Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
X - Rødkilde Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Musik C
|
Lærer(e)
|
Marie Søgaard Thellesen
|
Hold
|
2024 mu/G3G8 (G3G8mu)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Grundforløb
Grundforløb
Rytmelære: nodeværdier, puls, tempo, takt, underdeling, taktart
Nodelære: g-nøgle, f-nøgle, fortegn, intro til akkorder
Sang:
Diverse opvarmningsøvelser
Linedanser
Giv os lyset tilbage
Joanna
Jutlandia
Sensommervise
Nu falmer skoven
Septembers himmel er så blå
Papirsklip
Bellevue (Tobias Rahim)
2-stemmige sange:
Benny (Andreas Odbjerg)
Sikke en sang (Minds of 99)
Sammenspil:
SDS-øvelser
Boomwackers: Shape of you (Ed Sheeran)
Rotation: Bellevue (Tobias Rahim)
Formativ feedback: excelark + feedback i grupper
Fokuspunkter er valgt til studieretningsforløbet
Omfang ca 15 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Hjertelig velkommen til musik. Jeg glæder mig til at møde jer :-) Planen for lektionen er: timernes indhold i grundforløbet + opstart musiklære + sang. Vi ses. Marie
-
Øvelser til brug i undervisningen:
-
Grønager, Johannes: C-NØGLEN, Systime; sider: 30-36, 41-46, 79, 81-82, 87, 89, 91-93
-
Læs om rytmik: puls, tempo, takt, underdeling, nodeværdier og taktart hjemme. Lyt også til Benny benny
-
stamtoneopgave 1.html
-
C-nøglen-bogen: Læs s. 7-11 om toner, nodesystemet, g-nøgle, f-nøgle og fortegn. Lyt til Minds of 99 Sikke En Sang og Tobias Rahim ft. D1MA - Bellevue, som vi skal arbejde med praktisk
-
Lav det ark med opgaver (noder) færdigt hjemme, som I fik sidste gang og medbring det til timen (det står s. 94 bagerst i C-nøglen-bogen - men husk du ikke må skrive i bogen). Rotation :-)
-
C-nøglen: Læs hjemme om instrumenterne i et band (generelt, strengeinstrumenter: guitar, bas, tangentinstrumenter: klaver, synthesizer, slagtøj, trommer, percussion)
-
Rotation :-)
-
Lav 20 min opgaver hjemme, så du har helt styr på tonerne:
-
Vi øver i festsalen
-
Boderne åbner kl. 18.00
-
Kreativ opgave C-niveau grundforløb.docx
-
Sidste gang rotation + vi laver en kreativ opgave + lidt musiklære
-
Formativ feedback fokuspunkter og indsatsområder musik 2024.docx
-
Læs om akkorder, treklange hjemme
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1205/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73309102490",
"T": "/lectio/1205/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73309102490",
"H": "/lectio/1205/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73309102490"
}