Titel
1
|
Tapas begyndersystem
Eleverne opnår basisviden om mange af de spansktalende lande og områders kultur- og historie, bl.a. Nordspanien, Andalusien, Castilla-La Mancha, De Canariske Øer og Chile m.m.
Fokus på verbernes bøjning og glosetræning.
Eleverne arbejder med nutid, før nutid, refleksive og diftongerende verber, særlige verbalkonstruktioner som "tener que", nær fremtid + meget andet (tal, farver, familie, møbler m.m.)
(Datiderne og gerundium venter vi med til 2g)
Vi arbejder med siderne 11-58 i Tapas Grundbogen (Gyldendal 2002). Læste tekster:
1:1 El español (s. 11, 0,2 normalsider)
1:2 España (s. 12, 0,1 normalsider)
1:3 Españoles famosos (s. 13, 0,4 normalsider)
1:4 Los españoles son amables (s. 14, 0,2 normalsider)
2:1 Las Canarias (s. 16, 0,3 normalsider)
2:2 José Cabrera (s. 17, 0,3 normalsider)
3:1 La Rioja (s. 20, 0,3 normalsider)
3:3 Gonzalo Lumbreras (s. 23, 0,6 normalsider)
4:1 Castilla-La Mancha (s. 28, 0,2 normalsider)
4:2 Alonso Quijano (s. 29, 0,3 normalsider)
4:4 ¿Qué haces? (s. 31, 0,4 normalsider)
Un chiste (s. 34, 0,2 normalsider)
5:1 Las comidas (s. 36, 0,7 normalsider)
5:2 Una chica morena (s. 37, 0,7 normalsider)
6:1 Chile, un país de América del Sur (s. 42, 0,6 normalsider)
6:2 Don Fernando, un chileno de Santiago (s. 43, 0,9 normalsider)
7:1 Andalucía (s. 46, 0,6 normalsider)
7:2 Pedro y Maribel (s. 47, 95 ord)
8:1 Navarra (s. 52, 0,6 normalsider)
8:2 Ignacio y Carlos (s. 53, 0,5 normalsider)
9:1 Fórmulas de cortesía y costumbres (s. 58, 0,9 normalsider)
Primær litteratur:
- Tapas Grundbog m. tilhørende CD med lytteøvelser og indtalte tekster
- Tapas Øvebog
Sekundær litteratur:
- div. billeder og sange
- lærerproducerede ark m.m.
|