv dig på bodyrolle - find ud af hvilken af de to metoder, der nævnes i videoen, du synes er bedst HOW TO BODY ROLL (THE EASY WAY) | POPULAR TIKTOK DANCE MOVE
Øv dig på Bart Simpsonben (vent med armene) og bodyroll How to Do the Bart Simpson | Hip-Hop Dancing
Læs s. 35-36 om hip hop'ens historie og hip hop dansens karakteristika på linket Grundbog i idræt C. Hip hop
Læs Labans bevægelsesteori
ØV Bart Simpsontrinnet med arme og running man How to Do the Bart Simpson | Hip-Hop Dancing
Running Man (Beginner) | Shuffle Dance Tutorial
Produktkrav hip hop performance
HOW TO BODY ROLL (THE EASY WAY) | POPULAR TIKTOK DANCE MOVE
How to Do the Bart Simpson | Hip-Hop Dancing
Øv dig på trinene fra listen i dokumentet "Produktkrav hip hop performance"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Les Lanciers
Faglige mål:
Individuelt niveau:
- Chasse, sidechasse, 3 chasse i ring, par de bas – alle trin udført med rigtige fod (frem på
højre, tilbage på venstre osv.).
- sikkerhed i koreografi.
- takt. Følge og udfylde musikken.
- dansens karakter: ”flow”/ udtrykke dansens ”lethed”, udstråling, holdning, ret ryg, etc.
- skal have sko på.
Parniveau:
- synkron med makker.
- kønsroller (mand der fører, damen bliver ført).
- samspil med makker: ordentlig komplement, øjenkontakt, pæn dansefatning. Manden
skal have fat i damen med mindre dansen tilskriver noget andet.
Gruppeniveau:
- synkrone bevægelser.
- mestring af koreografi.
- gruppehelhed: stå samlet, ensartet dans.
- kreativ afslutning.
3.g: Kreativitet i forlængelse af grunddansen, uden at gå på kompromis med de
overnævnte punkter.
Indhold
Kernestof:
Se de fire videoer med grundtrin, samt tur 1-3 samt læs vurderingskriterierne i Les Lanciers-mappen
Les Lanciers
Øv jer på de forskellige trin: og især "chasse pas de bas", for den skal vi bruge i dag i 4. tur. Se også videoerne over de forskellige ture.
Øve trin og se videoer så du har rimelig styr på de 5 ture
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Bordtennis - Eksamensforløb
Faglige mål:
- At vide hvordan og kunne: holde korrekt på battet
- At kunne udføre benarbejde ved at være lidt nede i knæ og fremme på forfoden, ca. 1 m fra bordet, let spredte ben dominante fod lidt forskudt bagud.
- at kunne udføre følgende slag nogenlunde korrekt: Forhåndskontra, baghåndskontra, baghåndsprik, forhåndsloop, serv med skru.
- at forstå hvordan man spiller tilbage på en overskruet hhv underskuet bold.
- kende reglerne for spillet herunder regler for serv.
- kunne indgå i en kampsituation
Pensum:
Idraetsportalen:
- "Hvordan holder jeg korrekt på battet?"
