Holdet 2023 Ma/b - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Herlufsholm Skole
Fag og niveau Matematik B
Lærer(e)
Hold 2023 Ma/b (1b Ma, 2b Ma)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Tal og regneregler
Titel 2 Ligninger
Titel 3 Procenter, annuiteter, indekstal
Titel 4 Trigonometri
Titel 5 Analytisk geometri
Titel 6 Funktioner
Titel 7 Funktionsklasser
Titel 8 Modeller
Titel 9 Statistik
Titel 10 Regning med funktioner
Titel 11 Differentialregning
Titel 12 Flerfagligt forløb om bæredygtighed og Tyrkiet
Titel 13 Vektorregning
Titel 14 Trigonometriske funktioner
Titel 15 Kombinatorik og sandsynlighedsregning
Titel 16 Repetition
Titel 17 Forløb#10
Titel 18 Forløb#11

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)




Titel 5 Analytisk geometri

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer





Titel 10 Regning med funktioner

Målet er at give grundlaget for at kunne behandle funktioner, herunder sum, differens, produkt og sammensatte funktioner
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 11 Differentialregning

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 28 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 12 Flerfagligt forløb om bæredygtighed og Tyrkiet

Formål: 3-7 linjer

Fag 1: Faglige mål:


Fag 2: Faglige mål:


Fag 1: Materiale:

Fag 2: Materiale:

I planlægningen af det samlede forløb skal der bl.a. være opmærksomhed på nedenstående elementer. Hvilke punkter indgår i forløbet (under punkt 4 og 5 må I meget gerne uddybe, hvordan det er bearbejdet til inspiration til kollegaer)?
Lad de punkter stå, som indgår i forløbet.

1. Udarbejdelse af problemformulering under vejledning.
2. Anvendelse af forskellige faglige metoder
3. Metodiske og basale videnskabsteoretiske overvejelser
4. Skriftlig og mundtlig formidling, herunder dialog om resultatet af arbejdet
5. Udvikling og vurdering af innovative løsningsforslag (skal indgå i mindst et forløb i 2.g)
6. Sætte sig ind i nye faglige områder samt selv at udvælge og strukturere relevant materiale (skal indgå i det frie 3.g forløb)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer




Titel 16 Repetition

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 17 Forløb#10

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 18 Forløb#11

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer