X - Randers Statsskole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Randers Statsskole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 SP/3 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
X - Randers Statsskole
Fag og niveau
Spansk A
Lærer(e)
Sofie Skov
Hold
2022 SP/3 (
1g SP/3
,
2g SP/3
,
3g SP/3
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Basis spansk Tapas begyndersystem
Titel 2
Málaga: cultura, historia y vida
Titel 3
El día de los muertos y Coco
Titel 4
La navidad y el año nuevo en España
Titel 5
Spansk filmproduktion
Titel 6
Repetition, mundtlige samtaler, træning årsprøve
Titel 7
Narcocultura
Titel 8
Las Dos Españas
Titel 9
Las religiones modernas
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Basis spansk Tapas begyndersystem
Basis spansk:
Eleverne opnår basisviden om mange af de spansktalende lande og områders kultur- og historie, bl.a. Nordspanien, Andalusien, De Canariske Øer, Mexico, Argentina og Chile m.m.
Fokus på verbernes bøjning og glosetræning.
Eleverne arbejder med nutid, før nutid, nær fremtid, refleksive og diftongerende verber, særlige verbalkonstruktioner som "tener que", brugen af gustar + meget andet (tal, farver, vejret, sange m.m.)
(introduktion til datiderne og gerundium venter vi med til 2g)
Vi arbejder mod at nå siderne 11-76 i Tapas Grundbogen (Gyldendal 2002)
Primær litteratur:
- Tapas Grundbog m. tilhørende CD med lytteøvelser og indtalte tekster
- Tapas Grammatikbog
- Tapas Øvebog
Sekundær litteratur:
- div. billeder og sange (fx forsmag på flamenco)
- lærerproducerede ark m.m.
Indhold
Kernestof:
Kap3 - 1.mp3
Zambrano og Clausen: Tapas - grundbog, Gyldendal; sider: 20
Tilføjelse til jeres noter om adjektiver.docx
Substantivers tal.jpeg
Zambrano og Clausen, Tapas øvebog, Gyldendal; sider: 12, 15, 18-19
Kap3 - 3.mp3
Lektier: (Medbring som altid Grundbog og Øvebog)
Lektie:
Aprender español: Los números del 0 al 100 (nivel básico)
SK er syg. I arbejder selv med følgende:
Elite adjektiver 1sp3 .docx
Ingen lektier.
Kap4 - 1.mp3
1sp3 mødes i lokale 14.
1) Svar på spørgsmålene til teksten "Castilla La Mancha" som i læste sidste gang. Spørgsmålene står under teksten, og svarerne kan i finde, og stjæle direkte fra teksten.
Alonso Quijano lydfil.mp3
Alonso Quijano glosario
Lektier: (10-12 minutter sammenlagt til begge opgaver)
Vi starter i pigegym., og går efterfølgende i nr.14.
1) Lav de 3 første opgaver på arket Refleksive verber (ligger i dokumenter under grammatik 1.g i undermappen Refleksive verber)
Husk at tjekke jeres navne i passet eller tag et foto af jeres pads, så I kan se hvordan jeres for og efternavne står der. I skriver selv jeres navn ind i Alfatravels database på min computer i timen.
I har hele modulet i dag til at skrive noter fra mappen ind på på computeren. Jeg har feriedag, så der bliver ikke tager fravær, men få skrevet noterne ind, så I har dem begge steder. Og husk, at jeres egne noter er dem der hjælper jer bedst i 2. og
Afsnit
Lav opgaven med rodede sætninger færdig. Rodede sætninger 1.g.docx
Forbered dig til prøven ved at læse dine noter om
Øv gloser til teksten her: https://quizlet.com/_cvn2h3?x=1jqt&i=om2td
Til i dag skal I overveje hvem I gerne vil indkvarteres med i Spanien. I kan ønske at bo sammen med op til tre andre. D s. grupper a hhv. 2, 3 eller 4 personer.
Oversigt over udvalgte diftongerende/vokalskiftende verber
Husk Tapas-bøgerne.
Studér ordforråd (adjektiver) her: https://quizlet.com/_cyt5nx?x=1jqt&i=om2td
Gloser: https://quizlet.com/_cznv2n?x=1jqt&i=om2td
Læs teksten "Pedro y Maribel" på s. 47 i Grundbogen indtil "un cuarto de baño". Dvs. du skal ikke læse dialogen, der er sidst i teksten. Skriv på dansk én til to sætninger om, hvad teksten handler om.
Find alle steder i teksten (s.47 undtagen dialogen til sidst) hvor der er brugt perfektum (førnutid).
Lav opgave D på s. 42 i øvebogen færdig. I skal lave sætningerne om fra præsens (nutid) til perfektum (førnutid). Start med at finde verbet i sætningen, find ud af hvilken person det er bøjet i, og hvad verbet hedder i infinitiv (ar/er/ir-form).
Gloser muebles y casa: https://quizlet.com/_cznv2n?x=1jqt&i=om2td
Øv jer i gloserne:
Medbring en tegning af jeres værelses grundplan. Husk at indtegne dør og vinduer, og at skrive navnene på møblerne.
Formulér tre sætninger om hvad du har lavet i påskeferien (la semana santa) (perfektum/førnutid).
Læs intensivt teksten "Chile, un país de América del Sur" på s. 42 i Grundbogen. Hvad får du at vide om Chile? Skriv stikord på dansk.
Udearbejde:
Gloser til Chile: https://quizlet.com/_d4gocl?x=1qqt&i=om2td
Gloser til Don Fernando: https://quizlet.com/_d4gqzc?x=1jqt&i=om2td
Contesta (besvar) las preguntas al texto 1 (Chile) en la página 42. (I begyndte at besvare dem i sidste modul).
Øv gloser til Chile: https://quizlet.com/_d4gocl?x=1qqt&i=om2td
Øv interrogativer (spørgeord) nederst på s. 12 i Grundbogen.
Lytteøvelse:
Brug denne vejledning til at komme ind på Duolingo-klassen. Hjælp gerne hinanden.
Åbn dette dokument for at se hvad I skal lave i dag. I behøver ikke at sidde på skolen og arbejde. Arbejde selv i spansk torsdag d.docx
Medbring Tapas-bøgerne.
Øv bøjningerne af "dar" og "saber" s. 55 i Grundbogen.
Lav øvelser i Øvebogen s. 45:
Øv gloser til familie: https://quizlet.com/_a54hy2?x=1jqt&i=om2td
Øv bøjningen af "ir" i præsens indtil du kan den udenad.
I dag repeterer vi desuden kort perfektum (nær fremtid)
Tegn dit stamtræ (árbol genealógico) på et stykke papir. Du skal skrive navnet på dine familiemedlemmer og deres relation i forhold til dig. Fx moster = tía, fætter = primo etc. Medbring stamtræet.
Studér (kig jeres noter igennem)
Hvis du ikke var der sidste gang, skal du lave opgave F på s. 46 i øvebogen.
Lektien til i dag er at læse dette dokument (1 side) grundigt!
Omfang
Estimeret: 50,00 moduler
Dækker over: 42
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Málaga: cultura, historia y vida
Introduktion til Málagas historie, sprogskolen Debla, det at bo hos en familie, spansk madkultur, stereotyper samt forberedende arbejde frem mod 1 uges sprogskoleophold i Málaga i september måned.
I forlængelse repeteres grammatik fra 1.g, og vi lærer førnutid/perfektum.
Indhold
Kernestof:
Rejse 1 Program Málaga 2023 rettet.docx
Rejse 1 mødetidspunkter ved Randers station 2023.docx
Pakkeliste Málaga 2sp3 2023 SK.docx
1) Læs og oversæt den lille tekst "Los árabes en España" s.5 i sprogrejsekompendiet. Husk at der er gode gloser under teksten + vi har snakket om flere af emnerne på dansk.
Videoerne er ikke lektier:
Kort video om arabere og kristne:
8 Things You Should Never Do in Spain! 🚫 | Easy Spanish 238
Lektie:
Ingen lektier. Vi ser dokumentar om Gibralfaro i dag. Den varer 45 minutter, så vi starter præcis kl.15.00.
https://fb.me/g/p_68nit9v83NZTpUax/0Aw6emxl
Medbring sprogrejsekompendium + repetitionsgrammatik papirer fra de sidste 2 gange.
