Gladsaxe Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Gladsaxe Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 TyF/swy - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Gladsaxe Gymnasium
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Cathrine Rygaard Rasch
Hold
2023 TyF/swy (
1g TyF/swy
,
2g TyF/swy
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Jung sein - EKSAMENS-EMNE
Titel 2
Märchenhaft EKSAMENS-EMNE
Titel 3
Der deutsche Diktator Adolf Hitler - EKSAMENS-EMNE
Titel 4
Der deutsche Diktator Adolf Hitler II EKSAMENSEMNE
Titel 5
Das Leben in der DDR EKSAMENS-EMNE
Titel 6
Migration EKSAMENS-EMNE
Titel 7
Auf der Flucht - EKSAMENS-EMNE
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Jung sein - EKSAMENS-EMNE
Forløbet drejer sig om at være ung - fokus ligger på tematiske punkter som kærlighed, kærestesorg, familie, sexualitet, mod og følelser.
Der er arbejdet med personkarakteristik og indhold, (mindre med form/genre)
How to sell Drugs online (fast) Episode 1/ 5 s
How to sell Drugs online (fast) Episode 2// 5 s
Heinrich Heine: Ein Jüngling liebt ein Mädchen (1822) 1 s
Was ist Körperkult? in Krehan/Stammerjohan: Wer bin ich - Sport und Identität, Gyldendal 2020 1,5 s
12,5 s eksklusiv grammatik
Grammatik:
sein, haben, werden
svage verber
Indhold
Kernestof:
HOW TO SELL DRUGS ONLINE - episode 1 - die ersten Sequenzen.docx
I skal skrive (i hæftet) og øve 2 nye sætninger fra German with Niklas el.lign. så I kan dem udenad (instagram-profil)
NB mødetid først 8.30
Vi ser og arbejder med Episode 2/How to sell drugs online fast, husk hæfte.
Grammastunde sein, haben, werden i nutid, datid, førnutid og førdatid - læs 26-28 i AIA, som skal medbringes+hæfte+det limegrønne øvehæfte, jeg har øvelser med, mvh Cathrine
Arbejdsspørgsmålene til How to sell drugs online fast episode 2 er lektie til i dag (vedhæftet eller på drev)How to sell drugs online - Episode 2 - ganz kurz.docx
Grammastunde, husk hæfte, øvehæfte og AIA
1gTy grammatik sein, haben, werden og How to sell drugs online.docx
Kære tyskhold, Vi afrunder How to sell Drugs online og laver en lille skriveøvelse om den.
Arbejd selv pga CR-ekskursion/ikke mødepligt
Lektie til næste gang er at læse vedhæftede tekst ,,Was ist Körperkult" og besvare richtig-oder-falsch-skemaet, som kommer lige efter teksten. Skim også vedhæftede hjælpeark om analyse af non-fiktion, og skriv 5 sætninger i dit hæfte om,,Was ist Körp
Lektie til i dag (fra arbejd-selv i fredags) er at læse vedhæftede tekst ,,Was ist Körperkult" og besvare richtig-oder-falsch-skemaet, som kommer lige efter teksten. Skim også vedhæftede hjælpeark om analyse af non-fiktion, og skriv 5 sætninger i dit
skt Nikolaus CR.docx
julebingo, hvis vi kan nå det
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Märchenhaft EKSAMENS-EMNE
Forløbet har fokus på forståelse af sagnverdener, præsentation af de ældre tyske forfattere og deres historier, vi arbejder med de forskellige typer overnaturlighed og andre tekstkarakteristika
Heine: Lorelei (1824) 2 s
Goethe: Erlkönig (1782) 2 s
Brüder Grimm: Dornröschen 2 s.
Mozart: af Die Zauberflöte: Königing der Nacht 1 s
Anonym: Die Seerosennixe, in Hermann; Mette: Los geht´s, Gyldendal 2018, s.62 1 s.
Baggrundsstof om Goethe og Mozart 2 s.
,,Was ist eine Sage", n Hermann; Mette: Los geht´s, Gyldendal 2018, s.63 1 s.