- "Benstilling"
- "Benarbejde"
- "Forhåndskontra"
- "Baghåndskontra"
- "Sådan server du bordtennis"
Indhold
Kernestof:
Se videoerne på Idraetsportalen: "Hvordan holder jeg korrekt på battet?", "Benstilling", "Benarbejde", "Forhåndskontra" og "Baghåndskontra"
Idrætsportalen
Se videoerne "Hvordan holder jeg korrekt på battet?", "Benstilling", "Benarbejde", "Forhåndskontra", "Baghåndskontra", "Baghåndskontra" samt læs om "Seddelturnering"
Øvelsesbank
Se videoer på Idrætsportalen (link) om
Læs Sådan server du i bordtennis
Idrætsportalen:
Læs Opgaveformulering bordtennisvideo
Se relevante videoer på Idrætsportalen i forhold til elementerne
Idrætsportalen Bordtennis
Læs Eksemplarisk drejebog bordtennis
Idrætsportalen Øvelsesbank
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Træningsprojekt
Indhold
Kernestof:
Måling og vurdering af kondital
Læs om yoyo-test 1Yoyo-test
Oplæg træningsprojekt slide show
Øv dig på GG-dans
Lav din egen kopi af træningslogbogen, indsæt dit start-test-resultat, fastsæt din målsætning, beskriv den træning du har udført i den forgangne uge samt den træning du planlægger i den kommende uge og del dokumentet med RP i drevTræningslogbog
Læs Maksimal iltoptagelse vs. udholdenhed
Læs Pulsmålinger
Læs Træning af maksimal iltoptagelse
Husk løbesko
Læs s. 180-182 i "Idræt C" ("Trænings af kredsløbskonditionen")
Sørg for, at din træningslogbog er opdateret :)
Husk at oprette din træningslogbog og del den med RP. Sørg for at du har skrevet en målsætning ind i dokumentet. Beskriv din udførte træning fra projektets start indtil nu. Gerne med pulsmålinger. Planlæg også træning i den kommende uge og skriv det
Læs s. 31-37. Du skal kunne forklare "superkompensationsprincippet" og have styr på begreberne "slagvolumen", "puls", "minutvolumen, "maksimal iltoptagelse" og "kondital" samt hvad der sker med disse parametre ved kredsløbskonditionstræning. "C - det
Læs s. 38-39 og hav styr på hvordan man træner stofskiftekonditionen (udholdenheden) og hvad der sker i kroppen/hvilke fysiologiske tilpasninger der sker når man træner denne form for konditionstræning "C -det er idræt" s 31-41
Se videoerne og læs om øvelserne "Opvarmningsøvelser med de tre kasteteknikker", "Øvelse 4, Level 1, spil", "Fingerslag, teknik" og "Baggerslag - teknik" Idrætsportalen volleyball
Se øvelserne "Baggerslag teknik", "Fingerslag teknik, "Level 1 spil" og "Øvelse 5: baggerslagsøvelse som medspil" iØvelsesbank
Se "Baggerslag - teknik", "Fingerslag - teknik", "Level 3 - medspilsøvelse" og "smash-organistation". Læg mærke til fokuspunkter ved slagbevægelsen i smashet Øvelsesbank Øvelsesbank
Mappe til Træningsprojektet
Se videoerne og læs ”Smashteknik”, ”Underhåndsserv” og ”Overhåndsserv” læg mærke til fokuspunkterne. Øv smashtilløbet hjemme så du kan det. Idrætsportalen
Se videoen så du kan forstå hvad du skal, når vi prøver øvelsen i modulet Kort kort lang
Se videoen Kontrasmash op ad væg
Se videoerne "Baggerslag - teknik", "Fingerslag - teknik", "smash-teknik", "smash-organistation", "Underhåndsserv", "Overhåndsserv - teknik" og øv dig på smash-tilløbet. Øvelsesbank | Idrætsportalen
Faglige samtaler
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Volleyball - Eksamensforløb
Indhold
Kernestof:
Læs s. 38-39 og hav styr på hvordan man træner stofskiftekonditionen (udholdenheden) og hvad der sker i kroppen/hvilke fysiologiske tilpasninger der sker når man træner denne form for konditionstræning "C -det er idræt" s 31-41
Se videoerne og læs om øvelserne "Opvarmningsøvelser med de tre kasteteknikker", "Øvelse 4, Level 1, spil", "Fingerslag, teknik" og "Baggerslag - teknik" Idrætsportalen volleyball
