X - Kolding Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Kolding Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2r ks (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2025/26
Institution
X - Kolding Gymnasium
Fag og niveau
K og S faggrup. -
Lærer(e)
Jane Nørgaard Jacobsen, Knud Kalf, Louise Holst-Salomonsen, Mette Maja Johannessen
Hold
2024 ks/r (
1r ks
,
1r ks hi
,
1r ks re
,
1r ks sa
,
2r ks
,
2r ks hi
,
2r ks re
,
2r ks sa
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
SF1: Politik i Danmark
Titel 2
Særfagligt religion: Grønlandsk religion
Titel 3
Forløb - FF1 Identitet (samfundsfag)
Titel 4
KS1: Identitet (Religion): Buddhisme
Titel 5
Forløb - FF2: Kulturmøder (samfundsfag)
Titel 6
Forløb - FF3 Det gode samfund (samfundsfag)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
SF1: Politik i Danmark
Indhold
Kernestof:
Vi ser nytårstalerne fra hhv. Kongen og Statsministeren.
Afsnit
Luk samfundet op 3. udgave side 108-123.pdf
Læs s. 108-112 i Luk samfundet op (se pdf) og besvar følgende:
Vi skal have samlet op på de sidste par gange. Find jeres opgaveark frem.
Samfundsfaglig metode
SAMLET PLAN 2025.docx
DRTV - Debatten: Skal staten passe sig selv?
Lægeforeningen vil sætte ind over for den danske drukkultur Der er typisk tale om impulskøb, hvor rusen allerede er godt i gang, Politiken 28.11.2024.docx
"Luk Samfundet Op", 3.udgave; sider: 118-124, 127-131, 147-154
Begreberne fordelings- og værdipolitikDe danske politiske partier, fordelt på rød og blå blokDowns model om stemmemaksimeringMolins model om partiadfærd
Værelsesfordeling til Flensburg-turen.
"Trumps tale var et opgør med demokratiet, som vi kender det", Berlingske 22.01.25
Vi arbejder med arbejdsarket i timen: Lektion 6 Hvad er demokrati Arbejdsark til Luk samfundet på siderne 127-131.docx
Luk samfundet op 3. udgave side 125-155.pdf
Vi arbejder med arbejdsarket i timen: Lektion 9 Arbejdsark om demokratisk deltagelse.docx
”Indfør medborgerskab og dannelse som et obligatorisk fag i folkeskolen”, Berlingske 19.09.24
DRTV - Stockholms blodige bandekrig: Vejen ind
Læsefokus: Statsborger, medborger, modborger, rettigheder og pligter.
Nyhedsquiz - DR
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Særfagligt religion: Grønlandsk religion
Forløbsbeskrivelse:
Særfagligt forløb. I forløbet har vi fokuseret på inuitreligion i Grønland, vi har undersøgt ritualer og myter, og afslutningsvis perspektiveret til grønlandsk identiet i dag.
Baggrundstekst:
Klaus Engelbrechtsen og Jørgen Thomsen: Inuitisk religion og mytolog:
13-17, 31-36,
Anders Bjørn: Sila – Grønlandsk religion, s. 36-38, 51-54, 74-81, 82-90
Allan Poulsen: Religion kort og godt s. 35-38
Læste tekster:
Klaus Engelbrechtsen og Jørgen Thomsen: Inuitisk religion og mytolog:
De første mennesker (tekst 1)
Den gang for længe, længe siden, da mennesker blev til (tekst 2)
Inuits kosmologi (tekst 3)
Havets moder og havdyrenes oprindelse (19-23)
Månemanden (27-31)
Knud Rasmussen: Sjæl gør dig smuk (s. 143)
Knud Rasmussen: Dyresjælens vandring (s. 145)
H.C. Glan: Inua og Sila
Knud Rasmussen: Taburegler ved fødsel og død (s. 155-157)
Lars Dalager: Førstefangstsritualet (s. 160)
Christian Rosing: Lampeslukningsleg
Peter Freuchten: Polareskimoernes sexmoral
Anders Bjørn: Sila – Grønlandsk religion:
T. 20: Otto Sandgreen: Naaja gøres lysende
T.21: Christian Rosing: En angakkoq fortæres og gendannes
T.23: Mitsivarnianga-familiens tupilakker
Websites:
Thilde Thordahl Andersen, 2014: 10 vigtige ting om animisme (https://www.religion.dk/viden/2014-05-07-10-vigtige-ting-om-animisme)
De 10 vigtigste ting om inuitreligion
https://www.religion.dk/viden/de-ti-vigtigste-ting-vide-om-inuit-religion
Tidslinje over Grønland og Danmarks fælles historie:
https://www.dr.dk/dr-laer/webfeature/tidslinje-groenland
Om oprindelige folk:
https://glsamf.iatuagaq.iserasuaat.gl/?id=192#c573
DR: Vilde ansigtstatoveringer breder sig blandt grønlændere
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/vilde-ansigtstatoveringer-breder-sig-blandt-groenlaendere-det-er-en-superfed-maade
Podcast: Audiens: Den grønlandske tro:
https://www.dr.dk/radio/p1/audiens/audiens-den-groenlandske-tro
Kristendom? Inuit-religion? Tre unge fortæller om troen i Grønland -
Religion.dk
Dokumentarudsendelser:
Historien om Grønland og Danmark / afsnit 1: Mødet (CFU)
DR2 “Menneskets enestående ritualer” afsnit 3 - drengens første fangst fra 23 min.
