Holdet G2 DA (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution X - Rødkilde Gymnasium
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e) Pernille Frisendal Liltarp
Hold 2025 DA/G2 (G2 DA)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Intro til litteraturanalyse (grundforløb)

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Intro til litteraturanalyse (grundforløb)

Litterært og sprogligt perspektiv
Læringsmål:
- at opnå bevidsthed om (litterære) genrer i dansk
- at opnå fælles begrebsapparat til litterær analyse (især fokus på komposition, fortælleteknik, billedsprog og talehandlinger)
- at opøve den produktive skriftlige udtryksfærdighed (kreative skriveøvelser)
- at styrke den skriftlige formidling (struktur, fejltyper)


Materiale:
Naja Marie Aidt: "Den blomstrende have" (1993)
Thomas Korsgaard: “I bor da meget pænt” (2019)
Helle Helle: "En stol for lidt" (1996)
Kompendium med danskfaglige begreber (genrer, komposition, fortælleteknik, billedsprog, talehandlinger)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer