Holdet 2022 1l22 DA - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution X - Køge Handelsskole
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e) Rolf Højmark
Hold 2022 1l22 DA (1l22 DA, 2l23 DA, 3l24 DA)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forløb#1 Værklæsning
Titel 2 Forløb#2 Retorik
Titel 3 Forløb #3: Værklæsning
Titel 4 Forløb#4 ChatGPT
Titel 5 Forløb#5 Kortfilm
Titel 6 Forløb 6: Massekommunikation
Titel 7 Forløb#7 Diskursanalyse
Titel 8 Forløb#10 Det senmoderne samfund
Titel 9 Forløb#11 Værklæsning
Titel 10 Forløb#12 SoMe
Titel 11 Forløb#13 Eksamensforberedelse
Titel 12 Forløb #14: Værklæsning

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forløb#1 Værklæsning

Værklæsning. Case: OK Benzins reklamekampagne med humoristiske kortfilm. Undervisning: Blanding af lærerstyret undervisning med læsning, kigning og reflektionsøvelser samt gruppearbejde styret af analysemodeller og faglig teori.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Ny opgave 20-11-2022
Stil 1 - OK Benzin 23-12-2022
Stil 1 - OK Benzin 23-12-2022
Genaflevering af stil 1 31-01-2023
Genaflevering af stil 1 31-01-2023
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer


Titel 3 Forløb #3: Værklæsning

Caspar Eric: 7/11, CEs blog, oplæsningsvideoer plus litterære analyseeksempler
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer



Titel 6 Forløb 6: Massekommunikation

Eleverne arbejder med fæstnings- og bemestrings-dimensionerne i forløbet. Gruppeøvelser blandet med klasserumsundervisning og skriftlige reflektionsøvelser. Primo Vista-læsning i hvert modul.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning

Titel 7 Forløb#7 Diskursanalyse

Læse, reflektere, diskutere, identitetspolitik, queer-identitet, #metoo
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer





Titel 12 Forløb #14: Værklæsning

Rolf Sindø, roman, "Marv og ben" (2005). Læseøvelser, roman- og novelleteori, analyse og fortolkning af fortælleteknik, reflektionsøvelser over etiske dilemma i klassen.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer