Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
X - Køge Handelsskole
|
Fag og niveau
|
Historie B
|
Lærer(e)
|
Kasper Asklund, Sonja Holm Gulstad
|
Hold
|
2023 2d23 Hi (2d23 Hi, 3d24 Hi)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Nazisme og holocaust
Vi arbejder med Tyskland i perioden mellem 1. verdenskrig og 2.verdenskrig, og undersøger hvordan nazisterne kunne komme til magten
Kernestof
Den historiefaglige problemstilling: https://historiefagligarbejdsbog.systime.dk/?id=271#c338 6NS
Versaillestraktaten | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1,5NS
Freden: Idéer og virkelighed | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1NS
8. Krisen i trediverne | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1NS
Økonomisk krise efter Første Verdenskrig | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) (inkl underkapitler og tilhørnde tabeller og oversigter) 9NS
Tyskland: Weimarrepublikkens svaghed | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) inkl kilde 2NS
Modstanden mod Weimarforfatningen | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1NS
Inflationen 1923 | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1,5NS
Verdenskrisen 1929 rammer Tyskland | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1NS
Hitler og nazistpartiet | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) inkl kilder 3NS
Hitlers vej til magten | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1,5NS
Hitler danner regering 1933 | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1NS
Vejen mod holocaust | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1,5NS
"Endlösung" | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 2NS
Fortolkninger af nazismen (systime.dk) inkl kilde 2,5NS
Hvem var ansvarlige (systime.dk) 1NS
Kan man lægge historien bag sig? | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) inkl kilder 4NS
Suplerende materiale
6. Første Verdenskrig | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1NS
Europa før Første Verdenskrig | Verdenshistorie til hhx (systime.dk) 1,5NS
The Roaring Twenties Explained in 11 minutes - YouTube 5NS
autoritære regimer - Læs om styreformens hovedtræk - lex.dk 4NS
Vejen mod fascismen - Italien | Verdenshistorie til hhx (Læreplan 2017) (systime.dk) 2NS
Mussolini og fascistpartiet | Verdenshistorie til hhx (Læreplan 2017) (systime.dk) 1NS
Symboler og idéer | Verdenshistorie til hhx (Læreplan 2017) (systime.dk) 2NS
Kommunisterne tager magten | Verdenshistorie til hhx (Læreplan 2017) (systime.dk) 1,5NS
Lenins strategi | Verdenshistorie til hhx (Læreplan 2017) (systime.dk) 1NS
Revolutionen i november | Verdenshistorie til hhx (Læreplan 2017) (systime.dk) 1NS
Stalinismen og Sovjetunionen | Verdenshistorie til hhx (Læreplan 2017) (systime.dk) 1NS
Hitlers vej til magten: Sæson 1 – 1. episode og episode 2 | DRTV 40NS
Huskeskema til kildeanalyse (word dokument i Lectio)
Samlet 107,5
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Renæssancen
Vi arbejder med renæssancen, med særlig fokus på Italien og Danmark. Forløbet afsluttes med studietur til Italien hvor vi bl.a. besøger forskellige renæssancebyer.
Kernestof
Den nye bykultur Den nye bykultur | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) 2,5NS
DE NORDITALIENSKE BYSTATER DE NORDITALIENSKE BYSTATER | En europæisk verdenshistorie (systime.dk) 1NS
Medici Medici | lex.dk – Den Store Danske 1,5NS
Fyrsten (uddrag) 4. Niccolò Machiavelli: ”Fyrsten”, 1513 | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) 4NS
EN KULTURREVOLUTION EN KULTURREVOLUTION | En europæisk verdenshistorie (systime.dk) 1NS
DET HELIOCENTRISKE VERDENSBILLEDE DET HELIOCENTRISKE VERDENSBILLEDE | En europæisk verdenshistorie (systime.dk) 1,5NS
Humanismen Humanismen | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) 1NS
Giovanni Pico della Mirandola: ”Om menneskets værdighed”, 1486 Giovanni Pico della Mirandola: ”Om menneskets værdighed”, 1486 | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) 2,5NS
Renæssancen og Danmark Renæssancen og Danmark | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) 2NS
Tycho Brahe og det moderne verdensbillede Tycho Brahe og det moderne verdensbillede | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) 2NS
Synspunkter på renæssancen Synspunkter på renæssancen | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) 1,5NS
Hekseprocesser: MODREFORMATIONEN | En europæisk verdenshistorie (systime.dk) 2NS
Hekseforfølgelse Hekseforfølgelse | Historieportalen (systime.dk) 1,5NS
Supplerende stof
”Hvad er middelalder”: HVAD ER MIDDELALDER? | En europæisk verdenshistorie (systime.dk) 1NS
”Periodisering”: PERIODISERING | En europæisk verdenshistorie (systime.dk) 1NS
”Europæisk middelalder” Europæisk middelalder | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) 1BS
”Definition af middelalderen” Definition af middelalderen | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) 2NS
All About the Renaissance All About the Renaissance [Full Program] - YouTube 10NS
HISTORY OF IDEAS HISTORY OF IDEAS - The Renaissance - YouTube (første ca 8 minutter) 5NS
3 Medici banking innovations we still use today 3 Medici banking innovations we still use today | Edology 3NS
BILLEDKUNST BILLEDKUNST | En europæisk verdenshistorie (systime.dk) 2,5NS
ARKITEKTUR ARKITEKTUR | En europæisk verdenshistorie (systime.dk) 1NS
Historien om Danmark Historien om Danmark | Se online her | DRTV 20NS
Reformationen Reformationen | Fokus 1 - Fra antikken til europæisk ekspansion (systime.dk) (læst gruppevist) 5NS
Køge gemmer på en grum fortid med hekseforfølgelser Køge gemmer på en grum fortid med hekseforfølgelser - sn.dk - Sjællandske Nyheder 2NS
Svend Brinkmann: Coronanedlukningen har gjort mange af os til renæssancemennesker Svend Brinkmann: Coronanedlukningen har gjort mange af os til renæssancemennesker - politiken.dk 2NS
Samlet:
78,5
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Kold Krig før og nu
Vi beskæftiger os med Den Kolde krig som udgangspunkt for at få en forståelse for den igangværende krig i Ukraine og det stigende konflikt-niveau mellem Rusland og Vesten.
I forløbets første del arbejder vi primært med perioden 1945-1991 men fokuserer samtidigt løbende på paralleler til den nutidige situation med krig i Ukraine og nye spændinger mellem Rusland og Vesten.
I forløbets sidste del arbejder vi mere direkte med perioden efter Sovjetunionens sammenbrud, og særligt de seneste årtier og perioden efter Putin kom til magten i Rusland.
Som del af forløbet arbejdes med en række grundlæggende historiskfaglige begreber og emnefelter som løbende forholdes til vores fokus på Den Kolde Krig, herunder periodisering, kausalanalyse, aktør/struktur og historiebrug/misbrug.
Materialer
Kernestof
6. Den kolde krig | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 0,5 NS
Fra samarbejde til konfrontation 1945-47 | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 1NS
Modsætningerne mellem de tidligere allierede | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 1,5NS
Europas deling 1944-1949 | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 1,5NS
USAs 'inddæmningspolitik' | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) (inkl video) 2,5NS
To tyske stater | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 0,5NS
De to alliancesystemer | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 2NS
Danmark i vestblokken | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 0,5NS
Danmark bliver medlem af Atlantpagten | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) (inkl video) 4NS
Styrkeforholdet mellem øst og vest | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 1,5NS
Koreakrigen 1950-53 | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 0,5NS
3. Cubakrisen – på randen af atomkrig | Den Kolde Krigs Verden (systime.dk) 1,5NS
3.1 Forløbet | Den Kolde Krigs Verden (systime.dk) 1NS
3.2 Eftervirkningerne | Den Kolde Krigs Verden (systime.dk) 0,5NS
3.3 Danmark og Cubakrisen | Den Kolde Krigs Verden (systime.dk) 1,5NS
Våbenkapløb og terrorbalance | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) 2NS
Sovjetunionen må opgive våbenkapløbet | Verden efter 1914 - i dansk perspektiv (systime.dk) (inkl videoer) 4NS
12. Hvem vandt den kolde krig? | Den kolde krig (systime.dk) 0,5NS
Sovjetunionens undergang | Den kolde krig (systime.dk) 1NS
Ruslands nedtur | Den kolde krig (systime.dk) 0,5NS
Russisk genrejsning | Den kolde krig (systime.dk) 0,5NS
Den nye verdensorden | Den kolde krig (systime.dk) 1,5NS
Kapitel 5: Putin og den nye fortælling om Rusland | Rusland – nye og gamle fortællinger (systime.dk) 5,5NS
Kapitel 6: Putin igen: Den nye fortælling | Rusland – nye og gamle fortællinger (systime.dk) 7NS
1.5.2. Årsager og forklaringer | Historiefaglig arbejdsbog (systime.dk) 4NS
Aktør og struktur | På sporet af historien (systime.dk) 3NS
12. Historiebrug | På sporet af historien (systime.dk) 2NS
1.5.1. Periodisering | Historiefaglig arbejdsbog (systime.dk) 3NS
Supplerende stof
Dokumentar om cubakrisen: Afspiller: Cuba-krisen - mitCFU.DK 10NS
Dokumentar om Murens Fald: Afspiller: Berlinmurens fald - mitCFU.DK 10NS
11. Murens fald | Den kolde krig (systime.dk) (inkl 13 under sider, læst i studiegrupper) 14NS
Kampen om historien | Putins brug og misbrug af historien | DR LYD 40NS
Samlet 127,5 NS
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
DHO Den danske besættelse
DHO – 2.verdenskrig og besættelsen
Dansk-historie opgave, hvor eleverne i forløbet arbejder med Danmark under besættelsen.
Der ses to film, hhv. ‘Drengene fra Skt. Petri’ og ’Flammen og Citronen’ og læses en række tekster, der til sammen skal give et indblik i perioden samt væsentlige metodiske begreber, herunder historiebrug.
Forløbet er delt op i 5 dage, hvor nedenstående materiale danner grundlag for analyser og oplæg til skriveperioden:
• Dokumentar: Besættelsen af Danmark, afsnit 1 (47 min):
https://www.youtube.com/watch?v=xg-igetIFNU&t=4s
• ”Drengene fra Skt. Petri” (herunder en ganske kort intro til filmen (Løst baseret på Churchill-gruppen + baseret på en roman af Bjarne Reuter)
• Analysemodeller til film: https://historiefagligarbejdsbog.systime.dk/?id=361&L=0
• Efter filmen, skal eleverne læse om Churchill gruppen (10 min): https://modstandsbevaegelsen.systime.dk/?id=147
• Uddrag fra romanen (anvendes i dansk)
• Samarbejdspolitikken https://modstandsbevaegelsen.systime.dk/?id=p154
• https://modstandsbevaegelsen.systime.dk/?id=p157
• Vilhelm Buhl: ’Antisabotagetale’: https://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/statsminister-vilhelm-buhls-s-antisabotagetale-2-september-1942/
• Likvideringer, Hvorfor skulle de skydes?, Beslutningen og Ofrene iBogen Modstandsbevægelsen, Systime.
• https://modstandsbevaegelsen.systime.dk/index.php?id=195
• https://modstandsbevaegelsen.systime.dk/index.php?id=196, https://modstandsbevaegelsen.systime.dk/index.php?id=197, https://modstandsbevaegelsen.systime.dk/index.php?id=198
• ”Den sidste modstandsmand” https://www.dr.dk/radio/p1/den-sidste-modstandsmand/den-sidste-modstandsmand-1-5-drengestreger
• Hugo Horwitz: ’Beretning om en likvidering’. Se også videoen, der er at finde lige efter teksten, med overskriften ”En stikkerlikvidering”. https://modstandsbevaegelsen.systime.dk/index.php?id=200
Fokuspunkter:
• Hvordan fungerede den læste passage på film, hvilke styrker og svagheder har de to medier i forhold til historiefortælling.)
• Historiebrug og historiebrugsformer.
• Gruppearbejde¨
• Oplæg og diskussion
• Opgaveskrivning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Danmark under besættelsen (med afstikker til atom)
I dette forløb tager vi udgangspunkt i Danmark under besættelsen med fokus på syv specifikke personer og kilderne til deres historie. Forløbet tager udgangspunkt i en kæmpe kildesamling fra 'Veje i Krig' fra Rigsarkivet https://vejeikrig.dk/ og eleverne arbejder langt hen ad vejen induktivt.
I arbejdet med 'Veje i krig' vil eleverne blive præsenteret for kilder, spørgsmål mm., der bringer forskellige faglige mål, kernestofområder, didaktiske principper og arbejdsformer i spil.
Veje i krig opfylder de faglige mål:
Demonstrere indsigt i udviklingen i Danmarks og verdens historie inden for de seneste ca. 500 år, herunder væsentlige begivenheder og sammenhænge mellem den nationale, europæiske og globale udvikling
Demonstrere indsigt i grundlæggende styreformer og politiske ideologier samt forholde sig reflekterende til demokratisering og menneskerettigheder i nationalt og globalt perspektiv
Analysere konflikters opståen og håndteringen af disse samt udviklingen i internationalt samarbejde
Analysere udviklingen i den globale velstand, samhandel og magtfordeling
Skelne mellem forskellige typer af forklaringer på samfundsmæssige forandringer og reflektere over mennesket som historieskabt og historieskabende
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder
Anvende historisk-kritiske tilgange til at indsamle, bearbejde og remediere forskelligartet historisk materiale og forholde sig kritisk og reflekterende til historiebrug
Formulere og formidle historiefaglige problemstillinger mundtligt og skriftligt og relatere disse til elevernes egen tid
Veje i krig berører kernestofområderne:
hovedlinjer i Danmarks og verdens historie
væsentlige nationale, regionale og globale konflikter og samarbejdsrelationer
udviklingen i Europas position i verden
udviklingen af demokrati, menneskerettigheder og ligestilling i nationalt og globalt perspektiv
udviklingen i levevilkår, nationalt og globalt
historiebrug og formidling.
I grupper arbejder eleverne med hver én af følgende 7 personer
1. Inge Stobbe, penge politik eller hævn: Inge Stobbe | Veje i Krig 50 NS
2. Helge Milo, Drengestreger eller blodigt alvor Helge Milo | Veje i Krig 50 NS
3. Svend Jensen, forræder eller forrådt: Svend Jensen | Veje i Krig 50 NS
4. Jørgen Jespersen, helt eller morder, Svend Jensen | Veje i Krig 50 NS
5. Helga Toftdal, Kærlighed - et offentligt anliggende? Helga Toftdahl | Veje i Krig 50 NS
6. Alvilda Larsen, Ideologi og kamp - eller familieliv? Alvilda Larsen | Veje i Krig 50 NS
7. Bent Ibsen Partisoldat, medløber eller tilfældets offer? Bent Ibsen | Veje i Krig 50 NS
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Dansk Vestindien (1700-1900)
Afsættet i forløbet var at få svar på spørgsmålet: "Bør vi undskylde for vores historie som slavenation?". For at svare på dette dette dykkede vi ned i historien og så på årsagerne til kolonioprettelserne, trekantshandelen og ikke mindst hvordan forholdene var på De Dansk Vestindiske øer, ikke mindst for de slavegjorte.
Herefter kom forløbet til at handle om den kollektive erindring om perioden (bl.a. via filmklip) og erindringshistorien generelt.
I forløbet har vi arbejdet med forskellige typer kilder, både samtidige og nutidige, ligesom kausalitetsbegrebet er blevet introduceret og arbejdet med.
Forløbet har sin hovedvægt i perioden 1700-1900.
Anslået sidetal 47 sider
Faglige mål
demonstrere indsigt i udviklingen i Danmarks og verdens historie inden for de seneste ca. 500 år, herunder væsentlige begivenheder og sammenhænge mellem den nationale, europæiske og globale udvikling
̶ demonstrere indsigt i grundlæggende styreformer og politiske ideologier samt forholde sig reflekterende til demokratisering og menneskerettigheder i nationalt og globalt perspektiv
̶ analysere konflikters opståen og håndteringen af disse samt udviklingen i internationalt samarbejde
̶ reflektere over samspillet mellem mennesker og natur
̶ analysere udviklingen i den globale velstand, samhandel og magtfordeling
̶ skelne mellem forskellige typer af forklaringer på samfundsmæssige forandringer og reflektere over mennesket som historieskabt og historieskabende
anvende historisk-kritiske tilgange til at indsamle, bearbejde og remediere forskelligartet historisk materiale og forholde sig kritisk og reflekterende til historiebrug
̶ formulere og formidle historiefaglige problemstillinger mundtligt og skriftligt og relatere disse til elevernes egen tid
Kernestof:
hovedlinjer i Danmarks og verdens historie
̶ udviklingen i Europas position i verden
økonomisk udvikling og dennes betydning for national og global velstand
̶ historiebrug og formidling.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Historieprojekt og metode
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Jeg skal tale med: Frederikke, Sally
-
I dette modul skal jeres synopsis 'transformeres' til en mundtlig fremlæggelse (gerne med PP) som skal fremlægges i Matrix-grupper i næste uge
-
I fremlægger i nedenstående grupper (med forbehold for ændringer!!!)Gruppe 1: Alberte, Benjamin, Helena, Mikkel.Gruppe 2: Sandra, Annika, Rebecca S, Rebecca H.Gruppe 3: Liva, Conrad, Noah, Emil.Gruppe 4: Isabella, Valdemar, Mads, Gustav.Gruppe 5: Sal
-
Jeg har fordelt jer i Matrix-grupper, og i dette modul skal I fremlægge jeres projekter for hinanden.
-
Docs til gruppe 2: https://docs.google.com/document/d/1zrqjHds0DLhnjE8Ij_6j2CRh0flc7JlEpsFAjSs4bfs/edit?usp=sharing
-
Den Bevægede Jord: Den bevægede jord | Filmcentralen Astronomen Nikolaj Kopernikus påstår i 1543, at Jorden ikke er verdens centrum, men en planet i kredsløb om solen. En kættersk ide, der udfordrer kirken og ryster verdensordenen...
-
Lektie: Nedskriv 5 ting du lærte om renæssancen i dokumentaren 'Den bevægede jord'.
-
Lars Mikkelsen fortæller om anden halvdel af 1900-tallet. Danmark er midt i 2. verdenskrig og danskerne er begyndt at gøre modstand mod den tyske værnemagt. Men krigen skaber ikke den fred, som alle håber på. For nu begynder en kold krig mellem øst o
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Hekse
Dette forløb om hekse beskæftiger sig først og fremmest med den danske hekseforfølgelse i 1500- og 1600-tallet. Der vil også være sammenligninger med hekseprocesser i andre europæiske lande i samme periode, ligesom der vil blive trukket tråde til hekse og hekseforfølgelser i vores egen tid.
Forløbet fokuserer på lovgivning og på de domssager, der har været ført herhjemme – og i udlandet, og forsøger at indkredse den "typiske danske heks". Hvilke mennesker blev anklaget for trolddom, hvordan faldt sagerne ud, og hvordan blev de opfattet i samtiden? Hekseforfølgelserne herhjemme ophørte mod slutningen af 1600-tallet. Men i folketroen eksisterede heksen stadig: I lang tid som en egentlig trussel, men senere overleveret som en skikkelse i eventyr fra 1800-tallet.
Modul 1: Introduktion til hekse
Modul 2: Perioden
Modul 3: Lovgivningen
Modul 4: Danske heksesager
Modul 5: Heksen i dag
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
9
|
Forløb#6
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Forløb#4
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1131/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73470144156",
"T": "/lectio/1131/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73470144156",
"H": "/lectio/1131/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73470144156"
}