Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
X - UNORD
|
Fag og niveau
|
International økonomi B
|
Lærer(e)
|
Bjarne Erup Larsen
|
Hold
|
hj24hh2d Iø (hjhh2d Iø)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Dansk økonomi i globalt perspektiv
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftlige øvelser
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
PowerPoint - egne tal og artikler
|
16-08-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
18,00 moduler
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Husholdninger og samfund
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftlige øvelser
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Arbejde-selv opgaver
|
23-10-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
13,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Økonomisk-, struktur- og miljøpolitik
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftlige øvelser
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
18,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Konkurrencestat i en globaliseret verden
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftlige øvelser
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
3 virtuelle fredagsmoduler
|
13-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
40,00 moduler
Dækker over:
25 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Iø Eksamensprojekt
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftlige øvelser
• Gruppearbejde
• Selvstudium
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/1234/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74637494501",
"T": "/lectio/1234/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74637494501",
"H": "/lectio/1234/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74637494501"
}