Se øvelserne "Baggerslag teknik", "Fingerslag teknik, "Level 1 spil" og "Øvelse 5: baggerslagsøvelse som medspil" iØvelsesbank
Se "Baggerslag - teknik", "Fingerslag - teknik", "Level 3 - medspilsøvelse" og "smash-organistation". Læg mærke til fokuspunkter ved slagbevægelsen i smashet Øvelsesbank Øvelsesbank
Mappe til Træningsprojektet
Se videoerne og læs ”Smashteknik”, ”Underhåndsserv” og ”Overhåndsserv” læg mærke til fokuspunkterne. Øv smashtilløbet hjemme så du kan det. Idrætsportalen
Se videoen så du kan forstå hvad du skal, når vi prøver øvelsen i modulet Kort kort lang
Se videoen Kontrasmash op ad væg
Se videoerne "Baggerslag - teknik", "Fingerslag - teknik", "smash-teknik", "smash-organistation", "Underhåndsserv", "Overhåndsserv - teknik" og øv dig på smash-tilløbet. Øvelsesbank | Idrætsportalen
Faglige samtaler
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Jive - Eksamensforløb
Indhold
Kernestof:
"Grundbog i idræt C" - pardans
Læs Grundbog i idræt C s. 24-30 (Jive): Hvad er åben og lukket fatning? Hvor og hvornår startede jive og hvornår kom den til Europa? Hvilke karakteristika har jive? Hvad dækker standard og latin over? Hvor mange taktslag er der på et jive-grundtrin?
Jive-videoer
Se og øv dig på
Krav til faglige samtaler
Se og øv dig på dagens trin Jive-videoer
Øv dig på relevante trin (dem, du har svært ved) samt drunken sailor og promenade walk Jivevideoer
Læs "Labans bevægelsesteori" under "Modul 2: Labans bevægelsesteori" på linket på Idrætsportalen (under genren performancedans)
Forløb | Idrætsportalen
Produktkrav til jivekoreografi
Øv dig på relevante trin Jive-videoer
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Repetition og eksamenstræning
Indhold
Kernestof:
Se eksemplerne på drejebøger til basketball og bordtennis samt se videoer på idrætsportalen om de elementer, der indgår i drejebøgerne i de to forløb. Se derudover slideshowet igennem og eksemplet på en eksamensplan Eksempel på eksamensplansom også e
Eksempalrisk drejebog til bordtennis
Eksempel på drejebog i basketball
Forløb | Idrætsportalen
Slideshow Om eksamen
Medbring jeres opvarmningsprogram samt drejebog til rytmisk opvarmningsprogram fra 1.g (I har i sin tid afleveret det som en opgave i lectio)
Orienter dig i undervisningsbeskrivelsen for forløbet "Rytmisk opvarmning/kropsbasis" på lectio. (gå ind på 3z idræt, klik på "studieplan" i menuen og herefter på "undervisningsbeskrivelse" Læs det tilknyttede pensum og øv dig på at svinge med bevæge
Tabel over tempo i musik og bevægelseskvalitet
Medbring "C-det er idræt"
Øv dig evt på forskellige trin til Jive
Medbring pulsur/pulsmåler, hvis du har et selv. Medbring telefon til undervisningen.Medbring derudover dit styrkeprogram og dit spinningprogram fra 1.g samt bogen "C - det er idræt"
Læs s. 180-182 i den oploade udgave af "Idræt C"
Wolf, Troels m,fl.: C - DET ER IDRÆT (udgivet 2007), Gyldendal; sider: 48-50
Læs om styrketræning i "C - det er idræt" s. 48-50 og læg mærke til de fem forskellige muskelkvaliteter bogen nævner, samt hvilke forhold/parametre man skal forholde sig til i tilrettelægning og udførelse af muskeltræning
Orienter dig i undervisningsbeskrivelsen for idræt i lectio ved at vælge holdet 3z id, gå ind i studieplan og herfra undervisningsbeskrivelse. Her kan du se, hvilke forløb der er eksamensforløb og hvad der har været lektie til de forskellige moduler
Her i mappen kan du se, det slideshow om eksamen som jeg tidligere har gennemgået. Der er også et eksempel på en eksamensplan Eksamen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50868852178", "T": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50868852178", "H": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50868852178" }