Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Herlufsholm Skole
|
Fag og niveau
|
Matematik -
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
2024 Ma/i (1i Ma)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb - Mathematics
1. Basics of Mathematics
- Arithmetics
- Geometry
- Simple Algebra
- Numbers sets
- Basic probability
2. Set Operations and Venn Diagrams
- Interval notation
- Venn Diagrams
- Union and Intersection
- Problem solving with Venn diagrams
3. Algebraic expansion and factorisation
- Expansion Laws
- Factorisation
- Binomial Expansion
4. Pythagoras Theorem and trigonometry
- The theorem and its converse
- Problem solving using Pythagora's Theorem
- Problems involving circles
- 3 D Geometry
- Introduction to sin, cos and tan
- Problem solving using trigonometric functions
5. Quadratic Equations
- Different ways of solving a quadratic equation
- The quadratic formula
- Quadratic functions
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
57 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Projektarbejde
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Regneark
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Projektarbejde
|
Titel
2
|
Split 1
Trigonometry
Quadratic Equations and Quadratic Functions In Depth
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- Skrive
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
3
|
Regroup 1
One Math AI Topic - Binomial distribution + Basic Hypothesis Testing
One Math AA Topic - Proof by contradiction and Proof by induction
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
4
|
Forløb#4
1. More algebra:
☐ Solving inequalities
☐ Solving systems of linear equations
2. Getting the most out of your Graphical Display Calculator
☐ Using graphs
☐ Using spreadsheets
(and other useful features that your GDC has, so you can make the most of it)
3. Sequences and series:
☐ Arithmetic
☐ Geometric
4. ☐ Introduction to calculus
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
25 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
{
"S": "/lectio/111/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67427924536",
"T": "/lectio/111/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67427924536",
"H": "/lectio/111/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67427924536"
}