X - Kolding Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Kolding Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 1x ap (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
X - Kolding Gymnasium
Fag og niveau
Almen Sp.forst. -
Lærer(e)
Amalie Due Bak, Jessica Jæger Nilsson, Joan Rugberg Holmegaard
Hold
2025 ap/x (
1x ap
,
1x ap da
,
1x ap en
,
1x ap la
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
AP 1x
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
AP 1x
Indhold
Kernestof:
Ordklasser - sproget.dk (læs om de forskellige ordklasser)
Ordklasser - sproget.dk (test dig selv i de forskellige ordklasser)
Læs om tilstands-, handlings- og overgangsverber til i dag (s. 8 i kompendiet). I skal kunne forklare, hvad der kendetegner de tre forskellige typer verber.
Hvis ikke du blev færdig med øvelsen til afledningsmorfemer i kompendiet, så er det lektie til dette modul.
Læs i latin kompendiet s.14-16 til og med afsnittet "Sætningstypens virkning". Du skal ikke lave de to øvelser på s.16 (det gør vi i timen). Til gengæld må du gerne lave en liste over nye begreber som du har bemærket i din læsning. Det gør ikke noget
Dette er en AP-time. Medbring derfor jeres AP-kompendium.
I timen: se intro + lav opgaver til pronominer her Minlæring
Lav øvelserne om det græske alfabet s.22-23 i latin kompendiet
Dette er en AP-time, så husk jeres AP-kompendium.
Prøv at besvare de 4 opsamlende øvelser s.30 (tag udgangspunkt i hvad vi arbejdede med i sidste time)
https://app.minlaering.dk/lektier?vis=344404
Færdiggør øvelserne fra gruppearbejdet sidst, hvis I ikke nåede at blive færdig. Øv dig på 1.og 2.deklinations endelser ved at kigge på oversigten over substantivers bøjning nederst s.70:
Nye pladser Klassespejl 1x september.docx
Find ud af, hvor mange fra jeres familie, der kommer til forældreaften d. 23. september. I kan max. komme 3 (I tæller selv som 1).
Læs om syntaks på ss. 32-36 i jeres AP-kompendium. I skal kunne forklare forskellen på en hoved- og en ledsætning.
Brug oversigten nederst s.70 til at øve dig på endelserne for n2 (tredje kolonne) og test efterfølgende hvor godt du kan huske dem via følgende link: 2.deklination (n) Quiz
Færdiggør de to første sætninger i digtet s.48, dvs. både syntaktisk analyse og oversættelse.
Øvelser til hovedsætning + ledsætning Minlæring
Færdiggør jeres lektier i Minlæring: Adverbier og adjektiver (I har næsten 2 uger)
Medbring kompendium
Færdiggør øvelser til hovedsætning + ledsætning Minlæring
Læs s.51 i latin kompendiet og lav derefter øvelsen s.52. Husk at du kan bruge oversigten over verbernes endelser og substantivernes endelser på s.70.
Husk jeres AP-mappe.
Nye pladser: Klassespejl 1x sidste.docx
Læs om denotation, konnotation, semantiske felter og typer af billedsprog til i dag (ss. 50-54 i AP-kompendiet). SPRING ØVELSERNE OVER - dem laver vi fælles på klassen. I skal kunne definere konnotation, semantisk felt og de forskellige typer af bill
AP latin kompendium.pdf
Sproghandlinger .pptx
Øvelse i sproghandlinger basis.docx
Læs om retorik (det retoriske pentagram samt troper og figurer) på ss. 56-57 i jeres AP-kompendium.
1x AP plan.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 30
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1203/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76291445944", "T": "/lectio/1203/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76291445944", "H": "/lectio/1203/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76291445944" }