Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Gladsaxe Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Dansk A
|
|
Lærer(e)
|
Lise-Lotte Rønne Koch
|
|
Hold
|
2025 B da (B da)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Grundforløb Dansk
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Dansk i GF - Kompendium
-
Illustrationer til teksten 'Novelle'
-
Danskkompendiet s. 9-14: Læs novellen "Den blomstrende have". Skriv 3 ting ned undervejs, som I mener kunne være typisk for novellegenren. Medbring det fysiske kompendium i modulet, som blev udleveret sidst - og skriv / understreg gerne i teksten, nå
-
Jeg civiliserer mig om morgenen
-
Idrætsdag B-2025_hold og kampråb
-
Læs i dansk-kompendiet: Varehuset TOTAL (s.15) og "Jeg civiliserer mig om morgenen" (s. 16)
-
Læs i kompendiet: Den jødiske hustru s. 17-21 (Drama)
-
PEEL i dansk; forklaring, eksempel og fremgangsmåde
-
Arbejd ca. 20 min med Arbejdsspørgsmål nr 6 til den Jødiske Hustru
-
Skim teksterne i danskkompendiet s. 6-21 og overvej, hvilken af de fire tekster, du vil arbejde skriftligt med i dette modul.
-
Minikompendium - sanseskrivning OCR-scannet
-
Kommaregler - AP dansk.docx
-
Medbring det uddelte Mini-kompendium AP dansk fra sidst
-
Kommaregler; medbring det uddelte kopiark med kommaregler og øvelser fra sidst. Læs hjemme reglerne (gul boks) igennem igen. Vi laver sidste kommaøvelse med opremsninger osv (på bagsiden af ark) i modulet.
-
Medbring kompendium; "Dansk i grundforløbet" - vi skal arbejde med berettermodellen og kortfilm i modulet
-
Gense evt Lauges kat inden modulet, 2003, 12 min
-
Kortfilm: Læs dansk kompendium s. 32-33 om Raskins syv parametre. Hvordan er de 7 parametre til stede i "Lauges kat"?
-
LINK til mappe med præsentationer
-
Gruppearbejde om forskellige kortfilm: Lav en PPT med screenshots og stikord til en fremlæggelse på 5-7 min. Fremlæggelsen skal indeholde et resumé og en analyse af jeres kortfilm, hvor i kommer ind på Berettermodellen og Raskins 7 parametre
-
ALLE ser på filmcentralen (med unilogin) Højdeskræk.
-
Læs i kompendiet s. 27-30 særligt om berettermodellen, plot-point modellen og den cirkulære model. Genovervej, hvilken model, jeres kortfilm følger (mest)
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70919767557",
"T": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70919767557",
"H": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70919767557"
}