Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Herlufsholm Skole
|
|
Fag og niveau
|
Nat. grundf. -
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
2025 1g2/nv (1g2 nv)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
nv 2025
Der arbejdes med naturvidenskabelig metode og tankegang og eleverne introduceres til de 3 naturvidenskabelige fag, kemi, biologi (og fysik) via emnerne Energi og vækst. Der arbejdes med gæring og forståelse af lineære sammenhænge ved forskellige forsøg.
Materialsamlingen med udførte forsøg/eksperimenter og lectio-portfolioen udgør eksaminationsgrundlaget ved den interne prøve i november.
Materialsamlingen dækker dele af c niveau læreplanen i fagene biologi og kemi
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
30 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- IT
- Tekstbehandling
- Regneark
- Præsentationsgrafik
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Projektarbejde
|
|
Titel
2
|
nv 2025
Der arbejdes med naturvidenskabelig metode og tankegang og eleverne introduceres til de 3 naturvidenskabelige fag, kemi, biologi (og fysik) via emnerne Energi og vækst. Der arbejdes med gæring og forståelse af lineære sammenhænge ved forskellige forsøg.
Materialsamlingen med udførte forsøg/eksperimenter og lectio-portfolioen udgør eksaminationsgrundlaget ved den interne prøve i november.
Materialsamlingen dækker dele af c niveau læreplanen i fagene biologi og kem
|
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
håndstyrkerapport
|
30-09-2025
|
|
gærrapporten
|
10-10-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- IT
- Tekstbehandling
- Regneark
- Præsentationsgrafik
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Projektarbejde
|
{
"S": "/lectio/111/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72915938313",
"T": "/lectio/111/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72915938313",
"H": "/lectio/111/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72915938313"
}