Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2023/24
|
Institution
|
X - Rødkilde Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Skriftlige opgaver -
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
2022 SR/d (1d SR, 2d SR)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
SR1: Engelsk og biologi
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
SRO En/re
Overordnet emne: "Islam i det multikulturelle Storbritannien"
Fag: Engelsk A og religion c
Kulturmøder / integration – især mellem den muslimske minoritet og majoriteten.
Der arbejdes primært religionssociologisk.
Jan Hjärpes idealtyper kan benyttes til at definere forskellige tilgange til moderne sharia blandt muslimer (sekularisme, modernisme, traditionalisme og fundamentalisme)
Med udgangspunkt i vores fælles problemformulering ”Islam i det multikulturelle Storbritannien” vælger eleverne selv empiri, teori og metode og formulerer egne opgaveformuleringer i grupper og skriver derefter selvstændigt opgaven.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1205/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73309101503",
"T": "/lectio/1205/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73309101503",
"H": "/lectio/1205/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73309101503"
}