Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
X - Rødkilde Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Erhvervsøkonomi C
|
Lærer(e)
|
Thomas Westh Hansen
|
Hold
|
2024 eø/3 (3geø/3)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Iværksætteri og forretningsmodeller
Forløbet introducerer til hvad en virksomhed er og til hvordan en virksomhed etableres. Herunder hvad det kræver at drive virksomhed og være Founder af et selskab
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Strategi
Forløbet arbejder med afsæt i grundbogens kapitel 2 med strategiske modeller for at analysere virksomheden bl.a. med fokus på vækst, konkurrencestrategi, forholdet til omverden, virksomhedens styrker, svagheder mm.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Regnskab, nøgletal og investering
Forløbet arbejder med regnskabsforståelse og nøgletalsanalyse med afsæt i grundbogens kapitel 4. Vi skal lære at læse og forstå en resultatopgørelse og balance. Samt analysere nøgletal til at kunne vurdere regnskabets styrker og svagheder.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Introduktion til projektforløbet og arbejde hermed
I erhvervsøkonomi skal vi arbejde med et projektforløb som vi skal anvende til eksamen. Da vi nu igennem det sidste halve år fagligt er kommet ind i faget, skal I anvende denne nye viden til jeres projektforløb. Mere info følger.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Marketing og branding
Forløbet arbejder med markedsføring og branding med afsæt i grundbogens kapitel 3. Vi skal arbejde med segmentering og marketingmix modellen til forståelse af bl.a. promotion, prisfastsættelse mm.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Organisation og ledelse
Forløbet introducerer teori og empirisk viden om organisation og ledelse med afsæt i grundbogens kapitel 5 & 6.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1205/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73309102315",
"T": "/lectio/1205/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73309102315",
"H": "/lectio/1205/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73309102315"
}