Holdet se25.x.1b.F.ma - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution AABC
Fag og niveau Matematik C
Lærer(e)
Hold se25.x.1b.F.ma (se25.x.1b.F.ma)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Eksamensprojekt.
Titel 2 Finans
Titel 3 Deskriptiv statistik
Titel 4 Repetition og Eksamensforberedelse

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Eksamensprojekt.

Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Eksamensprojekt Mat C 02-02-2025
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Finans

Litteratur:
Thrane, Haastrup, Halling & Kjærgaard (Læreplan 2017) - https://plushhx1.systime.dk/


Primære faglige mål:

Symbolkompetence: Anvende tal og symboler samt kendte og ukendte formeludtryk præcist.

Kommunikatonskompetence: Formidle forhold af matematisk karakter mundtligt og skriftligt ved vekslende anvendelse af et præcist matematisk symbolsprog og hverdagssproget.

Hjælpemiddelkompetence: Anvende relevante hjælpemidler.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde
Titel 3 Deskriptiv statistik

Litteratur:
Thrane, Haastrup, Halling & Kjærgaard (Læreplan 2017) - https://plushhx1.systime.dk/


Primære faglige mål:

Symbolkompetence: Anvende tal og symboler samt kendte og ukendte formeludtryk præcist.

Tankegangs- og repræsentationskompetence: Forstå og anvende matematiske begreber, tankegang og metoder samt vælge og gøre rede for forskellige repræsentationer af det samme matematiske stof.

Kommunikatonskompetence: Formidle forhold af matematisk karakter mundtligt og skriftligt ved vekslende anvendelse af et præcist matematisk symbolsprog og hverdagssproget.

Hjælpemiddelkompetence: Anvende relevante hjælpemidler.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 21 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Initiativ
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Regneark
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde
Titel 4 Repetition og Eksamensforberedelse

Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
PP af Eksamensprojekt med Strategi 28-04-2025
Video PP. 05-05-2025
Kendt Matematiker Opgave 19-05-2025
Mit Weekend Budget 26-05-2025
Mat C Reflektionsopgave 26-05-2025
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 26 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer