Holdet 2024 Id/1 - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution X - Rødkilde Gymnasium
Fag og niveau Idræt B
Lærer(e) Christian Gothard Rix
Hold 2024 Id/1 (3gId/1)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Fodbold og fysisk kapacitet
Titel 2 Badminton og idræt som "samfundsinstitution"
Titel 3 X-Fit fra C- til B-niveau og Anatomi/bevægelse
Titel 4 Floorball fra c til b-niveau og træningslære
Titel 5 HipHop og medaljens bagside
Titel 6 Repetition og tilpasning af drejebøger

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)

Titel 2 Badminton og idræt som "samfundsinstitution"

Kernestoffet i forløbet er:
̶ aktiviteter, der træner den fysiske kapacitet
̶ aktiviteter, der træner kropsbeherskelse
̶ aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik
̶ aktiviteter, der giver mulighed for fordybelse under inddragelse af fagets teoriområder humanistisk og samfundsvidenskabeligt teoristof om fysisk aktivitet, livsstil og
idrætsvaner
̶ humanistisk og samfundsvidenskabeligt teoristof om dansk og international idræts- og bevægelseskultur
̶ de for undervisningen relevante digitale redskaber
̶ de for undervisningen relevante videnskabelige metoder.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 X-Fit fra C- til B-niveau og Anatomi/bevægelse

Kernestoffet i forløbet er:
̶ aktiviteter, der træner den fysiske kapacitet
̶ aktiviteter, der træner kropsbeherskelse
̶ aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik
̶ grundlæggende principper for træning
̶ centralt arbejdsfysiologisk og funktionelt anatomisk stof
̶ aktiviteter, der giver mulighed for fordybelse under inddragelse af fagets teoriområder
̶ natur- og sundhedsvidenskabeligt samt humanistisk og samfundsvidenskabeligt teoristof om fysisk aktivitet, livsstil og idrætsvaner
̶ humanistisk og samfundsvidenskabeligt teoristof om dansk og international idræts- og bevægelseskultur
̶ de for undervisningen relevante digitale redskaber
̶ de for undervisningen relevante videnskabelige metoder.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Floorball fra c til b-niveau og træningslære

Kernestoffet er:
̶ aktiviteter, der træner den fysiske kapacitet
̶ aktiviteter, der træner kropsbeherskelse og boldbeherskelse
̶ aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik
̶ grundlæggende principper for træning
̶ centralt arbejdsfysiologisk og funktionelt anatomisk stof
̶ aktiviteter, der giver mulighed for fordybelse under inddragelse af fagets teoriområder
̶ natur- og sundhedsvidenskabeligt
̶ de for undervisningen relevante digitale redskaber
̶ de for undervisningen relevante videnskabelige metoder.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 HipHop og medaljens bagside

Kernestoffet i forløbet er:
̶ aktiviteter, der træner kropsbeherskelse
̶ aktiviteter, der fokuserer på samarbejde og etik
̶ grundlæggende principper for træning
̶ aktiviteter, der giver mulighed for fordybelse under inddragelse af fagets teoriområder  humanistisk og samfundsvidenskabeligt teoristof om livsstil og
idrætsvaner
̶ humanistisk og samfundsvidenskabeligt teoristof om dansk og international idræts- og bevægelseskultur
̶ de for undervisningen relevante digitale redskaber
̶ de for undervisningen relevante videnskabelige metoder.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer