Holdet 25-g3-ap (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution X - Haderslev Katedralskole
Fag og niveau Almen Sp.forst. -
Lærer(e) Marlene Nisgaard Ollivier
Hold 25-g3-ap (25-g3-ap)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Almen sprogforståelse (AP)
Titel 2 Almen sprogforståelse

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Almen sprogforståelse (AP)


Grundbog: Birgitte Bjerre, Rikke Forsberg, Grete Ravn Nielsen: Ind i sproget (2013), Systime.

Kernestof:
Introduktion og læringsstrategier: s. 11-15
Verberne og verbernes tider: s. 25–30
Hovedverber, modalverber, hjælpeverber: s. 31-32
Substantiver og artikler: s. 38-41
Adjektiver og adverbier: s.42-44
Pronomener: s. 45-51
Præpositioner, numeralier, konjunktioner og interjektioner: s. 51-55
Sætningsanalyse: verballed, subjekt, direkte objekt, indirekte objekt/dativobjekt: s. 59-64
Sætningsanalyse: subjektsprædikat, objektsprædikat, s. 33-34, s. 65-66
Sætningsanalyse: adverbialled, konjunktional: s. 66-70
Helsætning, hovedsætning, ledsætning: s. 73-75

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Almen sprogforståelse

Kernestof:
Introduktion og læringsstrategier: s. 11-15
Verberne og verbernes tider: s. 25–30
Hovedverber, modalverber, hjælpeverber: s. 31-32
Substantiver og artikler: s. 38-41
Adjektiver og adverbier: s.42-44
Pronomener: s. 45-51
Præpositioner, numeralier, konjunktioner og interjektioner: s. 51-55
Sætningsanalyse: verballed, subjekt, direkte objekt, indirekte objekt/dativobjekt: s. 59-64
Sætningsanalyse: subjektsprædikat, objektsprædikat, s. 33-34, s. 65-66
Sætningsanalyse: adverbialled, konjunktional: s. 66-70
Helsætning, hovedsætning, ledsætning: s. 73-75

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer