Holdet se24.x.2c.En - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution AABC
Fag og niveau Engelsk B
Lærer(e)
Hold se24.x.2c.En (se24.x.2c.En)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forløb 1 American (in) equality
Titel 2 Forløb 2 The Hate You Give  (hovedværk) sektion 1
Titel 3 Searching for Identity
Titel 4 Presidential Election
Titel 5 Consumerism
Titel 6 Grammatik
Titel 7 Eksamenstræning
Titel 8 Repetition
Titel 9 Forløb#6

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forløb 1 American (in) equality

Formål:
- at få et generelt overblik over slaveriets oprindelse og historie for at kunne diskutere nutidige emner i historisk perspektiv
- at træne notatteknik og udlede relevante pointer i teksten
- at reflektere over dagens indhold
- træne sprogfærdigheder (jf. de faglige mål)
- analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om erhvervsmæssige,  
  historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
- orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler

Indhold: introducerende non-fiktion tekster og videoer

Formål:
- at forstå betydningen af the Civil Rights Movement
- at opnå basal viden til læsning af primærtekster fra perioden
- notatteknik

Indhold: Supplerende stof som overgang til arbejde med The Civil Rights Movement og Martin Luther King.

Metode: individuel læsning + gruppequiz i klassen. Fokus på klare læringsmål.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016.
https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/?id=p160

Evaluering: quizlet live i grupper i klassen.

Sider: 3

Metode: individuelt arbejde

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016.
https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage

Evaluering: Quizlet live

Sider: 5 siders tekst

Formål:
- at opnå indsigt i hvilken betydning slaveriets ophævelse havde for sorte amerikanere og hvilke samfundsmæssige forhold der førte til the Civil Rights Movement
- at kunne forklare centralt indhold såsom: the 13th og 15th Amendment, Reconstruction, Freedman's Bureau, Jim Crow

Indhold: supplerende stof

Metode: individuel læsning med notater, quiz

Materiale: Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016: https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/?id=p136

Evaluering: summativ evaluering: quizlet-live om begreberne

Sider:  2

Formål:
- at forstå racistiske udtryksformer efter slaveriets ophør
- at forstår begrebet "political correctness" og vigtigheden heraf
- at analysere udtryksformer inden for populærkultur (tegnefilm mm)
- at udlede parternes argumenter
- at opnå diskussionskompetencer i nutidige debatter om samfund, race og populærkultur i USA
- træne opmærksomhed på kildekritik (CNN vs. Fox)

Indhold:
Kernestof og supplerende stof i form at non-fiction tekster, tegnefilm, nyhedsklip og reklamer/fotos for at give et historisk perspektiv.

Metode: Individuel læsning, pararbejde om spørgsmål og klassediskussion (læringsrum 1-3)

Materiale: Kernestof og supplerende stof
- Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016.
https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/?id=p154
- Raye, Don. "Scrub Me Mama with a Boogie Beat." Castle Films. 1941 (cartoon). YouTube, 4. maj 2016. Scrub Me Mama with a Boogie Beat (1941 cartoon)
- CBS Sunday Morning. "Blackface: A cultural history of a racist art form." 28. oktober 2018. https://www.youtube.com/watch?v=pqlD-eZm1ck
- Disney. Dumbo When I See an Elephant Fly and Dumbo Flies HD. 23. oktober 2011. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=_v2exWrsGOc
- CNN News. "Megyn Kelly in hot water for blackface comment." 23. oktober 2018. YouTube. Megyn Kelly in hot water for blackface comment
- McCarthy, Tyler. "Jamie Foxx defends Jimmy Fallon over 'SNL' blackface controversy: 'This one is a stretch'." Fox News, 28. maj 2018. https://www.foxnews.com/entertainment/jamie-foxx-jimmy-fallon-snl-blackface-controversy

Supplerende stof til skriveøvelse:
https://www.npr.org/2019/02/07/692314950/gucci-apologizes-and-removes-sweater-following-blackface-backlash?t=1597923423937
https://www.thesun.co.uk/news/7984799/prada-accused-selling-racist-blackface-keyrings/
https://qz.com/quartzy/1547880/blackface-fashion-is-officially-the-worst-fashion-trend-of-2019/
https://hypebae.com/2019/2/blackface-fashion-gucci-prada-moncler

Evaluering: Opsamlende skriveøvelse, hvor de får brugt nogle af de argumenter vi har diskuteret i løbet af timen

Sider: 5 sider (inkl. videoer)

Formål:
- at læse vigtige primærtekster fra perioden
- at høre autentisk engelsk
- at træne retorisk analyse af taler

Indhold: Kernestof: Primær kilder, tekst og lyd af MLKs tale. Øvelse i ordforråd og synonymer.

Metode: individuel læsning og lytning, pararbejde om retorisk analyse og sprog. Evaluering i form af kreativ skrivning, som opsummerer forløbet indtil nu.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016.
Ibid.: What Is a Metaphor and a Simile: https://blackvoices.systime.dk/?id=157#c439
King, Martin Luther: I Have a Dream (speech): Martin Luther King - I Have A Dream Speech - August 28, 1963
Østergaard, Trine. The English Handbook. Systime, 2020. https://theenglishhandbook.systime.dk/. Rhetoric - the art of speaking: https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=155&L=0#c2311 + The forms of appeal: https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=155#c2307
The Declaration of Independence: https://www.archives.gov/founding-docs/declaration-transcript

Evaluering: Exit cards

Sider: 5

Formål:
- at få indsigt i raceforhold i USA i dag
- at få forståelse for socioøkonomiske og kulturelle forhold mellem samfundsklasser
- at lægge grundlaget for det videre arbejde med nutidige sortes forhold i USA

Indhold: Supplerende stof, fakta-tekst

Metode: Individuel læsning med besvarelse af spørgsmål.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016. https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage
Post-racist America: https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=168

Evaluering: refleksion over individuel læring: exit card om lært stof

Sider: 5

Formål:
- at få indsigt i raceforhold i USA i dag
- at få forståelse for socioøkonomiske og kulturelle forhold mellem samfundsklasser
- at lægge grundlaget for det videre arbejde med nutidige sortes forhold i USA

Indhold: Supplerende stof, fakta-tekst

Metode: Individuel læsning med besvarelse af spørgsmål.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016. https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage
Post-racist America: https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=168

Evaluering: refleksion over individuel læring: exit card om lært stof

Sider: 5

Formål:
- at få indsigt i raceforhold i USA i dag
- at få forståelse for socioøkonomiske og kulturelle forhold mellem samfundsklasser
- at lægge grundlaget for det videre arbejde med nutidige sortes forhold i USA

Indhold: Supplerende stof, fakta-tekst

Metode: Individuel læsning med besvarelse af spørgsmål.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016. https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage
Post-racist America: https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=168

Evaluering: refleksion over individuel læring: exit card om lært stof

Sider: 5
Formål:
- at få indsigt i raceforhold i USA i dag
- at få forståelse for socioøkonomiske og kulturelle forhold mellem samfundsklasser
- at lægge grundlaget for det videre arbejde med nutidige sortes forhold i USA

Indhold: Supplerende stof, fakta-tekst

Metode: Individuel læsning med besvarelse af spørgsmål.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016. https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage
Post-racist America: https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=168

Evaluering: refleksion over individuel læring: exit card om lært stof

Sider: 5

Formål:
- at få indsigt i raceforhold i USA i dag
- at få forståelse for socioøkonomiske og kulturelle forhold mellem samfundsklasser
- at lægge grundlaget for det videre arbejde med nutidige sortes forhold i USA

Indhold: Supplerende stof, fakta-tekst

Metode: Individuel læsning med besvarelse af spørgsmål.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016. https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage
Post-racist America: https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=168

Evaluering: refleksion over individuel læring: exit card om lært stof

Sider: 5
Formål:
- at få indsigt i raceforhold i USA i dag
- at få forståelse for socioøkonomiske og kulturelle forhold mellem samfundsklasser
- at lægge grundlaget for det videre arbejde med nutidige sortes forhold i USA

Indhold: Supplerende stof, fakta-tekst

Metode: Individuel læsning med besvarelse af spørgsmål.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016. https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage
Post-racist America: https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=168

Evaluering: refleksion over individuel læring: exit card om lært stof

Sider: 5
Formål:
- at få indsigt i raceforhold i USA i dag
- at få forståelse for socioøkonomiske og kulturelle forhold mellem samfundsklasser
- at lægge grundlaget for det videre arbejde med nutidige sortes forhold i USA

Indhold: Supplerende stof, fakta-tekst

Metode: Individuel læsning med besvarelse af spørgsmål.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016. https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage
Post-racist America: https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=168

Evaluering: refleksion over individuel læring: exit card om lært stof

Sider: 5
Formål:
- at få indsigt i raceforhold i USA i dag
- at få forståelse for socioøkonomiske og kulturelle forhold mellem samfundsklasser
- at lægge grundlaget for det videre arbejde med nutidige sortes forhold i USA

Indhold: Supplerende stof, fakta-tekst

Metode: Individuel læsning med besvarelse af spørgsmål.

Materiale:
Erlich-Møller, Bianca og Thomsen, Mathilde: Black Voices – The African-American Experience from Slavery to Current Racial Issues, Gyldendal, 2016. https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage
Post-racist America: https://blackvoices.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=168

Evaluering: refleksion over individuel læring: exit card om lært stof

Sider: 5

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Forløb 2 The Hate You Give (hovedværk) sektion 1

Formål:
- At introducere genre, forfatter, titel
- At afklare intertekstuelle referencer
- At analysere kapitel 1 og 2 med fokus på narrator, setting, 3 characters
- At definere indledende temaer
- At træne mundtligt engelsk i analyse og diskussion
- Funktionel grammatik: adjektiver og synonymer

Indhold: Kernestof i form af skønlitterært værk.

Metode: Gruppearbejde i forskellige konstellationer, indledende og afsluttende klassediskussioner

Materiale: Thomas, Angie. The Hate U Give. Walker Books, 2017. Kapitel 1-2 (s. 7-28)
Opgaver fra Jensen, Dorthe Hjort. Værklæsning: The Hate U Give. Gyldendal.dk, 2020. https://vaerklaesningthehateugive.ibog.gyldendal.dk/index.php?id=frontpage

Evaluering: Reflective writing
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
The Hate U Give 17-09-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Searching for Identity

KERNESTOF:
John Cheever: 1912-1982, Quincy, Massachusetts, The United States
Genre: fiction, short stories
"Reunion", novelle af John Cheever, 1962 (kernestof)

Philip Arthur Larkin: 1922-1985, Radford, Coventry, Great Britain
Genre: fiction, poetry
"They Fuck You Up", digt af Philip Arthur Larkin, 1974 (kernestof)
https://www.youtube.com/watch?v=1rjRYSfCJvM

Ernest Hemingway: 1899-1961, Oak Park, Illinois, The United States
Genre: fiction, short stories
"Indian Camp", novelle af Ernest Hemingway, 1924

Filmmateriale:

Director: Lone Scherfig
Writers: Lynn Barber (memoir), Nick Hornby (screenplay)
Genre: fiction, film
An Education (2009)
Filmanalyse og gennemgang af den historiske periode i London i 1960’erne.

Kultur teori:
Indhold: "Cultural Identities in Late Modern Societies" i Kasper Asklund: "Culture at Work - Business, Society and Culture", Systime, 2018 og Smirnoff reklamekampagne "I Choose", 2011 (kernestof)
Materiale: Fakta, tekstbog og reklamekampagne


Musik og lyrik:
Indhold: "Childhood" tekst og musikvideo af Michael Jackson, 1995  "Clenin' Out My Closet" tekst og musikvideo af Eminem, 2002 (kernestof)
Materiale: Fiktion, tekst og musikvideo

Supplerende:
Argumentation Theory:
https://theenglishhandbook.systime.dk/index.php?id=168&L=0




Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Reunion 25-09-2024
Essay Gender neutral toys 30-10-2024
Omfang Estimeret: 21,00 moduler
Dækker over: 18 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Presidential Election

Formål:
- at tilegne sig viden om det politiske system i USA

Indhold: "The American Political System", (1,5 ns), (kernestof)
Materiale: Fakta, teori om det politiske system
Metode: Individuel opgave
Evaluering: forståelsesspørgsmål til gennemgang i plenum

Formål:
- at tilegne sig viden om ideologierne bag de to politiske partier i USA - det demokratiske og republikanske parti

Indhold: www.khanacademy.org: "Ideologies of political parties in the United States: Liberal vs. Conservative", 2020, (7:38 min. = 2,46 ns), (kernestof)
Materiale: Fakta, teori om politiske ideologier
Metode: Individuel opgave
Evaluering: gennemgang i plenum

Formål:
- at tilegne sig viden om vejen fra politisk kandidat til præsident  i USA

Indhold: (1 ns), (kernestof)
Materiale: Fakta, teori om politiske ideologier
Metode: Individuel opgave
Evaluering: forståelsesspørgsmål til gennemgang i plenum
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 18 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Consumerism

Kernestof og evt. supplerende stof

Omfang 6 uger med 4 lektioner = 24 lektioner
2 uger med 4 lektioner = 12 lektioner (business correspondence)

Særlige fokuspunkter - At tilegne sig viden om begrebet consumerism ud fra både fakta og fiktion
- At opnå øget bevidsthed og viden om markedsføringsstrategier og marketingsmanipulation, som reklamens bevidste og ubevidste virkemidler
- Øget bevidsthed og viden om bæredygtig livsstil
- Øget bevidsthed og viden om politisk korrekthed
- At læse tekster indenfor forskellige genrer og udvide genrebegrebet
- At analysere, fortolke og perspektivere tekster inden for forskellige genrer
- At udvide ordforråd og tilegne sig nye fagbegreber og fagord
- At forstå afsenderens budskab og hensigt
- At kommunikere et budskab klart og få det klart igennem til modtageren
- At træne diskussion af hovedemnet og af hvordan man bygger sin argumentation op

Væsentligste arbejdsformer Klasseundervisning, cooperative learning, gruppearbejde, pararbejde og individuelt arbejde med fortsat fokus på, at vi skal opbygge et læringsrum for engelskundervisning og skabe en klassekultur, hvor I er trygge ved at tale engelsk med hinanden og foran hinanden.

Mundtlige præsentationer Gruppediskussion og -fremlæggelse

Skriftlige opgaver og afleveringer Klassenoter med notatteknik, små skriftlige øvelser samt argumentationsopgave. Opgave 3 (forretningskorrespondance) og 4 (oversættelse) i et eksamenssæt.

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Article comparison 11-12-2024
Essayopgave Homeschooling 13-01-2025
Answer to questions on SoMe article 14-01-2025
Quiz on Consumerism 11-03-2025
Grammatik opgave 1 25-03-2025
Skriftlig aflevering 04-04-2025
Omfang Estimeret: 36,00 moduler
Dækker over: 30 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Grammatik

KERNESTOF:

Brieghel, Helle & Hagelskjær, D.C:  Engelsk Grundgrammatik https://engelskgrundgrammatik.systime.dk/index.php?id=frontpage
• Udsagnsord
• Navneord
• Ejefald
• Kendeord
• Talord
• Forholdsord
• Tillægsord
• Biord
• Stedord
• Tegnsætning


Jacobsen, Lisbet: Talking Grammar https://tg.systime.dk/index.php?id=frontpage
• Ordklasser
• Kongruens
• Ord med stort
• Tegnsætning
• Bindeord

Kontekstuel grammatik:
Adjektiver
Adverbier
Tegnsætninger
Ing-former















Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 20 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Repetition

Vocabulary Check your memory of the words and expand with words you find when doing the repetition




Ny Introduction to Slavery Read the first page from Slavery to Abolition, take notes and expand your vocabulary




The Civil War Make a time tabel of the important events, make sure your notes are OK




Minstrel Shows and Jim Crow Make sure you can explain the problems with "blackface" and the stereotyping of the afroamerican population.




Martin Luther King ( I have a Dream) Make sure you have done all the tasks on the page





Post Racist America Make sure that you have done all the tasks




Emmet Till; George Floyd Make sure you can explain the problems with the irrational fear that surrounds black people.





George Floyd an BreonnaTaylor Make sure that you have done all the tasks

a. Language:
What do you notice about the language?
Write down as many observations as possible.
(Is it formal/informal? Are the sentences simple/complex? What characterizes the characters’ spoken language?
Does the language give us any additional information about the characters and/or the setting?)

b. Narrator:
What kind of narrator do we meet in the story?
From whose perspective is the story told?

c. Setting: Garden Heights - include quotes and page numbers to back up your analysis
Where does the story begin?
What do we learn about the neighborhood?

d. Characters: Starr, Kenya, Khalil - include quotes and page numbers to back up your analysis
Write down what you learn about Starr, Kenya and Khalil

e. Grammar
Agree on three adjectives that describe Starr, three adjectives that describe Kenya, and three adjectives that describe Khalil.
Next, find 2-3 synonyms for each adjective, and add all the adjectives to your notes.
Please use ordbog.gyldendal.dk.





Reunion,
John Chever
What is the theme of the short story?

To which other texts from “Searching for Identity” can you relate this short story? Give examples and explain!

In the short story, the father can be seen as a representative of “Jolly Old England”. Which country or culture does the son represent? How can the text be read as a narration of American Independence?



This Be The Verse, Philip Larkin
What is the theme of the poem?

Why does the writer use the word “Fuck”?

What is the message of the text?


Cleaning Out My Closet, Eminem Childhood, Michael Jackson

Make a comparison of the two music videos.

Which story do Eminem and Michael Jackson present about their personal search for identity?






Goffmann

Brainstorm on Goffmann´s theory on Identity in Late Modern Societies. Here are some words and concepts to help you:
o Identity and choices
o Storytelling for yourself and others
o Identity as transient
o Locale
o Identity as a social constructiono







Indian Camp, Ernest Hemingway What does the term “initiation” mean?

Who goes through an initiation process in the short story and what happens during the process?

Hemingway often writes about men who can "stand things" and men who cannot "stand things." Of vital importance to him is the concept of being able to "stand things," no matter how violent and painful the situation is. He calls this strength "grace under pressure”. Looking back at the text, which characters in the short story seems to have this strength – the men or the women.


A Kind of Wisdom,
Ellie Lee

Define the word “wisdom” and explain how the narrator of the story changes her comprehension of the word/concept when it comes to her father (and herself).




Searching for Identity Which different kind of factors constitute the identity we have?

In which ways can we express our identity? How do you express your identity? What influences the way you express your identity?

Searching for Identity Explain the following and give examples:

- Identity is created through communication
- Identities are created in spurts
- Identities are multiple
- Identities are influenced by society
- Identities are dynamic
- Identities are developed in different ways in different cultures

Racial Identity On being a Chinese-American Woman

Write down the main points of your CAIP analysis

Gender Identity

Write a short summary of Judith Butler’s YT video
Revisit the article: “It’s how I feel. It’s not how you feel: Four teens explain why they reject the gender binary.”
Language identity in Britain Check that you have completed all the work.

The American Political System Write down the main responsibilities of the three branches of government:





Write down some examples of powers that each state can regulate:
Ideologies of the political parties in the United States Write the top five differences between the Grand Old Party (GOP) and the Democratic Party:




Past and Present Presidents Write down the names of the last 5 presidents and the party they come from:

Summerise what you know about President Trump:


US Presidential Election Write down the important dates of the election:



Explain the electorate system:

Fill out the form as a help for your exam

Text Genre Main points/themes/message Your personal remark on the text
"Big Ideas That Changed The World - Consumerism (1/4)", Jonathon Porritt
History of ideas - Consummerism
The truth about The Planned Obsolescence
"Save US from This 24-Hour Living Hell"
"The Frugal Family Guide"
Jeremia Tucker: Merry Christmas Son
Black Friday Youtube and Reality
Late modern consumers: Product development, marketing and branding
Product development and authenticity
Marketing and branding
The  Larder
Nature is Speaking








Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Forløb#6

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer