AABC - HHX-gymnasiet Viby
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
AABC - HHX-gymnasiet Viby
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet VI22.hhx.SP2 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23
Institution
AABC
Fag og niveau
Spansk A
Lærer(e)
Malakias Fogh Nordentoft, Navn Fjernet
Hold
VI22.hhx.SP2 (
VI22 1. år SP2
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Begynderspansk i grundbogen Caminando unidad 1-3
Titel 2
Coco
Titel 3
SO3 forløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Begynderspansk i grundbogen Caminando unidad 1-3
Indhold
Kernestof:
Unidad 1b
classroom
Afsnit
Lektien er lagt op på Duolingo.
Jeg kan hilse og præsentere migJeg ved hvad den bestemte og ubestemte artikel erJeg kan sætte artikler og substantiver i flertalJeg kan lave genitivkonstruktioner på spanskJeg kan bøje verberne ser og estar udenad i præsensJeg kan bøje regelmæssige -
2a: Entrevista con Eloy
1. Barcelona er en berømt by.
Træn denne quizlet som repeterer unidad 2a. Vi starter timen med denne!https://quizlet.com/186270194/unidad-2a-caminando-flash-cards/
Genlæs cafédialogen i kapitel 2b.
Oversættelse af handlingen i 'Coco' (dette er IKKE lektier)
Lektierne er at lave de sidste sætninger (5-10) i oversættelsen fra sidste gang. De står under sidste modul fra torsdagens lektion.
Træn selvtesten til capítulo 2 i Caminando. Vi bruger morgenen på at lave denne i hånden.
https://quizlet.com/259635574/caminando-3a-la-familia-flash-cards/
Læs og oversæt spørgsmålene i kapitel 3.aDem der ikke var der i dag, eller lavede test, skal også læse teksten og oversætte den.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeIQicJIrDNAQdZnxns9zdnWTXJwPcGgOcKmMI1RWVJFonWsg/viewform?usp=sf_link
Dette er ikke lektier!Billedbeskrivelse ¿Dónde estamos? ¿Qué hay en la foto? ¿Cuántas personas hay en la foto? ¿Cuántos anos tienen las personas? ¿Qué van a hacer después?
Lav opgaverne færdige i kap 3.a i bogen.Hvis man ikke var til timen i mandags, så kig under lektier i de moduler og lav opgaverne.
https://quizlet.com/780923322/la-hora-en-espanol-flash-cards/
https://quizlet.com/785678638/numeros-espanoles-tens-and-hundreds-flash-cards/
Til dem som ikke var der i sidste uge. Vi gennemgik disse strukturer fra før, så læs op på dem:
For dem der ikke var der i mandags, så skal teksten i kapitel 3.b læses og oversættes for vi starter ud med at besvare spørgsmålene.Planen er at i bliver sat i gang med spørgsmål og opgaver i bogen, hvorefter alle kommer ind til en individuelt snak m
https://docs.google.com/document/d/10H4y2tQ-OC588_wR9Qr--dYbK7YX8ZHHi_efEZQ7EZA/edit#heading=h.qbok6u9e1emk
I dag skal 2 grupper interviewes af mig. Imens dette sker skal de resterende interviewe hinanden i grupper af 2/3.Basisspørgsmålene for jeres interview er:Hvordan går det?Hvad hedder du?Hvor gammel er du?Hvor er du fra?Hvor bor du?Bor du alene?Hvad e
For dem som ikke var der i onsdags i sidste uge har vi gennemgået følgende fra comentarios i 3c, som i bør læse op inden timen i dag:- Bøjning af poder (endnu et diftongerende verbum)- Stedsangivelser: f.eks. Hvor er xx? Det er til højre/venstre for
I mandags gennemgik vi nogle udtryk med transportmidler fra comentarios i afsnit 3b.Vi repeterer nogle af disse igen i dag.
Vi starter op med øvelsen fra sidste uge og så dykker vi ned i teksten.Hvis man ikke var der i torsdags i sidste uge, skal man have læst og oversat hele teksten fra unidad 3.c i Caminando.
Vi gennemgår før nutid som start på timen, så kig i jeres noter inden, så i kan spørge hvis i stadig er i tvivl. Spørgsmålene til teksten i unidad 3.c skal være besvarede inden timen, da vi går igang med opgaver til kapitlet i dag.
https://quizlet.com/775925888/caminando-unidad-3c-flash-cards/
https://sites.google.com/gaps.aabc.dk/so3-16-20-maj-2022/produktkrav/spansk?pli=1&authuser=1
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 114
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Coco
Vi så filmen 'Coco' og snakkede om den mexicanske kultur og "Día de los Muertos".
Derudover arbejdede vi med simple fraser for at kunne lave et resumé og personbeskrivelser.
Indhold
Kernestof:
Oversættelse af handlingen i 'Coco' (dette er IKKE lektier)
Lektierne er at lave de sidste sætninger (5-10) i oversættelsen fra sidste gang. De står under sidste modul fra torsdagens lektion.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
SO3 forløb
Indhold
Kernestof:
https://sites.google.com/gaps.aabc.dk/so3-16-20-maj-2022/produktkrav/spansk?pli=1&authuser=1
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/122/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d55993092515", "T": "/lectio/122/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d55993092515", "H": "/lectio/122/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d55993092515" }