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 6,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
El día de los muertos y Coco
Introduktion til México og El día de los muertos og alle de traditioner der knytter sig til begivenheden. Vi ser desuden Coco og arbejder med filmen.
Grammatik: dativstyrende verber, gerundium, objektspronomener, nær fremtid.
Indhold
Kernestof:
Medbring Málaga kompendiet + Tapas øvebog (opgavebogen).
Gustar og co på spansk (linket er ikke en lektie)
Lektie:
Zambrano og Clausen, Tapas øvebog, Gyldendal; sider: 63
Lektie: (Medbring Tapas Øvebog + El día de los muertos kompendium)
1) Lav s.27 (I skal parre sætninger og billeder/bogstaver) gerundium opgave.
Lektie: (Vi mødes i Valhal)
Læs de små korte danske tekster i El día de los muertos kompendiet om Alebrijes og La Catrina s. 13 og 14. Vi snakker om dem før vi starter filmen.
1) Vi snakker om de 2 danske tekster om Alebrijes og La Catrina som i læste til sidste modul efter filmen.
SK er hjemme med syg dreng.
SK kommer først senere i timen (endnu en syg dreng). I skal se det lille vedhæftede klip om El día de los santos + lave den vedhæftede øvelse. I må gerne arbejde sammen. Jeg kommer så hurtigt jeg kan.NEEM 1 unidad 3 Mi rutina diaria.docx
El Día de Todos los Santos. Nivel A2
Ingen lektier til i dag : )
1) Lektie:
Ingen lektier : )
Lektie: Medbring Tapas øvebog
1) Repeter nær fremtid på spansk, så I kan den godt.
Link til 2sp3´s fælles Duolingo profil
Objektspronomener virtuelle øvelser
Omfang
Estimeret: 17,00 moduler
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
La navidad y el año nuevo en España
Introduktion til og arbejde med spanske og latinamerikanske jule og nytårstraditioner samt træning af julegloser til julebingo. Vi ser desuden julefilmen A 1000 km de la Navidad.
Indhold
Kernestof:
Lektie:
Fiestas - dansk Introduktion Las Navidades.pdf
1) Lav de første 5 sætninger på arket med IO (og DO) uddelt i torsdags (ligger også i mappen objektspronomener i lectio). I skal kunne forklare hvorfor I gør som I gør. Brug jeres noter +
Vi ser julefilm : )
Vi ser julefilmen færdig, og hygger med gavebingo (SK printer plader). Ordene til gavebingo er på side s.39 i Navidad kompendiet.
Virtuel undervisning: Se opgaver for dagens opgave. Jeg har ikke fået et Team med vores spansk hold, så jeg kan ikke ringe jer op på Teams som et hold.
Lektie: Vi gennemgår de juleopgaver I lavede før jul s.10, 16, 17, 18, 19 i kompendiet + samler op på Los reyes magos skriftlighed.
2g spanskmodul.docx
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Spansk filmproduktion
Formålet med forløbet er at eleverne i grupper skriver et filmmanuskript på spansk indenfor emnet Cuentos (kendte med et twist eller selvopfundet). Alle grupper producerer deres egen film, og der stemmes om en vinder i klasserne. Til slut er der Oscar dag i Festsalen, hvor alle spansk og franskhold i 2.g viser deres vinderfilm frem og der kåres en vinder.
Fokus i forløbet er på fagligheden i filmene samt den gode oplevelse i at arbejde med sproget på en anden måde end i hverdagen.
Indhold
Kernestof:
Jeg er i lokale 14, hvis I har brug for mig. I må skrive manuskript, filme, osv. Det er ikke et krav at møde op til modulet, hvis I skal ud og filme udenfor skolen eller skriver et sted og ikke behøver hjælp.
I kan være på skolen og filme eller I må tage ud til de lokations I skal filme på, og filme. SK er på skolen, men har time med 1sp2 i lokale 12. Hvis I har brug for adgang til lokaler eller lignende, så kan I se hvad jeg har booket. Ellers kommer I b
Jeg er i lokale 14. Der er ikke mødepligt til timen i dag, da I optager film. Hvis I har brug for mig, så skriver I. Ellers er jeg i lokale 14 ved modulets start. Jeg har desuden booket lokale 13 til at filme i. Der er flere ledige lokaler, hvis fler
Sidste selvstændige arbejdsmodel.
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Repetition, mundtlige samtaler, træning årsprøve
Opsamling på året herunder mundtlige samtaler i par ud fra billedbeskrivelse, grammatisk opsamlingstest, delprøve 1 samt introduktion til skriftlig årsprøve.
Indhold
Kernestof:
Lektie:
Lektier:
Foto til mundtlig samtale i par 2sp3 forår 2024.docx
I skal i par forberede et talepapir som passer til det vedhæftede foto. Vi snakker om hvordan det kan se ud i timen inden. Det må Ikke være et manuskript man læser op fra, men der må gerne være masser af gloser, hjælpeord og også nogle sætninger.
Billedbeskrivelse mundtlighed i par 2sp3 2024 rettet.docx
Vi mødes i Valhal. Medbring noget at skrive + viske ud med. Vi laver delprøve 1 i dag. Det er valgfrit om man arbejder i par eller individuelt.
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Narcocultura
Forløbets formål er at introducere et latinamerikansk land og dets kultur samt arbejde med og få forskellige perspektiver på Colombia. Hovedfokus ligger dog på landets narkokultur og den betydning det har for befolkningen samt verden omkring.
Intro til forløbet om landet Colombia, kendte colombianere og turisme.
Herefter arbejder vi med Narcocultura i Colombia, hvor vi ser på Pablo Escobars indflydelse på landet gennem tekster samt uddrag fra serien Narcos. Desuden ser vi på effekterne af kokain og marihuana, og på hvem der køber stofferne (herunder dokumentaren Kokainens pris 6)
Vi ser filmen María llena de gracia, og arbejder med den efterfølgende.
Der er stort fokus på mundtlighed samt skriftlighed rettet mod delprøve 1 og delprøve 2.
Primære tekster:
1) "Colombia - el país" fra E studiar 2024.
2) "Por qué Colombia es famoso" fra E studiar 2024.
3) "Colombia" fra Otras caras de Colombia, Turbine 2021.
4) "Turismo en Colombia" fra Otras caras de Colombia, 2021.
5) "Fiestas y carnavales" fra Otras caras de Colombia, 2021.
6) "Drogas en Colombia" fra E studiar 2024.
7) "Pablo Escobar - un narcotraficante colombiano" fra E studiar 2024.
8) "Cocaína" fra Narcocultura 2009.
9) "Diálogo del primer episodio de Narcos" fra Netflix Narcos 2015.
10) "Maria llena de gracia" film fra 2024.
Sekundært materiale:
1) "Historien bag det fine hvide pulver er sort af sorg og rød af blod" fra Politiken 2023.
2) "Pablo Escobar var kongen af kokain", Euroman, fra netside besøgt 2024.
3) "Kokainens pris 6" dokumentar fra 2014.
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier. Velkommen + opsamling på årsprøver + opstart på nyt forløb.
Lektie: Læs og oversæt teksten ¿Por qué Colombia es famoso? s.4-5 i Narcocultura kompendiet (hele sidste del er nærmest bare en opremsning af navne). Understreg de 6 vigtigste nøgleord til at kunne huske tekstens indhold (ifølge dig).
Lektie: opgave vedhæftet
Dette er IKKE lektie, men til arbejde i timen:
Lektie:
Lektie: (medbring kompendium + repetitionsgrammatik)
Ingen lektier (medbring kompendiet + repetitionsgrammatik)
Lektie: Gør dig nogle tanker om svarerne på de danske spørgsmål s.39 i kompendiet. Det behøver ikke at være på skrift, vi starter med at snakke om dokumentaren på dansk.
Lektie: opret jer med nedenstående link i Minlæring.
Minlæring
Timen er afsat til at arbejde med delprøve 1.
Vi ser første afsnit af Narcos + arbejder med det efterfølgende (præsentation af hovedpersonerne + tekst)
SK er til beachvolleystævne i dag, så nedenstående skal laves til mandag d.16/9.
Tid til at lave lektien til næste modul:
Lektie (det i lavede i timen i fredags):
Vi ser filmen Maria llena de gracia som er vores sidste tekst i narcocultura forløbet.
Vi ser filmen færdig og arbejder med den. Medbring Narcocultura kompendiet.
María, llena eres de gracia (2004) - Full Movie
Lektie: tegn en scene fra filmen "Maria llena de gracia". Du skal bruge den til at lave en mini billedbeskrivelse, så det er godt at have flere personer + omgivelser/ting med på tegningen.
Historias del contrabando de las drogas en el mundo.docx Lektie: Besvar spørgsmål 1-3 i kompendiet s.53 på spansk.
Narcocultura Colombia (gloser til hele forløbet)
Medbring printet talepapir og sid og vent udenfor klasselokalet, så I er klar når det er jeres tur til samtalerne.
Narcocultura samtaler 3sp3 2024 redigeret.docx
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Las Dos Españas
Foløbets formål er at blive introduceret for samt få en forståelse for den spanske borgerkrig. Herunder forstå hvordan krigens følger trækker tråde ind i nutidens Spanien.
Vi arbejder med den spanske borgerkrig, mellemkrigstiden, kvindernes rolle og de stjålne børn. Desuden ser vi filmen El laberinto del fauna og arbejder med den. Herunder billedbeskrivelse, delprøve 1, temaglosetræning, små dokumentarer, ordforrådschallenge samt delprøve 2 træning.
Fokus på mange små øvelser både mundtligt og skriftligt. Specielt skal vi blive trygge ved Værktøjskassen som redskab.
Grammatisk arbejder vi med at dygtiggøre os med de tider vi har lært både skriftligt og mundtligt.
Primære tekster:
1) "Los tiempos modernos" redigeret fra En España Munksgaard 1996 (la guerra civil, la dictadura, la muerte de Franco y la transición)
2) "Franquismo: La censura" redigeret fra Con César, Gads Forlag, 1999.
3) "El alzamiento nacional" fra página de un libro escolar: la Enciclopedia Álvarez de 1962, en el Piel de Toro
4) "La mujer ideal en 1953" fra https://www.taringa.net/+feminismo/espana-la-mujer-ideal-en-1953-franquismo_13a1rq.
5) "Franco, la ley de la memoria y los niños robados" fra dokumentar 21 søndag 2018.
6) "Inéz Madrigal - la mujer que llevó a juicio los bebés robados encuentra a su familia biológica" artikel fra El País, 2019.
7) "El laberinto del fauno" filme fra 2006.
Sekundært materiale:
1) "Spanien på randen af et nervøst sammenbrud: separatister, højrenationale, og et land i splid med sig selv" fra España en la calle, Gyldendal, 2019.
2) "Spaniens stjålne børn" dokumentar fra Horisont DR2, 2013.
3) "Fortidens spøgelser: Franco, borgerkrigens sår og kampen om historien" fra España en la calle, Gyldendal, 2019.
4) "Danmark og den spanske borgerkrig" fra
https://leksikon.org/art.php?n=3289.
5) "De stjålne børns land" fra Weekendavisen 2028.
6) Lærerproduceret tidslinje + oversigtsmateriale.
Indhold
Kernestof:
Lektier:
Lektie:
1) Gå på nettet og find ud af hvad Harald Nielsen, Kai Nielsen, Aage Nielsen og Hans Petersen havde med den spanske borgerkrig at gøre.
Lektie: (medbring både Tema kompendium + gramma komp som altid + Værktøjskassen)
Lektie: Læs og oversæt teksten Franquismo s.15 i kompendiet (husk at der er en del gloser til som hjælp).
Medbring Las Dos Españas kompendium + Gramma kompendium + computer. Jeg laver opgaver som I kan sidde med imens vi evaluerer.
Vi fortsætter med opgaverne fra sidste modul imens vi evaluerer på gangen. Hvis nogen blev færdige, så skal I arbejde i jeres grammatikhæfte med repetition eller repetition af bøjning af verber i forskellige tider fra ordforrådschallenge (husk de 2 k
Ingen lektier, da vi skal have samlet op på de ting I har lavet imens vi evaluerede.
Lektie: (medbring Las Dos Españas kompendiet, grammakompendiet + Værktøjskassen)
Alle har øvet godt på ordforrådschallenge.
Lektie: Vælg et personligt fokus til delprøve 1 som I skriver på delprøven, så jeg kan se hvad I har arbejdet specielt med. Det kan være bestemte tider, bestemte strategier til nogle opgaveformer, osv.
Lektie: Gå ind på quizzet linket herunder og kig gloserne og deres betydning igennem samtlig med at du trykker på udtale mikrofonen. Det er ikke meningen at I skal kunne gloserne til denne time, men at I kan genkende flere af dem når de bliver sagt i
El laberinto del fauno glosario
Lektie: dem som ikke var her i fredags laver delprøve 1, resten ser filmen færdig. (Dem som laver delprøve 1 kan se filmen færdig på Filmstriben).
Lektie: Lav s.3-6 i opgavehæftet til El laberinto del fauno for at træne ordforråd til at snakke om filmen (de 4 første sider af delprøve i øvelsen). Opgavehæftet ligger også i dokumenter under forløbet.
Lektie: (medbring El laberinto del fauno kompendium + Grammkompendium + Las Dos Españas kompendium (for overblikkets skyld)
Pakkeleg:
Godt nytår allesammen 💫✨
Medbring printet talepapir
Tema samtaler om Las Dos Españas 3sp3 2025 rettet.docx
Omfang
Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Las religiones modernas
Vi arbejder med El Camino de Santiago, historisk og nutidigt samt La Iglesia Maradoniana. Begge emner har fokus på religiøsitet, ritualer og deres betydning for moderne mennesker.
Primære tekster:
1) "Dios en España en los tiempos de la colonización de América" fra Por Dios, Systime.
2) "A los españoles jóvenes no les importa mucho la religión" fra Por Dios, Systime.
3) "El camino De Santiago" fra ProfeDeELE, 2025 (la historia, el desarrollo del camino, rutas y equipamiento, el camino en los tiempos modernos)
4) "La religión maradoniana", Por Dios, Systime.
5) ¿Cómo som los rituales en la religion maradoniana? fra Por Dios, Systime.
6) "Fodbold er Gud", dokumentar fra 2010 (CFU).
7) "Hoy en día puedes elegir tu camino" fra Por Dios, Systime.
Sekundært materiale:
1) "Spanien og den katolske kirke" fra Por Dios, Systime.
2) "El catolicismo hoy en día" Por Dios, Systime.
3) "Hvad er sincretisme?" fra Por Dios, Systime.
4) "Maradona kirken i Argentina" fra Por Dios, Systime.
Indhold
Kernestof:
Afsnit
1) Kig evt. Jeres sidste delprøve 1 igennem.
Lektie: (medbring nyt kompendium + Værktøjskassen)
Medbring kompendium + noget at over/understrege med.
Velkommen tilbage fra ferie, håber I har nydt den : )
Minlæring præpositionerne por og para
Lektie: (medbring kompendium + værktøjskassen + grammakompendium)
Sprogspil (ikke lektie, men til arbejde i timen)
Lektie:
Sprogspil
I skal selv gå ned til Vestparken (vi mødes ved kirken). I behøver ikke at gå hurtigt, skal lige have de sidste poster lagt ud : ) VIGTIGT: Medbring noget at skrive med. I får fri dernede.
Medbring kompendium.
Medbring værktøjskassen + opgaver (gramma) udleveret sidst.
Lektie: (medbring kompendium + værktøjskasse)
Samme lektie som til modulet i går.
Lektie: Oversæt teksten vi læste i timen sidste gang "La Iglesia Maradoniana" til dansk. Den er på s.3 efter de 2 danske tekster om synkretisme og Maradona kirken.
Lektie (sidste tekst i spansk):
Kig dine gamle delprøve 1 opgaver igennem, og se hvor det vil give mening af lægge fokus.
Medbring kompendium til forløbet.
Temasamtaler Las religiones modernas 3sp3.docx
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1245/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73260710072", "T": "/lectio/1245/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73260710072", "H": "/lectio/1245/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73260710072" }