Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Gladsaxe Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Nat. grundf. -
|
|
Lærer(e)
|
Louise Grønholm Ravn
|
|
Hold
|
2025 K nv ng (K nv ng)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Intro til innovation
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Energi
I forløbet har vi gennemgået fire forskellige energikilder:
- Solenergi
- Vindenergi
- Vandenergi
- Fossile energikilder
Og diskuteret fordele og ulemper ved de fire. For at forstå en af de væsentligeste ulemper ved anvendelse af fossileenergikilder har vi gennemgået drivhuseffekten.
Metodebegreberne: Hypotese, kvantitativ/Kvalitativ, Laboratorie-/feltarbejde, Eksperimentel/Observationel er knyttet til alle udførte forsøg.
Førsøg
- Drivhuseffekten
- Albedoforsøg
- Måling af vind, lufttryk og temperatur som funktion af højden
- Undersøgelse af dæmninger i Google Earth
- Olies migration
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Albedo
|
23-09-2025
|
|
Ny opgave
|
23-09-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Eksamenforberedelse og Eksamen
I forløbet laves posters og talepapir til eksamen, samt begrebstræning ved spil.
Tilslut afholdes individuel mundtlig eksamen.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71781360980",
"T": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71781360980",
"H": "/lectio/11/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71781360980"
}