Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Gladsaxe Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Matematik A
|
Lærer(e)
|
Randi Petersen
|
Hold
|
2024 3g MA/2 (3g MA/2)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Integralregning
Stamfunktion
Ubestemt integral
Integrationsprøve
konstantregel
Sum/differensregel
Potensers stamfunktion
Integration ved substitution
Areal under kurve
Bestemt integral
Areal mellem to grafer
Summer og integraler
Integralregningens hovedsætning
Integral og middelsum
Rumfang af omdrejningslegeme
Kurvelængde
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Differentialligninger
Partikulære og fuldstændige løsninger
Hældningsfelter
Eksponentiel vækst
Forskudt eksponentiel vækst
Logistisk vækst
Panserformlen
Separation af de variable
Numerisk løsning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Vektorfunktioner
Skæringer med akserne
Multiple punkter
Differentialkvotient
Lodrette og vandrette tangenter
Kurvelængde og arealer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Sandsynlighedsregning
Sandsynlighedsfelt
Udfald og hændelse
Uafhængige og afhængige hændelser
Stokastisk variabel
Middelværdi og spredning for stokastisk variabel
Diskrete og kontinuerte sandsynligheder
Frekvensfunktion og fordelingsfunktion
Normalfordeling
Binomialfordeling
Binomialtest
Konfidensintervaller
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Funktioner af to variable
Niveaukurver
Konturplot
Tangentplaner
Stationære punkter
Indledende arbejde med vektorer i rummet
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Skriftlig repetition
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11,5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Bayes sætning
Bayes sætning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Vektorer i rummet
For vektorer i 3D:
Skalarprodukt
Vektorprodukt
Vinkel mellem planer
Afstand fra punkt til plan
Tangentplanens ligning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Repetition
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64702520524",
"T": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64702520524",
"H": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64702520524"
}