,,Volksmärchen - eine Einführung", in:
Christoffersen/Homann: Der Zauberspiegel, Tyskforlaget 2006, s. 8-11
15 s eksklusiv grammatik
Grammatik
Ledsætninger, hovedsætninger
Præpositioner med akk, præpositioner med dativ
Kurz gesagt s. 92-101 10 s.
Alles in allem s. 39-41 og 44-45, 5 s.
Eins, zwei, drei s. 46-48 3 s.
Indhold
Kernestof:
Vi starter nyt forløb om eventyr, glæder mig til at se jer, LG (=Liebe Grüsse) Cathrine
Die Seerosennixe + Was ist eine Sage+ arbejdsspørgsmål.pdf
Vi mødes i lokale 11, som bliver låst, når vi går i salen
Fokus på mundtlighed - forbered en lille præsentation af Die Wassernixe ud fra de 6 spørgsmål på sidste side nederst i det udleverede materiale Die Seerosennixe + Was ist eine Sage+ arbejdsspørgsmål.pdf , den hedder ,,5. Fragen zum Text beantworten",
Gramma-Stunde, læs s. 39-41 i AIA om hovedsætninger og ledsætninger,og medbring AIA og den limegrønne øvelsesmappe, mvh Cathrine
Lektie fra tirsdagens grammatikøvelser: s. 98 opgave 1-12 og s. 99 (10 sætninger) er lektie til i dag. Hvor skal ordene stå i ledsætninger - Kurz gesagt s. 92-101.pdf
Heine Lorelei Text.pdf
Heine richtig-falsch.pdf
Vi arbejder videre med ledsætninger efter morgensamlingen, , medbring hæfte og AIA, mvh Cathrine
Wer ist Goethe gloser til Erlkönig arbejdsspørgsmål.docx Vi afslutter Lorelei og læser en ny (gammel) tekst ,,Erlkönig" (vedhæftet og på drev) i den magiske genre. I skal læse teksten højt to gange hjemmefra, den er på s. 1/første side af det vedhæft
Skema Märchenhaft-Texte 1g 2023-24.docx
Forbered en af figurerne til interview:
Vi spiller glose-ludo, I skal øve flg. 20(!)gloser hjemmefra:
Vi tager en lille prøve i LS,
Vi arbejder færdig med Mozart og Die Zauberflöte og mere glosetræning, mfG Cathrine
Grammastunde, læs om præpositioner med akkusativ og dativ i AIA s. 44-45 , og lær remserne udenad:
MOZART Die Zauberflöte Fragen zur Oper und Mozart (1).docx
Gramma-Stunde, medbring hæfte og AIA, kh Cathrine
Husk den lille bog Eins, zwei, drei og altid hæftet
Medbring også det limegrønne øvehæfte
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Der deutsche Diktator Adolf Hitler - EKSAMENS-EMNE
Forløbet er slået sammen af part I og II
Forløbet fokuserer på Hitler som diktator og har vægt på forhold og hændelser ifm tiden før og under krigen. Fokus er de originale uddrag af Mein kampf, Brechts digt, interviewet med Traudl Junge og filmen ,,Der Untergang"
Adolf Hitler: af Mein Kampf (I), in: Peter Schmidt (red.): Die Endlösung - eine Antologie zur Judenverfolgung im Dritten Reich, Gyldendal 1994 s. 20 ca 1,5 ns
Adolf Hitler: af Mein Kampf (II) , in: Peter Schmidt (red.): Die Endlösung - eine Antologie zur Judenverfolgung im Dritten Reich, Gyldendal 1994 s. 21 ca 1,5 ns
Bertolt Brecht: Schlechte Zeit für Lyrik, in: Munksgaards antologi for tysk fra 1500 til vor tid, Munksgaard 1982, 1 ns
Traudl Junge; Meine Zeit bei Adolf Hitler - aufgezeichnet 1947, in: Kurzum Text und Sprache Tyskforlaget 2005, s. 95-98 4 s.
Führer und Verführer (film), 2024 1 s (lille vægt)
Oliver Hirschbiegel: Der Untergang (2004)/film 15 s
Der Reichtagsbrand und seine Folgen/Zeitclicks:
https://www.zeitklicks.de/zeitstrahl/1933/der-reichstagsbrand-1933-und-seine-folgen , hjemmesidetekst ca 1 ns
Baggrund til oplæg:
Kommt Hitler legal an die Macht? - Nationalsozialismus | Zeitklicks
https://www.zeitklicks.de/nationalsozialismus/politik/frag-doch-mal/kommt-hitler-legal-an-die-macht 1 ns
Senkt Hitler die Arbeitslosigkeit? - Nationalsozialismus | Zeitklicks
https://www.zeitklicks.de/nationalsozialismus/politik/frag-doch-mal/senkt-hitler-die-arbeitslosigkeit 1 ns
Warum heißt es Drittes Reich? - Nationalsozialismus | Zeitklicks
https://www.zeitklicks.de/nationalsozialismus/politik/frag-doch-mal/warum-heisst-es-drittes-reich 1 ns
Warum beschäftigen wir uns mit dem Thema Nationalsozialismus? - Nationalsozialismus | Zeitklicks
https://www.zeitklicks.de/nationalsozialismus/politik/frag-doch-mal/warum-beschaeftigen-wir-uns-mit-dem-thema-nationalsozialismus 1 ns
Was tut die katholische Kirche gegen Hitler? - Nationalsozialismus | Zeitklicks
https://www.zeitklicks.de/nationalsozialismus/politik/frag-doch-mal/was-tut-die-katholische-kirche-gegen-hitler 1 ns
Was wäre passiert, wenn Hitler 1938 verschwunden wäre? - Nationalsozialismus | Zeitklicks
https://www.zeitklicks.de/nationalsozialismus/politik/frag-doch-mal/was-waere-passiert-wenn-hitler-1938-verschwunden-waere 1ns
Omvisning på Louisiana med fokus på tysk kunst og billedbeskrivelse
32 sider eksklusiv grammatik
Tvivlspræpositioner
Alles in allem s. 46-48
modalverber
Alles in allem s. 59-63
Indhold
Kernestof:
Arbejd selv
Gruppe 1: Kommt Hitler legal an die Macht?
Jeg glæder mig til at høre jeres små, fine fremlæggelser, mvh Cathrine
Der Reichstagsbrand 1933 und seine Folgen - 1933 - Zeitstrahl | Zeitklicks
Vi skal se jeres Reichtagsbrand-videoer
Vi skubber dagens program til næste uge, hvor alle er der:)
Vi skal arbejde med et uddrag af Hitlers Mein Kampf og lave en lille oversættelse med fokus på tvivlspræpositionerne, husk AIA og hæfte, mvh Cathrine
Doc - 23-04-2024 - 09.27.pdf
Fasst den Text in 10 Sätzen zusammen:
Vi gennemgår det praktiske ift. Louisiana-ekskursionen og arbejder videre med Mein kampf eller tvivlspræpositionerne alt efter hvor langt vi nåede sidst, medbring gerne den lille bog Eins, zwei, drei, mvh Cathrine
AIA øvelser præpositioner.pdf
Vi mødes foran lærerværelset 10.45, se andet praktisk på vedhæftede:
Evaluering af Louisiana-turen
Vi ser filmen færdig sammen:)
Vi skal arbejde med filmen der Untergang, husk hæfte
Arbejd selv/ikke mødepligt
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Der deutsche Diktator Adolf Hitler II EKSAMENSEMNE
Traudl Junge; Meine Zeit bei Adolf Hitler - aufgezeichnet 1947, in: Kurzum Text und Sprache Tyskforlaget 2005, s. 95-98 4 s.
Führer und Verführer (film), 2024
modalverber
Alles in allem s. 59-63
Indhold
Kernestof:
Hej Tyskhold, jeg har glædet mig meget til at se jer igen, vi arbejder videre med Hitler-forløbet, I behøver ikke have AIA med i dag, mvh Cathrine
Til brug i timen:
Grammastunde, og vi arbejder videre med Brecht-digtet
Mundtlige samtaler (med mig) i grupper om Hitler-forløbet. Forberedelse: Gennemse alle jeres noter og glosenoter (nb. der er jo også ting fra før sommerferien). Skim s. 59-61 i AIA og husk AIA og hæfte, man skal også lave grammatik, når man ikke er t
Modalverber-opgaver fra sidste modul er lektie til i dag (AIA s.61 opg 1 og s. 62 opg 2)
Arbejd selv: Lav oversættelsen s. 63/opgave 5, husk at der er gloser bagest i AIA, prøv at se, hvor langt I kan komme uden andre hjælpemidler end AIA. Det er dejligt, hvis I vil skrive en mail til mig med jeres kagegrupper og sørge for, at alle menne
Samme som sidst:): Lav oversættelsen s. 63/opgave 5, husk at der er gloser bagest i AIA, prøv at se, hvor langt I kan komme uden andre hjælpemidler end AIA. Vi laver flere øvelser med modalverber, og jeg taler med dem, jeg ikke har talt med endnu om
Modulplan 2gTy-swy modalverber, modul tirsdag 17.09.24.docx
Kære tyskholdm det er i dag, at I skal bage jeres flotte kager!
