AABC - HHX-gymnasiet Viby
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
AABC - HHX-gymnasiet Viby
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet VI23.hhx.o.Ty - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
AABC
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Christine Jende Nielsen
Hold
VI23.hhx.o.Ty (
VI 1o Ty
,
VI 2o Ty
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Freundschaft
Titel 2
Die moderne Familie
Titel 3
Reisen
Titel 4
Deutsche Wirtschaft
Titel 5
Deutsche Geschichte 1945-1990
Titel 6
Krimi und Verbrechen
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Freundschaft
Forløbet omhandler de forskellige former af venskab og hvilke værdier der er vigtig, når man er en god ven.
Materiale
Kennenlernen: ich, du, wir fra:
https://losgehts.systime.dk/?id=135
German to go: 7 Freunde und ein Sauerbraten (hören und Übungen): https://www.deutsch-to-go.de/7-freunde-und-ein-sauerbraten/
Juli: Wir beide – Songtext / Lyriks:
https://www.youtube.com/watch?v=7HJ48oJ7IQE
Tobias Wieland: ”Der grösste Fehler seines Lebens” (I: Mette Hermann: ”Los geht´s,
Gyldendal 2018)
https://losgehts.systime.dk/?id=148
Namika: ”Lieblingsmensch” (I: Mette Hermann: ”Los geht´s, Gyldendal 2018)
https://losgehts.systime.dk/?id=149
https://www.youtube.com/watch?v=xhln61FaG-8
Martin Suther: ”Die Unzertrennlichen” (I: Mette Hermann: ”Los geht´s, Gyldendal 2018)
https://losgehts.systime.dk/?id=150
Brüder Grimm: ”Die drei Brüder” (I: Mette Hermann: ”Los geht´s, Gyldendal 2018)
https://losgehts.systime.dk/?id=151
Film Napola (på
mitcfu.dk
)
Lied von „Deine Freunde“ : “Manchmal will ich einfach klein sein”
https://vimeo.com/49877383
Schluss mit Dutziduu und Dauer-Dur. Fra: https://www.spiegel.de/kultur/musik/deine-freunde-band-krempelt-welt-der-kindermusik-um-a-1073194.html
Suppl:. Film About a Girl (1o virtuelt nov 2023)
Indhold
Kernestof:
Herzlich willkommen zu Deutsch
Heute arbeiten wir mit:
Diktér din tyske tekst.docx
Hausaufgabe (=lektier): Finde/formuliere 3 Gründe, warum du deutsch lernen willst und schreibe sie auf!
Wir beginnen mit unserem neuen Thema "Freundschaft": Freundschaft - Relative pronomener.docx
Wir arbeiten mit
Heute arbeiten wir mit Tobias Wieland: ”Der grösste Fehler seines Lebens” https://losgehts.systime.dk/?id=148
Afsnit
I dag arbejder vi i minlaering:
Wir spielen heute :)
Heute arbeiten wir mit Martin Suther: ”Die Unzertrennlichen” https://losgehts.systime.dk/?id=150
Virtuelt About a Girl.docx
1. Kendeord / bestemt og ubestemt artikel: https://allesinallem.systime.dk/?id=132
Heute arbeiten wir mit Brüder Grimm: ”Die drei Brüder” (I: Mette Hermann: ”Los geht´s, https://losgehts.systime.dk/?id=151
Wir beginnen mit Napola (Aufgabe 1):
Wir arbeiten weiter mit Napola
Lektier: Øvelser med modalverber: https://app.minlaering.dk/lektier?vis=244503
Unser Thema heute ist "Weihnachten"
Godt nytår til jer. Når timen starter kl. 12:10 går I ind i jeres Tyskmappe på Teams, for at deltage online
Vi mødes online på Teams. Går ind i din tyskmappe for at møde op online, når timen starter
Lektie: 2 øvelser til svage verber: https://squiz.systime.dk/tinyurl/8Rm-946e11a99 (nutid) og https://squiz.systime.dk/tinyurl/8Rn-297daf5d4 (datid)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 38
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Formidling
Selvrefleksion
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Sociale
Samarbejdsevne
IT
Væsentligste arbejdsformer
Eksperimentelt arbejde
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 2
Die moderne Familie
Indhold
Familieformer, mundtlig og skriftlig sprogbrug, læs litterære tekster, litterære genrer f.eks. Kurzgeschichte, Textanalyse, Textinterpretation
Kernestof
Fra e-bogen "Dein Deutschland", Systime, Kap.
"Die moderne Familie":
https://dd.systime.dk/?id=p120&L=0
Text:
https://dd.systime.dk/?id=c1062
Erk, Daniel: So leben wir (1) Fra: Dein Deutschland. Systime:
https://dd.systime.dk/?id=p120&L=0
Gehrs, Oliver: So leben wir (3) Fra: Dein Deutschland. Systime:
https://dd.systime.dk/?id=195
Ich will wissen wer er ist. Fra: Dein Deutschland. Systime:
https://dd.systime.dk/?id=159
Streuselschnecke. Fra: Dein Deutschland. Systime:
https://dd.systime.dk/?id=160
Kurzfilm fra Goethe-Institut: ”Meine Eltern”
https://www.youtube.com/watch?v=_O_xipy1Mx8
Supplerende materiale: film: Honig im Kopf (DVD)
Indhold
Kernestof:
Wir beginnen mit dem Thema "Die moderne Familie"
Heute arbeiten wir mit: Erk, Daniel: So leben wir 1 https://dd.systime.dk/?id=p194 und Bildbeschreibung Familie: Bildbeschreibung Familie.docx
Dagens emne: stærke verber
Vi mødes i klassen kl. 12:10 for at tage fravær og vi går sammen i Højmosen
Lektier: Du skal beskrive et billede med en familie - skriftligt: Hausaufgabe Bildbeschreibung Familie.docx
Heute arbeiten wir mit: Gehrs, Oliver: So leben wir 3 https://dd.systime.dk/?id=p195
Lektie: Finde oder mache ein Foto von deiner Familie = find eller tag et billede af din familie
Lektie: Lær gloser til dagens tekst ved hjælp af Quizlet (brug ca. 15 minutter til øvelserne Learn + Test: https://quizlet.com/_9c61v0?x=1qqt&i=9i24c
Wir arbeiten weiter mit dem Text Ich will wissen wer er ist https://dd.systime.dk/?id=159 (Teil 3 und 4)
Wir arbeiten mit Aufgaben zu "Ich will wissen, wer er ist" und Grammatik
Kære 1o, jeg er på sprogrejse i Berlin i denne uge og derfor skal I arbejde uden mig med filmen "Der verlorene Bruder". Filmen ligger på mitcfu.dk og opgaverne finder I her. Jeres svar skal I aflevere under "Opgaver" her på Lectio senest fredag d. 9.
se tysktimer 5. februar!
Vi øver os i kasusbrug: https://efif.sharepoint.com/:p:/r/sites/AK-VI23hhxoTy/Klassematerialer/Grammatik/time_2%20kasus%20artikel.pptx?d=w03fa8db2ea674e78a18af523c7eefd80&csf=1&web=1&e=mMA8t7
Dagens emne: Influencer
Analyse eines deutschen Influencers (Aufgabe 2): Sind Influencer die neuen Popstars.docx
Heute arbeiten wir mit: Bendzko_ Programmiert - Arbeitsblatt.docx
Heute präsentiert ihr euren deutschen Influencer (s. 1/3.)
Lektie: Lær gloser til "Das Wunder von Bern" ved hjælp af Quizlet: https://quizlet.com/474838472/das-wunder-von-bern-flash-cards/ (brug ca. 15 minutter på det)
Heute arbeiten wir mit Aufgaben zum Thema Ostern:
Heute arbeiten wir mit dem Kurzfilm "Meine Eltern": Meine Eltern Arbeitsblatt.docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Test Freunde und Familie
22-01-2024
Virtuel Der verlorene Bruder
09-02-2024
Ein deutscher Influencer
03-03-2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 44
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Reisen
Indhold
Texte zum Thema Reisen, Ferien und verschiedene Urlaubsformen
Kernestof
Cro: Einmal um die Welt, Lied
https://www.youtube.com/watch?v=u2pySXCmwpc
Huber spannt aus. Fra: Bis ans Ende der Welt (Tyskforlaget, 2009)
Lena Münch: Paradies für kleine Gäste. Dynamisk læring, Forlaget telling, s. 66 - 69
Träume leben: Reisen und Arbeiten im Ausland, fra: https://www.yaez.de/post/trume-leben-reisen-und-arbeiten-im-ausland (2015)
Die 10 beliebtesten Reiseziele der Deutschen. Fra DW:
https://www.dw.com/de/die-10-beliebtesten-reiseziele-der-deutschen/g-53631102
Das wollen Touristen in Deutschland sehen. Fra DW:
https://www.dw.com/de/das-wollen-touristen-in-deutschland-sehen/a-18766337
Film: Tschick (mitcfu.dk)
Supplerende stof:
- Präsentation einer Reise (Angebot für eine Gruppenreise) nach Deutschland oder Österreich mit Information von www.biohotels.info und https://www.germany.travel/de/startseite.html
Særlige fokuspunkter: Kompetencer / lærplanens mål / progression
Væsentligste arbejdsformer: Klasseundervising / virtuelle arbejdsformer / projektarbejdsform / anvendelse af fagprogrammer / skriftigt arbejde / eksperimentelt arbejde / gruppearbejde
Indhold
Kernestof:
Heute arbeiten wir mit Aufgaben zum Thema Ostern:
Heute arbeiten wir mit dem Kurzfilm "Meine Eltern": Meine Eltern Arbeitsblatt.docx
Heute beginnen wir mit dem Thema "Reisen"
Wir arbeiten weiter mit Interviews zum Thema Urlaub: Elevinterviews Urlaub.docx
Lektie: Husk hørtelefoner og: lær gloser til dagens sang ved hjælp af Quizlet (brug ca. 15 minutter på det): https://quizlet.com/896422266/einmal-um-die-welt-cro-flash-cards/?i=9i24c&x=1qqt
Heute arbeiten wir mit Lieblingsziele der Deutschen: Fragen zu „Lieblingsziele der Deutschen“.docx
Lektier: Læs om sammensætte verber og lav øvelse 1: https://app.minlaering.dk/lektier?vis=264215 (det tager ca. 10 minutter)
Lektie: lær gloser til dagens tekst ved hjælp af Quizlet: https://quizlet.com/118587293/paradies-fur-kleine-gaste-flash-cards/ Brug ca. 15 minutter på det.
Wir arbeiten weiter mit dem Text Paradies für kleine Gäste
Lektie: opgaver med sammensatte verber: https://app.minlaering.dk/lektier?vis=265414
Ihr arbeitet an eurem Projekt Biohotel: Projektarbeit Urlaub im Biohotel.docx
Ihr arbeitet weiter an eurem Projekt Biohotel: Projektarbeit Urlaub im Biohotel.docx
I dag skal I præsentere jeres projekt Urlaub im Biohotel
Wir beginnen mit "Tschick"
Wir arbeiten weiter mit Tschick
Wir sehen die letzte halbe Stunde von "Tschick" arbeiten mit Aufgaben zum Film: Tschick
Jeg holder eksamen i dag, derfor skal I arbejde virtuelt. I skal arbejde med "Im Juli" Filmen er booket til jer på mitcfu.dk. I kan se den i weekenden eller i dag. Når du har set filmen, skal beskrive Daniel (personkarakteristik). Svaret er individue
Wann wirds mal wieder richtig Sommer
Omfang
Estimeret: 23,00 moduler
Dækker over: 38
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Deutsche Wirtschaft
Indhold
Forløbet handler om tyske virksomheder, automobilbranche og andre brancher, virksomhedsformer og handelskorrespondance.
Kernestof:
1. Mercedes-Benz und das Wirtschaftswunder (fra: Wir sind wir)
2. Das Auto der Zukunft fra: Spiegel 6/2014
3. Die Erfolgsgeschichte von Aldi (Deutsche Welle, 2014) http://www.dw.de/die-erfolgsgeschichte-von-aldi/a-17802377 –
4. Die Aldi-Story - dokumentar på mitcfu
5. Unternehmen Deutsch Modul 1 – Wirtschaftsstandort Deutschland. Fra: goethe.de
https://cms.goethe.de/goethe/goethe/_files/pdf233/gi-ud-dk-kopenhagen2020-modul1-ab-f1-2.pdf---korrigiert1.pdf
6. Der Kugelschreiber wird 80 fra: dw.de
https://www.dw.com/de/der-kugelschreiber-wird-80/l-44288534
7. Adidas und Puma: Puma vs. Adidas – Die Geschichte des Bruderstreits. Fra: Wissensblog. Von Richert / 26.10.10
8. Handelskorrespondance
https://tyskvirksomhed.systime.dk/
(Anfrage, Angebot, Auftrag, Auftragsbestaetigung)
9. Lidl stellt 2024 Sortiment um: Quelle: https://www.echo24.de/leben/verbraucher/lidl-sortiment-2024-produkte-haltungsform-veraenderungen-milch-umstellung-kunden-nachhaltigkeit-92545993.html
Supplerende stof:
Eleverne finder perspektiverende tekster og informationer og den tyske bilindustri på nettet.
Særlige fokuspunkter
Læringsmål for eleverne:
– forstå talt tysk standardsprog om kendte emner formidlet gennem forskellige medier
– læse og forstå lettere, nyere, autentiske tysksprogede tekster
– redegøre for og samtale om ukendte emner på tysk med et basalt ordforråd, brug af faste vendinger og udtryk samt relevante kommunikationsstrategier og redegøre for og diskutere kendte emner på tysk med et varieret ordforråd, herunder argumentere for deres synspunkter
– forstå og forholde sig perspektiverende til indholdet af autentiske, tysksprogede fiktions- og sagprosatekster henholdsvis tysksprogede elektroniske medier om samfundsmæssige, erhvervsmæssige og kulturelle forhold
– redegøre for aktuelle samfunds- og erhvervsforhold i Tyskland og øvrige tysksprogede lande i mundtlig og skriftlig kommunikation
– anvende viden om erhvervsmæssige forhold i mundtlig kommunikation
Indhold
Kernestof:
Willkommen zurück aus den Ferien! Wir beginnen mit dem Thema "Deutsche Wirtschaft" - Unternehmen Deutsch Modul 1
Was hast du in den Sommerferien gemacht Poster.pdf
Wir arbeiten mit Unternehmen Deutsch Modul 1
Wir arbeiten mit "Der Kugelschreiber wird 80"
Lektier: Udeopgaver fra "Der Kugelschreiber wird 80 skal være færdigt - vi gennemgår dem i dag.
Heute arbeiten wir mit "Mercedes-Benz"
Heute arbeiten wir mit "Das Auto der Zukunft"
I dag skal I arbejde virtuelt med Adidas og Puma - se word-filen med opgaverne og husk at aflevere på Lectio senest i aften kl. 21:59Puma und Adidas Virtuel undervisning.docx
Ihr beginnt mit eurer Präsentation "Deutsche Autoindustrie": Gruppearbejde Deutsche Automobilindustrie Mercedes Benz.docx
Vi mødes i dag i auditorium og når I har hørt om Erasmus+ og Goethe i auditorium går vi i jeres klasselokale og arbejder på jeres præsentation - jeg kommer efter ca. 15 minutter og fører fravær
Präsentationen Deutsche Autoindustrie
Heute arbeiten wir mit Aldi: Die Erfolgsgeschichte von Aldi Text.docx
Wir arbeiten weiter mit Aldi
Aldi und possessive pronominer: Die Erfolgsgeschichte von Aldi Text + Grammatik Possessive pronominer.docx
Lektie: Lær begreber til handelskorrespondance ved hjælp af Quizlet: https://quizlet.com/dk/310864830/handelskorrespondance-begreber-flash-cards/?i=9i24c&x=1jqt Brug ca. 10 minutter på at lære begreber og lav øvelserne.
Lektie: Lær 20 gloser til vores emne ved hjælp af Quizlet: https://quizlet.com/dk/835312346/handelskorrespondenz-flash-cards/?i=9i24c&x=1jqt Brug 15 minutter på øvelserne.
I dag skal I skrive en case i handelskorrespondance
I dag skriver I jeres eget brev
Kære elever
Wir beginnen mit dem neuen Thema "Deutsche Geschichte"
Wir beginnen mit SO2 - Nachhaltigkeit
Lektie: Læs teksten "Studie: 62 % der deutschen Jugendlichen..." og besvar spørgsmål 1-5 Teksten finder du her: Intro Nachhaltigkeit.docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Adidas und Puma
02-09-2024
Dine stikord til din præsentation
12-09-2024
PowerPoint Automarke
12-09-2024
Deutsche Wirtschaft BMW
06-10-2024
Brev
27-10-2024
Unsere wunderbaren Jahre
28-10-2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 42
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Formidling
Selvrefleksion
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Selvstændighed
Selvtillid
Sociale
Samarbejdsevne
IT
Internet
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Projektarbejde
Titel 5
Deutsche Geschichte 1945-1990
Formål:
Faglige mål:
- Læse og forstå forskellige typer og genrer af ubearbejdede nyere tysksprogede tekster gennem forskellige genrer og medier
- Redegøre på tysk for tysksprogede tekster, analysere og fortolke disse og perspektiver til andre tekster og diskutere problemstillinger i relation til emnet med et varieret ordforråd
- Føre en samtale på et klart forståeligt, sammenhængende og nogenlunde flydende tysk om emner, de er fortrolige med, samt redegøre for og diskutere forskellige synspunkter
- Træning af evne til at udtrykke sig hensigtsmæssigt på tysk
- Indsigt i tysk kultur og historie i 1950erne, 1960erne og til murens fald
Indhold
Materialer:
Lied vom Wirtschaftswunder:
https://www.youtube.com/watch?v=SGBVB3KBPn8
(Lied) und Text: https://www.lyrix.at/t/hazy-osterwald-sextett-lied-vom-wirtschaftswunder-63d
Dahl-Blumenberg, Michael og Glaraard, Jette: Wunderzeit, Kaleidoskop, S. 7-11
Gastarbeiter in Deutschland: von planetwissen.de
Arbeitskraft aus der Türkei
https://www.dw.com/de/arbeitskraft-aus-der-t%C3%BCrkei/a-15516158
Paul van Dyk og Peter Heppner: Wir sind wir (sang og lyriks)
https://www.youtube.com/watch?v=V66cr41DNnM
Film: Almanya (fra: mitcfu)
Leben in der DDR. Fra: Tyskbogen, systime.
https://tyskbogen.systime.dk/?id=137
" \l "c679#c679 (systime og Arbeitsblatt)
Eingemauert – die innerdeutsche Grenze:
Video
https://www.dw.com/de/eingemauert-die-innerdeutsche-grenze/av-6592858
Text:
https://www.dw.com/de/eingemauert-die-innerdeutsche-grenze/a-4444050
Film Das Schweigende Klassenzimmer (mitcfu.dk)
Video über Hohenschönhausen:
https://www.youtube.com/watch?v=-qlYKLnqOBI
Härte bis zum Untergang. Fra: Spiegel.de
Metode
- Individuelt arbejde
- Gruppearbejde
- Pararbejde
- Projektarbejde
Supplerende stof:
Chronik der Mauer - Todesopfer: https://www.chronik-der-mauer.de/todesopfer/
Video auf YouTube: 1989: Mauerfall – Der 9. November:
https://www.youtube.com/watch?v=9tj54f-B-9E
(3 min.)
Indhold
Kernestof:
Wir arbeiten mit einem Gruppenprojekt zur Deutschen Geschichte Deutsche Geschichte Gruppenprojekt.docx
Medbring gerne høretelefoner i dag
Heute arbeiten wir mit dem Thema Wirtschaftswunder:
Lektie: Lær gloser til dagens emne ved hjælp af Quizlet: https://quizlet.com/dk/655807200/wunderzeit-vokabeln-1-flash-cards/ (brug ca. 15 minutter på begrebskort og øvelserne)
Unser Thema heute : Gastarbeiter
Wir beginnen mit Almanya
Lektie: Du skal lære gloser til Almanya ved hjalp af Quizlet - det er en del ord denne gang - så brug mindst 20 minutter på det: https://quizlet.com/dk/976470621/almanya-willkommen-in-deutschland-flash-cards/?i=9i24c&x=1qqt
Husk en pakke til pakkeleg (ca. 30 kr.)
Wir arbeiten mit Aufgaben zum Film Almanya Almanya Aufgaben zum Film.docx
Lektie: Som forberedelse til timen skal I læse to afsnit ("Zwei Staaten" + "Leben in der DDR"): Kapitel 6: Die DDR
Quiz DDR: https://squiz.systime.dk/tinyurl/bcUk-44a0a181
Lektie: Se en kort video: Berliner Mauer Aufbau und Fall Video YouTube 4 min. https://www.youtube.com/watch?v=8ES89TIP2Pc
Ihr arbeitet heute mit einem Maueropfer: Aufgabe Fluchtversuche aus der DDR.docx
I dag skal I præsentere jeres Maueropfer og vi begynder med Das schweigende Klassenzimmer
Lektie: Hør den første afsnit af podcasten "Tyskland indefra" af Lasse Sunde. Den er på dansk og giver en god baggrund for Lasses foredrag i dag. Du kan finde den her: https://podcasts.apple.com/dk/podcast/tyskland-indefra/id1779329964?l=da eller her
Aufgaben zum Film Das schweigende Klassenzimmer.docx
Lektie: kurzes Video über Hohenschönhausen: https://www.youtube.com/watch?v=-qlYKLnqOBI
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Aufgabe Deutsche Geschichte
28-11-2024
Aufgaben Almanya
09-01-2025
Test Gastarbeiter
15-01-2025
Dein Maueropfer
27-01-2025
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 34
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Krimi und Verbrechen
Indhold
Krimi som litterær genre, forskellige slags krimi, f.eks. den klassiske krimi, femikrimi, motiver for mord, forbrydelser
Kernestof
- Film: Jeanny (2018) (streames fra mitCFU)
- Aus dem e-bog "Dein Deutschland", Systime, Kap. 3 "Der Krimi": i-bog:
https://dd.systime.dk/index.php?id=121
- Tekstuddrag med øvelser fra “Gattungen s. 82-84”: Aufgaben zu den Merkmalen des Krimis
- Noll, Ingrid: Nasentropfen. Fra: Dein Deutschland, systime:
https://dd.systime.dk/?id=127
• Milena Moser: Mein 5. Mord Fra Dein Deutschland, systime:
https://dd.systime.dk/?id=c251
- Ferdinand von Schirach: Einsam:
https://gattungen.systime.dk/?id=161
- Ferdinand von Schirach: Anatomie:
https://aufuns.systime.dk/?id=187
og
mitcfu.dk
- Falko: Jeanny (song på youtube)
- Rammstein: Wiener Blut (song på youtube)
- Der goldene Handschuh
https://tyskbogen.systime.dk/?id=165#c359
https://quizlet.com/de/1006948506/der-goldene-handschuh-flash-cards/?i=9i24c&x=1qqt
Særlige fokuspunkter
Læsekompetence, mundlighed, skriftlighed, progression, forståelse af autentisk tysk, argumentation på tysk,
Væsentligste arbejdsformer
Klasseundervisning / virtuelle arbejdsformer / projektarbejdsform / anvendelse af fagprogrammer / skriftlig arbejde / mundlig præsentation
Indhold
Kernestof:
I skal arbejde virtuelt, fordi jeg er i Frankfurt i denne uge. Jeres svar skal I aflevere senest i aften kl. 22:00 under opgaver.
I uge 8 har i arbejdet med introduktion til emne krimi. Vi følger op på det
Vi ser det grønne bord + info til eksamen tysk b
Lektie: Lær gloser til dagens tekst ved hjælp af Quizlet: https://quizlet.com/_81eesf?x=1qqt&i=9i24c
Heute arbeiten wir mit Rammstein Wiener Blut.docx und Falko Jeanny https://www.youtube.com/watch?v=Urw-iutHw5E
Heute arbeiten wir mit dem Film Jeanny
Jeanny Das fünfte Mädchen Bilder.pptx – Film fertig (59:00), Arbeit mit den Bildern + 2 Songs + Redemittel
Lektie: video om adjektivernes bøjning 6 min: https://www.youtube.com/watch?v=yTz7PG1uOk8
Lektie: Lær gloser til dagens tekst ved hjælp af Quizlet: https://quizlet.com/_b5arhl?x=1qqt&i=9i24c
Lektie: lær 18 gloser til dagens tekst ved hjælp af Quizlet: https://quizlet.com/de/1006948506/der-goldene-handschuh-flash-cards/?i=9i24c&x=1qqt
Wir arbeiten weiter mit Der goldene Handschuh
Prøveeksamen: Mads, Victor, Cecillie
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Krimi Intro virtuelt
17-02-2025
Krimi Anatomi
30-03-2025
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 24
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/122/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62560471795", "T": "/lectio/122/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62560471795", "H": "/lectio/122/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62560471795" }