Indhold
Kernestof:
Lektion 01 Religionsdefinitioner.docx
Velkommen til KS Religion.pptx
Introduktion til inuitreligion i Grønland.pptx
De 10 vigtigste ting at vide om inuit-religion
TV: Historien om Grønland og Danmark / afsnit 1: Mødet
Inuit 03 Den mytiske dimension.pptx
Inuit 03 Arbejdsark.docx
Inuit 03 Tekster til den mytiske dimension.pdf
Religion kort og godt s. 27-29.pdf
Inuit 04 arbejdsark.docx
Inuit 04 Verdensopfattelsen.pptx
Scan fra flere sider af KS Grønland.pdf
Menneskets enestående ritualer - livscyklus
ReC Overgangsritualer Arbejdsark.docx
Religion kort og godt s. 35-38.pdf
Førstefangsritualet, side 160 Førstefangsritualet, side 160.pdf
Inuit 06 Den rituelle dimension II.pptx
Arbejdsspørgsmål, side 125-128 (1).docx
Inuit 07 Arbejdsark elever.docx
Inuit 07 tekster til arbejdsark.pdf
Religion kort og godt s. 53-54
Den materielle dimension.pptx
Inuit 08.pdf
Religion kort og godt s. 39-42
grupper 1r.png
Vilde ansigtstatoveringer breder sig blandt grønlændere: 'Det er en superfed måde at vise, hvem jeg er'
Den etiske dimension.pptx
Inuit 09.pdf
Religion kort og godt s. 43-46
Spørgsmål til side 129-139.docx
Afslutning på inuit.pptx
Flere sider af KS - Grønland s. 129-139
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb - FF1 Identitet (samfundsfag)
Indhold
Kernestof:
Spørgsmål til side 129-139.docx
Afslutning på inuit.pptx
Flere sider af KS - Grønland s. 129-139
DRTV - Alle hader feminister: Missionen og revolutionen
Lektion 1 Kønsroller og ligestilling.docx
Læsefokus
Luk samfundet op 4. udg. s. 10-17.pdf
8 grupper.
Luk samfundet op 4. udgave; sider: 11-17, 29-37, 61-74, 86-99
I læser til dagens modul ss. 132-137 i Vores Danmarskhistorie - de ligger i fortsættelse af samme PDF, som I læste seneste lektie fra ;-)
Lektion 01 Tekst.docx
Lektion 01 Religion og identitetsdannelse Arbejdsark.docx
Buddhisme lektion 1.pptx
DRTV - Fortidens hemmeligheder
Vejledning til PP2.docx
Familien er blevet et projekt. Og den fylder mere end tidligere
Lektion 2 socialisering og familie.docx
Luk samfundet op 4. udg. s. 29-37.pdf
Introduktion til buddhisme.pptx
Religion kort og godt s. 177-180
Film: Antikkens store tænkere: Buddha
Vi arbejder med arbejdsarket i timen: Lektion 4 Giddens og Brinkmann.docx
Brinkmann i Deadline 03.01.2023: Deadline 03.01.2023
Luk samfundet op 4. udg. s. 61-78.pdf
Vi kigger på jeres kildearbejde fra seneste modul (det betyder i praksis, at I fremlægger jeres arbejde ;-), og så læser I ss. 159-164, som ligger i mappen på Lectio.
I er klar til at "fremlægge" de 3 kilder, vi arbejdede med i fredags, og så har I læst ss. 165-170 + 176 i "Vores DK-historie" til dagens modul (teksten ligger i mappen på Lectio).
Arbejdsark til buddhalegenden.docx
Buddhalegenden.pdf
Buddhalegenden.pptx
Buddhistisk tro og dogmatik.pptx
Arbejdsark til Benarestalen.docx
I læser ss. 168-170 i Haue "Det moderne DK", som ligger i mappen, og vi er alle klar til at høre, hvad de 6 grupper har at sige om deres arbejde fra seneste modul:
Presset ungdom | Se dokumentaren her | TV 2 Play
"Luk Samfundet Op", 3.udgave; sider: 53-58, 74-81
I har til dagens modul læst siderne 168-170 i "Haue - Det moderne Danmark". Det er ikke meget, men læs det GRUNDIGT - det er vanskeligt, men godt!
Arbejdsark Haue 168-70.docx
Buddhismen - den rituelle dimension.pptx
Lektion 06 Arbejdsark til buddhistiske ritualer.docx
Religion kort og godt s. 35-39 og 189-191
Vi skal have styr på Ziehe og Beck fra sidste time.
I har til dagens modul besvaret de spørgsmål på Haue-arbejdsarket, som I ikke nåede på timen i fredags, og så har I endvidere læse ss. 200-205 i Vores DK-Historie (ligger i mappen).
Buddhismen - helligsteder og etik.pptx
Lektion 07 Helligsteder og etik Arbejdsark.docx
Religion kort og godt s. 193-202
I læser til dagens modul ss. 242-47 (ligger i mappen på Lectio), og laver vedhæftede opgaver således, at følgende besvarer ss. 1-2 (opgave 1 + 2):
I bedes til dagens modul læse ss. 254-262 (samme PDF som seneste lektie).
Ungdomsoprør s254-262.docx
Religion i det senmoderne samfund.pptx
Lektion 08 Googlebuddhisme 1 Spørgsmål til side KSbogen 44-46.docx
Religion kort og godt s. 204-205
Arbejdsark til lektion 8 - social arv og fattigdom.docx
Luk samfundet op 4. udgave siderne 86-99.pdf
De usynlige hjemløse | Se dokumentaren her | TV 2 Play
Fravær.
Vis mig din tro
Lektion 09 Spørgsmål til dokumentaren Vis mig din tro'.docx
KS bogen s. 52-56
Hej med jer - kan I huske mig!?
Arbejdsark om jordskredsvalget og modoprør.docx
I har til dagens modul lavet arket med opsamling for Identitetsforløbet færdigt og så taler jeg lidt om HO-opgaven :-)
Præsentationer af begreber fra buddhismen.docx
Undersøg hvad der kan udledes om hjemløshed i Danmark på baggrund af linket: Hjemløshed - vive.dk
Vi dedikerer dagens modul til jeres HO, hvor jeg måske kommenterer lidt på redegørelserne og prøver at gå videre til, hvad man skal gøre i en analyse.
KS dag 1 Identitet.docx
Skabelon til synopsis - KS-dag 1 identitet.docx
Omfang
Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 41
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
KS1: Identitet (Religion): Buddhisme
Forløbsbeskrivelse:
Del af ks1 / Identitet. Vi har i dette forløb arbejdet med buddhismens grundforestillinger med udgangspunkt i grundbogsmaterialet, Buddhalegenden, Benarestalen og livshjulet. Derudover har vi arbejdet med religionens og religiøsitetens udvikling fra det traditionelle til det senmoderne samfund med særligt fokus på eksempler på senmoderne dansk buddhisme (google-buddhisme).
Eksempler på gennemgået teori: Ninian Smarts 7 dimensioner, Jens Peter Schjødts religionsmodel, Peter Bergers opfattelse af forholdet imellem samfund, religion og identitet, Arnold van Genneps treleddede ritualstruktur.
Gennemgået materiale.
Madsen, Maria m.fl: KS-bogen. Forlaget Columbus 2015, side 44-46, 52-56
Poulsen, Allan: Religion - kort og godt. Forlaget Columbus 2018, side 35-39, 177-186, 189-191, 193-202, 204-205
Uddrag af ”Little Buddha” /
https://www.youtube.com/watch?v=IQkmTDx9big
Religionsnørden: Buddhismens grundlæggende begreber /
https://www.youtube.com/watch?v=dhSu7o3A-Aw
DR Den Anden Dimension /
https://www.dr.dk/studie/religion/programmer-om-buddhisme
Vis mig din tro afsnit 3/
https://www.dr.dk/studie/religion/vis-mig-din-tro-0
Kernestofområde:
- udvalgte sider af yderligere én religion
- etiske, herunder religionsetiske, problemstillinger
- religioners samfundsmæssige, politiske og kulturelle betydning i fortid og nutid
- religionsfaglige metoder
Indhold
Kernestof:
Lektion 01 Tekst.docx
Lektion 01 Religion og identitetsdannelse Arbejdsark.docx
Buddhisme lektion 1.pptx
Introduktion til buddhisme.pptx
Religion kort og godt s. 177-180
Film: Antikkens store tænkere: Buddha
Arbejdsark til buddhalegenden.docx
Buddhalegenden.pdf
Buddhalegenden.pptx
Buddhistisk tro og dogmatik.pptx
Arbejdsark til Benarestalen.docx
Buddhismen - den rituelle dimension.pptx
Lektion 06 Arbejdsark til buddhistiske ritualer.docx
Religion kort og godt s. 35-39 og 189-191
Buddhismen - helligsteder og etik.pptx
Lektion 07 Helligsteder og etik Arbejdsark.docx
Religion kort og godt s. 193-202
Religion i det senmoderne samfund.pptx
Lektion 08 Googlebuddhisme 1 Spørgsmål til side KSbogen 44-46.docx
Religion kort og godt s. 204-205
Vis mig din tro
Lektion 09 Spørgsmål til dokumentaren Vis mig din tro'.docx
KS bogen s. 52-56
Præsentationer af begreber fra buddhismen.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Forløb - FF2: Kulturmøder (samfundsfag)
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier. Introduktion / de 6 trosartikler. KS-bogen 98-101.
Hej med jer!
Lektion 1 Imperialisme1 .docx
Ingen lektier. Vi indleder timen med en kort opsummering fra sidste lektion. Islams skriftlige dimension/ Koran og hadith Muhammed / Profeterne.
Islam introduktion
Hartmann og den danske model: Globalisering
Globalisering fra i-bogen til KS-bogen.docx
Lektion 1 Globalisering.docx
Velkommen tilbage til samfundsfag jeg glæder mig til at se jer igen. Vi skal starte nyt forløb op der hedder "Kulturmøder".
Hvad kan jeg huske fra samfundsfag i 1 HF.docx
Opfølgning fra sidste time.
Vi samler op på jeres arbejde fra seneste modul - som I har lavet færdigt! Og så bedes I læse ss. 5-9 i samme dokument.
Lektion 2 Imperialismen 2 Indien, Kina og Afrikas imperialisering .docx
I har lavet arbejdet fra seneste modul færdigt - altså udfyldt ark 2 til imperialisme inkl. arbejdet med kilden om aftalen med kongen af Benin. Resten af vores arbejde bliver på klassen, så ingen yderligere lektie :-)
Kipling Hvid mands byrde.docx
Vi samler op på dokumentaren fra seneste modul, og så bedes I læse ss. 76-80 i uddraget fra Fokus 3 (ligger i mappen).
I har til dagens lektion læst og kildeanalyseret Robert Guest-artiklen fra mandagens lektion, og så bedes I endvidere læse ss. 200-204 af "Afkolonisering fra Verden...", der ligger i mappen.
Vi arbejder med den fysiske koran / gudsbilledet…
I læser til dagens modul Fokus 3 ss. 85-86 + 87-91.
Hej med jer
Ingen lektier! Vi arbejder med KS-bogen side 101-104 med fokus på at belyse Muhammeds rolle og status i islam.
Islam 03 Koranen.pptx Til opsummering
2q Islam 02 Indefra og udefra.docx
Ingen lektier. KS-bogen 111-114 samt Film: Inside a Sharia court / BBC
Ingen lektier. Vi arbejder med KS-bogen om "Forskellige opfattelser af islam, demokrati og sharia" side 111-114. Indleder med en opsummering - og vi taler om de to hovedretninger: sunni- og shiaislam.
Hvad kan jeg huske fra lektion 1.docx Afsnit
Lektion 2 Kulturel kode og socialisering.docx
KS bogen side 83-86
Vi samler op på jeres arbejde i seneste modul, og så bedes I læse "2r Indvandring 1", der ligger i mappen her på Lectio - det er ss. 9-13, I skal læse.
I læser til dagens modul Indvandring 2, der også ligger i mappen.
