Vordingborg Gymnasium & HF
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Vordingborg Gymnasium & HF
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 En/bx - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Vordingborg Gymnasium & HF
Fag og niveau
Engelsk B
Lærer(e)
Trine Vilstrup Husby
Hold
2023 En/bx (
1bx En
,
1bx puljetid En
,
2bx En
,
2bx puljetid En
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Folk Tales and Fairy Tales (EKSAMEN)
Titel 2
American Values (EKSAMEN)
Titel 3
Skriftlighed
Titel 4
Political Speeches (EKSAMEN)
Titel 5
Australia (EKSAMEN)
Titel 6
Værklæsning - Lord of the Flies (EKSAMEN)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Folk Tales and Fairy Tales (EKSAMEN)
- Vi vil arbejde med den historiske og kulturelle baggrund for genren og dens udvikling gennem tiderne.
- Vi vil arbejde med forskellige teksttyper indenfor eventyrgenren; folkeeventyr(classic folk tales), kunsteventyr(literary fairy tales), og desuden nyere omskrivninger af klassiske eventyr.
- I arbejdet med genren vil vi fokusere på tekstanalyse, og eleverne vil blive introduceret til forskellige, for genren relevante, analysemodeller, foruden at træne brugen af de analyseredskaber de allerede har kendskab til.
Kernestof:
1) "About Folk Tales", from Jeremy Watts, "Once Upon a Time" (non-fiction) (ca. 6 sider)
2) Anon., "Lazy Jack" (fiction) (ca. 1 side)
3) Anon., "Jack and the Beanstalk" (fiction) (ca. 5 sider)
4) Lewis Caroll, "Down the Rabbit Hole", from "Alice's Adventures in Wonderland (fiction) (ca. 6 sider)
5) Oscar Wilde, "The Selfish Giant" (fiction) (ca. 3 sider)
6) Roald Dahl, "Little Red Riding Hood and the Wolf" (fiction) (ca. 1 side)
7) James Garner, “The Three Little Pigs” (fiction) (ca 2 sider)
Supplerende stof:
Guy Ritchie: "Aladdin" (2019)(film) (ca. 10 sider - skønnet ud fra hvor lang tid vi har brugt på at arbejde med filmen)
Eleverne har i grupper arbejdet med hver deres eventyr, som er blevet analyseret og fremlagt for klassen (ca. 5 sider pr. gruppe)
Omfang i alt: ca. 33 sider
Indhold
Kernestof:
Vi skal se på hvad engelsk kommer til at indeholde i 1g, og så skal vi stille og roligt i gang med at tale lidt engelsk.
Would you rather.pptx
Opstart på første forløb: "Folk Tales and Fairy Tales" (ingen lektie)
Eftersom vi kun har en halv time til vores rådighed, pga. fællestime, arbejder vi ikke videre med eventyr, men laver bare en lille sproglig øvelse (ingen lektie).
Læs resten af introteksten (den del der hedder "b. Reading and Analysing Fairy Tales"), s. 7-11 i Fairy Tale kompendiet.
1bx En 2023 - Folk Tale Presentation.docx
Grupperne arbejder videre med eventyranalyser til fremlæggelse.
Grupperne arbejder videre med eventyranalyser til fremlæggelse (Grupperne skal være klar til fremlæggelse mandag - der kommer til at ligge en plan på timen for hvem der fremlægger hvornår).
Fremlæggelser efter vedhæftede plan - alle grupper er klar.
Vi arbejder med "Jack and the Beanstalk", I behøver ikke læse den på forhånd, I får tid til at læse den i 2. modul, imens ens egen gruppe ikke er på.
Vi arbejder med "Jack and the Beanstalk", som I har læst mens de andre grupper fremlagde i sidste uge (så ingen lektie).
WQ - Jack and the Beanstalk.pptx
Videre arbejde med "Jack and the Beanstalk", så ingen ny lektie. Derudover bliver I præsenteret for første skr. aflevering (den er først til januar, men I skal jo stadig vide hvad den går ud på i ordentlig tid, så derfor gennemgår vi den nu).
Vi arbejder med teksten "Lazy Jack", den er kort, så der er ikke behov for at I læser den på forhånd, det kan vi sagtens nå i timen.
Sidste time inden jul, vi laver noget hyggeligt 🙂
Læs "Down the Rabbit Hole", s. 24-30 i kompendiet, vær især opmærksom på hvordan denne tekst er anderledes end de andre vi har læst.
Opsamling på "Down the Rabbit Hole", så sørg for at have styr på jeres noter.
Skabelon til planlægning af eventyranalyse.docx
I har aflevering for til i weekenden, så vi sætter denne time af til at I kan komme i gang med at skrive, mens der er mulighed for at få hjælp.
Læs "The Selfish Giant", s. 29-31 i kompendiet, Det er et "literary fairy tale", så læg mærke til detaljer som viser dette.
Work Questions for Oscar Wilde.docx
Vi arbejder med digtet "Little Red Riding Hood and the Wolf" - I behøver ikke læse det på forhånd.
Læs "The Three Little Pigs", s. 33-34 i kompendiet - vær opmærksomme på hvad der er anderledes ved denne tekst, i sammenligning med originalen, som jeg antager at de fleste kender.
Eksamensøvelse - 1g folk tales - 1bx.docx
Vi hører eksamensoplæggene om "The Three Little Pigs" - De lige grupper skal præsentere deres oplæg, og de ulige skal "eksaminere" og har således afsnittet for at holde samtalen kørende. I får et kvarter til at blive helt klar, og efterfølgende laver
Kommaregler + øvelse - 1bx.docx
Opgaver retur + opstart på næste aflevering (I må rigtig gerne læse opgaveforlægget igennem til den nye aflevering)
WQ - Deportation at Breakfast essay.doc
Vi ser film som afslutning på eventyrforløbet.
Vi ser "Alladin" færdig.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
American Values (EKSAMEN)
Formålet med forløbet er:
- At give eleverne et overblik over og forståelse for amerikansk historie, og træne dem i at bruge denne forståelse til at perspektivere de læste tekster både til en historisk og en kulturel kontekst.
- At eleverne, på baggrund af dette, opnår en forståelse for amerikanske værdier, deres baggrund, og hvordan de manifesterer sig i den amerikanske kultur.
- At eleverne opnår en forståelse af USA som et sammensat samfund, både socialt, kulturelt, politisk, økonomisk og med hensyn til race.
- At eleverne, igennem deres arbejde med emnet, læser forskellige tekstgenrer, og dermed udbygger deres analyseapparat og evne til selvstændigt at tage stilling til hvordan en given tekst kan behandles.
Desuden vil eleverne, igennem et selvstændigt gruppeprojekt om forskellige aspekter af den amerikanske kultur træne deres evne til selvstændigt at søge relevant information om et givet emne, og til at perspektivere disse informationer til en historisk og kulturel kontekst.
I arbejdet med 'American Values vil vi behandle forskellige vigtige hovedtemaer: America as the promised land, The American Dream - is it true or not?, the American melting pot, cultural encounters, racism and American patriotism.
Kernestof:
1 - "Looking at USA - A Historical Overview", fra Targets (antologi), Gyldendal (non-fiction) (ca. 6 sider)
2 - "Understanding Americans", adapted from "America In Close-Up" (non-fiction) (ca. 3 sider)
3 - Woody Guthrie: "This Land is Your Land" (song lyrics) (ca. 1 side)
4 - Bob Dylan: "With God on Our Side" (song lyrics) (ca. 1 side)
5 - Candace Bushnell: "New York's Last Seduction: Loving Mr. Big"(novel excerpt) (ca. 5 sider)
6 - Marc Mitchell: The New Girl(short story) (ca. 3 sider)
7 - Studs Terkel: "Arnold Schwarzenegger" (interview/non-fiction) (ca. 2 sider)
8 - Studs Terkel: "C. P. Ellis" (interview/non-fiction) (ca. 4 sider)
9 - Paula Story: Girl sues for right to skip the pledge(article) (ca. 2 sider)
Supplerende stof:
A - Tony Kaye: "American History X"(film) (ca. 10 sider - skønnet ud fra hvor meget tid vi har brugt på at arbejde med filmen)
Omfang i alt ca. 39 sider
Indhold
Kernestof:
Opstart på nyt emne, "American Values" (ingen lektie).
Worksheet Looking at the USA - 1bx.docx
Videre arbejde med American Values præsentationer (lektier aftales i grupperne).
American Values præsentationer. Grupperne får 45 min. til at øve den mundtlige del, og derefter går vi i gang i kronologisk rækkefølge og når så mange vi kan.
Som aftalt bruger vi denne time på at I kan komme videre med at skrive på næste aflevering ("Deportation at Breakfast").
WQ - Deportation at Breakfast essay.doc
Vi arbejder med den første af sangteksterne i kompendiet - man behøver ikke læse den på forhånd, for vi kommer til at høre den.
Jeg har glemt at skrive lektie ind til jer simpelthen, så det finder jeg lige ud af hvad vi gør ved...
Understanding Americans - discussion questions.doc
Vi arbejder med en sang, "This Land" (I behøver ikke at have læst den på forhånd).
Vi arbejder med Bob Dylan's sang "With God on Our Side", vi kommer til at høre den først, så I behøver ikke læse den på forhånd (men hvis I slet ikke kan styre jeres nysgerrighed, står den på s. 16 i kompendiet)
With god on our side - Tasks.pptx
Læs teksten "New York's Last Seduction: Loving Mr. Big", s. 17-19 i kompendiet - overvej hvilke amerikanske værdier der kommer til udtryk i den.
character_adjectives.docx
Vi laver noget grammatik og mundtlighed (ingen lektie).
Skriftlig opgave 3(digital struktur).docx
Opstart på næste opgave
Noteark - Nurse Told my Mum....docx
Opgaver retur + igangsættelse af næste aflevering
Læs teksten "The New Girl", s. 20-22 i kompendiet.
WQ - The New Girl.docx
Opsamling på "The New Girl" + tid til at skrive på næste aflevering
Læs teksten "Call me Arnold", s. 23-25 i kompendiet
Call me Arnold - quotes.docx
Læs teksten "C. P. Ellis", s. 26-29 i kompendiet.
work questions for C. P. Ellis.doc
Vi arbejder med afleveringen til 12/5, det er en lille kort aflevering, så jeg tænker at hvis man arbejder fokuseret, kan man nå at blive færdig i løbet af timen (så gør det heller ikke så meget at I går til og fra pga. DHO).
Vi skal have samlet op på C.P.Ellis - så sørg for at have styr på noterne.
Læs teksten "Girl Sues...", s. 30-31 i kompendiet.
Vi laver en eksamensøvelse - læs artiklen "Air Force Veteran...", s. 32-33 i kompendiet
Vi skal også lige have tid til at se på rettelser til tragtindledning OG komme i gang med sidste aflevering.
Vi starter op på at se "American History X" - ingen lektie
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Skriftlighed
Vi arbejder fokuseret med skriftlighed, med fokus på eksamensgenren.
Følgende sider benyttes regelmæssigt i arbejdet med skriftlige afleveringer:
www.minlæring.dk
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
www.thesaurus.com
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage - vi taler om planen er for i år, og så tænker jeg at vi kommer lidt i gang med at tale lidt engelsk, og evt. ser på hvordan skr. eksamen ser ud, for det kommer til at være indholdet i de skriftlige afleveringer i år.
Selvevaluering til studiesamtaler 2024 2g v1.docx
Igangsættelse af første skr. aflevering - ingen egentlig lektie (men I må rigtig gerne kigge opgaveforlægget igennem, og evt. tage stilling til hvad der virker svært - det ligger under selve opgaven).
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Political Speeches (EKSAMEN)
Dette forløb fokuserer på mundtlig kommunikation, i særdeleshed taler. Vi gennemgår de tre appelformer (ethos,pathos og logos), og arbejder med forskellige måder at strukturere en tale. Derudover vil vi se på hvordan forskellige retoriske virkemidler knytter sig til forskellige typer taler. Igennem analyse af forskellige taler får eleverne et indblik i hvordan en tale kan opbygges. Vi vil arbejde med at læse og analysere taler(nogle af dem vil vi se optagelser af, for at kunne bedømme hvordan fremførelsen af en tale også kan influere på modtageren).
Endelig vil eleverne i grupper skrive deres egne taler, med fokus på brug af appelformer´, som passer til talens budskab.
Kernestof:
Martin Luther King Jr. - I Have a Dream(1963) (ca. 4 sider)
Barack Obama - Back to School(2010) (ca. 4 sider)
Oswald Mosley - Comrades in Struggle(1938) (ca. 1 side)
Arnold Schwarzenegger - Remarks at the Republican National Convention(2004) (ca. 4 sider)
Supplerende stof*:
Baggrundsstof på retorisk analyse (ca. 5 sider)
video af de fleste af talerne (ca. 2 sider - estimeret ud fra hvor meget tid og energi vi har brugt på selve fremførelserne af de læste taler)
Omfang i alt: ca. 20 sider
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder videre med første skriftlige aflevering i grupper. Det vil være en stor fordel hvis alle har læst teksten til Assignment 5A ("The White Cat")
I får tid og hjælp til at skrive videre på 1. aflevering (husk at der ligger et utal af "hjælpedokumenter" på timen i går).
