Holdet 1g2 En (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution Herlufsholm Skole
Fag og niveau Engelsk B
Lærer(e)
Hold 2025 1g2/En (1g2 En)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Schools

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Schools

Formålet med forløbet er at introducere eleverne til engelsk i gymnasiet.

Følgende elementer indgår som kernestof i forløbet:

Barack Obama, Remarks by the President in a National Address to America's Schoolchildren, September 8, 2009 (speech)

Gus Van Sant, Finding Forrester, 2000 (film)

Isaac Asimov, ‘The Fun They Had’, 1951 (short story)


Kernestoffet er blevet suppleret af det følgende:

Matt Abbott, 'Big School' and ' Pulling a Sickie #2', Hurricane in My Head: Poems for when Your Phone Dies, Bloomsbury 2019 (poems)

Winston Churchill, excerpts from My Early Life, Chapter One, 1930 (autobiography)

Kamal Ahmed, ‘The Boy on the Left Had no Future’, The Observer, 2002. Contexts, ed. Engberg-Pedersen, Grønvold, Ohland-Andersen, Gyldendal, 2015 (feature article)

Hill & Ahmed, ‘TV, Public School and Ryan’s Fall’, The Observer, 2002. Contexts, ed. Engberg-Pedersen, Grønvold, Ohland-Andersen, Gyldendal, 2015 (feature article)

Extracts of BBC, ‘School Swap: The Class Divide’, Season 1, Episode 2, 2015 (TV show)

Amy Pantall, ‘Hard Work Pays off for Warminster scholarship Winner’, WiltshireTimes, 2017 (news article)

Pink Floyd, lyrics of ‘Another Brick in the Wall’ (Part II), 1979 (poem)

Penelope Lively, "The Happiest Days of Your Lives", 1978. Ed. Finderup & Fog, Worlds of English, Systime (short story)

J.K. Rowling, Harry Potter and the Philosopher's Stone, Ch. 6 & 7, 1997. Bloomsbury 2018 (novel)

Holdet arbejder med emnet skole på forskellige måder: egne og andres erfaringer, baggrunden for og betydningen af skoler. I forløbet indgår online samtaler om emnet med elever fra XXX (opdateres).
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 27 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer