Holdet 2024 3g MA/1 - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution X - Randers Statsskole
Fag og niveau Matematik A
Lærer(e) Finn Søholm Larsen
Hold 2024 3g MA/1 (3g MA/1)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 2024 3g MA/1 3g samlet

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 2024 3g MA/1 3g samlet

2025 3g MA/1 undervisningsbeskrivelse - indholdsfortegnelse

Vejen til matematik AB1+C, Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, 1. udgave, 4. oplag 2018

De angivne sidetal ”Side” er den del, vi har arbejdet med.

X. Funktioner
6. Sammensat og omvendt funktion 298

Side 298-301


Vejen til matematik A2, Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, 3. udgave, 2018

II. Polynomier og andre funktioner
5. Funktionerne sinus og cosinus 76
Opgaver 57-110 94

Side 76-84, 96-98


III. Differentialregning
3. Beregning af differentialkvotient 114
4. Andre funktioner og regneregler 122
7. Monotoniforhold 140

Side 120, 122-126, 128-130, 140-144


IV. Integralregning
1. Stamfunktioner 169
2. Areal og stamfunktion 179
3. Bestemte integraler 182
5. Rumfang og kurvelængde 200
Opgaver 251-296 211

Side 169-189, 191, 200-205, 211-214
Mike Vandal Auerbach, Integralregning, s. 28-30, 32-33


V. Differentialligninger
1. Nogle grundbegreber 216
2. Forskellige ligningstyper 218
3. Praktisk arbejde med differentialligninger 226
4. Differentialligninger og modeller 232
Opgaver 301-324 244

Side 216-223, 225-241, 244-246
Hans Sloth, TRIP’s matematiske Bog 3, s. 189-191


VIII. Vektorfunktioner
1. Hvad er en vektorfunktion 337
2. Vektorfunktioners egenskaber 340
3. Anvendelse af vektorfunktioner 350
Opgaver 380-390 362

Side 337-341, 344-350, 362


IX. Funktioner af to variable
1. Hvad er en funktion af to variable 363
2. Grafer og niveaukurver 364
3. Partiel differentiation 370
Opgaver 401-412 380

Side 363-377, 380

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 78,00 moduler
Dækker over: 77 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer