Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25 - 2025/26
|
Institution
|
Gladsaxe Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Idræt B
|
Lærer(e)
|
Jacob Damgaard
|
Hold
|
2024 3g Id/2 (3g Id/2)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Volleyball
Formål:
At eleverne skal tilegne sig grundlæggende viden om volleyball reglerne, samt opnå tilstrækkelig teknisk og taktisk forståelse af spillet til at kunne spille det det færdige spil dog kun med tre spillere på banen/det færdige spil.
Eleverne skal specifik kunne beherske underhåndsserv, baggerslag og fingerslag samt have grundlæggende færdigheder i og kendskab til såvel smash som blokade.
Eleverne skal desuden have specifikt kendskab til pladsrotation på banen, de forskellige positioners rolle, samt kunne bygge et simpelt angreb op, bestående af tre berøringer.
I teoridelen af forløbet arbejders der med at eleverne skal opnå forståelse for hvilke faktorer som påvirker og skaber det gode team samt hvordan forskellig ledelse kan påvirke denne udvikling.
Endeligt så har holdet arbejdet med at opnå anatomisk viden med det endemål at kunne at analysere såvel teknikker fra volleyball som andre og kunne lave en bevægelsesanalyse.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Teknikvideo i volleyball
|
07-10-2024
|
Bevægelsesanalyse af volleyballsmash
|
25-10-2024
|
Drejebog i Volleyball
|
11-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
22 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Step-aerobic
I forløbets praktiske moduler arbejdes der med step-aerobic.
Her er fokus på til slut i forløbet at at kunne lave egen koreografi som elever fremviser for de andre. Her arbejdes såvel med forskellige trin af forskellig sværhedsgrad rent koordinationsmæssigt, men også at kunne bevæge sig i takt til musikken.
I teorimodulerne arbejdes der med en kobling til aerob og anaerob energiomsætning og kroppens tilpasningen hertil.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Floorball
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Springgym og idrætshistorie
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64702501701",
"T": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64702501701",
"H": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64702501701"
}