Vi afslutter Hitler og modalverber, og I får tid til at færdiggøre kageafleveringen, kh
Vi mødes i Bibliografen Bagsværd Hovedgade 116 kl 15.45, filmen starter kl 16, ich freue mich:), kh
Vi taler om filmen, I skal læse op på jeres egne noter og øvelser om modalverber, I skal lave en aflevering om modalverber i timen - husk hæfte og AIA, som er eneste hjælpemiddel, og jeg når måske at introducere næste forløb, som hedder Das Leben in
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Das Leben in der DDR EKSAMENS-EMNE
Forløbet har fokus på hverdagslivet i DDR
Fokuspunkter er barnets oplevelse, i filmen Ballon familiens dilemmaer og i Lasse Soll Sundes oplæg det straffende og aggressive diktatur med videointerviews med tidligere fængslede DDR-borgere.
Michael Herbig/Film: Ballon, 2018 20 s.
Claudia Rusch: Die Stasi hinter der Küchenspüle/ 3 s.
Claudia Rusch: Hauptabteilung VIII in Märchenland/ 4. s.
begge i Rusch, Claudia; Meine freie deutsche Jugend, Systime 2004
Soldaten sind vorbeimarschiert - Gute Freunde/ 3 s.
Unsere Heimat / 1 s.
Der Simple Show erklärt den Fall der Berliner Mauer - video/1 s.
Oplæg ved journalist og tysklandsekspert Lasse Soll Sunde
Baggrund:
Die Stasi - DDR | Zeitklicks
https://www.zeitklicks.de/ddr/das-system/ueberwachung-und-unterdrueckung/die-stasi hjemmeside, ca 1 ns
,,Es geht wieder aufwärts", in Joachim Schade: Mittendrin in Deutschland, Alinea 2006, s. 34-45, ca 10 ns
Ca 46 s. eksklusiv grammatik
Grammatik: stærke verber
Alles in allem 65-69, 5 s
Indhold
Kernestof:
Vi skal i gang med det nye forløb om DDR
I skal læse lidt baggrundsstof om DDR til i dag, det er s. 1-4 i det vedhæftede materiale (det hedder s.34, 35, 40 og ikke noget sidetal, men titlen Berlin Ost und Berlin West), skriv ca 3 stikordsnoter på tysk pr. side (eller mere:)), så du kort kan
Vi ser film og arbejder med stærke verber, husk AIA
Vi ser mere film, mfG Cathrine
NB arbejd selv pga sygdom:( I skal forberede en lille fremlæggelse om filmen Ballon, som vi kan arbejde færdig med og forfine på torsdag, så I er klar til screening næste uge, se vedhæftede.
Screening i mundtlig tysk 2g 2024.docx
Her er de tilmeldte
kl. 8.00 - 8.10Alberte Duvier kl. 8.10 - 8.20Alicia Fossdal kl. 8.20 - 8.30Andrea Østergaard kl. 8.30 - 8.40Annika Esberg Kjær ***Pause*** kl. 8.50 - 9.00Anton Richard kl. 9.00 - 9.10August Hjort kl. 9.10 - 9.20Caroline Movritsen kl. 9.20 - 9.30Danie
Vi taler om screeningen, jeres bage-afleveringer og stærke verber, læs s. 65-69: Det er lidt specielt at læse, fordi det mere er system end tekst, så læs det nogle gange og prøv at skrive ned, hvad du kan huske bagefter (med lukket bog) Måske når vi
Doc - 10-11-2024 - 09.09.pdf Hej tyskhold, I skal øve bøjningen af de fem første verber på listen (udleveret sidste uge i papir, vedhæftet her i dårligt skan), til I kan dem udenad og huske hæfte, så laver vi en lille diktat og arbejder videre med Ba
Hej tyskhold, I skal øve de næste fem uregelmæssige verber (binden, bleiben, brechen, dürfen, empfangen), til I kan dem udenad og medbringe hæfte, så laver vi diktat igen, afslutter Ballon og ser på en ny tekst, mfG Cathrine
Hej tyskhold, i dag gælder det de uregelmæssige verber empfehlen, empfinden, erschrecken, erziehen, essen, husk hæfte. Vi trækker lod om, hvem der skal fremlægge arbejdet med Soldaten sind vorbeimarschiert og tager en DDR-sang mere, mfG Cathrine
Øve-verber til i dag: fahren, fallen, fangen, fernsehen, finden og lave øvelse 2 s. 70 (stærke verber i datid hjemmefra, husk at I skal kunne forklare jeres valg), mfG Cathrine
Kære tyskere, vi skal læse en ny tekst sammen i timen. Lektie er s.71 opgave 3 og 4 (i 4´eren skal man ikke skrive andet end verbet i sit hæfte:)), mfG Cathrine
Dagens uregelmæssige verber er: fliegen, fliehen, fliessen, frieren, geben
Vi læser en ny DDR-tekst sammen i timen, mvh Cathrine
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Migration EKSAMENS-EMNE
Forløbet drejer sig om at være migrant som barn og ung og har fokus på de menneskelige/følelsesmæssige aspekter og hverdagslivet for ind- og udvandrere og på årsager til migration og forskellige vilkår for migranter, fx praktiske forhold. Der læses tekster, der handler om Tyskland, Østrig, og NY.
Dennis Sand: Die Macht des Vorurteils 3 s.
Österreichische Jugendinfos: Mein neuer Nachbar, Wien 2016
https://www.jugendinfo.at/publikationen/meinneuernachbar/ 5 s.
Rabea Weihser: Germans of New York (2014), in:
Anette Bojstrup Kristensen: Lebenswege, Tyskforlaget 2015 1 s.
ZFD/Terra X Filme: Ein Tag in New York 1883 (dokumentarfilm), 43 min., 2022
https://www.zdf.de/dokumentation/terra-x/ein-tag-in-new-york-1882-102.html
15 s.
Semra Ertan: Mein Name ist Ausländer (1981) 1 s
Baggrund: underviser-pp
Ekskursion Statens Museum for Kunst - omvisning i Käthe Kollwitz-udstillingen ,,Mensch!"
Baggrund tysk politik: https://www.bpb.de/themen/parteien/parteien-in-deutschland/
Oplæg om det tyske valg ved Mirco Reimer-Elster
Grammatik: possessive pronominer
Alles in allem s. 55-57
Indhold
Kernestof:
Frohes Neues:D
Hej tyskere, vi skal i gang med den lille dokumentar, og I skal læse om possessive pronominer=ejestedord i AIA s. 55 midtpå - s. 57øverst (ikke opgaverne). I skal kunne skemaet øverst s 56 udenad:), heldigvis bøjes det helt ligesom ein-bøjningen, så
Samme som sidst:
Husk AIA og hæfte. Vi skal forberede valgarrangement og ekskursion, det er mange ting, aber wir schaffen das (som man/Angela Merkel siger), mvh Cathrine
https://www.bpb.de/themen/parteien/parteien-in-deutschland/Parteien in Deutschland | Dossier Parteien | bpb
Vi mødes efter Gøg og Gokke (ikke w-eleverne, som vi vil savne) foran lærerværelset, og jeg sender jer afsted mod SMK, Statens Museum for kunst, hvor vores omvisning starter 11.30. Dvs at I har en time til at komme derind. Omvisningen varer ca halva
Små oplæg om de tyske partier
Hej tyskere, vi arbejde videre med migration og I skal hjemmefra orientere jer i Eins, zwei, drei-bogen, dvs se den igennem, skimme enkelte kapitler eller afsnit og have overblik over den, mit freundlichen Grüssen Cathrine
Hvis man ikke var der sidste tirsdag, skal man have læst teksten ,,Germans of NY" til i dag. I får tid til at arbejde med et oplæg om teksten, husk Eins, zwei, drei-bogen
Oplæg og grammatik/possessive pronominer, medbring AIA
Hvis man ikke blev færdig med AIA øvelse 2 og 3 s.58 (fra modulet sidste gang) er det lektie til i dag. Læs også vedhæftede tekst hjemmefra med fokus på dialogen/skim blot info-bokseneMein-neuer-Nachbar_01 (1).pdf mit freundlichen Grüssen Cathrine
2gTyFswy Fragen - Mein neuer Nachbar.docx
Prøve possessive pronominer/ejestedord. Aflevering skrives i modulet, læs evt op s. 55-56, husk AIA og jeres hæfte, mfG Cathrine
Vi samler op på jeres arbejde med teksten Mein neuer Nachbar fra i tirsdags. I skal læse teksten ,,Die Macht des Vorurteils" hjemmefra til i dag, skriv 5 gode gloser ned hjemmefra (ved godt, at jeg har jeres hæfter, så et andet sted:)Die Macht des Vo
Vi arbejder med teksten Die Macht des Vorurteils
Ny tekst: Mein Name ist Ausländer
Genlæs teksten ,,Die Macht des Vorurteils" hjemmefra til i dag, samt den nye tekst ,,Mein Name ist Ausländer" - forbered tre sætninger om denne tekst hjemmefra også (vedhæftet og på drev), mvh Cathrine Doc - 03-04-2025 - 08.05.pdf
Vi skal høre jeres talkshows og arbejde med teksten ,,Mein Name ist Ausländer"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Auf der Flucht - EKSAMENS-EMNE
Forløbet drejer sig om at være barn og ung i Hitlers Tyskland, fokus er det relationelle, venskaber, flugt, fysiske og praktiske forhold for børn og unge under krigen og Hitlers gradvise fratagelse af jødernes borger- og menneskerettigheder
Line Jensen: Helmut auf der Flucht, Forlaget Grønningen 1 2022, s. 4
Film: Lore 15 s.
kronologisk oversigt over indførelsen af love rettet mod den jødiske befolkning i Tyskland 1933-1945 / 3 sider
Tilde Michels: Freundschaftsringe, in: Ursula Hermes: Kurzgeschichten - einmal anders, Systime 1995, s. 71-79 / 10 sider
32 s eksklusiv grammatik
Grammatik:
Tidsangivelser akk og dativ, tidsadverbier
Alles in allem s. 88-89
Indhold
Kernestof:
Gramma-stunde, læs om akk og tid og sted i AIA s.85-88. Vi laver øvelser i modulet, husk hæfte
Opgave 1 og 2 fra sidste gang s. 89-90 er lektie til i dag (vi gennemgår dem inden prøven)
,,2g tysk-opgaven"/Aflevering skrives i modulet
Vi ser film i nyt forløb: Lore
Vi ser resten af Lore og arbejder med filmen
I skal læse uddraget af børnebogen ,,Helmut auf der Flucht" hjemmefra til i dag - skriv 4 gloser ned pr. side, som passer til temaet ,,Flucht"
NB: arbejd selv pga sygdom, se mail for grupper og instruktion, nedenfor er også lidt arbejdsspørgsmål til Helmut auf der Flucht-grupperne. Husk, at vi har fælles gloseark, I kan bruge også, samt arbejdsspørgsmål fra Lore sidste gang.
Hvordan analyserer og præsenterer jeg fiktive tekster.docx
Helmut auf der Flucht und Flüchtlingslager Oksbøl (1).docx
Prøve tilbage og høre oplæg
Arbejde med gloser til emnet og tidslinje over Die Nürnberger Gesetze, I skal skimme vedhæftede love (2 ark)2_2kronologisk tidstavle over love og regler, der indskrænkede tyske borgeres rettigheder 1933-45, s.2 ud af 2.pdf hjemmefra til i dag: 1_2kr
2gTy Die Nürnberger Gesetze Fragen zum Text.docx
Die letzte Deutschstunde:(
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57771071861", "T": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57771071861", "H": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57771071861" }