Lektion 8.docx
I bedes til dagens modul læse "Indvandring 3", der ligger i mappen - det er 2 kilder, som vi skal arbejde med i dagens modul. Derudover har I selvfølgelig lavet arbejdsarket fra seneste modul færdigt (Det omhandler fredagens lektie, så jeg forventer,
KFKB skema.docx
Lektion 8: Indvandring af arbejdskraft i efterkrigstiden
I er klar til at gennemgå jeres kilde for en klassekammerat, OG så bedes I læse ss. 4-9 af den nye tekst i mappen ("Den ny indvandring...").
Ingen lektier!
Lektion 3 Kulturmødet.docx
KS-bogen; sider: 87-89
Madsen, Maria m.fl. Columbus 2015.
I har til dagens modul læst og kilde-analyseret Per Madsens artikel fra Berlingske 1/8 1976 (Skema ligger på modulet tirsdag) og så bedes I endvidere læse resten af uddraget fra "Den ny indvandring" = ss. 9-18.
Ingen lektier. Vi ser en dokumentar om valfarten til Mekka.
Lektion 4. Integration under pres.docx
Indvandrere i Danmark 2024
Afsnit
Værelsesfordeling PRAG 2r.docx
Læs i de vedhæftede side fra "Fri eller fortabt" side 133-136
Fri eller fortabt s. 126-149.pdf
DR. Kampen om mig
Liste over parallelsamfund.pdf
Lektion 5. Parallelsamfund.docx
Siddepladser 2r sept 25 .docx
Læs side 136-140 i "Fri eller fortabt", vedhæftet som pdf.
Nye pladser
Vi samler det sidste op på jeres arbejde med højre-venstre-fløjs politik i 80´erne og 90´erne, og så bedes I læse de 2 kilder, der nu ligger i mappen ("Indvandring 6").
I har til dagens modul færdiggjort vores anden kilde (Indlæg fra Fremskridtspartiet) på samme måde som den første (udlændingeloven), og så begynder vi så småt at afrunde forløbet.
Ingen lektier. Vi indleder med en opsummering fra sidste lektion, hvor vi så den franske dokumentar, "Det hemmelige Mekka". Herefter skal vi læse og analysere Tim Jensens artikel, "Valfart for livet", fra Illustreret videnskab, nr. 496. I forbindelse
Lektion 6. Parallelsamfund II.docx
Ingen lektie. Vi skal se en udsendelse om Gjellerup parken og skal diskutere løsning på ghetto problematikkerne.
2q Jan Hjarpes Model.docx (teori) Ingen lektier. Vi indleder timen med en gennemgang af Jan Hjarpes Model. Herefter skal vi bruge modellen til at analysere forskellige syn på islams holdning til tørklædet.
Toulmins udvidede argumentationsmodel
Vi begynder så småt at afrunde forløbet og samle op, så kig læseplanen igennem og overvej, hvad vi egentlig har lavet ;-)
Genstart | Så kom da | Lyt som podcast | DR LYD
2r Opsummering og overblik.docx
Indfødsretsprøve 2025: Tag en gratis simulation af prøven.
TV2 om indfødsretsprøven
Lektion 7. Honneth og teorien om anerkendelse.docx
Læs side 140-142 om Axel Honneths teori der har fokus på anerkendelse.
Fremlæggelser.
2q Artikel Unge muslimer.docx
Vi samler op på jeres arbejde fra seneste modul - hav udfyldt skema, som I arbejdede med i torsdags -, og laver derefter en art prøve-KS-opgave.
2r Enkeltfaglig eksamensøvelse Indvandringshistorie.docx
Deadline ( 26.08.2018 )
Lektion 8. Medborger og modborgerskab.docx
Læs side 142-147 i det vedhæftede dokument
Ingen lektie til denne time, I skal undersøge de politiske partiers integrationspolitik.
Materiale til KS dag kulturmøder.pdf
Vi følger til morgensamling kl. 9.30.
Luk samfundet op 4. udgave; sider: 167-170
Ingen lektier. Vi ser filmen "To verdener" færdig. Herefter opsummering og evaluering af forløb.
De vigtigste ting at vide om Jehovas Vidner
De vigtigste ting at vide om islam
Vi starter nyt forløb! Jeres sidste KS-forløb kommer til at handle om "Det gode samfund", hvad det så end er, men det kan I jo tænke lidt over... ;-)
Lektion 1 - Det gode samfund.docx
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 45
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Forløb - FF3 Det gode samfund (samfundsfag)
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Vi følger til morgensamling kl. 9.30.
Luk samfundet op 4. udgave; sider: 167-170, 172-192
Ingen lektier. Vi ser filmen "To verdener" færdig. Herefter opsummering og evaluering af forløb.
De vigtigste ting at vide om Jehovas Vidner
De vigtigste ting at vide om islam
Vi starter nyt forløb! Jeres sidste KS-forløb kommer til at handle om "Det gode samfund", hvad det så end er, men det kan I jo tænke lidt over... ;-)
Lektion 1 - Det gode samfund.docx
Ingen lektier.
Vi samler op på Glen Bech fra seneste modul, og så bedes I læse uddraget om velfærdsstatens rødder i den nye mappe - god fornøjelse
I timen læser vi side 154-159 i KS-bogen og svarer på opgaverne i præsentationen.
Vi samler op på sidste time, hvor vi ikke nåede så meget pga. afslutning på det sidste forløb.
1. Arbejdsspørgsmål:
I læser til dagens modul teksten fra torsdag, som I IKKE var ret gode til at læse...I hvert fald nogle af jer🙄
DRTV - Ludere, lommetyve og lirekassemænd: Med ondt skal ondt fordrives, 1800- 1840
Arbejdsark 4. Kildearbejde om levevilkår.docx
Ingen lektier, men vi indleder med en opsummering fra sidste lektion, hvor vi mangler at tale om nedenstående spørgsmål:
De Ti Bud og hvad de handler om
Besøg på fattiganstalter 1887, 2. udgave.pdf
Luk samfundet op; sider: 177-184, 205-208
Brøndum, Banke Hansen. Forlaget Columbus 3. udgave
Fokusspørgsmål til dagens lektie - husk bogen!
I har til dagens modul lavet en kildeanalyse på den anden af de 2 kilder fra seneste modul - vi gennemgik første kilde sidst på timen. I skal altså lave analysen på den kilde, der starter med overskriften "Tikøb Arbejds- og Forsørgelsesanstalt".
Borgerskabets idealer.docx
https://www.youtube.com/watch?v=bbMzGLYzZFE
Luk samfundet op 4. udgave side 204-220.pdf
2. Barndom på bistand
Efter at have læst lektien, skal du kunne redegøre for de tre velfærdsmodeller ud fra følgende kriterier:
Så 18 min af Farvelfærd.
Ingen lektier! Indleder med en opsummering fra sidste lektion:
2q Kristendom 1 1 Mosebog kap 1-3 med spørgsmål (1) (1) (1).docx
Ingen lektier! Indleder med en opsummering fra sidste lektion: Læs i KS-bogen side 206-210 om etik, og svar på nedenstående spørgsmål:
Vidste du: Om evangelisternes fire symboler
Bør kristne kvinder bære slør?
Hvis vi bliver færdig går vi videre med stoffet på næste time.
Vi ser videre på Farvelfærd.
Læs siderne 214-220 (Luk samfundet op, 4. udg.), hvor der er fokus på løsninger på eksterne og interne udfordringer. Mens du læser lektien, skal du have fokus på følgende spørgsmål (uploades under elevfeedback før lektionen):
Arbejdsark til lektion 6 - løsninger på velfærdsstatens udfordringer.docx
Note til LH. Se næste lektion for forløbet og indsæt på nyt skema LH2025...
Medbring gerne farver/tuscher eller andet til at tegne med.
Arbejdsark til lektion 6.5 - løsninger på velfærdsstatens udfordringer-2-2.docx
Login på mitcfu.dk Arbejder Danmark for lidt?
Vi samler op på jeres arbejde med "God tone i alle livsforhold", som I har gjort færdigt til dagens modul, og så bedes I læse teksten om Kanslergadeforliget, der ligger i mappen.
Steincke En demokratisk forsørgelseslovgivning, 1915(1).docx
Arbejdsark til lektion 7 - Det økonomiske kredsløb anvendelse.docx
Vi samler op på jeres kildelæsning fra sidst - K.K. Steincke -, og så bedes I læse teksten "De uønskede", der ligger i mappen til dagens modul.
Ingen lektier. Ser filmen The Passion of The Christ
Økonomi for dummies - med Huxi (og Karen) (1:8)
Arbejdsark til lektion 8 - Mål for en god økonomi.docx
Vi taler mere om racehygiejne og læser kilder på klassen.
Arbejdsark til lektion 9 Økonomiske politikker.docx
I timen her er der trækning af eksamenssæt i jeres grupper.
KS-grupperne:
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 37
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1203/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76291445705", "T": "/lectio/1203/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76291445705", "H": "/lectio/1203/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76291445705" }