I får tid og hjælp til at skrive videre på 1. aflevering
Sidste modul til at skrive på skolen, det der evt. mangler af opgaven efter i dag, skal laves hjemme.
Opstart på "political Speeches", gennemlæs de første 2 sider i vedhæftede dokument (baggrundsstof om klassisk talestruktur).
Vi arbejder videre med "I Have A Dream", og satser på at vi også kan nå at samle op på jeres arbejde også (så ingen yderligere lektie (men hvis man ikke var der i går kan det være smart at læse talen igennem/se en på YouTube(det har vi andre gjort sa
Da jeg tvivler på at fokus er helt optimalt til at gennemgå eksamensrelevant stof, tænker jeg at vi i stedet laver nogle rent sproglige øvelser, både mundtligt og skriftligt (ingen lektie).
Afrunding på "I Have a Dream" + tid til at skrive aflevering (jeg tænker at vi inddeler klassen i mindre grupper...). Ingen lektie i hvert fald.
Læs vedhæftede tale, med fokus på at afkode intentionen.
Læs vedhæftede tale, og forsøg at afkode hvad den overordnede intention med den er (den er sprogligt lidt udfordrende, men til gengæld er den kort, så invester gerne noget tid i at slå ord op i evt. ikke forstår).
WQ - Mosley - comrades in struggle.docx
Vi samler færdig op på Oswald Mosley, og går i gang med en ny tale (vedhæftet) - vi ser den på video, så I behøver ikke læse den på forhånd, men man må selvfølgelig gerne.
Titel
Arnold Schwarzenegger - RNC 2004
arnolds_tale - med gruppeinddeling.doc
Vi arbejder med Schwarzenegger talen (ingen lektie andet end at læse/se talen, hvis man ikke var der sidst).
WQ - Arnold Schwarzenegger 2004 - whole speech (1).docx
Opsamling på Schwarzenegger talen - grupperne sørger for at have styr på deres noter.
Vi sætter i gang med at skrive taler i grupper (ingen lektie).
Group project - write a speech - 2bx.docx
Videre arbejde i grupperne med taleskrivning (ingen lektie) + vi skal lige tale Cambridge English.
Opgaver retur (langt om længe...), og igangsættelse af næste opgave.
Vi arbejder med grammatikdelen af næste aflevering i den tid vi har inden samling.
Modulet bruges til at færdiggøre jeres tale. I skal også gerne kunne nå at øve igennem, så alle grupper er klar til at holde deres taler næste gang.
Vi hører jeres taler - alle grupper skal have færdigskrevet og øvet at holde talen.
Eksamenstræningsøvelse, som afslutning på taleforløbet (ingen lektie - men man kan jo godt skimme vedhæftede dokumenter igennem som forberedelse).
Eksamensøvelse - program.docx
Der er opgaver retur - og vi sætter gang i næste skr. aflevering - læs opgaveforlægget igennem, så I er klar til at gå i gang - husk at der denne gang er frit valg mellem 5A og 5B.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Australia (EKSAMEN)
Forløbet læses kronologisk fra kolonisering og udskibning af engelske straffefanger til forholdet mellem hvide australiere og aboriginals I dag.
Teksterne viser såvel den hvide mands forsøg på at finde fodfæste i en ny verden samt den postkoloniale problematic omkring behandling af aboriginerne. Der lægges vægt på kultur, racisme og sprog, på identitet og på opbygning af et samfund.
I forhold til de faglige mål, vil der være fokus på
• Analyse og fortolkning af fiktionstekst og non-fiktionstekst
• perspektivering af fiktion i historisk og kulturel sammenhæng
• Analyse af sproglig variation i teksterne
Kernestof:
1 - Rob Attar: Convicts and colonisers: the early history of white Australia, 2016(non-fiction) (ca. 4 sider)
2 - The Wild Colonial Boy(song) (ca. 1 side)
3 - A. B. Paterson: Waltzing Matilda, 1895(song) (ca. 1 side)
4 - Henry Lawson: The Drover's Wife, 1892(short story) (ca. 5 sider)
5 - Rudyard Kipling: The White Man's Burden, 1899(poem(excerpt)) (ca. 1 side)
6 - Sorry day and the stolen generation (ca. 5 sider)
7 - Carol's Story(case from the "Bringing them home report") (ca. 2 sider)
8 - Katharine Susannah Prichard: Ngoola, 1959(short story) (ca. 7 sider)
Supplerende stof:
10 - Baz Luhrmann: Australia(2008) (ca. 10 sider - skønnet i forhold til hvor meget tid vi har brugt på at arbejde med filmen)
11 - Selvfundet materiale i grupper til indledende præsentationer om forskellige sider af Australien (ca. 5 sider pr. gruppe)
12 - Archie Roach: Took the Children Away(1990) (ca. 1 side) - sangteksten er anvendt som udgangspunkt for en eksamensøvelse
Omfang i alt: ca. 41 sider
Indhold
Kernestof:
Vi starter op på nyt emne: Australia (ingen lektie)
Videre arbejde i grupper med Australia presentations - de skal være klar til fremlæggelse mandag.
Fremlæggelser - I kan få 15 min. til at færdigkoordinere i grupperne, og så kører vi på med fremlæggelserne - det vil sige at alle grupper skal være ret færdige til i dag.
Skrivetime - sørg for at være nået så langt som muligt med næste aflevering, I skal som minimum have styr på en plan for progressionen I jeres opgave - vi bruger så timen på at I kan skrive videre med mulighed for at spørge om hjælp.
Da vi kun har et halvt modul til rådighed pga. læsebånd, tænker jeg at det vil være oplagt at arbejde med grammatikdelen til næste aflevering - kig den meget gerne igennem på forhånd, så I ved hvad der evt. er svært.
Læs teksten "Convicts and Colonisers...", s. 5-8 i Australia kompendiet.
Vi arbejder med "The Wild Colonial Boy", I behøver ikke læse den på forhånd, men den står på s. 10 i kompendiet (bare hvis man slet ikke kan styre sin nysgerrighed...).
Nå, eftersom min plan for torsdag lynhurtigt gik op i røg, samler vi op på "The Wild Colonial Boy" i denne time. Jeg tænker stadig vi kører opdelt opsamling, så den resterende tid, hvor man ikke er i gang med tekstgennemgang, kan bruges på at skrive
Vi arbejder med "Waltzing Mathilda" (den behøver ikke læses på forhånd, men man må selvfølgelig gerne)
Læs "The Drover's Wife" færdig til i dag (s. 12-16 i kompendiet). NB - vi skal også lige huske de der spørgeskemaer...
WQ - The Drover's Wife.docx
Opsamling på "The Drover's Wife" - sørg for at have styr på noterne!
Adjektiv opgave.docx
Vi arbejder med Rudyard Kipling "The White Man's Burden", det står på s. 17 i kompendiet, men I behøver ikke læse det på forhånd, der er gode chancer for at I ikke forstår det alligevel...
Rudyard Kipling - The White Man's Burden.docx
Videre arbejde med Kiplings "The White Man's Burden" - ingen lektie
Vi julehygger...
Vi arbejder med tekstmaterialet i kompendiet, som omhandler "Sorry Day and the Stolen Generation", s. 19-23. Jeg tænker at vi læser det i skolen, da det er lidt en omgang rod, som I skal danne mening af og få overblik over, inden vi går videre med at
Læs "Carol's story", s. 24-25 i kompendiet.
WQ - Carol's story.docx
Elev 1 læser spørgsmålet
Læs første halvdel af "N'Goola", i kompendiet, s. 26-29(der hvor der er en stor fed streg).
WQ - N'goola.docx
Læs resten af N'Goola, s. 29-32 i kompendiet.
WQ - N'goola - lesson 2.docx
Optakt til SRO - vi ser "Inequality for All"
Inequality for All - Documentary Film - With Tamil subtitles
Vi snakker SRO.
Vi vender tilbage til "Australia", læs teksten "Another Stolen Generation...", s. 34-36
WQ - Another Stolen Generation....docx
Da jeg lige havde glemt at tage højde for at vi ganske snart har mundtlig prøve i SRO, giver det ikke mening at starte op på filmen endnu, da vi lige er nødt til at investere noget tid i at forberede den mundtlige del (det bliver så på torsdag), dvs.
Eksamensøvelse - Archie Roach - Took the Children Away.docx
The FLIRT Model.docx
Intro til mdt. prøve i SRO - alle tre lærere er til stede, og I får t id til at arbejde med at forberede jeres oplæg til eksamen i næste uge.
Vi starter op på at se "Australia".
Vi ser "Australia" færdig og runder af på forløbet.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Værklæsning - Lord of the Flies (EKSAMEN)
Vi læser "Lord of the Flies" med fokus på kontrasten mellem civilisation og vildskab/kaos, gruppedynamik og Goldings syn på menneskeheden.
Vi læser/ser desuden andet materiale, som forholder sig til gruppedynamik og udfordrer Goldings syn på menneskeheden.
Kernestof:
- William Golding: Lord of the Flies (225 sider)
Supplerende stof (Blandet materiale om gruppedynamik og forskellige relevante psykologiske eksperimenter i forhold til emnet):
- Holly Williams: "A real life Lord of the Flies: The 50-year-old story of a group of teens stranded on an island", 2021 (article) (5 sider) (https://www.cbsnews.com/news/shipwreck-deserted-island-south-pacific-survivors-60-minutes-2021-07-18/)
- The Dark Side of Science - Robber's Cave Experiment 1954 (https://www.youtube.com/watch?v=FLmHfwkMAaU)
- "The Stanford Prison Experiment" (https://www.youtube.com/watch?v=KND_bBDE8RQ)
(yotube klip tilsammen skønnet til ca. 5 sider, baseret på hvor meget tid vi har brugt på at arbejde med dem)
I alt ca 235 sider
Indhold
Kernestof:
Opstart på værklæsning
Lord of the Flies Audiobook - Chapter 1 - "The Sound of the Shell"
Intro - Lord of The Flies.docx
Læs chapter 1 i "Lord of the Flies", dem som ikke var til timen onsdag, skal lige omkring kontoret og hente romanen (alternativt ligger der en e-bogsversion under klassens dokumenter på lectio i mappen "Værklæsning - Lord of the Flies" (https://www.l
Lord of the Flies: Opsamling på spørgsmålene til chapter 1, så sørg for at have styr på jeres noter. Læs desuden chapter 2 (lyt evt. til lydbogen mens I læser: https://www.youtube.com/watch?v=MqPDGNKoygs).
Ch. 2.docx
Noteark:
Vi runder af på chapter 2 - ingen lektie, andet end at have styr på sine noter til spørgsmålene.
Fra Engberg-Pedersen m.fl. Toolbox.pdf
Alle sørger for at have læst chapters 3+4, og have stillet spørgsmål til begge (dem til chapter 3 regner jeg med ligger på elevfeedback fra i torsdags - dem til chapter 4 tager I bare med) - husk at spørgsmålene både kan være med analytisk fokus og o
2bx - spørgsmål til chapter 3.pptx
Vi hører jeres præsentationer om chapter 4 (I kan godt få 5-10 min til at blive færdige). Og så skal I have læst chapter 5, så vi også kan komme videre med romanen.
Ch. 5 - Beast from Water - quotes for interpretation.docx
Vi arbejder videre med chapter 5 (hvis man ikke havde fået det læst til i onsdags, skal man sørge for at have gjort det til i dag).
Vi arbejder med chapter 6, så sørg for at få det læst, hvis man ikke nåede det sidste gang.
Ch. 6 - quotes for interpretation.docx
Ch. 6 - quotes for interpretation.pdf
2bx - predictions after reading chapter 6
Læs chapter 7 i "LoTF".
Ch. 7 - WQ.docx
Vi gemmer lige "Lord of the Flies" til næste uge, og sætter i stedet i gang med den sidste skriftlige aflevering, da i hvert fald EN B'erne pludselig har urimeligt kort tid til at skrive den - sørg for at have læst opgaveforlægget igennem, så I ikke
Videre afleveringsskrivning
Læs chapter 8 i "LotF", husk det er et af de mere langagtige kapitler, så gå i gang i god tid.
Ch. 8 - WQ.docx
Husk at medbringe LotF - vi bruger timen til at læse så meget vi overhovedet kan nå, så vi kan se at få den roman rundet af =)
Ch. 9+10 - WQ.docx
Vi arbejder med chapter 9+10 (sørg for at få dem læst hvis man ikke var der i mandags).
Vi læser de sidste to kapitler (11+12) i LotF, så vi er klar til at runde af på romanen i næste uge.
Kære 2bx
Vi laver noget hyggeligt og får sluttet året (og for nogles vedkommende, engelsk) af =)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/116/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57794947817", "T": "/lectio/116/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57794947817", "H": "/lectio/116/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d57794947817" }