AABC - HHX-gymnasiet Viby
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
AABC - HHX-gymnasiet Viby
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet VI23.hhx.r.Ty - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
AABC
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Karen Mimi Møller
Hold
VI23.hhx.r.Ty (
VI 1r Ty
,
VI 2r Ty
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
1: Deutsche Start-ups
Titel 2
2: Digitales Leben
Titel 3
3: Fussball in Deutschland
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
1: Deutsche Start-ups
Indhold
Kernestof:
Velkommen til tysk! Jeg glæder mig til at møde jer :-)Der er ingen lektier til timen, men I skal medbringe noget at skrive med og en opladet pc/mac.Mange hilsnerKaren
Lektier:I skal lave mindmappet i opgave 5.1 hjemmefra (udfyld på tysk). I må gerne lade jer inspirere af videoen, som vi så på klassen i mandags.
Læs teksten Start-up til i dag: Start-up
Samme lektie som til i mandag:Læs teksten Start-up til i dag: Start-up
Gymnasiekursus - sprog.Derfor er der desværre ikke lektier til i dag :-)
Tysk
Jeg er desværre fraværende pga. en anden arbejdsopgave. I skal se første afsnit af serien Die Dasslers. Den er lånt til jer, og I finder den på Mit CFU under "mine materialer"
Program for dagens timer:
Juleklip i den ene lektion: HUSK SAKS!
I skal lave opgave 1 på arbejdsbladet derhjemme: Svarene indsættes både i jeres eget arbejdsdokument og i elevfeedback inden timen:Arbeitsblatt - Mit Plastiktüten gegen Plastikmüll.docx
Mødet: Join conversation
Kære elever
Vi mødes på Teams til fraværstjek, kort gennemgang og instruktion af opgaverne.
Vi følger op på online-aktiviteterne
Læs teorien til de stærke verber hjemme til i dag. I skal også læse underkapitlerne: https://allesinallem.systime.dk/?id=138
I skal lave opgave 1 (udfyldelsesøvelsen til Happybrush) færdig til i dag:Arbejdsblad
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 44
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
2: Digitales Leben
Tim Bendzko: Programmiert
Lukas Boïng: Wie wäre mein Leben ohne Facebook?
Nina Heitele: Instagrammable – das Leben als Posting.
Deine Band: Ich poste, also bin ich
Ineke Haug: Vom Schüler zum Chef: App-Entwickler mit 15.LINK 1: Text
Die Macht von Social Media
Indhold
Kernestof:
I skal lave opgave 4 på arbejdsarket til i dag.
Happy Brush: HappyBrush: Arbeitsblatt:
Lektier:
Vi gennemgår mindmappet fra i mandags ("Digitales Leben") i dag.
https://aufuns.systime.dk/?id=142#c289
I skal kunne oversætte teksten til dansk uden at bruge jeres noter: https://aufuns.systime.dk/?id=142#c289
Til i dag skal I lære HELE skemaet udenad. Træn derhjemme, indtil den er der :-)
bestemt artikel_rep.pptx
Lektier: I skal læse den første del af teksten (den del, der handler om en dag MED facebook): https://aufuns.systime.dk/?id=143#c307I skal kunne den bestemte og den ubestemte artikel udenad.
Overvej, hvad I kan sige til flg. to begreber på tysk: - Influencer- InfluencermarketingSkriv ti stikord op til hvert begreb hjemmefra.
I skal dele jeres noter fra øvelsen, vi lavede torsdag vedr. chatbot i denne mappe: Chatbot (angiv navn i filnavnet) inden timens start.
I skal kunne ordene i denne quizlet: Øv 15 minutter derhjemme: Quizlet
I skal kunne bøje stærke og svage verber i præsens, og I skal kunne den bestemte og ubestemte artikel udenad. find det hele i Alles in allem på systime.
I skal være færdige med hele opgave 3 (som vi arbejdede med på klassen): Instagrammable - das Leben als Posting. Arbeitsblatt..docx
Timerne 20-3-2024 - foregår PÅ SKOLEN!
Genlæs: https://allesinallem.systime.dk/?id=137 og øv jer på at bøje modalverberne i præsens:https://kurzgesagt.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=129&loopRedirect=1I timen arbejder vi videre med Arbeitsblatt_ Vom Schüler zum Chef.docx
Lektier: Teksten læses: Vom Schüler zum Chef.pdf.
Lav opg. 4 på arbejdsbladet til i dag. Vær obs på at hochladen er løst sammensat: er lädt hoch (verbet deles i to).I finder skemaet her: Text Die Macht von Social Media.docx
Timen i dag:
I skal gense videoen hjemme. Tjek at I er færdige med at besvare de otte spørgsmål til videoen på tysk, som vi arbejdede med den 15-4-2024:
I skal arbejde hjemme med opgave 1 på arbejdsbladet.I får 20 minutter på timen til at blive færdig, så I skal næsten være i mål, når vi mødes til undervisning i dag. Aftal indbyrdes i grupperne, hvor langt I skal nå derhjemme.
Timen bruges på at se første afsnit af serien Die Dasslers. I skal tage noter til serien på dansk og lægge dem i elevfeedback senest kl. 20:00 i aften. Herefter føres fravær.I finder serien på https://mitcfu.dk/mm/
I dag skal vi arbejde med eksamensteksten. Læs teksten rigtig godt igennem derhjemme en gang til. Skriv et kort resumé af teksten eller skriv nogle stikord op til handlingen:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 52
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
3: Fussball in Deutschland
Kernestof:
Bald ganz andere Nationaltrikots (22.03.2024, https://www.zdf.de/kinder/logo/adidas-nike-fussball-trikot-100.htm)
Einen Podcast hören (über Fussball in Deutschland):
https://ausaktuellemanlass.systime.dk/?id=172#c528
„Typisch Deutsch“ von Adidas (2024)
Dominik Rosing: „Typisch deutsch“? DFB sucht seine Identität und will sie bei Kuckucksuhr und Döner finden (Focus online, 20.03.2024)
Sönke Wortmann: Das Wunder von Bern (2003)
Supplerende stof:
Fußball in Deutschland:
https://ausaktuellemanlass.systime.dk/?id=172
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage fra ferie :-)Vi lægger ud med at færdiggøre fodboldforløbet. I dag skal vi arbejde med filmen "Das Wunder von Bern".
Vi ser videre på Das Wunder von Bern.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/122/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62580293281", "T": "/lectio/122/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62580293281", "H": "/lectio/122/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62580293281" }