Holdet 2022 1b22 EN - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution X - Køge Handelsskole
Fag og niveau Engelsk A
Lærer(e) Nina Hedeman, Samantha Heimann Capasso
Hold 2022 1b22 EN (1b22 EN, 2b23 EN, 3b24 EN)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Intro til engelsk: Who am I?
Titel 2 USA: A country profile
Titel 3 The American Dream, Values and Beliefs
Titel 4 USA: immigration, race, crime and punishment
Titel 5 Marketing or manipulation?
Titel 6 UK: Identity, History and Culture
Titel 7 UK. Football and Hooliganism
Titel 8 UK: The Monarchy and the Brits
Titel 9 Social Class and the British Education system
Titel 10 Brexit and UK Politics
Titel 11 Crime in Fiction
Titel 12 A Divided America
Titel 13 India. Country Profile
Titel 14 Revisit former units to prepare for exam

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Intro til engelsk: Who am I?

Med udgangspunkt i bogen Compass af Dorthe Hjort Jensen, Nanna Flindt Kreiner, Jesper Kaalund og Bo Høpfner Clausen arbejdes der specifikt med kapitlet "Who Am I?", som beskæftiger sig med identitetsdannelse og de faktorer, der skaber vores personlighed, herunder også fokus på klasse i UK. Der arbejdes primært med non-fiktionstekster og analyse af disse tekster, samt en selvreflektion over egne valg og drømme.

Keywords: identity, personality development, vocation, education, genetics, parenting, environment, societal variables, class

Faglige mål:
Træning af læse-, skrive- og lyttefærdigheder og at kunne forstå forholdsvis komplekse mundtlige tekster om et fagligt emne.
Træning i at kunne redegøre for indhold og synspunkter.
Træning i at kunne analysere og fortolke tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode - fokus på non-fiction genren
Træning i at udøve kildekritik

Kernestof:
Texts:
- Abby Young-Powell: How I found my vocation
- Jephta Asamoah: As a black, deaf student, I work 10 times harder
- Molly Innes: Now I'm an Oxford student, am I still working class?
- Kevin Shafer: Why Canadian dads are more involved in raising their kids than American fathers

Video clip:
BBC: Seven Social Classes (2m 50s), 1ns, link: https://www.bbc.com/news/av/uk-22011732

Analytical tools:
- Plot and characterization, from The English Handbook
- Style and language
- Modes of persuasion: Ethos, Pathos, Logos

Supplerende stof:
- Grammatisk fokus: subject/verb agreement, apostrophe, the odd one out, semantic fields

Project:
- Make a Video News Clip based on one of the texts read in class using information about personality development

Omfang: ca. 10 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Titel 2 USA: A country profile

An introduction to the United States of America.
Focus on general knowledge about the States: geography, demographics, history and events.
Focus on seeking and finding relevant information on the internet.
Focus on group work and presentation skills

Faglige mål:
Træning i at orientere sig i engelsksproget stof
Træning i at analysere aktuelle forhold i USA og anvende engelskfaglig viden om historiske- kulturelle- og samfundsmæssige forhold.
Træning i at formidle sin viden
Træning af mundtlighed og mundtlig fremstilling (præsentationsteknik)

Kernestof:
- Geoguesser: US Major cities - link: https://www.geoguessr.com/seterra/en/vgp/3095
- Geoguesser: US 50 states - link: https://www.geoguessr.com/seterra/en/vgp/3003
- US Census: Population and demographics - link: https://www.census.gov/popclock/
The Great America Quiz + worksheet

Omfang: ca. 10 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Tekstbehandling
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde

Titel 3 The American Dream, Values and Beliefs

Focus on the idea of the American Dream - definition, general values and beliefs
Focus on analyzing documentaries

Keywords: Cultural diversity, The land of opportunities, Immigration (briefly) / cultural pluralism

Faglige mål:
Træning af læse-, skrive- og lyttefærdigheder og at kunne forstå forholdsvis komplekse mundtlige tekster om et fagligt emne.
Træning i at kunne redegøre for indhold og synspunkter.
Træning i at kunne analysere og fortolke tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode - fokus på non-fiction genren
Træning i at kunne perspektivere til samfundsmæssige -og kulturelle forhold i USA.

Kernestof:
Texts:
- The American Dream, from: Get Ahead, Helle Pløger og Mai-Britt Fennefoss Nielsen, Forlaget Øknom, 2002
- Traditional American Values and Beliefs, ch. 2 from American Ways, by Datesmann, Crandall and Kearney, Longman, 2005
- Making Generalizations About American Beliefs, Ch. 1 in 'American Ways' by Datesman, Crandall and Kearny, Longman, 2005
- The Constitution of the USA

Analytical tools:
- Documentary, ch. 5.4 in The English Handbook:
- How to analyse a Documentary, ch. 6.11 in The English Handbook
- Plot and Characterization, from Creative Writing

Youtube videos:
- National: Defining the American Dream, from The New York TImes, 2009, link: https://www.youtube.com/watch?v=C48aGtPIuZo (3.12 mins)
- First-Generation Americans Talk About The American Dream, from As/Is, Buzz Feed (2.05 mins)

Documentaries:
- America's Broken Dream: Middle-class families living in Motels (Poverty in the USA Documentary), by Java Films 2012

Film:
- Pursuit of Happiness, dir.: Gabriele Muccino, 2006

Supplerende stof:
- Grammatisk fokus: Sætningsanalyse og sætningsled

Omfang: ca 35 s.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Projektdag 16-03-2023
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Diskutere
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Tekstbehandling
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde

Titel 4 USA: immigration, race, crime and punishment

Focus on segregation in the US and the rise of the civil rights movement. Keywords: racial segregation, Rosa Parks, the Montgomery Bus Boycott, Lunch-counter sit-ins, Martin Luther King.
Focus on analytical tools.

Furthermore a small introduction to capital punishment and the use of the death penalty in the US. Focus: Capital punishment and the death penalty in the US: History, execution methods, life on death row, the American Justice system, death penalty as a means of deterrence, statistical information on capital punishment in the US.

Faglige mål:
Træning i at analysere og fortolke forskellige tekster med anvendelse af fagterminologi og metode
Træning i læse-, lytte-, talefærdigheder
Træning i at kunne perspektivere til kultur, historie, og samfund, og aktuelle forhold i USA
Træning i at kunne redegøre for indhold og sproglige særtræk, anvendelse af ordklasser, retoriske virkemidler, formalitet og stil
Træning i tekstgenkendelse, læsestrategier og kildekritik
Træning i at kunne redegøre for synspunkter
Træning i at kunne forstå komplekse tekster og arbejde med abstraktionsniveau
Træning af formidlingsbevidsthed

Kernestof:
Tekster:
- ‘The US Civil Rights Movement – Historically Speaking’, By Elaine McCarthy in the Speakeasy – November 2003 (see Lectio)
- Sitting Down to Take a Stand, from NYT Upfront Magazine, by Sam Roberts and Joe Bubar, 06/01/2020, link: https://upfront.scholastic.com/issues/2019-20/010620/sitting-down-to-take-a-stand.html#1210L
- Staying Strong: Oral History from Joseph McNeil 1978 (The Greensboro Four), from Upfront magazine, NYT, 6 January 2020, (upfrontmagazine.com)

- 'Should the death penalty be legal?', from https://deathpenalty.procon.org/, Sept 21, 2021 by ProCon.org
- Deat Penalty Information Center (DPIC): http://www.deathpenaltyinfo.org/
- Facts about the Death Penalty - March 6, 2020, from: http://www.deathpenaltyinfo.org/

Documentary:
- Murder in Mississippi, DR2, 2018, udgivelse: MitCFU

Videoklip:
- A look inside Arizona's death row, Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=GP6iHU1_LTQ
- Witnessnessing A Prision Execution | All In | MSNBC, Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=c13NPiF5X_U

Analytical tools:
- How to analyse Speech, ch. 6.3, The English Handbook
- How to analyse Poem, ch. 6.4, The English Handbook
- Newpapers and articles, ch. 2.3.1, The English Handbook
- Argumentation theory (Toulmin), ch. 4.4, The English Handbook

Supplerende stof:
- Grammatik: Kongruens / verbalkongruens
- Apostrof genitiv (ejefald)
- False Friends
- Ordstilling på engelsk
- The English Handbook: How to analyse documentary''Supplerende stof:
Quizletøvelser:
- https://quizlet.com/496204001/death-penalty-capital-punishment-vocabulary-flash-cards/

Omfang: ca. 25 sider
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Titel 5 Marketing or manipulation?

Formål: Merkantilt forløb, der træner elevernes merkantile ordforråd samt deres digitale og innovative kompetencer
Indhold: Faglige mål:
Metode: Varierende undervisning. Både induktive og deduktiv undervisning planlægges i all læringsrum i Becks læringscirkel. Se aktiviteter for nærmere information.
Materiale: Alt materiale er linket eller uploadet på modulerne i forløbet.
Evaluering: 1) Mundtligt fokus: præsentationer, hvor eleverne selv producere en reklame med brug af sensory marketing tools. Ydermere er det et krav at eleverne bevidst inkluderer rhetorical devices, laswells kommunikations model og/eller AIDA. 2) Individuel skriftligt produkt: Argumentative essay. (se vedhæftet skriftlige arbejde for yderligere information.

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
English 1: Creative Corner PP and Video 02-10-2023
English 2: Marketing or Manipulation? 29-10-2023
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 UK: Identity, History and Culture

Formål:
- Eleverne får en fundamental viden om Storbritanniens historie, landets identitet og kultur. Fokus er på landets fortid som en stormagt, samt hvilke historiske nøglebegivenheder har formet landets kultur og identitet.

Indhold:
Faglige mål:
Nøglebegreber i fokus:
- The British Empire
- The Industrial Revolution
- Non-fiction: Lyrikanalyse. Både af nationalistiske sange, samt digte der afspejler deres tid.
- National Anthem
- Literary criticism.
- Rethorical devices. Lyrikanalyse.

Metode:
Undervisningen har primært været deduktiv, og er primært foregået i instruktør og træningsrummet.

Materiale:
- Alt materiale er uploaded eller linket til på modulerne. Find på herunder i forløbet.

Evaluering:
- 1) Mundtlig præsentation af lyrikanalyse af et tidstypisk digt fra 1600-2000 tallet.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer


Titel 8 UK: The Monarchy and the Brits

Indhold
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 9 Social Class and the British Education system

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 10 Brexit and UK Politics

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 11 Crime in Fiction

Formål:
Forløbet "Crime in Fiction" har til formål at give eleverne en forståelse af kriminallitteraturens karakteristika og analyseobjekter som karakterer, miljø og plot. Eleverne vil undersøge forskelle og ligheder mellem amerikansk og britisk kriminallitteratur og analysere, hvordan forskellige elementer bidrager til genren.
Eleverne vil opnå færdigheder i at analysere og fortolke kriminallitteratur, identificere genretræk og forstå forskelle mellem amerikansk og britisk krimifiktion.

Faglige mål:

Kernestof:

Materiale:
Materiale (F):
Bog: Crime in fiction.
Side 7-9 om amerikansk vs. britisk krimifiktion karakteristika.
Noveller/uddrag:
Tell Me af Zoë Sharp (Britisk)
The Collector af David Silva. (Amerikansk)
Uddrag fra: The Lovely Bones af Alice Sebold. (Amerikansk)
TV serier:
Se: Annika Skotland. S2 E2. Edinburgh in focus.
Film Teaser
Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One | Official Trailer (2023 Movie) - Tom Cruise (youtube.com)
Roman:
“Stone Cold” by Robert Schwindler

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 12 A Divided America

Formål:
Forløbet "A Divided America" har til formål at give eleverne en forståelse af de komplekse og polariserende emner, der præger USA i dag. Gennem en række multimodale tekster, herunder artikler, fagbøger, videoer og oplæg, vil eleverne undersøge emner som immigration, sociale medier, økonomi og kulturelle konflikter. Eleverne vil også arbejde med kreative skriveøvelser og grammatiske fokuspunkter for at styrke deres sproglige færdigheder. Ved at analysere og diskutere disse tekster opnår eleverne en bredere forståelse af de udfordringer og debatter, der former det amerikanske samfund. Denne viden skal styrke deres analytiske færdigheder, men også deres evne til at forstå og diskutere komplekse globale emner

faglige mål:
Faglige mål:
Sprogfærdighed
̶ forstå forholdsvis komplekse mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner fra forskellige regioner og i forskellige stillejer
̶ udtrykke sig flydende og spontant med formidlingsbevidsthed i præsentation, samtale og diskussion på nuanceret og velstruktureret mundtligt engelsk om en bred vifte af almene og faglige emner med høj grad af grammatisk korrekthed og med evne til selvkorrektion
̶ læse og forstå lange og komplekse tekster på engelsk i forskellige genrer og stillejer inden for almene og faglige områder fra engelsksprogede regioner.
̶ skrive længere, nuancerede og velstrukturerede tekster på engelsk om komplekse emner med høj grad af grammatisk korrekthed, beherskelse af skriftsproglige normer samt formidlingsbevidsthed.
Sprog, tekst og kultur
̶ analysere og beskrive engelsk sprog grammatisk og stilistisk med anvendelse af relevant faglig terminologi
̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke forskellige tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode
̶ perspektivere tekster erhvervsmæssigt, kulturelt, samfundsmæssigt og historisk ̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i amerikanske regioner på baggrund af engelskfaglig viden om historiske, kulturelle, erhvervsmæssige og samfundsmæssige forhold
̶ orientere sig i et større engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
̶ behandle komplekse problemstillinger i samspil med andre fag
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder.


Kernestof:
ordforråd, herunder orddannelse og idiomer (forskellige samfundsmæssige forhold i US)
sproglig variation og sproglige udtryksformer, herunder økonomisk og erhvervsrettet fagsprog
tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af ikke-fiktive tekster (FOKUS)
tekster, der behandler emner inden for kultur-, samfunds- og erhvervsrelaterede forhold

Materiale:
NF Artikler:
Why is America So Divided Today? By Ian Bremmer published in Time Magazine 2021 (3NS)
Full text: Donald Trump's immigration address - POLITICO (Kun de første 15 linjer)
Why Do We Hate Immigrants? By Kevin Powell published in The Nation 2019 August 8 (2 NS)
NF: Fagbøger og videoer:
Election Year fra Systime
Chapter 3: SoMe, Media and AI – Who Controls the Public Debate?
Chapter 4: A Country Divided
Chapter 5: Abortion Pushing Votes?
Chapter 6: The War on Woke
Chapter 7: Immigration
Chapter 8: It’s the Economy, Stupid!
50 NS
(Youtube) videoer
Film Club: ‘Things Fall Apart: How the Middle Ground on Immigration Collapsed’ - The New York Times
The President Speaks on Fixing America's Broken Immigration System (kun de første 2:02 min)
Oplæg
SDU oplæg af Anders Bo Rasmussen (På engelsk)
Oplæg hos Dansk Industri Global Handel og Investering (På dansk)
Oplæg hos Udenrigsministeriet KLIMA (På dansk)
Fiction:
Creative writing.  125 Picture Prompts for Creative and Narrative Writing - The New York Times

Supplerende materiale:
Engelsk faglig metode (fokus):
4.3 Discourse Analysis | The English Handbook
4.4 Argumentation Theory | The English Handbook
Retorik og argumentation - Diskursanalyse
Retorik og argumentation - Toulmins argumentationsmodel



Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 13 India. Country Profile

Forløbet om Indien har til formål at give eleverne en dybdegående forståelse af landets historie, kultur, økonomi og sociale strukturer. Gennem en række multimodale tekster, herunder artikler, taler, dokumentarer og film, vil eleverne få indsigt i Indiens opdeling, kastesystemet, økonomiske udvikling og kulturelle dynamikker. Ved at analysere og diskutere disse tekster opnår eleverne en bredere forståelse af de udfordringer og muligheder, Indien står overfor. Denne viden skal styrke deres analytiske færdigheder, men også deres evne til at forstå og diskutere komplekse globale emner.

Faglige mål:
Sprogfærdighed
̶ forstå forholdsvis komplekse mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner fra forskellige regioner og i forskellige stillejer
̶ læse og forstå lange og komplekse tekster på engelsk i forskellige genrer og stillejer inden for almene og faglige områder fra engelsksprogede regioner, samt tekster på engelsk fra andre fag end engelsk
̶ skrive længere, nuancerede og velstrukturerede tekster på engelsk om komplekse emner med høj grad af grammatisk korrekthed, beherskelse af skriftsproglige normer samt formidlingsbevidsthed.
Sprog, tekst og kultur
̶ analysere og beskrive engelsk sprog grammatisk og stilistisk med anvendelse af relevant faglig terminologi
̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke forskellige tekster med anvendelse af relevant faglig terminologi og metode
̶ perspektivere tekster erhvervsmæssigt, kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i britiske, amerikanske og andre engelsksprogede regioner på baggrund af engelskfaglig viden om historiske, kulturelle, erhvervsmæssige og samfundsmæssige forhold
̶ orientere sig i et større engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
-behandle komplekse problemstillinger i samspil med andre fag
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder.

Kernestof:
-  tekster, der behandler emner inden for kultur-, samfunds- og erhvervsrelaterede forhold
- et bredt udvalg af tekster, der tilsammen beskriver væsentlige sproglige, historiske, kulturelle, og samfundsmæssige forhold i mindst en anden engelsksproget region (Indien)
- almene og erhvervsrelaterede kommunikationsformer og kommunikationsstrategier
- ̶ sproglig variation og sproglige udtryksformer, herunder økonomisk og erhvervsrettet fagsprog

Materiale:
Historie:
NF article: “The birth of India and Pakistan”
NF speech: “Gandhi’s Salt March Speech”
NF youtube infotainment: India-Parkistan partition explained by TRT world, 2020 (6:50) https://www.youtube.com/watch?v=OnTYLyNUPMc
NF youtube infotainment: Why was India split into two countries? – Haimanti Roy. TED-Ed 2021.https://www.youtube.com/watch?v=DrcCTgwbsjc
F: Kort klip fra filmen: Gandhi: Gandhi Amritsar Massacre.
F: “The Return” by Hasan Manto

Kultur:
NF article: What is India's caste system? - BBC News article
NF article: “Under India’s Caste System, Dalits are considered untouchable. The Coronavirus is intensifying that slur.” (CNN, 2020)
NF documentary: ”India Untouched: Stories of a people apart” (Stalin K., 2007, https://www.youtube.com/watch?v=uM85zVt6xCU) (30min)
F: Film, “Slumdog Millionaire” by …..

Økonomi/Industrier:
NF: Youtube, info. India: Economy of the Decade? By Global Economics, 2021 https://www.youtube.com/watch?v=nKM6OGoSJA4 (8:22min)
NF: Article.” India economy: Seven years of Modi in seven charts” by Inamdar and Alluri, 2021, BBC News, Delhi.
NF. Article. “Starbucks Comes to India, Selling Coffee and Atmosphere - Knowledge at Wharton” (upenn.edu)
NF youtube, documentary: “How India Became The World’s Outsourcing Hub”
NF Documentary: “Office Tigers” episode 1 by Liz Mermin. (30min)
NF article: “India is undercounting as the UN seeks femicide stats” by DW.com, Nehal Johri, 2022.
NF speech: “My long Walk Across India for Women’s Freedom” by Srishti Bakshi for TED talks. (10min)
Filmindustrien.
NF documentary: “Why Bollywood is losing its sparks” by DW History and Culture, 2022.
F Musikvideo: Naatu Naatu Full Video Song (Telugu) [4K] | RRR | NTR,Ram Charan | MM Keeravaani | SS Rajamouli - YouTube

Politik:
NF Article: “EAM Jaishankar to represent India at Donals Trump’s inauguration ceremony” By Jayanth Jacob for The New Indian Express. Jan 13 2025.

Supplerende materiale
Engelskfaglig metode (Fokus)
Kulturteori:
Geert Hofstede's Culture Research | Focus on Culture. Cultural EncountersRichard R. Gesteland's Culture Characteristics | Focus on Culture. Cultural Encounters
Kulturforskelle | Marketing – en grundbog i afsætning


Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 14 Revisit former units to prepare for exam

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer