Titel
1
|
Grundforløb 2023-24
Fokus: "Selfie'en" - selvportrættets - funktion som symbol på en generation, hvis konstante behov for anerkendelse og kontrol kommer til udtryk gennem idealiseret selviscenesættelse.
Litteratur:
-Bendzko, T.: Programmiert. Fra: Fuchs, K. og Sinding, M.: Auf uns - Grundbog til tysk i gymnasiet. Gyldendal, 1. udgave, 2016
-Bourani, A.: Auf uns. Fra: Fuchs, K. og Sinding, M.: Auf uns - Grundbog til tysk i gymnasiet. Gyldendal, 1. udgave, 2016
-Böing, L.: Wie wäre mein Leben ohne Internet, Handy, Facebook und Co.? Ein Vergleich. Fra: Fuchs, K. og Sinding, M.: Auf uns - Grundbog til tysk i gymnasiet. Gyldendal, 1. udgave, 2016
-Fuchs, K. og Sinding, M.: Auf uns - Grundbog til tysk i gymnasiet. Gyldendal, 1. udgave, 2016, s. 8-53
Kompetencer: Der er i forløbet blevet arbejdet med at fremme elevernes faglige, almene, personlige, sociale og IT-mæssige kompetencer.
Arbejdsformer: Der er i forløbet bl.a. blevet gjort brug af arbejdsformerne: Lærerstyret undervisning, gruppearbejde, arbejde i mindre grupper/par samt individuelt arbejde.
Omfang: 20 s. (skøn)
|